Иван Костов: Доган не може да изгони Европа от България
Вторник, 26 Май 2009

A+

A-

   
Иван Костов: Доган не може да изгони Европа от България
Иван Костов
снимка:emaxpress
Черният пиар срещу десницата замества липсата на истински политически дебат, казва бившият премиер

50 км. могат да са равни и на едно интервю с лидера на ДСБ. По избори има криза и за свободно време, предупредиха от пресцентъра на дясната партия. Така, вместо в кабинета, се озовах с Иван Костов в служебния му мерцедес. Около час имам лимит да задавам въпроси. После Командира се впуска в поредица от срещи с избиратели.

„Почваме веднага”, са първите думи на Костов. Шофьорът му кара на принципа газ-спирачка, гоним време. Така върви и разговорът ни. Малко преди Своге бившият премиер признава : „Вие ми се свят от завоите, но... продължаваме да говорим за европейския проект на България”.


Интервю на Стойко Стоянов


- Г-н Костов, Синята коалиция има ли ясна оценка за мандата на тройната коалиция?

- Това правителство не иска по същество политическият дебат преди изборите да протече на база на това, какво е свършило и какво не. Тоест, да се проведе дебат, който да посочи проблемите на страната, които остават за решаване от следващото правителство. Основните причини са две: Антикризисната програма на правителството, с която то трябваше да получи доверието на хората, се провали. Това го признава и финансовият министър, и президентът. Преди дни в интервю за ежедневник Георги Първанов казва, че също правил антикризисна програма. Тя е излишна, ако има действаща. В този смисъл дебатът трябва да започне с констатацията, че първият опит да се овладее кризата с помощта на програмата „Станишев” се е провалил. Нужен е нов антикризисен план. Но тогава е законен въпросът: Защо Станишев и Доган искат пак да управляват, след като програмата им се е сгромолясала?

Втората причина, е желанието да се избяга от въпроса за много лошата репутация на страната пред ЕС. Тя доведе и до крайно ниския процент на усвояване на европейските фондове, под 1%, говорим за оперативните програми. Този въпрос всъщност е по-болезнен от първия. Той води до въпросите – защо беше допусната мафията във властта, защо спонсорите на тройната коалиция се оказаха сред тези, които се прикриват с политически чадър от правосъдието, защо продължават в такива мащаби мафиотски и гангстерски убийства, защо се отвличат и пребиват хора за назидание, защо беше убит писателят Георги Стоев? Тези въпроси навеждат на мисълта, че ние сме управлявани от банда разбойници. Извинявам се, но нямам други думи. Грубо е, но така излиза.

Дебатът, ако е политически зрял, трябва да се води и за това – ефикасно ли е за България това коалиционно устройство? Ако ще се управлява коалиционно, то на друг принцип да се изграждат коалициите. Нормално е да питаме - не трябва ли да се промени политическата система, да е от англосаксонски тип. Ако примерно се въведат много повече мажоритарни кандидати, тя автоматично ще се превърне в двуполюсна, но дали това не е по-доброто решение за страната? Такъв трябва да е дебатът, но тези въпроси не се поставят, подминават се с мълчание. Тук президентът Първанов е прав – няма дебат, но не само за ЕС, въобще няма политически дебат в страната.

- Правителството на Станишев завършва 20-годишния цикъл на преход, кое е ключовото определение за него?


- Ключовото е, че мафията провали първите 2 години от членството на България в ЕС. Това е с едно изречениe.

- Очаквахте ли,че предизборната кампания ще стартира с груб, черен пиар?

- Когато няма истински дебат, има черен пиар. Всъщност черният пиар се появи, за да замести истинския политически дебат.

- Кой се притеснява, че зад Бойко може да се окаже Костов?

- Костов е нарицателно име на големия опит на автентичната десница в управлението на страната. Паметта, която ние сме запазили, е за огромния брой решавани проблеми, допускани грешки, намерени изходи, идеи за действие сега, познаване на административния капацитет на страната и управлението му. Ние въведохме административните служители, политическите кабинети, цялото модерно и демократично устройство са практически наши проекти.

И заради това огромно е опасението, че ще има реваншизъм. Аз го слагам в кавички. По-скоро ще има дълбока и сериозна ревизия на направеното. Никой, който управлява почтено страната, както бяхме ние, не се притеснява от сериозно ревизиране на това управление и търсене на отговорности. Това са естествени процеси в трудни времена. Хората искат така да се случват нещата. Делата на всеки управляващ трябва да бъдат прегледани. Тази коалиция не смее да остави властта в ръцете на следващото управление.

От там идва този страх, тези внушения, че след Бойко идва десницата. Нека си спомним – никога БСП-БКП не е изживявала такъв страх, какъвто я обхвана през периода 1997 – 2001 г.

- Но тогава вашето правителство не потърси отговорност за съсипването на страната от политиците на Жан Виденов. Хората видяха, че гарван на гарван око не вади.


