РЕКЛАМА

Условия и цени за публикуване на реклама във www.frognews.bg научи повече »

Черноморци от всички общини, обединявайте се

19 Май, 2009

|

11 Коментари

|

2527

Черноморци от всички общини, обединявайте се
І- вият състоял се референдум в България е в Поморие
Когато рибарите изтърват мрежа източно от Поморие, теченията 2 часа по–късно я залепят на пристанището в Несебър, а след 5 до 7 часа я закарват и до Варна. Подобна би била съдбата и на всеки един разлив, който ще е неминуем при разтоварването на петрол в идейния проект на Бургас – Александруполис.

Този призив отправиха жителите на Поморие от името на Инициативния комитет, който е в основата на провелия се референдум в края на миналата седмица в морския град. При активност малко над 60% 98, 97% от гласувалите казаха „Не” на изграждането на претролопровода Бургас – Александруполис с трасе и инсталации през Община Поморие. Така те станаха еталон за І–вия успешен референдум, проведен в България след промените, завайки урок на управляващите, че българското общество придобиви европейски навици.

На пресконференция в София днес представители на Инициативния комитет обявиха, че 35–те млн евро печалба, която ще донесе Бургас – Александруполис не могат да компенсират загубите от туризъм и щетите по Черноморието, където инвестициите досега са поне 3 милиарда. Освен това идейният проект в настоящия му вид, при който разтоварването на петрола ще се извършва не на пристанище, а чрез монобуйове в морето, недалеч от курортите ни, ще съсипе туристическия имидж на страната и поминъка на хората от цялото крайбрежие.

Рибарите разказват, че, когато изтърват мрежа източно от Поморие, теченията, които се движат от юг на север, 2 часа по–късно я залепят на пристанището в Несебър, а след 5 до 7 часа я закарват и до Варна. Подобна би била съдбата и на всеки един разлив, който може да се случи при неособено сигурната, евтина и отречена навсякъде система от монобуойве.


 Срещу тези рибарски лодки, на няколко км в морето, ще се виждат танкерите, разтоварващи петрол край Поморие

Затова резулатите от референдума, проведен в Община Поморие ще бъдат изпратени, заедно с цялата документация, до три комисии в ЕП – екологичната, за регионално развитие и за правата на човека. Общинската администрация ще атакува по правен път и т.нар. ОВОС, тъй като избора на трасе и инсталации през територията на общината нарушават Общия й устройствен план и Закона за черноморското крайбрежие.

А на 9 юни т.г., когато е общественото обсъждане на проекта в Бургас, ще има съвместен митинг на хора от общините Поморие, Созопол и Бургас. Референдумът беше изцяло деполитизиран, обявиха поморийци, но той даде знак, че политическите сили, правещи заявки за управление, трябва ясно да очертаят позициите си по проекта и да догонят волята на гражданското общество, което този път категорично и по европейски ги е изпреварило. Frognews.bg

