Н. Георгиев: Земетресения и свински грип не пречат, ако искаме да променим България
Петък, 1 Май 2009

A+

A-

   
Н. Георгиев: Земетресения и свински грип не пречат, ако искаме да променим България
Николай Георгиев
Николай Георгиев, известен от екрана като водещ на "Ясновидци", е член на Инциативната група за създаване на Движение за национално единство и спасение ДНЕС. Гражданското общество трябва да упражнява правата си, убеден е той.

интервю на Ана Кочева

- Участвахте в поставянето на началото на нов граждански проект - Движение за национално единство и спасение. Абревиатурата ДНЕС е показателна, но все пак какво днес ви подтикна да се заемете с подобен ангажимент; какво днес ви раздразни в обществено и политическо отношение до стпен, че да потърсите алтернатива?


- Да, участвам. И друг път съм се включвал в проекти, при които човек застава с лицето си и има възможността да сподели изконни човешки ценности. Да осъзнаеш правото си на съществуване и живот в достойни граници, за мен е повече от нормално. Вчера, когато осъзнавах проблематиката на социалното и политическото, също бе днес. Така че днес е нещо, от което не можем да се откажем. Никога. Дори и крайните в своята мисловност велики умове, са знаели, че всичко се случва сега. Carpe diem (улови мига) е техния дух. Днес се случва всичко онова, от което ние българите ще зависим в следващите години. Не става дума просто за противопоставяне. Нужни са разговори, а не революции. Разговори за това какви сме и какво искаме от себе си и от тези, от които ще зависи утрешният ни ден.

- Не открихте ли в политическото и обществено пространство сила, която да отвърне на недоволството Ви с действията и платформата си?

- Съвременният политически свят в България е достатъчно устойчив, за да разчита на възможността да повярваме и приемем с толерантно отношение, че нищо не става изведнъж и че трябва да се плащат трудните дългове на обществото. Не съм съгласен, да захвърлим стореното досега. Това е груб полулизъм и нихилизъм и е недостойно. Но се случи недоразвиване, някой не порасна, а по-неприятното е, че не позволяват и на другите да пораснат. Отделни политически партии и хора, на които съм симпатизирал някога, а сега не удовлетворятват нуждата ми от нормалното присъствие в нашия свят, е още по-нормално да изпаднат в неверие. Но тук не иде реч да политизирам житейските си нагласи. Търся възможност да бъда и откровен, и логичен, и искрен. Моето мнение е, че трябва да имам гражданска позиция и аргумент, и виждане, а не алтернатива и гнет. Някога откривах идеи, но идеи и аз имам. Нужна е воля.

- Какво точно очаквате от заявените от Движението „Приемни на улицата”? Смятате ли, че хората ще припознаят ДНЕС като Движението, което ще е в състояние да отстоява правата им?

- Движението вече е от факт. Чрез „Приемните на улицата” ще дадем възможност на българските граждани да се запознаят с наши цели и искания, които са залегнали в Апела, който приехме, и ако ги припознаят и подкрепят, това ще означава, че наистина сме поставили началото на едно истинско национално гражданско движение.

- Фактът, че сред Вас няма действащи политици плюс или минус е, защото и лостовете за въздействие биха били по-малки?

- Идеята на ДНЕС е повече от очевида. Да започнем с това, че на първо място гражданското общество трябва да упражнява правата си. Има известен парадокс - има недолство от факта, че трябва да се гласува. Ще си седим удобно в домовете и ще проклинаме съдба си. След това, по-късно, ще излезам да протестираме и ще има сблъсъци. Т.е. вместо да употребим по-малка, и по-градивна енергия, излизайки да гласуваме, ние ще се втурнем да крещим пред парламента. Има политици и винаги ще има, но няма действие, няма амбиция и воля за действие. Властта, каквото и да означава това, не е в състояние да изпълнява онова, за което е избрана - да управлява или представлява. Властта ни има умението да управлява себе си. Колко трябва да си немощен, за да имаш нужда от цялото конституционно право, за да управляваш себе си?