- Сега президентът Първанов, признава, че е била добра реформата от 1997 г. на банковата система, защото тя функционира стабилно. Кое е било тогава по-важно – да се занимаваме с преследване на предните управляващи, или изграждане на стабилни основи на страната. Самата криза тогава показваше, че трябва да се хвърлят всички сили за икономическа и финансова стабилизация. Това е бил правилният избор.

- И сега ли ще се размине на корумпираните политици и държавници?


- Тази толерантна демократичност този път не може да се прояви, защото не може да се върне доверието на ЕС. ЕС сега е сред тези, които наблюдават с внимание следващото правителство и също, както българската общественост, очакват да бъде потърсена сметка. Виновните да бъдат изправени пред правосъдието и там да си получат наказанията. Ако ЕС не види това, няма да възстанови доверието си към страната.

- Защо десните формации останаха на няколко писти за предстоящите избори?

- Не, само на една писта сме, няма други десни по пистите.

- Примерно "Лидер” не са ли обединение на десни?


- „Лидер” е партия на президента Първанов. Той е близък с неформалния лидер на „Лидер” и това си е типично президентски замисъл. Много упорито се говори, че въпросният лидер има огромни финансови затруднения и е пред фактически фалит. Единственият начин да се спаси от пълен крах пред очите на обществото е да влезне в управлението и да стане енергиен министър. Това не е тайна.

 Такива тясно корпоративни цели в никакъв случай не могат да бъдат поставени пред следващото управление. ГЕРБ трябва да знаят, че ако това се случи, Синята коалиция ще ги напусне веднага. Ние не можем да отидем в управлението, за да се повтори сегашната картина.

- Опоненти от дясното пространство ви обвиняват, че работите за един личностен проект, целящ запазване само на собственото ви статукво?


- А защо го пазя това статукво? Защо изобщо се занимавам с политика? Това обвинение не мога да го разбера. Може би се препъват в мен и затова говорят така. С поведението си, с живота си аз задавам определен желон на поведение, който искам да бъде и стандарт, и да остане като мярка на поведение на десен политик. Това означава, че самото ми присъствие в такова качество, прави невъзможно съществуването на политици от типа на тези, които ме упрекват, че преследвам някакъв личностен проект.



Личностен проект имат хора, които са влезли в политиката, за да правят бизнес в нея. Там си защитават бизнеса и през политиката се стремят към държавно толериране на техните проекти. Аз очевидно нямам такива амбиции, а нямам и кога да ги имам. Целият ми живот е пред очите на обществото. Не защитавам нищо персонално, но защитавам каузата на десницата, като принципна, сериозна кауза.

- Президентът Първанов сега внушава, че всеки следизборен вариант е по-добър, отколкото перманентни избори в условията на икономическа криза. Приемате ли такава теза?

- Тези думи на държавния глава аз ги чета по друг начин. Те всъщност са спор в БСП и вътре с партньорите им. Кръгове от социалистическата партия казват: Нека дойде Бойко и ние ще го свалим след няколко месеца. Нека десните да поемат управлението, в условия на криза, ще се провалят и най-късно на следващите президентски избори ще се върнем във властта предсрочно.” А президентът им отвръща, според мен: Не си играйте със страната. Нужно е стабилно правителство, с цял мандат, за да може да отговори на предизвикателствата.

Това е част от вътрешния дебат в БСП. В тази ситуация президентът се опитва някак си да види и интересите на държавата, защото правилният подход е страната да има стабилно правителство. Ако в България има междинна политическа криза, страната не може да възстанови политическото доверие към себе си. Следователно политическият риск за инвеститорите ще бъде много голям. Така че Първанов ги предупреждава да не си играят с огъня.

- Изненадват ли ви променящите се позиции на държавния глава към създадената от него управленска коалиция?


- Първанов се превръща в неин ликвидатор защото, признавайки, че нямат антикризисна програма, че няма политически дебат, на практика се присъединява към опозицията и атакува фронтално тройната коалиция. За него те са неудачници, хора, които не са се справили, не са били на висотата на отговорността. Но едновременно с това ние не може да не видим гредата в президентските очи. Именно неговите съветници и спонсори бяха тези, над които се разпростря първият политически чадър и така раздразниха ЕС.
.
- Преди 6 г. казахте, че ДПС създава на българските турци усещането за резервна родина, но проблемът ще се преодолее с влизането на страната в ЕС. Прогнозите ви не се сбъднаха.


- ДПС се оказаха най-неадекватни към европейска България, най-ориенталски. С всички лоши традиции на Ориента – мудност, безпомощност в управлението, липса на идеи, непрофесионализъм, дерибейщина, корупция в огромни размери. Те наистина в момента са дошли до гуша на всички, включително и на целия бизнес в България. Демонстрират много неевропейско поведение, движат се много извън европейската цивилизация.

 Поведението на лидерите им даже е конфронтационно спрямо европейските порядки. С наглост, с безочие, с арогантност налагат своите правила в европейска България. Тези правила са в ущърб и на хората, които гласуват за тях.

