РЕКЛАМА

Условия и цени за публикуване на реклама във www.frognews.bg научи повече »

ПОСЛЕДНО ПУБЛИКУВАНИ

Мафията вади милиони за магистрати, записват ...

28

|

3372

24.05.2012 - 12:47Мафията вади милиони за магистрати, записват ги Милиони се предлагат на магистрати за бавене на дела, оправдателни присъди и промени на мярката „задържане под стража”. Търсели се всякакви начини за отправяне на офертите, научи Фрог нюз от източници, близки до разследвания на знакови дела. ···» Оперен певец и журналист в бой за свобода

27

|

4522

22.05.2012 - 14:23Оперен певец и журналист в бой за свобода Не, не е смешно – страшно е. Културни и възпитани хора влязоха в яростен сблъсък заради паркиран автомобил. Оперният певец, който май вече не пее, а е в ролята на телевизионна звезда, Юлиан Константинов и журналистът от БНТ Кирил Христов станаха герои в софийски уличен екшън. ···» Чудо! Удариха Таки, Брендо, Амигоса, килъри и ...

26

|

17625

17.05.2012 - 08:17Чудо! Удариха Таки, Брендо, Амигоса, килъри и захарни аферисти Само за няколко дни МВР доказа, че може да „тъче” на много станове. Съобщенията за проведени акции следват едно след друго. Някои побързаха да свържат засилената активност с предстоящия доклад на ЕК за България. Истината обаче е по-различна. ···»

Страшна опасност грози църквата на македонските българи

21 Октомври, 2009

|

24 Коментари

|

3574

Страшна опасност грози църквата на македонските българи
Охрид
В началото на м. ноември предстои събор на Македонската Православна Църква (по-нататък МПЦ), която по време на заплануваното събитие има намерение не само ДА ОТКРАДНЕ от българите името Охридска Архиепископия, прикачвайки го към названието МПЦ, но и да се обяви за АВТОКЕФАЛНА.
Досега в положението на мълчаливо съгласие от страна на Максим и неговите „синодални старци" МПЦ бе оставена в ареала на Сръбската Православна Църква (по-нататък СПЦ ) и фактически беше НЕИН ПРИДАТЪК. Нищо не се бе изменило от времето на кървавия Титовски режим, що се отнася до нашите сънародници – македонските българи.

Но поредица от „бунтарски" тежнения на МПС доведе до поставянето на ДИЛЕМАТА: със София или с Белград занапред? За да се издигне статутът на МПЦ до АВТОКЕФАЛНОСТ.

Започна дълго лавиране между архиреите на СПЦ и БПЦ, за да се постигне пълната незанисимост. В последните месеци тези опити на македонското духовенство доведоха до поредица от преговори в многострадалния манастир „Св.Прохор Пчински", (преживял така нар. Основаване на Македонската държава през 1944 г.).

Патриархът на „братята” сърби Павле осъществи поредица от совалки до манастира и обратно – до Белград, за да се убеди, че този път наистина Македоският диоцез може да му се изплъзне безвъзвратно, ако не прояви поне малко благоразумие и не даде лелеяната АВТОКЕФАЛНОСТ на „македонците”.

Същевремено – ЗАД ГЪРБА НА БЪЛГАРСКИЯ НАРОД манастирът бе посетен и от високопоставени лица на БПЦ. Те също започнаха да търсят договореност с местния клир, но нито веднъж патриархът ни Максим не благоволи да информира обществеността или поне научните среди за подготвяното РОДООТСТЪПНИЧЕСКО ДЕЛО – ХАРИЗВАНЕТО НА МАКЕДОНИЯ на любимия Православен сръбски народ. По сведения на разузнаването на РАДКО – партия на българите в Македония - този подарък е внушен на бившия служител на ДС – Максим от КГБ, при мълчаливото съгласие на УДБ-а ! До колкото ни е известно нашият духовен „предводител" не е потърсил съдействие за отпор срещу сръбските домогвания нито при Вселенския патриарх, нито при Американската Православна Църква (АПЦ), нито при която и да било друга ПОМЕСТНА ЦЪРКВА.

Всичко това означава само едно – ПРИЗНАВАЙКИ, че СПЦ става МАЙКА на МПЦ, ние завинаги губим влиянието си върху тази ВЕКОВНА (ИЗКОННО ПРИНАДЛЕЖАЩА НИ) ОБЛАСТ. В противен случай ако София ЧРЕЗ УМЕЛИ ХОДОВЕ НА ЦЪРКОВНАТА СИ ДИПЛОМАЦИЯ направи така, че именно БПЦ да стане ЦЪРКВА-МАЙКА на „македонската”, ние ще запазим шансовете си за ДУХОВНО ВЛИЯНИЕ върху югозападните български области...

