РЕКЛАМА

Условия и цени за публикуване на реклама във www.frognews.bg научи повече »

Събарят паметника на Съветската армия в София

11 Август, 2009

|

79 Коментари

|

10707

Събарят паметника на Съветската армия в София
Застрашеният паметник снимка:Вяра Йовева
Паметникът на Съветската армия в София ще бъде махнат до една година. Причината е в тунелите на метрото, които минават под територията, на която е издигнат монумента.
„При вибрациите от острите криви (на метрото) действително може да има въздействие върху паметника”, заявява в интервю пред в. „Труд” известният архитект Христо Генчев. Той допълва, че самият паметник е проблем. „Недопустимо е да се държи подобен паметник. В крайна сметка това е една армия, която обявява война на България и я освобождава от... собствената й държавност”, продължава арх. Генчев.

Редно е паметникът да бъде разрушен или ако има излишни пари Столична община, да го премести някъде извън София. Той реално застрашава всички, които ползват и ще ползват парка в бъдеще, е мнението на млади архитекти, които дискутират по темата в лични блогове и мрежата.

Метрото може да свърши тази деликатна работа, коментират политици, които смятат, че не е много разумно да влизаме в дискусия с Москва по въпроса.
По ирония на съдбата технологията, по която е замислено софийското метро е съветска, и именно тя предвижда завоите и вибрациите, които могат да видят сметката на скулптурната група.
Паметникът е фундиран в дълбочина в далечната 1954 г., когато никой не е предполагал, че някога ще се наложи да издържа на огромно натоварване като това от метрото. Ситуацията налага или основен ремонт на облицовки, скулптурите и постамента или пълното демонтиране/разрушаване на паметника, категорични са специалистите.
Още през октомври 2007 г. кандидатът за столичен кмет от СДС и ДСБ Мартин Заивон показа по време пресконференция снимки на паметника на Съветската армия, на които се виждаха големи пукнатини. Според изчисленията те са достатъчни някой ден грамадата да се срине върху детската площадка зад него.

Не е нормално паметника на СА да е по-висок от Университета, ама аре, празник да е, пишат студенти от СУ „Св. Климент Охридски” в интернет дискусия за съдбата на каменния съветски солдат със „Шпагин” в ръка.

В БСП нямали никакво намерение да организират опълчение за спасяване на паметника. Достатъчно главоболия си имали с разгрома на изборите и предстоящия конгрес, коментираха хора, близки до ръководството на "Позитано" 20. Др,ги обаче смятат, че социалистите могат да използват повода за сплотяване на редиците, които били доста оредели след излизането на партията от властта.

Паметникът на Съветската армия е издигнат през 1954 г. от творчески колектив с ръководител Димитър Митов.
През 1993 г. Столична община взима решение за неговото събаряне. Тогава посолството на Русия в София, както и кръгове в Кремъл реагират много остро на идеята и паметникът остава. Опитите да бъде унищожен този паметник продължават и днес, пише в руската Уикипедия.

На паметника има надпис: "От признателния български народ".
Историческата справка показва, че на 5 септември 1944 г. СССР обявява война на България. В този момент България е излязла от Тристранния пакт и е в положение на неутралитет. По-късно България се включва в състава на съветската армия и дава повече от 30000 жертви до края на войната.
През 1947 г. на Парижката конференция България е записана в списъка на победените държави.