- Но явно не им пука какво мислят за тях, само преди дни на събор в Шуменско Доган прати недоволните от управлението да ходят в Африка и Австралия.


- Да де, ама това означава, че цяла Европа трябва да отиде в Африка, за да отвори място на Доган. Проблемът е, че на ЕС не харесва тази България управлявана от ДПС. А Доган, колкото и да е пострадал от мегаломания, трябва да знае, че не може да изгони Европа от България.

- Защо Сокола плаши, че идва нов възродителен процес?

- За него персонално и за върхушката около него трябва да има много сурово търсене на отговорност за всичко, което са направили. Но това не е възродителен процес. Ако му се отнемат Боянските сараи, направени с пари на българския данъкоплатец, за какъв възродителен процес можем да говорим? Тоест, нека персоналната вина, която трябва да носи, да не я представя като възродителен процес, това е смешно.

- Имате подозрения, че в ГЕРБ съществува ляво крило. То има ли ресурс да промени ориентациите на партията и вместо със Синята коалиция, да се роди правителство с БСП?


- Всъщност ляво крило аз условно нарекох тези, които биха желали ГЕРБ да бъде в коалиция с БСП. Това вероятно не са избирателите в голямото си мнозинство. Чувал съм самият Бойко Борисов да казва, че едва 15% от електората му искат коалиция с БСП, но друг е въпросът на нивото на политическите ръководства. Може да е обърната пропорцията, никой не знае това. Очевидно е обаче, че се постилат пътеки, по които да мине една коалиция на ГЕРБ с БСП. Да не се правим, че не виждаме този процес, няма да сме реалисти. И точно тези хора припознах като „ляво крило”, но сигурно не е подходящо да ги наричаме така.

- Какви ще са неизбежните мерки в икономиката, които трябва да предприеме бъдещото правителство?


- ДСБ бяха първата политическа сила, която предупреди за кризата, много преди тя да се развие. Тогава ядосахме много управляващите, дори ядосахме и малката макроикономическа общност. Младите ми колеги изобщо не знаеха защо говоря по този начин. Сега, надявам се, вече са придобили повече опит, за да четат знаците, които дава икономиката. Но дори за българските макроикономисти, за голямата им част, без някои сериозни изключения, кризата беше изненада. Това държа да го подчертая, защото е доказателство за наличие на политическа прозорливост, което е изключително важно – да виждаш по-далече от другите, да взимаш навреме мерки. Но сега ситуацията е вече различна.

Обстановката е такава – министърът на финансите каза, че бюджетът трябва да се преразгледа през август-септември. А въпросът е защо не го преразгледа веднага. Първата сериозна, антикризисна рамка е да се актуализира финансовата политика на страната, съобразно реалностите. А те са елиминирали възможността да бъде реализиран планът „Станишев”. Той се оказа абсолютно неадекватен. Въпросът е защо тази актуализация да се чака до септември и проблемът да се оставя на новото правителство. Не може ли на следващия екип да се даде подредена страна, с подредена политика, да се облекчи старта на идващия кабинет. Ако не се вземат мерки в момента, веднага, спешно – означава наистина да се пренебрегнат интересите на цялата страна.

Няколко неща трябва да се направят веднага: Първо, властта да спре да харчи пари от държавата за мегапроекти. Да се стопира изразходването на пари от Банката за развитие. Много малко хора видяха, че отчетът на БНБ за първото тримесечие на този година показва над 1 млрд. дефицит на платежния баланс, тоест продължават да спадат валутните резерви на страната. Това значи, че всеки разход, който води до увеличаване на вноса, трябва да бъде преразгледан.

Освен това, трябва много смело в момент на криза да се завършат реформите в образованието и здравеопазването. Там има неоптимална училищна мрежа, неоптимална здравна система. Здравната каса също е пред дефицит, много тежък. Тя не е в състояние да посреща даже неотменими задължения към болните. Това е същата картина като през 1990 година. Привиждат ми се отново страховити проблеми, към които не съм вярвал, че ще се върнем. Тоест, приоритетите на здравната система трябва да бъдат подредени, да е ясно къде ограниченият ресурс на държавата ще бъде вложен. Зловещо е да се харчат пари от бюджета за инвестиции, които потъват в нечии джобове, а да не се грижим за функционирането на здравната система.

От Синята коалиция настояваме и да се спрат всички безумни проекти – например, зала в Президентството да се превръща в киносалон, или място за пресконференции. Това е безобразие, сега ли му е моментът? От друга страна, вижте Пътния фонд. Той е на червено отдавна. Там кражбите и безобразията източиха парите за изграждане на транспортни магистрали. Ще припомня, че в Програмата за развитие, която нашето правителство прие през 2000 г. до 2009, трябваше да е изграден целият магистрален пръстен в страната. Трябваше вече да ги има всичките магистрали. Строителството им беше изпълнимо, ако тази страна имаше добри стопани.

- През последните месеци се усеща напрежение, хората обръщат спестяванията си в евро. Надценен ли е левът, има ли опасност от промяна на курса?