Всичко това РАЗТРЕВОЖИ И ВЪЗМУТИ нашата Академична общност, защото не само се посяга на святото за нас име Охридска Архиепископия (КОЕТО Е ПОРЕДНАТА ВАНДАЛСКА КРАЖБА НА ИСТОРИЯ), но се загрозява и бъдещето на Българщината. На нас – специалистите от БАН и дори на редица АКАДЕМИЦИ - се внушава да си мълчат, защото „синодалните старци щели да реагират остро при евентуална намеса от страна на миряните", макари тия „миряни" да са много по-големи ерудити от изпадналия в полу-деменция и ступор Св.Синод на БПЦ.

Лично от директора на Института по история към Патриаршията, г-н Христо Темелски, ни бе казано : „Стойте на страна от тези въпроси, защото в противен случай синодалните старци ще побеснеят. Те не допускат никакво вмешателство отвън по този въпрос. Всички коментари по него са ИЗЛИШНИ, НЕДОПУСТИМИ И ВРЕДНИ. Има опасност при действия от страна на София да бъдем осъдени от Вселенската патриаршия , както и от ВСИЧКИ ПОМЕСТНИ ЦЪРКВИ". Нещо, което е толкова нелепо като позиция, че чак абсурдно. Защото ние сме учени и не по-малко от лицето Максим милеем за съдбините на Българската Православна Църква! При необходимост ще предоставим документи с подписа на Хр.Темелски...

Водени сме от намерението САМО ДА ПОМОГНЕМ НА БЪЛГАРЩИНАТА в този измъчил се до крайност (от 1912 г. до днес) край на Отечеството ни.

Ето защо ние заявяваме на г-на Максим (на мен лично той не ми е никакъв Патриарх и Господ само може да ме съди за изявите ми): Не си играйте със съдбините на нацията ни в препатила Македония. Ако Вие не поемете инициативата да направите Българската църква – МАЙКА на „македонската", ГОРКО ЩЕ СЪЖАЛЯВАТЕ, защото народът ни там и тук ще Ви прокълне. А Вие него – цял един народ не можете да отлъчите от Светата Православна вяра.

Вразумете се и направете всичко възможно, за да запазим своите шансове за Ново Българско Възраждане в Македония, но не я харизвайте на сърбите.

Разбира се, предлагаме Ви да направите всичко това при редица условия, между които могат да бъдат:

1. Името на новата автокефална църква да бъде Скопска архиепископия ;

2. Там, където българите искат това, да могат да създават свои църковни общини и храмове, както по времето на ръководената значително по-добре от Вас Света Екзархия;

3. Да приложите всичките си усилия за доказването на КОНТИНУИТЕТА НА НОВАТА ЦЪРКВА с Екзархията, отнет безцеремонно и със стотици хиляди невинни жертви от българското население. Нещо, което на свой ред ще доказва и в бъдеще приемствеността на църковно-просветната ни история в споменатия край.

4. Да впрегнете цялото си влияние в средите на Православния свят за постигането на ОБЩО РЕШЕНИЕ по въпроса. Гърция, също като нас, е толкова огорчена от кражбата на Античната история, че Вселенската патриаршия и Атинската архиепископия могат да се явят за Вас един малко очакван, но вездесъщ съюзник, който да работи ПАРАЛЕЛНО НА БЪЛГАРСКИЯТ НАЦИОНАЛЕН ИНТЕРЕС;

5. Да се обърнете лично към влиятелни фактори като Американската Православна Църква (обхващаща около 3 000 000 пасоми) и подобни на нея фактори, незаинтересовани пряко от плановета на остта Москва - Белград - Скопие ;

6. Да информирате своя народ за това, което вършите по въпроса и имате намерение тепърва да свършите, за да престанат Вашите подчинени да ни обиждат с упреци за некомпетентност. Ние – от Академичната общност - сме готови да си премерим с Вас и питомците Ви силите си както по историята на нашата църква и по канонически въпроси, а защо не и по познания относно БИБЛЕЙСКИТЕ ИСТИНИ. Не подценявайте историците (особено нашего събрата – посветил се на църковна история), защото може да се окажете победени в един такъв диспут...

Д-р Георги Ст. Генов – н.с. І ст. в Института по история при БАН, секция „Български национален въпрос”; главен редактор на „Исторически архив” – орган на Съюза на учените в България.