КОМЕНТАРИ

Captcha

>, 11/08/2009 - 17:46
Макар и късно, дойде му времето. Едно по едно и всичко на мястото.
Фружин, 11/08/2009 - 18:01
Ами и аз мисля че трябва да се махне от там. Не говоря за претопяване или нещо такова, защото малко или много е произведение на изкуството. А че е некоректен престоят му в центъра на София, мисля е ясно на всички, свърши се с комунистите. . . е , почти. Но не забравяйте че историята си е история, немицте мисля още си пазят концлагерите, че и пари вадят от тях. Сега трябва да пуснат метрото и под паметника пред НДК и работата заспива.
ворнер, 11/08/2009 - 18:03
ЕЕЕЕЕЕЕ, май-накрая!!! Доживяхме и ние като централноевропейските държави да махнем паметник на едни окупатори на България! Браво!
, 11/08/2009 - 18:06
ТОВА ИДИОТИ Е ЧАСТ ОТ ИСТОРИЯТА НА БЪЛГАРИЯ . . . КАКВАТО И ДА Е ТЯ
CARMINA BULGARANA, 11/08/2009 - 18:37
КАТО НЯМАМЕ ИСТОРИЯ - ЩО ДА ИМАМЕ ПАМЕТНИЦИ?
Да!, 11/08/2009 - 18:43
Няма да бъде махнат паметника. Ще построят още един.
Улянов, 11/08/2009 - 18:49
Празни приказки са това. На нашите дупедавци няма да им стиска да го направят. Току виж ни спрели газта или нещо друго.
Станчев, 11/08/2009 - 18:54
Ако имаше достоинство което и да е правителство след 10 11 1989 г досега трябваше да го махне независимо воя на Москва, но всички се оказаха страхливци и безродници! Дано Бойко има смелост и воля да постъпи като истински патриот или поне използва прецедента с метрото.
мими, 11/08/2009 - 19:40
Била съм в Екатеринбург, където е убито царското семейство;където живеят неизвестен брой репресирани от Сталин-включително и много българи , които и днес се страхуват да кажат , че са българи. Там има паметник на Ленин и много други , но думата ми е за този-на всеки празник се събират мирно и едните и другите на това място -всеки със своята болка. Аз бих била щастлива ако паметника от балканските войни се върне пред НДК. Реваншът е за слабите!
Къри, 11/08/2009 - 20:03
Германия няма ли история. Колко паметника на Хитлер сте видели там. Пред къщата на Хитлер в Браунау, има огромен камък на който пише, нека това никога не се повтори. А у нас стърчат съветски армии альошовци и какви ли не идиотщини от комунизма, под благовидният предлог, че е история. Какво ли не бих дал да забравя тази история.
Ж, 11/08/2009 - 20:05
Аз предлагам след задължителния демонтаж да бъде изпратен в Русия. А какво мислите за летящата чиния на Бузлуджа?Ако Доган не я иска. . . и нея а?
, 11/08/2009 - 20:16
"Народ който не си пази и тачи историята, няма бъдеще"-май някой велик човек беше го казал това!Кой ли беше?Ние нямаме грешка в събарянето, рушенето на предприятия, заводи, фабрики, паметници но да сме построили нещо?Не си спомням!А, да хотели по морето, вили като гимназии по планините, а и сега ще строим спортна зала за 90 млн. щото всичката другата я оправихме, а и кой ще я строи, тия за които само преди дни имаше материал за мошеническите им истории-"ГЛАВБОЛГАРСТРОЙ"!За какво говорим тогава?Като го съборим и тоя паметник, всичко ще тръгне по мед и масло!Хората много добре са го казали-"Вълка козината си мени, но нрава - никога"!
Я.Д., 11/08/2009 - 20:40
П О Д К Р Е П Я М !!!!
ххх, 11/08/2009 - 21:04
ЕДНО БЕЗУМИЕ БЕШЕ РАЗРУШАВАНЕТО НА МАВЗОЛЕЯ. ЗА ИДНИТЕ ПОКОЛЕНИЯ КОСТОВ ЩЕ ОСТАНЕ С НЯКОЛКО НЕЩА - КРАДЛИВА ПРИВАТИЗАЦИЯ, УМНИЯ ОТКАЗ НАШИ ВОЙСКИ ДА ВЗЕМАТ УЧАСТИЕ В КОСОВСКИЯ КОНФЛИКТ И ОЛИГОФРЕНСКОТО РЕШЕНИЕ ДА РАЗРУШИ МАВЗОЛЕЯ. НО ВРЕМЕТО ПОСТЕПЕННО ЩЕ ПОКРИЕ ПОЛИТИЧЕСКАТА МУ КАРИЕРА С ПРАХ. ПОДОБНА ЩЕ БЪДЕ И СЪДБАТА НА Б. Б. , АКО СТОРИ ТОВА.
Марин, 11/08/2009 - 21:09
Ууууууу, как не се намери някой да го взриви тоя паметник който е позор за България! Да си го вземат руснаците и да си го монтиран в двора на руското посолство!
ives, 11/08/2009 - 21:30
oh nai-nakraia
ДД, 11/08/2009 - 21:33
Единствената държава която гласува България да е победена държава това е СССР след края на втората световна война!
, 11/08/2009 - 21:33
ДА ГО НЯМА
Супер, 11/08/2009 - 21:47
Най-после. Жалко че, няма да бъда в София за да гледам и филмирам премахването на тази ГАДОСТ. . . .
копак, 11/08/2009 - 21:54
Е па нали сме варвари досега отдавна трябваше да го изринем.
Ник, 11/08/2009 - 22:03
