Димитър Абаджиев: Вкарваме 200 политици и олигарси в затвора
Сряда, 20 Май 2009

A+

A-

   
    Димитър Абаджиев: Вкарваме 200 политици и олигарси в затвора
Иначе без „Ред, законност и справедливост” във властта, казва кандидат за евродепутат

Интервю на Люба Кулезич


- Защо партия РЗС замълча за разработката „Лале” и за изнесената в публичното пространство информация, че правителството на Иван Костов е толерирало престъпни босове като Сретан Йосич, Бай Миле, Поли Пантев, Иван Тодоров-Доктора? Нали вие по онова време бяхте депутат от мнозинството на ОДС, занимавахте се със съдебната система и с ефективността й в борбата с престъпността? Сега партнирате на Яне Янев в антикорупционни разкрития. Според вас продължават ли правоохранителните органи да слагат чадър над хора от подземния свят и над кои?

- По онова време бях само депутат и нямах пряк достъп до въпроси на изпълнителната власт. Не съм разполагал с информацията, която беше изнесена от парламентарната анкетна комисия по случая „Сретан Йосич”. Партия РЗС нямаше свой представител в нея и не сме запознати отвътре с разработката „Лале”. Но една от причините да напусна първо СДС, а след това и ДСБ е постепенното ми убеждение, натрупано в резултат от много факти, че те са част от статкувото и по един или друг начин са го подпомагали.

Не случайно ключови сектори като енергетиката бяха дадени на червени олигарси и на руски фирми. Така че, мога да коментирам въпроса ви така: нека хората, които изнасят подобна, наистина тревожна информация да постъпят така, както ние правим с Яне Янев. Да комплектуват документите с наличните факти и да ги предадат в прокуратурата. Защото е крайно време тогавашните ръководигели на МВР и на службите, както и самият Костов да отговорят защо тези хора бяха на свобода и властваха в ъндърграунда?

- Това по никакъв начин ли не ви беше известно тогава?


- Не. Защото те не бяха чак толкова популярни като герои. Впоследствие започнаха да набират популярност. Аз бях в Правната комисия и се занимавах ежедневно с промени в законодателството, които ми възлагаха от ръководството. Нищо не съм знаел за това, че Сретан Йосич е пребивавал в България. То сега се разбра. А аз, ако тогава съм имал и капка съмнение, щях да питам. Не че щях да получа отговор, но все пак... Но тъмните петна в цялата тази история трябва да се изчистят най-сетне.

- Много коментатори се изказаха, че такива атаки се използват предизборно с компроматна цел и това може да доведе до отлив от гласуване. Не се ли боите, че ниският процент гласуващи ще препотвърди статкувото, срещу което се обявявате?

- Не съм съгласен, когато излезе някаква уличаваща информация за Иван Костов, това да се приписва на някаква тъмна конспирация, за да бъде елиминиран той политически понеже е голям капацитет... Ето и сега се вдига шум как съдът нечестно атакувал Синята коалиция като отказал регистрация на Мартин Димитров. Всъщност, това помогна на Иван Костов да реституира СДС, при това доста елегантно.

- Да не би да твърдите, че съдът работи под диктовката на Костов?!


- Казвам само какъв е резултатът от цялата галимация и особено пък след като ВАС реши да заличи в ЦИК регистрацията на Пламен Юруков. И какво се случи? За първи път от 20 години няма СДС. Има ДСБ макар и под шапката на Синята коалиция. Това за мене е една синя илюзия. Тя трябва да се казва Костова коалиция, ако сме откровени.

- Признавам ви, че ме потриса лекотата на дистанцирането ви от един лидер и от две партии, с които сте били не просто свързан, а в позицията на фаворит. Не сте единичен случай, но въпросът опира до доверието на избирателите в истинността на политическото участие изобщо. Не е ли драстично в българската политика разминаването между заявените цели и средствата, с които се постигат?


- Когато си бил много близо до един човек, преживяваш по-дълбоко разочарованията си от него. Аз не съм ги споделял, за да не занимавам публиката с лични въпроси. Затова, когато напусках ДСБ споделих не друго, а политически аргументи, че партията тогава се беше превърнала в секта и подпомагаше тройната коалиция, воювайки срещу Бойко Борисов. Впоследствие ДСБ започна да изпълнява политиката, за която пледирах. Но когато нещо закъснее, то се превръща във фарс. Имах натрупани и други констатации и разочарования.