Забележка: Това мнение е съгласувано с академик Георги Марков – директор на Института по история на БАН и 37 неправителствени (автономни като Академията) граждански сдружения, като Македонските патриотически организации (МПО) и РАДКО (псевдоним на Иван Михайлов). В скоро време позицията им ще бъде оповестена пред медиите.

КОМЕНТАРИ

Captcha

Мирчев, 21/10/2009 - 11:17
Моля, когато говорите за Охридската Архиепископия да ползвате пълното и канонично име - Охридска Архиепископия на Цяла България
Д-р Георги Генов, 21/10/2009 - 11:50
Г-н Мирчев, едно е каноничното название, друго е фактическото положение. Много добре знаете , че по времето след Цар Асен І и въобще - цялата Втора българска държава имаше две независими една от друга БЪЛГАРСКИ църкви :Търновската Патрияршия и Охридската архиепоскопия. Тъй , че "де факто " ние имахме ДВЕ БЪЛГАРСКИ ЦЪРКВИ , съществуващи паралелно.
Марко, 21/10/2009 - 17:07
Д-р Генов, инициативата ви е в полза роду! Лично на мен ми писна от вампира Максим и от неговата безродна дейност. По същия начин се държат и с българите от Западните покрайнини. Няма ли Господ вече да си го прибере тоя Максим!?! Пожелавам му го от сърце! Въпреки че след кончината на Максим (дано да е колкото се може по-скоро), няма гаранция че начело на БПЦ ще застанат нормални духовници грижещи се за интересите на БПЦ и България! От закрилница на българщината в миналото, БПЦ под сегашното ръководство се превърна в импотентна секта.
мир и любов, 21/10/2009 - 17:45
не прекалявайте с делата божии. мерете си приказките, все пак за човешки животи става дума. не пожелавай лошо на ближния пък бил той и максим. не съм във възторг от него но злобата не води до никъде.
Марко до мир и любов, 21/10/2009 - 17:50
Да прав си! Най-добре е да се примирим! Все пак и ръководството на БПЦ разчита на нашето овчедушие. Нека да не ги разочароваме!
Ванчо Михайлов, 21/10/2009 - 17:58
България няма православна църква след 9-ти, 09, 1944. . . уви, в момента има сбирщина червени слуги и подлоги, толкова далече от Господ, колкото е сифилиса на ленин! Докато на чело на Синода вегетират разни комунистически некролози не чакайте каквато и да е реакция, по какъвто и да е въпрос! Уви!!!
Марко до мир и любов, 21/10/2009 - 18:24
Да прав си! Най-добре е да се примирим! Все пак и ръководството на БПЦ разчита на нашето овчедушие. Нека да не ги разочароваме!
, 21/10/2009 - 18:45
Vajnoto e da podkrepqme bylgarite zad granica, osobeno v sysednite nam dyrjavi. Finansovo, moralno, materialno. Da ne se 4uvstvat zabraveni i izostaveni.
Галя, 21/10/2009 - 23:31
Ама моля ви се какви совалки е правил патриарх Павле до Македония - той е напълно неподвижен вече две години и не дават пиле да прехвръкне до него в болницата.
Галя, 21/10/2009 - 23:37
Големи претенции в този текст и накрая нищо - пълно непознаване на църковната геополитика. Каква влиятелна Американска православна църква?! Уж учени хора, пък като чуят "американска" и си мислят, че едва ли не Обама ще поведе битка за българския национален интерес. Гърците пък безрезервно подкрепят сръбската позиция в този църковен спор, така че господа учените с големи претенции пак се изказват неподготвени. . . Човек не е длъжен да знае всичко, но защо пък трябва да се тупа в гърдите, че и да поучава?! Смешници. Затуй българският национален интерес е на това дередже.
chicago, 21/10/2009 - 23:58
ZA sajalenie, ne sam zapoznata sas Sinodalnite vaprosi, no tyk v Chicago imame dve Balgarski carkvi, ednata e kam Amerikanskata pravoslavna carkva, drygata e kam nashata carkva. No tova ne prechi na nikoi, viarvashtite hodiat i v dvete. No sveshtennicite sa razdeleni na dve. Iavno ima niakakvo prokliatie nad nashiat narod. Moje bi, che nashite popove se zanimavat s ne dotam Bogoygodni dela!!!!!
Ven., 22/10/2009 - 01:21