Паметникът (скулпторната композиция) трябва да се демонтира и да се предостави на Партията(Ленин) да си го. . . . . . . . . . . . . . . . . . На освободеното място да се монтира скулптора на Аспарух в цял ръст или на Симеон Велики ( не на мадридския шмекер) Подобна трябва да е съдбата и на останалите съветски паметници в страната. За да ни уважават поне маааалко в Европа, където май сме ЧЛЕН !!!!!
Дон Корлеоне, 11/08/2009 - 23:00
Фашистка България докрай служи вярно на хитлеристка Германия. Да не е била неутрална. така че Съветската армия освободи страната ни от фашизма, колкото и нашите да се правеха на светци. Затова - паметникът да остане! това не е паметник на Хитлер или на Сакскобургготски!
Американец, 11/08/2009 - 23:29
Чудесна новина!Бог да пази България!
След 20 години, 12/08/2009 - 00:16
Най после!!! А за истукана Альоша, трябва ли да чакаме метро и в Пловдив?
Българин, 12/08/2009 - 00:30
Айде стига с тези братушки и разни техни армии, не разбрахте ли, че през цялата ни история все освобождавайки ни основно са ни го набивали отзад. Те и сега продължават с опитите. Всички раболепни слуги и идиоти ронещи сълзи тук да се засрамят и млъкнат. Или да ходят в Сибир. Какъв е този паметник на несъществуваща държава и армия?
Корназа, 12/08/2009 - 01:19
"Альошата" е измама, параван на човеконенавистния тоталетарен режим на комунистическите водачи. От едната страна е Хитлер и групата идиоти около него предизвикали целия свят към смърт, а от другата е Сталин и убийците на собствените си народи в Източна Европа и на доста места по света. Кого в България е освободила Съветската армия? Българите от българите?!!Този паметник стои, за да ни напомня, че "лабаво нема" . Стои, за да стряска от свободните ни мисли, че можем да бъдем граждани на света, за да знаем, че сме в прегръдката на тази армия и само да я повикат народните предатели и тя ще дотърчи. Е, 20 години се освобождаваме! Време е да махнем тая символика от земята си! Цветя винаги ще има по обелиските в чес и памет на войните паднали за България през 1877-1878 година, въпреки политиката на руския цар, но това е друго.
Българин, 12/08/2009 - 01:36
Браво Корназе! Добре казано братко.
enej, 12/08/2009 - 02:13
Rusia ne biva da se obijda. tova e pametnik na armia okupator ot suvetsko vreme. ssr objavi vojana , okupira Bulgaria bez nikakvo protivodejstvie i dokara agenti na kominterna, koito za 45 godini unishtojiha nacionalnite bulgarski kadri vuv vsichki oblasti na jivota. ne mojem da priemem dejstviata na stalin i kominterna osven kato genocid. Bulgaria obicha Risia i e priznatelna za osvobojdenieto si ot varvarskia islam. pametnicite ot onova vreme, mogat da se podredjat na ploshtadka kato muzej i da se pridrujat s kratko opisanie. unishtojavaneto e glupav akt no zashto nikoj ne iska premahvane pametnika sreshtu Narodnoto subranie!?!
Курдо Коленков, 12/08/2009 - 05:13
Паметника си е много хубав и трябва да си стои и да се поддържа. Тука един малоумник писал за централно европейски държави, в които очевидно не е стъпвал. Огромен паметник на съветската армия има в центъра на Виена, поддържан и никой не иска да го разваля. А тука скудоумните тъпаци с червените гъзета дето вчера станаха демократи щели да разтурят. Жалки глупости пише в бълвоча горе - какви криви, какви вибрации са ви патили, кретени. Метрото е построено там и никакъв технически проблем няма.
АЛЕКС2, 12/08/2009 - 07:12
АЗ СЪМ ОТ ИДИОТИТЕ. . . СЪГЛАСЕН САМ ЧЕ Е ЧАСТ ОТ ИСТОРИЯТА И НЕ БИВА ДА СЕ УНИЩОЖАВА А ДА ОТИДЕ ТАМ КЪДЕТО И Е МЯСТОТО ИЛИ В НИ МУЗЕЙ ИЛИ НА ПОЗИТАНО НО КАКВО ЛИ ОБЩО МОЖЕ ДА ИМА СЪВЕТСКИЯТ ВОЙНИК ПОБЕДИЛ ФАШИЗМА С ГЕЙЧЕТО СТАНИШЕВ????
Българин, 12/08/2009 - 07:14
. . . "По-късно България се включва в състава на съветската армия и дава повече от 30000 жертви до края на войната". . . . И още колко стотици хиляди души загинаха след това от вилнялата комунистическо-бандитска върхушка и още колко милиони съдби бяха съсипани. . . . .
., 12/08/2009 - 07:42