- Не! Но все пак зависи как се управлява страната. В случая аз съзирам една друга постановка. Има широка представителност на хора от бизнеса, добре представени в медиите, които закъсаха. Поради добрата конюнктура преди време, изтеглиха кредити, но в момента обслужването им поскъпна. Това ги поставя в много трудно положение. Именно те започват да говорят за обезценяване на лева, за да могат да върнат заемите си, спомняйки си как навремето Върховният касационен съд позволи на кредитните милионери с обезценени пари да погасят борчовете си.

Тази мисъл, че може да се обезцени лева, за да се облекчат техните собствени задължения, съпоставена към интересите на вложителите в банките, е опит да се краде. Такова поведение не би трябвало да допуска никоя нормална държава - тоест, да се девалвира левът, за да се облекчи положението на получилите кредити. Това е възможно най-лошата политика. От друга страна, прави са макроикономистите, които виждат опасност от дефицит на платежния баланс и дефицит на бюджета.

 Според икономическата теория тези два дефицита са в състояние да влошат много бързо положението в страната, защото ще изчерпят валутните резерви бързо, ще изчерпят резервите и на правителството и ще го накарат да излезе на открития пазар да тегли кредити
. Но там управляващите ще се сблъскат с двуцифрен процент. Така една голяма част от парите на данъкоплатеца ще започнат да отиват за лихви по кредити.

А от друга страна, бизнесът няма да има възможност да вземе тези пари на по-ниски цени. Така ще бъдат нанесени тежки щети на икономиката на държавата. Всички ще предпочитат да си купят държавни облигации с двуцифрени лихви, вместо да оставят парите в банките, или да правят бизнес с тях. Затова в настоящия момент не можем да си играем на рулетка с икономическата политика.

- Вие сте най-демонизираният политик на прехода. Дори Жан Виденов вече не ви е конкуренция. Как преодолявате тази отрицателна енергия, висока ли е личната цена, която плащате?


- Плащам висока цена, но реализирам личен проект (смее се с глас). Това сигурно ми е далаверата. Но извън шегата, ние знаем много малко за политиката в условията на демокрация. Всичко това се е случвало навсякъде по света. Отношението на обществото към неговите водачи е част от многопартийната демократична система. Моето име и крайният успех на България са по някакъв начин свързани.



 Истинският отговор на всички нападки срещу мен ще дойде, когато проектът завърши. Ако ние завършим успешно европейския проект. Ако въведем европейските правила в страната, ако нормализираме България в европейския смисъл и започне да се развива благосъстоянието на страната, тогава ще бъде коригирана и тази кампания срещу мен. Тя ще получи отговор и ще се самоизтощи. Атаката е платена от определени среди и не трябва да я свързваме с хората. Сега обаче тази негативна кампания черпи патос и енергия от провала.

На хората им се казва – махнахме Тодор Живков, приватизирахме земята, предприятия, влезнахме в ЕС, но къде е ползата, ефектът? Виновни са тия от десницата и най-вече - Костов, защото стоят в основата на този европейски проект. Временните неудачи и провали на този проект, продължават да захранват тази черна кампания. На хората животът не се промени, а сега е лесно да се каже: „Можеше и по друг начин”. Но никой не казва, каква е алтернативата. Ние се колебаем да вървим по европейския път и търсим трети път заедно с БСП, затова отиваме в третия свят. А Вацлав Клаус го каза още навремето – третият път води към третия свят. Първият път води към цивилизования свят. Вторият - към света на Русия. Хората трябва да изберат.

прочетете още...