Личи си некомпетентността на автора в църковните въпроси. Разбирам болката му, подкрепям желанието му за повече гражданска активност на миряните и повече прозрачност в делата на клира, но всичко трябва да се прави компетентно и с уважение. То като гледам заглавията на другите статии започвам да се досещам за нивото на този портал, но това е друга тема. Може ли някой да ми каже какво е текущото каноническо положение на МПЦ? Доколкото знам спорът е дали тя е дъщерна църква на СПЦ (както е по статута от юго време и като такава може да получи автокефалност единствено със съгласието на СПЦ) или е продължение на Охридската Архиепископия, която е по стара от СПЦ и като такава не може да й бъде подчинена. За БПЦ в този спор никой и не мисли. Македонската църква не е подчинена на БПЦ нито по канонична нито по фактологична линия. След първата световна война българската Екзархия загубва всякакво официално влияние в Македония и се ограничава в рамките на държавата България (тя, както и останалите
Ven., 22/10/2009 - 01:23
. . . църкви си "разменят" епархии за да се напаснат на новите държавни граници). Ако използвам политикономическия темин за разпределение на пазарите и зони на влияние, Македония официално е отдадена в сръбската сфера на влияние и нито патриарх Максим нито който и да е н. с. може да го оспори. Ако извън България има църкви и епархии, то те са единични и имат за цел да обслужват съответните групи българи живеещи в дадената страна. Също така както в България има задгранични епархии на руската или арменската църкви. Не знам дали има смисъл да се оспорва добавянето на името Охридска Архиепископия (ОА) към името на МПЦ. От една страна все пак там е Охрид, там е Климентовия университет и църквата на св. Наум. Докажете, че ОА е била българска не само по официално наименование и да видим как ще се чувстват в Македониа с църква "МПЦ ≈Българска Църква". От друга страна да не забравяме, че от падането на България под турско иго до закриването й през 1767, в диоцеза на ОА са спада
Ven., 22/10/2009 - 01:24
. . . в диоцеза на ОА са спадали много епархии от сегашната БПЦ (да не говорим за СПЦ и ГПЦ) и не знам дали едно възраждане на ОА не би се тълкувало към претенции за тези епархии. Единственото, което може да се направи е това от точка 3, но и то няма да има никакво юридическо (каноническо) значение, а просто би осветлил хората в Македония и България повече за историята на църквата им. Най малкото защото Екзархията се е отказала от тези епархии официално в полза на СПЦ. Наистина е добре тук да се изкаже някой специалист по църковно право. Поздрави.
Д-р Георги Генов, 22/10/2009 - 07:19
Уважаеми ВЕН : Не - Македонската Православна Църква ( МПЦ ) НЕ Е ДЪЩЕРНА на Сръбската ! Просто не е . И в това е СЪЩИНАТА НА НАШЕТО ИСКАНЕ - Българската Православна Църква да СТАНЕ МАЙКА на МПЦ. Тогава последната ще бъде ДЪЩЕРНА НА СОФИЯ. Този въпрос не е разискван никога обстойно и те първа ИМЕНО ПОРАДИ ВЪЗНИКНАЛИТЕ НАНОВО ПРЕТЕНЦИИ на " македонците " за АВТОКЕФАЛНОСТ , би трябвало рано , или късно да се реши. По възможност - в полза на България и на тамошното българско население, което изживява своя нов Ренесанс. Освен това , мили ми ВЕН , никога Екзархията не се е отказвала от тези свои подопечни диоцези , които се припокриват с бившата Охридска Архиепископия. Най-малко ТИТАН НА ДУХА като Екзарх Йосиф , би се отказал подобно на Максим от споменатите областти. До 1944 г. когато КОМУНИСТИТЕ РАЗРУШИХА БЛЦ в Македония никому на ум не му е минавало да се отказва от Югозападния диоцез на Ензархията , която ЕДВА в 1953 г. придобива името Патриаршия и се ръководи от друг ВЕЛИК БЪЛГАРИН ( п
Д-р Георги Генов, 22/10/2009 - 07:34
Ако синодалните "старци " не се опрат на Американската Православна Църква , която е ЕДИНСТВЕНАТА развиваща се с бурни темпове МИСИОНЕРСКА ЦЪРКВА ( тъй като има нововъзникващи мисии и манастири във ВСИЧКИ Югозападни щати , дори в пустинята Невада )горко ще съжаляват. Не случайно ПОВЕДЕНИ ОТ БЪЛГАРСКИЯТ Проф. Елик Кондратиев 250 американси учени в писмо до Обама осъдиха "Пладнешкия грабеж" на история , извършван от "македонците". Тъй , че не бързайте да твърдите - "гърците БЕЗРЕЗЕРВНО подкрепят " МПЦ. Това са просто глупосги. С умели ходове на църковната ни дипломация и Вселенската патриаршия и Атинската архиепископия може би ще бъдат спечерени на наша страна. А освен тях има доста ПОМЕСТНИ църкви , които също биха застанали зад нас. . . Галенце бъди сигурна в това. Макар повечето от тях вие - хората на Максим , да определяте като "разколнически ". Ами да - при такъв патриарх БПЦ не се нуждае от врагове. Тя самата е жив труп.