- Вашето присъствие в ДНЕС, както и това на Владимир Ампов – Графа, Наско и Славчо от БТР, със сигурност ще заинтригува гражданите, но само лица ли ще останете на Движението, или ще имате и съвсем конкретни ангажименти?

- Не. Дори и аз, като лице от екрана, мисля и се ситуирам, така че да успеем всички ние, целият екип на ДНЕС. Казах, умения има, но няма воля. За това трябва да се възпитава воля. И Наско, и Владо го правят по свой си начин, те го правят, като не живеят и работят някъде другаде, а тук. Страхотни са. Музиката е най-големият възпитател.

- Водите предаване за ясновидци. Говорите ли с хората, които претендират, че провиждат в бъдещето, какво ще се случи на България? Какво казват те?

- Не съм говорил с ясновидците на тази тема, но ще го направя. Макар да смятам, че това което правим днес е по-важно. Да ви кажа ли какво аз виждам? Нито земетресения, нито ефекта, наречен свински грип могат да ни попречат, ако искаме да променим живота в България към по-добро. Важно е да се постави начало и да има воля за промяна!

- Самият Вие вярвате ли в сили свише, каквито и да са те и какво конкретно Ви е убедило в тяхното съществуване?

- Енергията на Космоса е аналогизирана енергия на мисленето. Религията е морал, той е необходим, не за да си помагаме, а да не пречим на другите. Ако някой си мисли, че е роден, за да бъде велик и вечен, значи има сериозен проблем. "Силите свише" са процесите в природа и Вселената. Сложно е, не искам да го профанизирам.

- Ако можехте да надикнете в бъдещето, какво бихте искали да видите там за страната след парламентарните избори?

- По-важното е преди изборите. Суетата да си голям и на власт заслепява. Нужно е избирателят да даде властта на този, който може да носи отговорност. Така укрепва доверието, за да не си задаваме въпроса "докога". Отговорът е „винаги”. Енергията, вместо да градим, като гласуваме, ще отиде да горим.

прочетете още...