КОМЕНТАРИ

търсене

нов коментар

Боби Сряда, 27 Май 2009, 00:00:24
Какво да се коментира, че то всичко е казано много точно, само трябва първо да се прочете внимателно!
Производител Сряда, 27 Май 2009, 00:06:12
Изчетох интервюто с удоволствие. Такова нормално отношение, толкова добри въпроси и толкова точни отговори отдавна не бях чел към и от Костов. Това е специалиста, политика и държавника Костов. Айде някой да го сравни с Бойко, Яне, Доган, Първанов, Станишев. . . Това е човека за когото ще гласувам. Но имам само едно несъгласие. Тази толерантна демократичност този път не може да се прояви, защото не може да се върне доверието на ЕС. Не за ЕС трябва да ви е грижа, а за справедливостта и доверието на българите. Лъжците и крадците трябва да са във затвора. През 2001г. вие пак нищо не ни обещавахте, освен че ще живеем трудно, но ще се движим в правилната посока. Но Симеон излъга страшно много хора. И това ли да го припишем на простия народ. Аз си мисля, че трябва да има справедливост. И лъжеца и крадеца трябва да са във затвора.
БРОЯЧ Сряда, 27 Май 2009, 00:19:50
БРОЯЧ на статии за опозицията във фрогнюз от 29. 03. 2009 до сега: за Яне и РЗС – 44 бр. ; за Бойко и ГЕРБ –25 бр. ; за Гамизов - 6 бр. ; за Мартин СДС – 12 бр. ; за Костов и ДСБ –7+1= 8 бр. ; срещу СДС и ДСБ –17бр. ПО ДЕЛАТА ИМ ЩЕ ГИ ПОЗНАЕТЕ!!! ЕДНА ЛЪЖА ПОВТОРЕНА 100 пъти СТАВА ИСТИНА!!! http://www. blitz. bg/article/5305
да изгоним доган от Европа Сряда, 27 Май 2009, 00:20:00
давай Иване , давай Костов. ти си човекът.
pepa Сряда, 27 Май 2009, 01:07:21
nie sme si v Evropeiskiya. . . . kakav e problema. . . nali ot teb zapochna previtizachiyata-nali ti sazdae zakona????? V. Klaus e kazal tezi dumi-kogato mu e bilo vremeto. . . az ibiram kam sveta na Rusiya-tam kadeto e pravoslavieto tam kadeto sa poleznite izkopaemi. . . .
павлидис Сряда, 27 Май 2009, 06:27:02
браво Костов, браво жаби - страшно интервю. аз избирам първия път.
Млад Сряда, 27 Май 2009, 06:37:58
Към "РЕРА"-за какво православие говориш като пишеш на латиница. И като си за Русия, заминавай за там!!!
Павлова Сряда, 27 Май 2009, 06:48:19
Изумена съм, г-н Костов е направил пефектен анализ на ситуацията в страната. Отворих си очите, защото отговорите му са на познавач, и освен това говори честно, открито и достойно. Такъв живот искаме и ние в тази държава.
Сряда, 27 Май 2009, 06:50:48
Вярно е, европейският път на България минава само през Иван Костов и десницата, другите водят към Анадола и Русия.
До администраторите на сайта Сряда, 27 Май 2009, 07:27:33
Изтрийте тъпотиите на този самозванец БРОЯЧ. Този на национален цензур ли се прави, какво ни зомбира. Сигурен съм, че брои както дяволът брои ангелите. Ако сметките му са точни - това е сайтът с най-остри коментари и анализи срещу бандитите от БСП, ДПС, НДСВ. А интервюто с Костов е блестящо. Той е строителят на съвременна България. Как да не го мразят Господи, след като той е минал отдавна в друго качествено измерение, в сравнение с другите политици. Успех на изборите, времето ще оцени пътя на Костов.
батко Сряда, 27 Май 2009, 08:16:15
Отново безпощадно точен. Вие сте българският РЕЙГЪН. Да смажем комунизма този път, нямаме право на грешка.
Сряда, 27 Май 2009, 08:20:43
Отново безпощадно точен!
АЛЕКС2 Сряда, 27 Май 2009, 08:44:30
АЛО КОСТОВИСТИТЕ НАЙ НАПРЕД ГО ПОПИТАЙТЕ ТОЙ ЗАЩО СМЕНИ ЧАСТ ОТ МИНИСТРИТЕ СИ. . . И РАЗБЕРЕТЕ ЧЕ ПОЛИТИК С НЕГОВИЯ РЕЙТИНГ В НОРМАЛНИТЕ ДЪРЖАВИ ЗА КОИТО ГОВОРИ ЩЕ СЕ ЗАРОВЯТ 5 МЕТРА ПОД ЗЕМЯТА . . .
ЛЮБО Сряда, 27 Май 2009, 09:03:07
АБЕ ТЪПЧО, ЗАЩО СЕ ПРАВИШ НА ИНТЕРЕСЕН. КОСТОВ ГИ УВОЛНИ ЗАЩОТО БЯХА КОРУМПИРАНИ И ТОЙ ИМАШЕ ДОКАЗАТЕЛСТВА ЗА ТОВА. А ЗА ТОВА, ЧЕ Е БИЛ ПРАВ ДНЕС ИМАМЕ ДОСТАТЪЧНО ДОКАЗАТЕЛСТВА. КЪДЕ Е СТРАШНИЯТ БОНЕВ - ПРИ СВИНАРЯ ОТ МАНОЛЕ ГЕРГОВ - ЧЕРВЕНИЯТ ОЛИГАРХ. ИМА ЛИ НУЖДА ДА ИЗБРОЯВАМ И ЗА ДРУГИТЕ. МАЛКО МИСЛЕТЕ ПРЕДИ ДА ПИШЕТЕ БЕ ХОРА. ЗНАМ, ЧЕ ОТ БСП СА ВИ ДАЛИ ПОРЪЧЕНИЕ, НО ВСЕ ЕДНО СА ВИ ИЗБРАЛИ ОТ УЧИЛИЩЕ ЗА БАВНОРАЗВИВАЩИ СЕ.
;) Сряда, 27 Май 2009, 09:16:49
Това е Костов, офицер и джентълмен.
-Y- Сряда, 27 Май 2009, 09:21:21
Нека си спомним – никога БСП-БКП не е изживявала такъв страх, какъвто я обхвана през периода 1997 – 2001 г. Страх да, но без последствия. Затворите останаха празни, а Командира и неговите орки се нагушиха с парите на нацията.