Нямам нищо против Русия или хората който са оставили костите си по бойните полета, те не са виновни! Имам против комунистическия режим, който съсипа държавата ни и който беше наложен най-безцеремонно като марионетка от Сталин. Колко хора бяха избити без съд и присъда след 9. 9. 1944г. ? На колко хора живота им беше унищожен и съсипан през всичките тези 50 години. Огледайте се и вижте до къде ни докараха тези хора (ако могат да се нарекат такива)? Все още береме плодовете на комунистическата диктатура.
, 12/08/2009 - 08:48
Колко сте плоски, лицемерни и прости! Фурнаджийски лопати!!! А да не би марсианци да са посрещали съветската армия с хляб и сол??? Да не би някой друг народ да се гордееше, че е ходил в "Съюза", само допреди 20 години??? Адски сте зле! Нямате история, нямате достойнство!!! В центъра на Виена (това е столицата на Австрия и Австро-Унгарската империя, преди 150 години) има огромен паметник на Съветската армия! Никой не би помислил да го маха! Но ние сме отличници! НЕЩАСТНИЦИ!!!
До Къри!, 12/08/2009 - 08:50
Бате, или по-скоро, Дедо! Не се коси! Скоро ще забравиш наистина! Дори не само тази история, а ВСИЧКО!
, 12/08/2009 - 08:53
Аз предлагам вместо да го разрушаваме този паметник, леко да го коригираме. На мястото на мужика с шмайзера да сложим ЛЮБИМИЯТ ВОЖД И УЧИТЕЛ - БОЙКО БОРИСОВ!!!! Той ще гледа бащински - строго и добродушно цяла София, целия български народ. А шмайзера в ръката му, можем да преустроим в бухалка! Ей, супер! Най-накрая! Ще си отдъхнем! Ще се възцари мир в душите ни и радост в очите ни!
Спиро, 12/08/2009 - 09:38
Това, идиот безименен, не е от историята на България с която се гордеем и вдигаме паметници, а е паметник на идиотите комунисти от БКП. Опаковайте си я и айде пайдите у матушки. . . сволочи. Или направете паметник и на Баязид, той също е част от историята, нали комунарска свиньо. Справедливостта изисква да вдигнем паметник на тези който ни върна Добруджа и Вардарска и Егейска македония - ВЕРМАХТА. А са кажи нещо, тъпанар съветски.
, 12/08/2009 - 10:03
И АЗ КАТО ПРОДАЖНИТЕ КОМУНИСТИ НЯМА ДА ОСТАВЯ ДАЖЕ И ИНИЦИАЛИ - СТРАХ ГИ Е ДА НЕ УЗНАЕМ КОИ СА ТИЯ ПРОДАЖНИЦИ - ВИЖТЕ ИМ МАНТАЛИТЕТА ПЪК СИ ПРАВЕТЕ СМЕТКАТА ЩО ЗА БЕЗМОЗЪЧНИ КОМУНИСТИЧЕСКИ ИЗЧАДИЯ СА ! РЕВЪТ КАТО ЧЕ ЛИ НЯКОЙ ГИ КОЛЯ - СПОКОЙНО КОМУНЕТА И ТОЗИ МОМЕНТ ЩЕ ДОЙДЕ - ЩЕ ПОЧНАТ ДА ВИ КОЛЯТ. . . . . !
Вили Борисов, 12/08/2009 - 10:27
Не мога да повярвам на очите си колко заблудени души и просто първосигнални идиоти има сред коментиралите тук! Вие НАИСТИНА искате да оставите България без история (не, че въобще я познавате, наред с "историка" арх. Генчев)! А накакъв изперкал ДД (Вторник, 11 Август 2009, 21:33:09) пише вече съвсем откровени лъжи! Глупако ДД! Според Парижкия мирен договор от 10. 02. 1947 г. България е със статут на победена, а не на държава, съвоювала с нацистка Германия, ЕДИНСТВЕНО благодарение на съвместните усилия на САЩ и АНГЛИЯ, които натрапват формулировката, че България е взела участие във войната едва след подписването на примирието от 28 октомври 1944 г. , въпреки че тя се включва в нея още на 8-10 септември същата година (при Кула, Пирот, Царево Село и Струмица) а от 17 септември 1, 2 и 4-та български армии са на оперативно подчинение на 3-ти Украински фронт. Какво искате, безродни идиоти - да плюете въру гробовете и на нашите герои, загинали при Драва, Куманово и Страцин в борба с фаши
Вили Борисов, 12/08/2009 - 10:28
Какво искате, безродни идиоти - да плюете въру гробовете и на нашите герои, загинали при Драва, Куманово и Страцин в борба с фашизма? Ами махнете и паметника на Шипка, бе, нещастници! А - забравих. . . "Окупиралата" ни съветска армия не е дори стреляла срещу нас. За разлика от познатите на всички, но удобно забравени, бомбардировки от страна на съюзниците и. Къде остават тогава патриотичните подвизи на защитаващите Родината си, а не правителствените люшкания, поручик Списаревски, на Стоян Стоянов, на всичките ни героични защитници на Българското небе?!?. . . Прочее - срам ме е от вас!
Дон Корлеоне, 12/08/2009 - 10:41
България дружеше с Хитлер, Хитлер загуби. После България дружеше със СССР, СССР изчезна. От 20 години Бэългария дружи със САЩ и ЕС, те пък нещо се разклатиха. Това закономерност ли е?
do Курдо Коленков, 12/08/2009 - 10:54