 Но не съм казал срещу Иван Костов персонално нито една лоша дума. Споделял съм само политически виждания и различия. Затова бях омерзен, когато той каза във връзка с предложението ми за въвеждане на 8 % бариера, че аз съм основният виновник за посегателството върху правата на избирателите и върху демокрацията. Той много добре знае, че винаги съм отстоявал правилата в демокрацията. Но атаката му е продиктувана от факта, че съм водач на листа за Европарламента. Впрочем, наясно съм, че когато човек напуска една или друга партия може да бъде сметнат за политически номад.

- Вие как се справихте с тази опасност?


- Много по-важно е за себе си да решиш дали и доколко е по-важна каузата, която отстояваш и кога една партия престава да отговаря на представата ти за тази кауза. Много е сложна тази дилема! Защото, когато се подчиняваш сляпо на някаква партийна дисциплина, хората казват, че си политическа пионка. А когато решиш да напуснеш, за да не изглеждаш пионка, обвиняват те, че си ренегат.

В исторически план обаче няма да отрека, че позитивите за страната от управлението на Костов и СДС са повече от негативите – въпреки грешките и въпреки изкористяването на приватизацията. Но за жалост енергията после беше пропиляна. Имаше много лицемерие, в резултат на което Костов и Надежда Михайлова сега пак са рамо до рамо, а когато напускахме СДС, драмата беше в неприемането на нейното поведение като лидер.

- Всъщност как се харесахте с Яне Янев?

- В спора се харесахме. Аз не го познавах преди, запознахме се в този парламент. Бях чул за него като за човека, хвърлил димка на едно от драматичните национални заседания на СДС в Пловдив през 2003 г. Впоследствие се оказа, че това не е вярно, полицията го доказа. Казвам, че се харесахме в спора, защото аз не споделях предложението му българските медици, осъдени в Либия, да бъзат спасени като станат евродепутати. Не споделях идеята по чисто юридически причини.

Той ми възрази. Но тогава видях, че е човек, изпълнен с енергия да отстоява позицията си, да живее с политиката, с каузата. Започнахме да си говорим, видяхме, че колкото и да сме различни, имаме доста общи неща – като констатации, като решения. Но най-вече ми хареса, че е готов да разбива стандартите, да се изправя срещу системата, колкото и донкихотовски да изглежда понякога. Преди да започнем да говорим за проекта РЗС, честно казано бях готов да се оттегля от политиката. Тя ме беше отвратила и уморила, можех да се върна към професията си на юрист. Но намерих смисъл и последна надежда, че нещо може да се промени за добро именно с Яне Янев. Той е несистемен играч.

- Как се справяте с публичните подозрения, че Яне Янев и РЗС всъщност са проект на статуквото, който имитира опозиционност? Имате ли отговор на обвинението, че ДАНС и прокуратурата ви снабдяват с информация, за да разигравате антикорупционни сценарии?

- Наясно сме с тези трикове, които принадлежат на черния пи ар. Майсторството им е да създадат фалшивата представа, че тези, които най-много атакуват статуквото, са част от него. Много усилия се хвърлят за такива внушения, но аз ви казвам на хиляда процента, че не е така. Хората ни подават сигнали за една или друга афера, защото Яне Янев си изгради репутацията на човек, който може да говори открито.

Информацията се проверява от юристи преди да я пуснем в обръщение. Пък и един депутат има много повече правомощия от един журналист за получаване на информация. Това, че повечето народни представители не го правят, само доказва, че не си изпълняват истинските функции, права и отговорности. Но има и много достъпни данни, които никой не си прави труда да изследва и публикува, както правим ние.

- Дайте един пресен пример за изследователската ви ефективност...

- Съвсем скоро извадихме информацията, че 140 кмета на ДПС са едновременно и имами. И това, че културното аташе на Турското посолство е член на мюфтийството. Това първо ни бе съобщено от мюсюлмани, които са участвали на конференция на вероизповеданието. След това наши юристи потвърдиха сигнала като отидоха в СГС и видяха списъците в регистрите на фирменото отделение.