протойерей Тома Сряда, 27 Май 2009, 09:55:20
Перфектен анализ, удивително точни заключения, изключително високо интелектуално равнище! Каквито и да са греховете на Костов, не може да му бъде отречена ерудицията на водещ политик. Смятам, че той трябва да остане в реформаторския екип на бъдещото дясно управление, без да му се поверява водещата роля. Ако получи цялата власт, остава опасността демоните му отново да го обсебят и градивната му енергия да се преобърне в негативна. Освен че е слаб кадровик, Костов, за жалост, е и мизантроп. Той е като ядрената енергия: трябва да бъде контролиран в плътно затворен реактор, с няколко пласта изолация.
БРОЯЧ Сряда, 27 Май 2009, 10:03:51
Аз Производител навивам брояча. А той цъка вярно и безпощадно. Ако има грешка пишете. Той е стартиран заради огромната реклама, дето се прави на самозвани кресливи джуджета. Ще цъка до изборите и ми е интересно какво ще покаже тогава. А ако администраторите са почтенни този. само ще им е в помощ. Ако са взели пари за реклама - ще ги дразни. Така, че ако не ви харесва не го четете. Някои се нуждаем от тази информация и затова полагаме тези усилия.
marystaneva Сряда, 27 Май 2009, 10:10:47
Хубави приказки. . . И какво от това? Не била потърсена отговорност за кражбите, защото трябвало да се стабилизира страната. Добре, но какво пречеше двете неща да вървят паралелно? Костов е отличен оратор и хитър политик, но и Доган е такъв. Това не е достатъчно, за да му гласувам доверие отново. Особено след като веднъж вече ме е излъгал. А казваше: "Ние няма да ви излъжем!" Защо ли нашият народ има толкова къса памет? http://www. sarakt. org/sygarev. html Не е лошо да прочетем интервютата и на други политици и тогава да направим своя информиран избор. http://paper. standartnews. com/bg/article. php?d=2009-05-25&article=279135 Защото ГЕРБ няма да се коалира с БСП, въпреки внушенията, които прави другаря Костов. http://marystaneva. . . bg/photos/36845/no. JPG http://paper. standartnews. com/bg/article. php?d=2009-05-25&article=279135
marystaneva Сряда, 27 Май 2009, 10:12:20
Съжалявам, неволно повторих единия линк.
САПА до тези дето лъжат, че Костов ги бил излъгал Сряда, 27 Май 2009, 11:12:18
Вие тъпанари сте много прости и нахални бе. Уж все Костов ви бил излъгал и виновен, все десните били крадили пък всичко е в ръцете на червената мафия - БСП-холдинг. Всичките поръчки по "пътищата" минават през Васил Божков, цялата енергетика и туризъм са вашите, китайското карго вие го управлявате, "бедствията" и млекото през Доган, зърното и акцизите от горивата - през ТИМ. . . Какво и къде е "откраднатото" от Костов. Вашите действия, дано го осъзнавате доведоха до затваряне и нарязване на производството на България. А това е самоубийство. Тъпи и прости руски предатели.
САПА - ПРОЧЕТЕТЕ!!! Сряда, 27 Май 2009, 11:21:37
Производител е написал страхотен коментар в статията - "БАН: Евросубсидиите за земеделци не са стимул за по-голямо производство. " Тя се намира в "БИЗНЕС"-Актуално.
detelinev Сряда, 27 Май 2009, 11:43:48
В момента няма друг полезен ход за свестните и нормални българи от това, да се подкрепи Костов и сините. Каквито и думи, каквито и аргументи - за и против, минало и настояще, да се използват, неговата класа и опит са ЕДИНСТВЕНАТА ГАРАНЦИЯ, че нещо, макар и малко ще се промени в правилната европейска и цивилизационна посока. Костов има грехове, но заслугите и потенциала му са водещи в преценката. В него има правилна политическа енергия, която е нужна на всички мислещи хора в БГ !
До червените боклуци Сряда, 27 Май 2009, 12:15:41
Четете и се просвещавайте!
частен сектор Сряда, 27 Май 2009, 13:08:34