Mnogo si tap, be, Kurdo! Pametnikat na savetskata armia vav Wien se poddarja ne ot priznatelnite avstriiski grajnadi ili ot avstriiskite socialisti, a po silata na mejdudarjavno sporazumenie mejdu Avstria i togavashnia SSSR sled II svetovna voina spored koeto SSSR si izteglia voiskite ot Avstria, a tia ot svoia strana se griji za pamitnika (razbira se imalo e i drugi zadaljenia ot strana na Avstria). Ne stava vapros za nikakva istoria, a tova e prosto chast ot cenata, che Avstria ne beshe chast ot iztochnia blok. Po sahstata prichina i v Berlin se grijat mnogo dobre za tezi pametnici. Tova e prosto chast ot sporazumenieto SSSR da ne se nameva sreshtu obedinenieto na Germania. I poneje SSSR nikoga ne si e tragvala ot BG, edinstvenoto, koeto mojem da napravim e da ne glasuvame za tezi, koito ia darjat tuk i da vzrivim tozi pametnik, a ne da chakame vibraciite ot metroto da go napraviat!
wienchanin, 12/08/2009 - 11:03
Uchete se ot Avstria! Ako Russia si pribere raznite Sergeichovci, Doganovci i t. n. az sam gotov do kraia na jivota si da se grija bezvazmezno i priznatelno za tozi pamentnik. Ama da ne prashta novi. . .
antikomunist, 12/08/2009 - 12:36
ami nai posle pitame se ot kogo sa ni osvobodili stalinovite satrapi. ako na tehnite slugi ie mnogo ma4no za nego da si go zakarat na buzludja
a, 12/08/2009 - 12:43
abe vili borisov kakvo ob6to imat savetskite okupatori s zaginalitenaprazno balgarski voini. a da kaje6 ne6to za stanalnpviq humanen socializam. nikakva razlika ot taka nare4eniq fa6izam na hitler.
Вили Борисов, 12/08/2009 - 15:39
Анонимни, "а", който дори се срами да пише на кирилица! Кои точно наши войни са загинали напразно, че не разбрах? Тези, които ни измиха очите пред света и донесоха поредната бойна слава на българското оръжие, помагайки да се унищожи фашизмът или пък героите ни летци, излитали при безумно превъзходство на противника, за да бранят БЪЛГАРИЯ, а не управниците и? Колкото до изписаните глупости, за това как България едва ли не е щяла да цъфти, ако ни бяха окупирали, ама наистина, войските на съюзниците (sic!), само се поинтересувайте от отношението на иначе великия политик Чърчил (с лекота харизал България към съветската зона на влияние, за да запази Гърция) към българите, пък дано да ви се поизяснят нещата. А за обема на репарациите тогава (и как щяхме да ги плащаме и кому) изобщо не ми се мисли. . .
Милен Радев, 12/08/2009 - 18:04
Нашата днешна Андрешковщина: ". . . Метрото може да свърши тази деликатна работа, коментират политици, които смятат, че не е много разумно да влизаме в дискусия с Москва по въпроса. . . " Хем вълкът цял, хем агнето сито. . . Срам. Естонци, Латвийци, Поляци, Украинци ни показаха и показват как се прави с достойнство - без да се пълзи на колене пред кремълските бандити и без да се подмигва хитровато. . .
mitko bombata, 12/08/2009 - 18:20
Vzrevete nai-setne tozi pametnik!
Альоша, 12/08/2009 - 18:32
Лошото е, че метрото подкопава основите не само на паметника на съветската армия (впрочем, основната слулптурна група е дело на две от най-изтъкнатите ни скулпторки - Мара Георгиева и Васка Емануилова), но и на друг, още по-стар символ на София - Военният клуб (ЦДНА, ЦВК)!!! То бива идиотщина, ама нашето го няма никъде! Сега Военният клуб се свлича и екстренно го укрепват. Защо никой не направи проучвания на терена е никому неясно, но прекрасното творение на Антонин Колар и Никола Лазаров е под страшна заплаха за обезобразяване! Явно безхаберието, конюнктурщината и алчността, както и непреходната ни глупост в политиката, водят до това да сме на път да загубим два от малкото останали от символите на едно време красивата София! Колкото до паметника на съветската армия, просто ще бъде изключително тъпо да бъде пипан, заради нечия глупост! Виж - тълпата от лайнарчета, пречещи на движението из парка трябва да бъде натикана в някое гето, атрибутите на което те сами налагат във всекидневието
antikomunist, 13/08/2009 - 00:15
vili ne sam anonimen naprazno zaginali sa tezi 30 000 ubiti i raneni vtaka nare4enata ote4estvena voina. i znai imalo e balgarski voinici i oficeri koito sa bili gotovi da se biqt sre6tu savetskite okupatori sled 5 sept 1944g. tazi data kakvo ti govori . . no qvno tvoite 4erveni o4ila ti pre4at da vijda6 po dale4e ot nosa si.