КОМЕНТАРИ

Captcha

kgk, 19/05/2009 - 17:17
Ако човек е глупав е за цял живот!!! Не може сто пъти да бъде обяснено, че НЯМА никаква опасност от разливи и пак да си правят някакви референдуми. Целият приход от цаца и сафрид за сто години няма да може да надхвърли и един милион долара. Само пияни рибари и крайбрежни тарикати. Само голословни викове. . . Защо не се види какви данъци са внесли в бюджета, всичките рибари селски тарикати и хлечещи собственици на допотопни квартири. Може после ще искат, ако може държавата да им финансира и една пречиствателна станция за аколо 20 милиона лева, за да могат да не замърсяват водичката на горката цаца. Или ща иската да ползват услугите на публичаната болница и ще крият данъци, но НЕ ще ни вземат цацата. Прекрасната, хубавата поморийска цаца, така търсена на международния пазар на риба, че всеки ден самолет я отнася на Японски или на други престижни пазари. Или може би попитаха стотиците руснаци, ах тези лоши хора, които си купиха скъпи и прескъпи апартаменти в Поморие, дали те са съгласни или н
Месията, 19/05/2009 - 17:41
Поморие и поморийци са пример за доблестно поведение и гражданска позиция, така трябва да се отстояват интересите на гражданите това е демокрация в действие, нещо което може би се случва за първи път в нашата псевдодемократична държава, що се отнася до така наречения петролопровод това е жива смешка да преливаш така петрол по този примитивен начин, а милионите евро от предполагаема печалба едва ли ще отидан за българския гражданин , ясно е че някой ще се облагодетелства от това мероприятие, цаца черноморска отдавна няма, няма и много други видове традиционна за българското черноморие риба, това естествено се дължи точно на такива екологични бомби които се залагат къде явно къде тайно, а що се касае до нефта какъв би бил проблема преливането да се извършва на пристан по модерна технология използвана в европейските страни или ние сме страна от третия свят и затова към нас се прилагат такива критерий. Изцяло одобрявам и подкрепям действията на хората от региона и без това достатъчно страда
Васката, 19/05/2009 - 18:53
Не може заради няколко семейства, които съсипаха черноморието с бетон, да купуваме скъпо и прескъпо енергопродукти. Утре може и да поискат облигации да им пуснем, че мърлявия им и скъп туризъм не върви. И няма да върви. Хората си отвориха очите - Турция, Гърция, Хърватска.
Да,да, 19/05/2009 - 19:01
Страшна печалба няма що - 53 млн годишно. Кой знае колко пъти по толкова са взели онези които се опитват да прокарат проекта и да ни прекарат всичките.
Да,да, 19/05/2009 - 19:01
Страшна печалба няма що - 53 млн годишно. Кой знае колко пъти по толкова са взели онези които се опитват да прокарат проекта и да ни прекарат всичките.
Бургазлия, 19/05/2009 - 19:59
Браво на поморийци, вие сте достойни граждани на черноморието. Но и други трябва да го защитят от тръбопровода, който не ни е нужен. Той ще замърси брега и ще прогони туристите. Затова НЕ на този проект защото е опасен и вреден за нас! Нека да мислим най-напред за нас, а не за гърци и руснаци. На тях хич не им пука ако нашите туристи избягат от нас заради змърсяването от тръбопровода.
Бижев, 19/05/2009 - 21:28
Какви туристи по нашето черноморие , какви пет лева - в тази мръсотия и скъпотия вече никой не ходи. Да не говорим за бетона и съсипаната ивица. България нама да страда енергийно заради алчността на местниите феодали . Енергийни проекти и маршрути - да, бетон на морето -не !
Ради Чухлев, 19/05/2009 - 22:14
ТАКА ЗАПОЧНА ЕДНА ЕПОПЕЯ! Тук не става въпрос дали цацата е по ценна, туризмът или тръбата. НАРОДЪТ РЕАГИРА МАСОВО СРЕЩУ МАНИПУЛАТИВНОСТТА НА ВЛАСТТА. НАРОДЪТ ЗАЯВИ, ЧЕ НЕ ВЯРВА НА ВЛАСТТА. Това е първата стъпка към Нова Етика. Чети www. newethic. eu
САПА до kgk, 19/05/2009 - 23:58
Къв си ти бе тъпак. Всеки руснак КГБ шпионин. Не желаем вашите пари. Винаги когато сте влагали у нас 1 лев, после се е оказвало, че срещу този лев ние сме ви дали 1 000 лева, през цялото ви пребиваване сме ходили все с главата между краката. и като ви изгоним се оказва, че ви дължим поне още 10 000. Ще ви напомня само Булгартабак, дето сега сте щели да претендирате за собственост, заради полагащи ви се репарации, а сте щели да си искате и печалбите с лихвите, безочливи нахалници. Който не си спомня да му кажа, че българските цигари се продаваха на дребно в СССР на цени с 25% по-ниски от цените им у нас. Като ми се праскаш на данъкоплатец да та питам, що Лукойл работи през офшорната си фирма на ишлеме през Нефтохим. Нали му е собственик. Ами да ти кажа, щото май трудно ша са сетиш – първо за да плаща по-малко данъци и второ да не ги съдят за неустойки и нанесени екологични щети. То затова и Газпром си държи на посредниците - офшорни фирми. Затова и няма да получим компенсации за предизв
САПА до kgk, 19/05/2009 - 23:59
Затова и няма да получим компенсации за предизвиканата от Газпром газова криза. Що след като са скъпи земята и апартаментите по черноморието ни, ги изкупувате на килограм. Искате така да превземете чужда територия без бой ли. Ама този път ще го духате. Вие правите всичко възможно и тези дето досега ви понасяхме да пожелаем да ви изгоним. Аз не желая в моята България руски граждани да притежават собственост, защото те носят със себе си отвратителния руски манталитет и престъпност. С ресурсите си руснаците никога не правят бизнес, а винаги се опитват да налагат своята имперска политика. Иначе съм съгласен, че ако допуснем наглите руснаци отново да ни яхнат, ще сме най-тъпия народ в Европа. А цацата в Поморие си е най-вкусна, щото е расла на свобода и далеч от руски брегове. Поморийците са най-свободните хора. Пък тези пияници дето ви се привиждат край морето говорят само на руски – щото си им е роден език.
САПА до Бургазлия, 20/05/2009 - 00:15
И що като те питаха ти бургазлийо се уплаши и не каза това "НЕ", а послуша предателите от Атака и отиде за гъби. А за това, че гърци и руснаци не се интересуват от нашите туристи - не е вярно. Интересуват се разбира се, страшно се интересуват. За какво им е евтин конкурент на Гърция и Кипър. Да не мислите, че руснаците там са вложили по-малко пари. И какво по лесно от това един кораб собственост на офшорна фирма да пусни малко петрол в морето. Всичките ни хотелчета ще бъдат обявени за продан. И после купувай на килограм. Това е типично руски манталитет. От където минат трева не никне. Можеш само да ползваш, но не и да притежаваш, защото тогава си свободен.

РЕКЛАМА

. София

+9°

+24°

.

лек полъх

. Бургас

+10°

+24°

.

лек полъх

. Варна

+10°

+24°

.

лек полъх

. Пловдив

+10°

+25°

.

лек полъх

. Ст. Загора

+10°

+23°

.

лек полъх

. Русе

+10°

+26°

.

лек полъх

. Париж

+12°

+19°

.

лек полъх

. Лондон

+9°

+17°

.

лек полъх

ФИКСИНГЪТ 23 Май, 2012

EUR 1.95583
USD 1.53748
CHF 1.62823
GBP 2.43202
CAD 1.51158
AUD 1.51862
  • Винсент Ван Гог

  • Винсент Ван Гог

  • Винсент Ван Гог

  • Винсент Ван Гог

  • Винсент Ван Гог

СОЦИАЛНИ МРЕЖИ

РЕКЛАМА