Отново перфектен и брилянтен анализ на политико-икономическата ситуация в страната - анализ, който може да бъде направен единствено от ПОЛИТИКА на съвременна и демократична България! Стотиците тонове помия са абсолютно без значение за хората от средното поколение, видяли, усетили и преживели трудностите на прехода и оценили ползите от управлението на г-н Ив. Костов, съпътствувано, разбира се от неминуеми грешки и пропуски. Самото интервю дава много пълен и точен отговор на остриетата от упреци и клевети срещу него и водената от него неотклонна политика. Нека зложелателите и хулителите му си сложат ръка на сърцето /ако го имат/ и посочат поне един от сегашните политици, който може да му противостои със собствена политическа позиция, ерудиция и рутина. Цялото ми семейство, които сме безпартийни, сме гласували за него и преди, така ще направим и сега! САМО БЮЛЕТИНА № 11!!!!!!!!!!!!!!!!!
И.Пиргов Сряда, 27 Май 2009, 13:41:44
Към "pepa", хващай влака за Москва и най-добре, повече не се връщай. Бегайте при братята си славяни. . . мамицата ви комунистическа. :(( -КОСТОВ ПРЕМИЕР-
wesht po wsicki wyprosi Сряда, 27 Май 2009, 14:00:05
Wyprosyt ne e komunism ili kapitalism, po-skoro Ewropa ili Mala Asia.
СИНЬО УТРО Сряда, 27 Май 2009, 14:55:19
САМО СИНИТЕ!!!
Барометър Инфо Сряда, 27 Май 2009, 15:06:23
Около 27% до 30% ще е избирателната активност на евроизборите. Другите партии със сигурни евродепутати били ДПС, Синята Коалиция и Атака; вероятност имало за Напред и РЗС. ГЕРБ ще получи 25, 87 % от гласовете на онези български граждани, които ще отидат до урните, обяви по радио К2 координаторът на Барометър Инфо Николай Николов. Това ще гарантира на партията на Бойко Борисов 4 сигурни евродепутати. Според социологическите проучвания към този момент Коалиция за България ще има 18, 02%, което означава 3–ма евродепутати. Процентите за партиите нататък са: ДПС – 16, 36%, т. е. 2–ма евродепутати, Синята Коалиция – 10, 74% (1 депутат в ЕП), Атака – 8, 26% (1 евродепутат), Движение „Напред” – 5, 54%, РЗС – 5, 12%
Българка Сряда, 27 Май 2009, 15:26:31
Страшно точен анализ на положението в България и причините за лошия имидж на страната ни. Такива трябва да бъдат всички политици, които избираме. Възхищавам се от политика Костов и най-вече от ДЪРЖАВНИКА Костов. ЗА СИНЯТА КОАЛИЦИЯ !!!
ANI Сряда, 27 Май 2009, 15:34:32
Браво Костов, всички умни хора сме с теб. Дано сме повече в България.
!?! Сряда, 27 Май 2009, 16:39:56
Нагъл бандит и нищо повече. Мисли, че хората не помнят какъв икономически бандитизъм беше по негово време. Само дето станахме най-послушния слуга на американчетата и yes-мените на Европа та да ни се смеят и подиграват. В същост всеки народ си заслужава управниците: и минали, и настоящи и бъдещи.
до И.Пиргов Сряда, 27 Май 2009, 16:42:12
Да не стане ти да фанеш за някъде американски гъзодавецо.
fti4ka Сряда, 27 Май 2009, 16:42:15
ГЛАСУВАЙ ТЕ!ТОВА Е НОЧИНА.
babata na pepa Сряда, 27 Май 2009, 17:06:34
Obicham Kostov! Vinagi sam glasuvala za nego!!!
Относно демонизирането Сряда, 27 Май 2009, 17:39:07
Този отговор на Костов е сред най-впечатляващите: ние наистина не знаем, или не си даваме сметка, какво представлява политиката в условията на демокрация. В една или друга степен - "демонизиран" е бивал едва ли не всеки политик по света. При това - КОЛКОТО ПО-ЯРЪК Е БИЛ ТОЙ, ТОЛКОВА ПОВЕЧЕ Е БИЛ "ДЕМОНИЗИРАН". Само с безличията никой не се занимава. При това фактите са пред очите ни, направо ни бодат в очите, на ние не искаме или не ни стига куража да ги видим и осмислим. Сравнението с Виденов е най-малко уместно - той беше по-скоро само скандален, провален от собствената си партия, но в никакъв случай не и успешен и ярък. Нека си спомним какво се изсипа върху главата на Бил Клинтът и то в разгара на военните действия, които САЩ водеха в Сърбия. А да не би най-мекото, което се казваше за Рейгън, не беше, че е посредствен актьор? Защо Татчер я наричаха Желязната Лейди - не беше ли заради непрекъснатите атаки и сатанизиране по отношение на политиката й? Ами Берлускони
55 Сряда, 27 Май 2009, 18:06:28
Това е единственият политически лидер, който говори тогава, когато има какво да каже. И го казва точно, ясно и аргументирано. Във властта трябва да има повече икономисти с десни възгледи.
Читател Сряда, 27 Май 2009, 18:15:05
Значи все още има добри журналисти ? Бях помислил, че всички се бяха оСлави-ли и оЧалгави-ли. За Иван Костов - той винаги казва нещата ясно. Въпросът е кой не иска да го чуе ?
pepa Четвъртък, 28 Май 2009, 01:08:46