Каменов, 13/08/2009 - 00:19
Абе Вили Борисов, съгласен съм с теб за загиналите наши герои измили срама и лицето на България в края на войната, ама не мога да разбера какво общо има това с паметника на окупаторите ни? Нека издигнем паметник на нашите герои, но защо трябва да пазим този срамен бастион. И колко жерви даде червената армия "освобождавайки" точно България?! Не ми е ясно и какво имаме общо с останалата част на европа и света, че и там имало паметници на С. А. Ама там нали не е имало 50г. скудоумен комунизъм? Там никога Руските интереси и влияние не са били силни и определящи, нали? Защо една държава, която винаги с едната ръка ни е милвала, а с оная си работа ни е изкарвала сливиците през ануса и е съсипала поколения Българи, връщайки ги един век назад трябва да получава вечно раболепие и благодарност? Коя себеуважаваща се нация обужава узорпаторите си освен нашия робски народ? И до кога ще е така? И ако това е историята ни мен ме е срам от нея и от това, че съм Българин. Защо не си отговориш
Каменов, 13/08/2009 - 00:26
Защо не си отговориш на тези въпроси ти безмозъчен роден идиотино и после си помисли ти наистина ли си Българин?
Костадин, 13/08/2009 - 00:34
Ха, ха ха! О, Вили Борисов, ти си един образован и начетен идиот. Тя глупоста и по образованите ходи. Жалко безгръбначно червено същество. Родения да пълзи не може да лети, нали така Вили Комунашвили. .
Българин до "Вили", 13/08/2009 - 00:37
Абе Вили, ние като сме "безродни идиоти" ти от кой род си ДОРОГОЙ МОЙ. . ? Жалък червей.
antikomunist, 13/08/2009 - 07:32
abe daite da ne se zanivavame pove4e s tozi s tozi savetski tavari6t vili borisov.
Вили Борисов, 13/08/2009 - 08:44
Да, Костадине - не можете да летите, а само да лаете, при това с чужд диалект. . . Какво общо имаме със страните от бившия Източен блок, които по линия и на Варшавския договор и на СИВ наистина ги клатеха яко? За разлика от нас, които дояхме Съюза и самите тях, поради което, глупчовци, ни мразеха всички останали СИВ-аджии. . . В исторически план посъветвах всички ви НАИСТИНА да попрочетат за ролята на сър Уинстън в определянето на съветската зона на влияние, за отношението му към България и за натиска му при вземане решенията на Парижката конференция. . . А на 5-ти септември, правителството ни взема решение за ОБЯВЯВАНЕ НА ВОЙНА на Германия, което трябва да стане на 8 септември, след като се изтеглят войските ни от Македония. . .
antikomunist, 13/08/2009 - 12:48
ne vili na 5 ti septemvri sssr obqvava voiva va balgariq
Коко, 20/08/2009 - 11:58
Начало на ГЕНОЦИДА срещу българският народ е именно изпращането на заколение на над 30000 българи, турци помаци и цигани от агентите на Коминтерна. Поклон за невинните жертви.
Мохито, 21/08/2009 - 17:08
Много се радвам, че най-накрая се намери повод да се махне и тази пирамида на комунизма. След това трвбва да дойде ред и на т. нар. братска могила. Колкото по-малко неща напомнят за тези 45 години позор, толкова по-добре. Пловдивчани сами да решат за альоша, ама и този символ на комунизма трябва да си отиде. Не ги претопявайте, направете като балийците - исторически парк, който про добра организация може и пари да носи. Мисля, че не става дума за реваншизъм - звучи ми глупаво, ние българите все търсим повод да се извиняваме, дори ако искате за неща дето не ни засягат. Крайно време е този парк да се превърне в нещо съвременно и да се отвори пространството пред хубавите кооперации и кестените на Царя. Руснаците ако толкова държат на паметника - да си го приберат, както вдигнаха дори бетонните писти от военните си летища в "ГДР".
Мохито, 21/08/2009 - 17:19
Каменов, има изследване, направено от журналиста от Труд Христо Асърджиев (достоен мъж, не зная дали още е жив). 500 съветски войници са били разстреляни от наказателни взводове за мародерства, изнасилвания и прочие престъпления. Верни на азиатския си нрав руснаците навсякъде са се държали като окупатори. Дори след руско-турската война - нищо не е било пипнато в къщите, където са били разкварторовани финландски и румънски офицери. Напълно обратно - домовете, където е имало руснаци са били жестоко плячкосани, да не говорим за набезите на казашките конници, които са отмъквали от ръцете на жените дори кобилиците с котли, когато отивали за вода. Историците в България много години са били в услуга на официалната политическа линия, а истината - тя не е била толкова важна.