КОМЕНТАРИ

търсене

нов коментар

Ka Петък, 1 Май 2009, 00:20:09
Подозрителен за за нобелова награда във физиката и лингвистиката: "Енергията на Космоса е аналогизирана енергия на мисленето. "
Ка Петък, 1 Май 2009, 00:21:34
И най-вече: честит 1ви май на всички трудещи се хора!
Ka Петък, 1 Май 2009, 00:22:03
Подозрителен за за нобелова награда във физиката и лингвистиката: "Енергията на Космоса е аналогизирана енергия на мисленето. "
bufo bufo Петък, 1 Май 2009, 07:07:45
То не бяха "Демократични алтернативи за републиката". Не бяха "Граждански обединения" пак за същата република. . . Не бяха разните "Всенародни движения на Хасан поредний". . Ами сега и тая глупост. . . Аман!
????? Събота, 2 Май 2009, 01:03:06
Abe frogove, ve4e dva dni mediite ne spirat da govorqt za poku6enieto sre6tu Beatrix V Holandiq i izbitite jertvi, a nikoj i duma ne obelva v bg. Kakvi ste novinari? http://www. youtube. com/watch?v=Jlhjb14SYcw&feature=related
poku6enieto sre6tu Betrix v Holandiq Събота, 2 Май 2009, 01:08:03
http://www. youtube. com/watch?v=r6NJLoWsuUM&feature=related
l/user Събота, 2 Май 2009, 08:54:00
Г-н Георгиев, за хората ще е много трудно да възприемат "енергията на космоса е аналогизирана енергия на мисленето". Само ОСВОБОДЕНО съзнание може да го УСЕТИ. В Бургас, градът на не малко одухотворени българи, живя Велчо Велчев, който преди да си отиде от този свят твърде млад, с последните пари на семейството му, написа и издаде книгата:"Битие". Прочетете я. Вие ще я разберете. Прочетете и Нова Етика. Тя е за такива като вас.
Freeman Събота, 2 Май 2009, 11:08:57
Коле. Коле иначе хубави думи казваш. . . . само не съм съгласен, че правителството е направило нещо хубаво за народа ни. . . . и надали се гласи да направи!!! Никой не го е еня за нас. . . и знам, че ти доста ясно какво трябва да се направи. . .
на борба за България Събота, 2 Май 2009, 14:21:22
Единственото разумно нещо, което прочетох в това интервю е че всички трябва да идем да гласуваме. България е в опасност. Сегашната крадлива и корумпирана коалиция използвайки мнозинството си в парламента уреди изборите да протекат така че те отново да дойдат на власт - с лъжи и изборни измами (например турците ще гласуват на 2 места с два паспорта: турски и старият български, който не е върнат така както Феим Чаушев имаше 2 паспорта). Специално избраха изборен ден посред лято за да не могат да се хванат измамите кой къде гласувал. Аз не искам представители на БСП-ДПС-Царска партия в следващото управление и затова ще ида да гласувам. Ако всеки излезе да гласува корумпираната върхушка няма да може да лъже, т. е. турците няма да могат да гласуват 2 пъти и повече защото общата бройка имащи право на глас ще излезе по-голяма. Все пак това е един начин да противостоим на тяхната корупция - да излезем всички до един да гласуваме. Да противостоим медийното затъмнение в този момент когато само ро
на борба за България 2 Събота, 2 Май 2009, 14:22:17
Да противостоим медийното затъмнение в този момент когато само розови новини за управляващите се появяват комбинирани с ужасяващи новини за трагедии. Срам и позор за журналистите - как нито един не повдигна глас за цензурата у нас.
добър Събота, 2 Май 2009, 15:53:48
Поздравявъмго за начинанието, и му желая успех!
не езотерист Събота, 2 Май 2009, 17:36:43
Аме пак ли да вЕрваме- на честни сини очи? Ще ти поверват 2% "избрани" /верващи си, че са такива/ - ами останалите? За каво и как да ти поверват? Просто отцепваш част от електората - кълвящи на езотерика.
Колева Събота, 2 Май 2009, 21:37:21
Да, всички трябва да гласуваме. С повече разум. Г-н Георгиев, желая Ви успех!Трябва повече да се казва открито, без страх какво правят с нас, за да защитават своите икономически интереси някои хора. Да спрем да мълчим!Да гласуваме за промяната!
Софроний Събота, 2 Май 2009, 21:58:51
Това образувание ДНЕС по поръка на онези вампири от бившата ДС ли е?
Събота, 2 Май 2009, 23:00:13
Предлагам определени водещи от всички телевизии, по ред на номерата да вземат да си спретнат я по едно движенийце, я по една партийка, апресводещите журналисти си ги знаем, и да си заживеят мирно и тихо в общественото пространство заедно. Ще си гукат глупостите, ще се вживяват в, следващия "биг брадър", ще се напечелят, ще се наплачат и наговорят само да се РАЗКАРАТ ОТ ПОГЛЕДИТЕ НИ С ТЪПИЯ СИ НРАВОУЧИТЕЛЕН ТОН. Тоя въобще знае ли, че "скъпия му"мажоритарен вот ще се разпределя по пропорционалната система, защото пенсиите+циганите+куфарните хора=приблизително към 1, 5 мил. души, което означава, че "мажора"тотално е отлетял в небитието во веки веков. И какво правиме тогава - пием вода за кой ли и се хващаме за палците. Я по-добре да се разкара, че хаби с глупостите си ценно пространство НА ЖАБИТЕ.
scheiße Неделя, 3 Май 2009, 10:41:13
Да гласуваме значи, но за кого?Има ли някоя регистрирана полит. партия, която да е обърната към интересите на хората на наемния труд-тоест, работниците?Май няма!Какво правим тогава?
Анкета Какво бихте взели със себе си, ако ви застигне бедствие?
Времето
Фиксингът       12 Февруари, 2012

ГЛАСЪТ НА ЖАБАТА

НОВИНИ

ПОЛИТИКА

КУЛТУРА

ФОТО ТЕМА

  • Рене Магрит

  • Хуан Миро

  • Джорджо де Кирико