Kostaffff za men e moshenik i takav shte si ostane. . . . umee da prikazva i da balamosva. . . za smetka na drugite. . . . toi nali zatova pratikuva -joga????.
АНТИКОСТОВ Четвъртък, 28 Май 2009, 06:19:58
АБСОЛЮТНО НИКОГА!ДА МИ ИЗСЪХНАТ РЪЦЕТЕ/А И НА ТИЯ КОИТО ГЛАСУВАТ ЗА ТОЗИ/ДА ИЗСЪХНАТ РЪЦЕТЕ ДАНО. ДА, НЕМОЖЕ ДА ГО СРАВНЯВАШ НИТО С ЯНИ, НИТО С ВОЛЕН. . . СЪГЛАСЕН СЪМ. ОНЕЗИ ПОНЕ НЕ СА СЪСИПАЛИ ДЪРЖАВАТА
Alooooooooo, ANTIKOSTOV, Четвъртък, 28 Май 2009, 08:58:16
svarshi vremeto kogato opredeliashe koi za kogo da glasuva. Sto ne vzemete da otvorite nanovo Belene (to i bez tova s ruska tehnika tam iadrena centrala ne moje da stane), da napahvate tam, tezi deto glasuvat za Kostov i da im rejete racete vmesto da chakate da izsahnat???????
сто Четвъртък, 28 Май 2009, 12:23:42
Браво на Костов за чудесното интервю, радвам се и на това , че Фрог нюз е провел чудесно интервю- с ясни въпроси и без опит за манипулация. Да гласуваме за Сините!
водач на МПС Четвъртък, 28 Май 2009, 13:27:18
Защо не намирам нещо за смяна на действащата в момента в България съветски тип система? Някой ще попита какво е съветската система. Това е правосъдието ни в момента! Това е образованието ни в момента. Това е управлението на цялата ни държава!!! По съветски тип система!От началото на прехода досега НИКОЙ управник не пожела да промени тази система! НИКОЙ! Затова в България нещата НЕ ВЪРВЯТ! Затова РЕФОРМА НА ПРАКТИКА НЯМА!Защото сме като сателит в руска орбита! Гравитираме около Москва! 20 години вече! А преди това 45 години !
Не пипай че пари Четвъртък, 28 Май 2009, 15:50:36
Поздравления за авторът на интервюто Стойко Стоянов . Добри въпроси и компетентни отговори на един истински , европейски политик .
stydent Четвъртък, 28 Май 2009, 20:33:51
страхотно интервю дано повече хора да го прочетат невероятно точен анализ както винаги на КОСТОВ за ситуацията в страната. Дано повече млади хора да го прочетат, не говоря за младите профанчета членове на БСП те даси четат Маркс(гениални теории за времето си) и да внимават като си стягат червените вратовръзчици околу вратлетат, да не се задушат(нали са леко глупави жалните)
Пламен Иванчев Петък, 29 Май 2009, 09:41:02
Жалко е, че това интервю ще бъде прочетено от малко хора, още по-жалко, че както личи от някои коментари, разбрано от още по-малко и накрая, че има (не малко!) такива, които реагират като кучето на Павлов, само при споменаването на името Костов. На тях каквото и да им се обяснява, все тая. Разни Пепи ми драскат на латиница за православие и славянство, mariastaneva била персонално излъгана от Костов и естествено е обидена за това, та даже и някакъв си антикостов кълне като стара циганка. . . Бат ти Бойко го разнищиха, че се оплаквал от "материала". Ами прав си е - материалът може и да не е чак толкова лош, ама не обича да мисли със собствената си глава, а предпочита да му сервират някакви псевдоанализи и готово. Друг е въпросът, че един политик не трябва такива приказки да ги ръси, ама то и Бат Бойко е един политик. . . Затова, дори да не си "костовист", помисли кое е най-малкото зло. Колкото и да търсим, по-качествена "стока" от Иван Костов на политическия тезгя
Щастлива Петък, 29 Май 2009, 15:17:22
Дано повече хора разберат в нашата Родина, че това е държавникът който може да ни изведе на европейския път а не на този за Анадола. Дано този народ си отвори ушите, очите и се научи да мисли и разбира.
Не пипай че пари Събота, 30 Май 2009, 10:37:05
Броят на коментарите , показва недвусмислено , кои са интересните теми и личности за мнозинството от читателите . Не подценявайте публиката . Тя винаги ще разграничи стойностните неща , от обикновенния нарастващ предизборен популизъм .
Петбор Петък, 26 Юни 2009, 21:23:57
Ив. Костов е платил. Сега всички разбират, че е потребен. . .
evropeec Събота, 27 Юни 2009, 15:18:40
Bravo, gospodin Kostov! Nadjavam se, tozi pat vsichki sili, jelaeshti dobroto na Bulgaria, da napravjat vernija izbor. Jelaja uspeh na Sinjata koalicia i na evropejska Bulgaria!
Анкета Какво бихте взели със себе си, ако ви застигне бедствие?
Времето
Фиксингът       12 Февруари, 2012

ГЛАСЪТ НА ЖАБАТА

НОВИНИ

ПОЛИТИКА

КУЛТУРА

ФОТО ТЕМА

  • Рене Магрит

  • Хуан Миро

  • Джорджо де Кирико