ani, 03/09/2009 - 16:32
Ima edin prekrasen film "idiotokratia"-prostete ako ima gre6ka w izpiswaneto. towa sme nie!
Батката, 01/10/2009 - 03:29
Внимателно прочетох всички коментари и никъде не забелязах и намек за най-простото и лесно решение - РЕФЕРЕНДУМ ! Столична община да обяви референдум, на който от софиянци да се вземе решение да се премахне ли паметника или не. За всеки е ясно, че 90% от софиянци ще гласуват "за". Напълно разбираме високо компетентните експертни исторически анализи, но чисто и просто, ей-така, емоционално, НЕ ИСКАМЕ ДА ГЛЕДАМЕ ПОВЕЧЕ ТОЗИ ПАМЕТНИК ! Защо е нужно да се изприказват толкова излишни приказки? Този паметник бил част от историята на България. Наистина, както беше посочено по-горе, и султан Баязид Светкавицата е част от нашата история с поробяването на България през 1396 година. Защо да не му издигнем паметник? Или на император Василий Българоубиец - след като гърците са кръстили булеварди на него в Солун и Атина, защо да няма и паметник в София?
Алекс, 01/10/2009 - 11:48
Браво! Да изчистим България от останките от проклетия комунизъм! Това е паметник на страха - целта му е да напомня на българите кой ще дойде ако се опълчат на режима!
Б. Батман, 02/10/2009 - 18:31
Леле ама смешна статия. Ще махнат паметника след година. Никой ли не си спомня настоящият министър председател защо напусна МВР, когато служителите на министерството трябваше да се деполитизират? Разчитате този човек и неговия бъдеш кмет в София да махнат паметника на любимата му армия.
поуки от историята, 17/11/2009 - 18:07
с тъпите коментарии и писаници ще се , , наложи , , на Русия да ни , , освобождава , , за трети път. ако някой мисли , 4е НАТО, САЩ и ЕС ще се намеси тогава си спомнете за КИПАТСКАТА РЕПУБЛИКА гъзолизци.
pdjambazki, 14/04/2010 - 18:58
САМО АБСОЛЮТНИ ИДИОТИ МОГАТ ДА ИЗМИСЛЯТ ТАЗИ ПРОСТОТИЯ. НЕ БУДЕТЕ МЕЧКЧАТА ЗАЩОТО ЩЕ СТАНЕ СТРАШНО. АКО ИСКАТЕ БЪЛГАРИЯ ДА ИЗЧЕЗНЕ ОТ КАРТАТА НА СВЕТА - СКАРАИТЕ СЕ С РУСИЯ. И ЗА ДА НЕ СЕ ЗАБЛУДИТЕ, ОЩЕ ВЕДНЪШ - НЕ ПРАВЕТЕ ГЛУПОСТИ
Веселин, 14/05/2010 - 23:16
Уау колко келеши американолизци пишат в този сайт!Само едно ще ви кажа, До къде стигнахме след 20 години под американско попечителство?
-, 04/09/2010 - 20:03
Този паметник няма място в столицата и в държавата ни изобщо.
виенчанин, 10/09/2010 - 18:26
А защо паметника на Съветската армия в центъра на Австрия го държат?
ЕДИН, 14/09/2010 - 01:54
КАКТО ВИ ГО КАЗА НЯКОЙ ПО-ДОЛУ: ТОВА ИДОТИ Е ИСТОРИЯ ! МАЛОУМНИ, ТЪПИ, ТЕСНОГРЪДИ ГЛУПАЦИ ! ХАЙДЕ ДА СЪБОРИМ И ГДЕ ЩО ИМА ПАМЕТНИЦИ НА БОТЕВ А? НАЛИ И ТОЙ Е БИЛ КОМУНИСТ ? МАЛОУМНА СГАН - БЪЛГАРИЯ Е НА ТОЯ ХАЛА ЗАРАДИ ТАКИВА МЪРШИ КАТО ВАС ! ОТРИЧАЙТЕ СИ ИСТОРИЯТА - ДИГАЙТЕ ПАМЕТНИЦИ НА ТУРСКИ ПЪЛКВОДЕЦ ТОГАВА - ДА МУ СЕ ИЗСЕРА В УСТАТА НА арх. Генчев ЗА ДУМИТЕ МУ !!!
работник, 21/09/2010 - 16:04
Да бутнем и ЦУМ, той също е строен при социализма, да бутнем и Националния стадион и Народната библиотека. Ако искате и паметника на Ботев да бутнем. Смешници такива, синьо-фашистка сган, знайте ИСТОРИЯТА НЕ МОЖЕ ДА БЪДЕ РАЗСТРЕЛЯНА!
1, 23/09/2010 - 15:57
Във фейсбук започна акция за демонтаж на въпросния паметник. Има "Петиция за демонтиране на паметника на Съветската армия в София", както и страница "Демонтиране на паметника на Съветската армия в София".
Димитров, 06/10/2010 - 17:58
Никой народ освен нашия не е направил паметник на окупатора си. Все едно в париж да има паметник на Адолф Хитлер. По същата логика трябва да направим паметник на османската войска и башибозук. . . Абсурдистан!!!
Ади, 08/10/2010 - 17:17