 Разкритията ни за ставащото в НАП, за източването на ДДС чрез покровителството на Мургина също тръгнаха от служители на самото ведомство, които се възмущаваха от ставащото там. Същото беше и за Георги Гергов, който чрез верига от фирми с участието на общината си е почти присвоил Стария град в Пловдив. Така беше и с аферата с изчезването на циркония, чиито следи водят до Щатите, до Иран и ние ще продължим да вървим по тях, колкото и да ни се пречи. Ето и по време на предизборната кампания хората от страната ни засипват с писма и сигнали. Трябва време да ги проверим, за да не бъдем подведени.

- Имате ли ресурс за собствени социологически прогнози за представянето ви на изборите? Какви са тенденциите според вас?


- РЗС има двама-трима професионални социолози, които са членове на партията.Те правят фокус-групи, защото нямаме толкова средства, за да си поръчаме голямо проучване. Но най-вече срещите ни по места играят ролята на социологически анкети за нас. Виждам доста активни, енергични, добронамерени хора. Мисля, че РЗС има потенциал не просто да влезе в парламента, но и да има сериозно присъствие в него. Ситуацията е много динамична, прогнозите са трудни. Интересни са данните, които получаваме от английската агенция, която по поръчка на ЕК на всеки две седмици прави проучвания за страните от Евросъюза. Преди две седмици те даваха на РЗС изборен резултат от 6,4%. Сега дават 7,1 %.

- Как виждате РЗС в следизборния пъзел?


- Готови сме да разтоваряме за следизборна коалиция с ГЕРБ или с други партии от европейската десница, ако влязат. Но ще поставим няколко категорични условия. При всички случаи ще искаме съгласие за това, че следващият парламент ще бъде с много по-кратък мандат и той ще свика Велико народно събрание, за да се приеме нова конституция. Друго наше условие ще бъде декриминализацията на целия политически елит от последните 20 години при наличните доказателства, разбира се.

- Как си я представяте тази декриминализация?

- Събиране на доказателства за всички нарушения, започване на разследвания и вкарване в затворите.


- Няма да ви стигнат ни прокурорите, ни затворите...

- Е, ние да вкараме 200 олигарси и министри зад решетките, стига! Пък и бройката не е чак толкова голяма. Въпросът е, че без тези наши условия да бъдат разписани в коалиционно споразумение, няма да участваме в разговори за съставяне на правителство. А БСП, с ДПС, с „Атака” въобще никакви разговори не са възможни при никакви условия.

прочетете още...