Д-р Георги Генов, 22/10/2009 - 07:46
ВЕН , вместо да ни обвиняваш в некомпетентност, ти препоръчвам редовно да четеш сайта на "Исторически архив " - орган на Съюза на учените в България, на който съм несменяем главен редактор от 1997 г. : http://www. freemacedonia. net/
Арамис, 22/10/2009 - 18:22
Доколкото ми е известно като историк, Охридската архиепископия винаги е била българска!
Д-р Георги Генов, 22/10/2009 - 19:38
АРАМИС, ОА винаги е била БЪЛГАРДСА по етнически състав , повечето от йерарсите ( назначени дори от Василий БЪЛГАРОУБИЕЦ ) са били българи ! Но не така стои въпроса с КЛИРа на ОА и вероизповедния език , на който си е служила. Така например , по времето на КРАЛИ МАРКО пасомите са били българи , на в църкват се е служело на гръцки. Друг премер - по времето на Стефан Душан тя е била пак с български етнически облик , но висшият клир с малки изклячение е бил сръбски. Все пак последвият Архиепископ Филип е бил чист българин. Нещата не са толкова прости , за да може еднозначно да се твърди - ИЗ§ЯЛО е била българска. Но съм напълно съгласен с теб , че щом париците са били българи ТОВА Е ГЛАВНОТО !
Д-р Георги Генов, 22/10/2009 - 19:41
За АРАМИС , три полезни статии : http://www. freemacedonia. net/statia. php?sn=224&t=1&
Ivo, 22/10/2009 - 20:31
Винаги ме е тревожела тази църковна йерархия, хвърлила нашите братя от Македония в прегръдките на сърбите, чрез СПЦ. Българското Възраждане започна със църковната ни борба и сега, искайки ново Възраждане в Македония, трябва да направим и невъзможното, МПЦ да е дъщерна на нашата БПЦ. Колкото до синодалните ни старци с пагони, те имат страшен дълг към народа си, чието овчедушие пък, за съжаление, е вопиющо. Съединението, което прави силата, е редно да започне от църквата. Иначе какъв духовен водач ни е тя, ако не за в трудните времена?
иво, 22/10/2009 - 20:52
КОлкото да американската православна църква, ние нямаме толкова информация, но ако тя действително е в подем, какъвто другите конфесии едва ли бележат, защо да не използваме тази градивна енергия? Доколкото ми е известно, след Кенеди, най-влиятелна е фамилия Дукакис - православни. Отделно Руска Аляска. Вместо с мнителност, да подходим и към американските православни с онова, що е най-важно в нашата Вяра - Любовта.
Стамат Икономов, 22/10/2009 - 21:13
Браво на Иво. Право в десятката. Живеейки в САЩ разбрах , че тези 3 000 000 православни , които са там , са най-дейната църковна общност от всички други православни църкви , с изключение на Гръцаката може би. . . И едно мако уточнение - Фамилията Дукакис освен че изигна кндидт за президент са най-влияелни след Кенеди в средите на демократите, кито са на власт. Най-голямата православна катедрла , която съм виждал се намира в Бостън , срещу Музея на модерното изкуство.
Василий ІІ, 09/11/2009 - 11:22
Ние, Василевсът на ромеите, връщайки си земите, отнети ни от българите, оставихме им църквата, защото така е угодно Богу, защото Той ни даде да бъдем отново техен господар, и ние няма да се противопоставим на молята Му ! Там, където живеят българи християни, ще има Българска архиепископия !

РЕКЛАМА

. София

+9°

+24°

.

лек полъх

. Бургас

+10°

+24°

.

лек полъх

. Варна

+10°

+24°

.

лек полъх

. Пловдив

+10°

+25°

.

лек полъх

. Ст. Загора

+10°

+23°

.

лек полъх

. Русе

+10°

+26°

.

лек полъх

. Париж

+12°

+19°

.

лек полъх

. Лондон

+9°

+17°

.

лек полъх

ФИКСИНГЪТ 25 Май, 2012

EUR 1.95583
USD 1.53748
CHF 1.62823
GBP 2.43202
CAD 1.51158
AUD 1.51862
  • Винсент Ван Гог

  • Винсент Ван Гог

  • Винсент Ван Гог

  • Винсент Ван Гог

  • Винсент Ван Гог

СОЦИАЛНИ МРЕЖИ

РЕКЛАМА