Тук чета разни мнения -да се бута паметника, долу комунизма и какво ли още не. Всъщност пъвроначално бях шокиран, но после се сетих, че това е България. Страната на пияния селянин пред телевизора. Когато бях в Киев, отидох до музея на отечествената война, е мога да ви кажа, че там са запазили всяка гилза на всеки немски войник. Писма, картички, дрехи всичко. Само тук събарят мавзолеи и махат паметници. Но какво да очаквам държава пълна с малоумни идиоти, които винаги менят мнението си според силните на деня. Утре ако Доган стане министър съм сигурен, че боклуците, които викат да се махне паметника, ще са на първо място за построяването на джамия върху НДК. Разни некадърни хлапенца, които не знаят нито какво е комунизъм, нито са видели нашата велика демокрация. Радвам се, че се махам от тази болна държава.
komunist, 25/10/2010 - 01:31
da vi eba putkata maina na vsi4ki idioti deto hulite i pluete VELIKA RUSSIA , neblagodarni izrodi takiva , horata za vas kruvta sa si prolivali, ne6tastni bokluci takiva, ako ne be6e rusiq sega 6tqhte da ste turski vilaet, a ako ne be6e USSR sega 6tqhte da ste fa6istka koloniq ama to tova bulgarina e prost, zaguben i neblagodaren izrot , mrete v laina ne6tastnici dolni
Колев, 08/11/2010 - 15:31
АБЕ СЕЛСКИ ТАРИКАТИ-ТОВА БИЛО ИСТОРИЯ НЕКА СИ ОСТАНЕ. АМИ ТОГАВА И ХИТЛЕР Е ИСТОРИЯ И НЕГОВИТЕ ПАМЕТНИЦИ И МНОГО ДРУГИ УБИЙЦИ И ДЕСПОТИ. КАКТО КАЗА ВЧЕРА ТОДОР КОЛЕВ ПРИ ЦВЕТАНКА РИЗОВА-САМО БОЛНИ МОЗЪЦИ МОГАТ ДА ХАРЕСВАТ ОНОВА ВРЕМЕ. ВСЕ ЕДНО ДА ХАРЕСВАМ ТУРСКОТО РОБСТВО И ДА ИСКАМ ДА СЕ ЗАПАДЯТ ПАМЕТНИЦИТЕ ИМ. КОМУНИСТИЧЕСКАТА ТЪПОТА НЯМА ГРАНИЦИ.
историка, 11/11/2010 - 09:42
Седя си и се чудя дали това, което чета е истина или не!?! Ей, хора осъзнайте се, това е история, хубава или лоша-наша си е. Защо след като искаме толкова силно да разрушим този паметник, който е построен в името на съветската армия, която от своя страна по доста спорен начин е нахлула в България, но въпреки всичко сме приели безропотно, не разрушим и паметника на цар освободител или храма Александър Невски, които също са в името на бащите и дядовците на съветските войници, тоест на същите тези само че в имперски униформи. Хора, спрете с това тъпо безумие и с тези опити да се харесате на поредния чужденец, спрете да угаждате на хора на които не им пука за нас. ТОВА Е НАШАТА ИСТОРИЯ, СРАМНА Е ЗАЩОТО ПОКАЗВА НАШЕТО СЕРВИЛНО ОТНОШЕНИЕ, премахването на паметника само ще допълни визията ни на хора неуважаващи собствената си история а от там и себе си. А който не си спомня историята е осъден да я преживее отново. Нека не го забравяме.
янко, 11/01/2011 - 10:44
ГЬОТЕ - БОЖЕ, КОЛКО Е ГОЛЯМ ЗВЕРИЛНИКАТ ТИ!
ТОВА НЕ Е ДЕМОКРАТИЧНО !, 13/01/2011 - 01:42
Взето от http://galleria2. . . com/ : Това е тема, която дава възможност за разпалване на най-различни политически страсти, в резултат на което в крайна сметка се забравят и отклоняват главните проблеми на гражданите. Паметникът на съветската армия в София не е главен проблем на столицата. Много пресилени са думите на уважаемата Валентина Маринова според която това било паметник на собственият ни изнасилвач. Първо не става въпрос за изнасилване в случая, а второ още Роналд Рейгън навремето призна, че никоя свобода не се дава даром. И какво ако и освобождението на България не е било съвсем безплатно? Нима не е достатъчно това, че все пак са се съгласили да ни освободят във времена, когато всички други са ни отказвали?Ако се бяхме освободили съвсем сами по метода на барон Мюнхаузен, издърпвайки сами главите си с едната ръка от блатото - тогава трябваше да си издигнем паметник на себе си, но историята не е такава. Другата страна на въпроса е че отсега можете да бъдете напълно сигурни, че на мястото
Танева, 18/06/2011 - 13:53
Как може да се пишат такива глупости и какво общо има метрото с всичко това? Пълна неграмотност, проявена от хора, които не са учили физика в 7-ми клас. Вибрации???!!! Съмнявам се, че подобна глупост може да е казана от архитект, който ако не друго поне е чувал, че има наука наречена динамика.

РЕКЛАМА

. София

+9°

+24°

.

лек полъх

. Бургас

+10°

+24°

.

лек полъх

. Варна

+10°

+24°

.

лек полъх

. Пловдив

+10°

+25°

.

лек полъх

. Ст. Загора

+10°

+23°

.

лек полъх

. Русе

+10°

+26°

.

лек полъх

. Париж

+12°

+19°

.

лек полъх

. Лондон

+9°

+17°

.

лек полъх

ФИКСИНГЪТ 24 Май, 2012

EUR 1.95583
USD 1.53748
CHF 1.62823
GBP 2.43202
CAD 1.51158
AUD 1.51862
  • Винсент Ван Гог

  • Винсент Ван Гог

  • Винсент Ван Гог

  • Винсент Ван Гог

  • Винсент Ван Гог

СОЦИАЛНИ МРЕЖИ

РЕКЛАМА