КОМЕНТАРИ

търсене

нов коментар

F1 Сряда, 20 Май 2009, 10:26:51
ТОВА Е ИСТИНСКАТА ДЕСНИЦА В БЪЛГАРИЯ. РЕД, ЗАКОННОСТ И СПРАВЕДЛИВОСТ. УСПЕХ!
БОЕЦ Сряда, 20 Май 2009, 10:38:08
БСП И ДПС В ЗАНДАНА!
БОЕЦ Сряда, 20 Май 2009, 10:38:51
И ХОРАТА НА ЧЕРВЕНИЯ ЦАР - СЪЩО :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Глас Сряда, 20 Май 2009, 10:47:10
БРАВО НА ВАС
Сряда, 20 Май 2009, 10:52:12
БОЖЕ, БОЖЕ КОЛКО ИДИОТА ИМА ПО ТОЗИ СВЯТ, НЕМОЖЕЩИ ДА МИСЛЯТ И ВЯРВАЩИ НА БЛИЗНИ ГЪЗЕВ/АБАДЖИЕВ/ И ЦУНИ ДУПЕВ/БОЛНОТО ЯНЕ/ ОТ РЗС!!!!!
Верно ли? Сряда, 20 Май 2009, 10:57:21
Този не беше ли от хората на Костов?
ivan Сряда, 20 Май 2009, 11:03:35
СТИГА С ТИЯ НЕДОНОСЧИТА ЯНЕ И ДИМ.
ДДТ Сряда, 20 Май 2009, 11:46:19
Червените мафиотчета ги хвана страх от РЗС :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Да ги сметем до един!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
чИЧО вЛАДО Сряда, 20 Май 2009, 13:13:02
Браво Яне, браво Митко, вярваме ви. Ще ви дадем шанс да опитате. И един съвет - по-малко плювки срещу десните, повече настъпвайте БСП и дпс.
Б.д. Сряда, 20 Май 2009, 13:16:06
Има много мъдрости за ИСТИНАТА. Една от тях е, че истината е една стара госпожа, за която всички говорят, но много малко са я виждали, но "който я познае става свободен". Та, ако се съобразяваме с мъдростите, ще трябва да почакаме да се запознаем с фактите и тогава да поздравяваме победителите. Много неясноти има все още за публиката за да кажем дали Ив. Костов е имал вина за това, че някой в неговото правителство е служил на престъпниците. Самият автор на интервюто е бил в неведение. Не съм яростен защитник на И. Костов, но все пак истината ми е скъпа, а предполагам и за мнозинството от нас. Мисля, че голяма част от хората ще се радват да имат едни нови честни демократи, но ще ни трябва време за да се убедим дали това е така. А до тогава ще разчитаме на познатите ни вече такива.
Сряда, 20 Май 2009, 14:21:39
200 ЗВУЧИ ДОБРЕ, ЗА НАЧАЛО
nnn Сряда, 20 Май 2009, 18:34:16
AX GORKIAT - BIL SAMO DEPUTAT PO ONOVA VREME
Не пипай че пари Сряда, 20 Май 2009, 19:14:27
10. . . 50. . . 140. . . 200 . . . така , както с всеки изминат ден нараства броя на затворниците , очаквам малко преди изборите да достигне точната бройка - 3721 . Извозването ще става с камионетки , които трябва да се закупят до 06. 07. 2009 и да се построят достатъчно нови затвори - до същата дата , които да поберат материала . Да се назначат и достатъчен брой надзиратели което означава , откриване на нови работни места ( желаещите могат вече да подават документи в централата на Партията , ще се приложи улеснена процедура). . . . . . . , а на всичко това , извън България му казват просто популизъм !!!
Сряда, 20 Май 2009, 19:45:49
Да смажем триглавата комунистическа ламя
БОРКО Сряда, 20 Май 2009, 21:05:43
ИСТИНСКАТА ДЕСНИЦА Е РЗС И ЩЕ ГО ДОКАЖЕ, КАКТО НА ИЗБОРИТЕ, ТАКА И СЛЕД ТЯХ. А ВИЕ СЛУГИ НА ДОГАН И БСП, ЩЕ СЕ ГЪРЧИТЕ КАТО КУЧЕТА.
65 Сряда, 20 Май 2009, 21:55:07
пОсмали манго!
Vili Сряда, 20 Май 2009, 22:45:43
Нападателната тройка Борисов, Костов, Янев, вдъхва доверие пред решителния мач с червените сатрапи.
pepa Сряда, 20 Май 2009, 23:20:24
nichto ne razbrah-shte pregovaryat -nyama da pregovaryat -shte sadat- nyama da sadat-a kakvi sam im planovite ako spechelyat. . . . nishto ne razbrah. . . .
F1 Четвъртък, 21 Май 2009, 09:03:48
Корупцията наистина е главният структурен проблем пред Републиката, който успее да го реши, ще си гарантира няколко пълни управленски мандата. Така, че надежда за излизане от тази гадна ситуация в момента има и тя е в политическата воля. Ако имаш воля, можеш да си осигуриш дълги години управление - надявам се РЗС да покажат подобни качества.
Не пипай че пари Четвъртък, 21 Май 2009, 10:53:42
До Фъ-идно , по повод . . . . "надявам се РЗС да ". . . Един решил да се жени за проститутка и я попитал - Честна ли си ма ? Тя му отговорила - надявам се , надявам се . Та отговорът се разбира , за съжалние по късно . И в нашия случай , изненада няма да има !
F1 Четвъртък, 21 Май 2009, 20:28:15
Според Абаджиев, основен противник за РЗС е политическата мафия. Той допълни, че тази мафия има различни изражения. Тя има лица сред бизнеса, местната власт и кметовете и разбира се сред политиците. “Политикоикономическата мафия е плод на договорените правила през 1990 година. Ние успяхме да измъкнем от статуквото на старата десница, за да продължим напред. Срещу нашата партия са тройната коалиция и т. нар. Стара десница, защото всички те се представили на политическата мафия, която намира в лицето на няколко партии средството да се бори срещу РЗС”, каза още Абаджиев.
Цочо Коларов Петък, 22 Май 2009, 17:29:12
Отворете си устата, иначе не чакайте подкрепа - имената на тарикатите
Наивник Събота, 23 Май 2009, 10:17:45
"Как виждате РЗС в следизборния пъзел? - Готови сме да разтоваряме за следизборна коалиция с ГЕРБ или с други партии от европейската десница, ако влязат. " Коректора явно е "разтоварвал" или РЗС ще си почива след изборите. . .
От бардака Събота, 23 Май 2009, 10:43:05
Стара политическа курва. Политик трета употреба. Като Янето.
Събота, 23 Май 2009, 11:45:12
Абаджиев е един от малкото българси политици защитаващи демократичният идеал, а не идоли или командири! По този признак ще познаете, кой е демократ и кой болшевик, "другари".
ники бе тук Събота, 23 Май 2009, 14:16:40
ХЕМ ЩЕ ПРАХОСАТ ДВА ТРИ ПРОЦЕНТА ИЗБИРАТЕЛИ, ХЕМ И В ПАРЛАМЕНТА НЯМА ДА ВЛЯЗАТ. ИНАК ОТНОСНО ТЯХ НИЩО ПРОТИВ НЯМАМ.
X-БАТАЛЬОН Неделя, 24 Май 2009, 23:21:52
ГЕРБ+РЗС=Станишев и Доган в затвора. №1 Спри корупцията. Спаси България!
17 Понеделник, 25 Май 2009, 15:57:17
"Истинската десница" е една ОГРОМНА И ПОРЕДНА плесница за десния избирател-поредното отмъкване на гласове, знае се в чия полза и то прокламирано не от когото и да е, а от най-презряните ренегати и политически хамелеони като Д. Аб. и Я. Я.
БРОЯЧ Понеделник, 25 Май 2009, 17:18:24
БРОЯЧ на статии за опозицията във фрогнюз от 29. 03. 2009 до сега: за Яне и РЗС – 36+1= 37 бр. ; за Бойко и ГЕРБ –22 бр. ; за Гамизов - 4 бр. ; за Мартин СДС – 12 бр. ; за Костов и ДСБ – 6 бр. ; срещу СДС и ДСБ – 15 бр. ПО ДЕЛАТА ИМ ЩЕ ГИ ПОЗНАЕТЕ!!! ЕДНА ЛЪЖА ПОВТОРЕНА 100 пъти СТАВА ИСТИНА!!! http://www. blitz. bg/article/5305
Терорист Понеделник, 25 Май 2009, 18:20:14
Едно доста откровено интервю. Не се лигави. Нарича нещата с истинските им имена. Очевидно е извървял пътя към своята "Голгота". Зрял политик, на който може да се има доверие.
:) Понеделник, 25 Май 2009, 22:23:26
Абаджиев продължавай смело да вървиш по пътя на демокрацията. Гражданите на Републиката ще те подкрепят, рано или късно.
Dobrata Сряда, 27 Май 2009, 09:38:44
БСП блокирали разследване на връзката между Яне Янев и службите от Иво Инджев ⋅ май 27, 2009 ⋅ Коментирайте Надка Балева , като представител на БСП в комисията Вътрешен ред и сигурност в НС, е отказала преди два месеца да подпише писмо с искане до ДАНС да се разследват връзките на Яне Янев със „службите”. Това заяви в студиото на радио К-2 председателят на комисията, депутат от НДСВ, Минчо Спасов. Минчо Спасов сам определи този факт, който съобщава за пръв път, като „новина”. С други думи един от най-осведомените хора в републиката пряко обвини БСП в тайна завера с Яне Янев и неговата дейност, отказвайки да разследва какво е общото между лидера на партията „Ред, законност и справедливост” и службите в България. Спасов каза още, че дори от ДПС са подкрепили искането за проверка от страна на ДАНС на тази връзка, но го изненадала категоричността, с която БСП са отказали и провалили евентуална проверка. Спасов е бил инициатор на блокираното от БСП искане. http://ivo. bg/2009/05/27/%d0%b1%d1
Петък, 29 Май 2009, 17:17:15
Мишоците на Червеният цар хвърлят кал, защото Яне им еба майката в Парламента.
Анкета Какво бихте взели със себе си, ако ви застигне бедствие?
Времето
Фиксингът       12 Февруари, 2012

ГЛАСЪТ НА ЖАБАТА

НОВИНИ

ПОЛИТИКА

КУЛТУРА

ФОТО ТЕМА

  • Рене Магрит

  • Хуан Миро

  • Джорджо де Кирико