Пътищата на "заминалия" след смъртта
Събота, 7 Ноември 2009

A+

A-

   
Пътищата на "заминалия" след смъртта
Нашият дом не е тук. Нашата работа е тук.

Силва Дончева


В България, когато се заговори за смъртта или за отвъдното повечето хора изпадат в неподправен ужас или направо бягат от темата. У нас не е прието да се говори за това. В момента, в който споменеш думи като гробище, погребение, погребален агент, смърт, всички започват да се оглеждат неспокойно, да чукат на дърво или да се кръстят. Дори не знаят защо правят точно това, но го правят. Така се оказва, че за най-естествения процес в природата никой не иска нито да чува, нито да говори, а бяга от него като от чума.

За повечето българи смъртта е напълно неразбираема и ужасна. Ние се замисляме над нея само, когато тя почука на вратата ни. Но дори и тогава изпадаме единствено в безпросветен ужас и глух вой. Повече от половината от нашите съграждани в такъв момент отчаяно заявяват: „Няма го вече, останахме без него, отиде си”. Те не приемат дори странната позиция на църквата, че човекът е заминал за едно от двете възможни места в отвъдното: Рая или Ада. За тях горкият човек просто вече не съществува, превърнал се е в прах, станал е храна за червеите, гушнал е букета, изчезнал е в нищото, случило му се е неизбежното и няма да се видят никога повече.

За съжаление науката също подкрепя това малоумно твърдение. За учените човек не същeствува след смъртта. Според държавно утвърдената доктрина всеки индивид е биологическа единица, резултат от „случаен” акт, последван от „случайно” съчетание на две клетки, които най-произволно си разменят генетична информация. Така от почти нищото се появява човекът, който започва да диша, да се движи, да говори, да мисли и да твори. Той е венецът на природата. След това неизбежно, но същевременно пак напълно случайно и често много тъпо, умира. Това се случа даже и когато е в разцвета на силите си или още по-лошо, когато е малко сладко дете. Превръща се в камък. Топлината, мекотата, трептящият живот, специфичният говор, мисълта, погледът всичко изчезва, сякаш никога не го е имало. Остават отчаянието и безмислието, мисълта че един път се живее и е по-добре да не мислим затова.

Църквата ни изобщо не предлага по-добър изход. Тя отдавна е забравила истината за живота и смъртта и затова обвързва всичко с неясен, далечен и неопределен момент, в който ще възкръснем ог гробовете за вечен живот на Небето. Всъщност само някои от нас. Тези, които не са използвали единствения им шанс да направят добри дела, ще горят вечно в мъките на Ада. Така според жестоката църковна доктрина на всеки се дава само една възможност. Тя обаче не може да обясни неправдите, случайността на раждането, нелепостта на смъртта, раздялата, изпепеляващата болка...., милостта на Бог.

Повечето хора остават в пълно неведение относно истинската природа на човека и тайнството на смъртта. Това пък довежда не само до непреодолими страдания за живите, но и до крупни проблеми за самите „заминали си”. Защото, когато тръгнеш на път и не знаеш, че дори пътуваш, какво правиш. Объркваш се страшно много!

Човек е безсмъртен! Първата лъжа, която са ни казали и ние глупаво сме и повярвали е, че умираме. Не, ние не умираме, нито пък се раждаме случайно. Всеки от нас избира да се роди на определено място, при определени условия и с определена цел. Дали успява да я постигне, е друг въпрос. Във всеки случай има шанс. Но поради факта на прераждането, това му се случва многократно, докато не светне, че е съвършен и трябва да служи на другите.

Нашият дом не е тук. Нашата работа е тук. Всеки човек е небесна душа с огромна мощ и величие. На земята тя разкрива различни части от себе си и така постепено прониква с божествеността си света на грубата материя. И някой ден ще я оживи. Ето за това повечето хора не си дават сметка.

И затова си губят времето на земята. Пропиляват толкова трудно съградения си живот. Живеят сякаш са тук за малко и трябва да вземат всичко на момента, а след тях и потоп. Забравят за безкрайността, за важността на задачата и за собствената си божествена същност. Принизяват се до най-падналите същества, забравят Бога. След това, когато умрат рискуват да загубят всичко хубаво и добро, което са придобили на земята. Защото и най-големият престъпник има нещо светло в живота си.

Това, което всъщност не се знае, а е изключително важно е, че „заминалият” след смъртта си преминава през една тъмна област около земята, където има различни същности и енергии, които могат да го ограбят и лишат от всичко ценно и благородно, което той е спечелил през земния си живот. Затова най-важното, което трябва да се помни в момента на смъртта, е за добротата и за прошката, за молитвите и думите на силата, за спомена за Бог и за близките и най-любимите. Само така човек може да се предпази и се върне невредим у дома.

Разбира се, много важно е и какво се прави от страна на живите. В този момент няма нищо по-съществено от молитвите и вярата на близките, че душата на техния най-мил човек, върви в правия път, че е носена нагоре от любов и светлина. Няма по-чиста, по-искрена любов от любовта към заминалия си. Тези чувства изграждат най-прекрасните мостове между хората, най-близките възможни отношения, свързват ги в неразрушима любов през вечността.

Ужасни са и веригите на омразата, на отчаянието, на болката от престъплението, на клетвите, които също мъкнем със себе си. Затова трябва да намерим сили да си простим и Бог да ни прости.

Не по-малко е и нещастието от невежеството. Много хора, които не вярват в безкрайния си живот, умират и дори не разбират това. Те не вярват, че могат да се чувстват по-живи и по-свободни и въпреки това да не са „живи”. Те закрепостяват съзнанието си към вече изминалия си живот и не поемат нагоре, не преминават отвъд. Убедени са, че са живи и имат тела. Щурат се безпросветно в ниските области на земята и не разбират защо не ги виждат. Много им е трудно да проумеят истината. Това е нелекият път на атеиста.

Труден е и пътят на онези, които не приемат нещата сериозно. Защото вампирите, т.е. съществата, които са невидимо около нас и се стремят да ни ограбят емоционално и духовно съществуват. Те не са приказки и герои от романи. Те са реалност на прага между световете. В мистичните знания има закони, някои от които гласят: „ Не можеш да мислиш за нещо, което не съществува, то е някъде там, дори и да не го виждаш” и още „Когато мислиш за нещо, то се приближава към теб”. Дайте си сами сметка, защо винаги в народните вярвания злото е облечено в животински кожи и има зверско изражение, а на Хелоуин келтите са се преобличали главно като вампири. Плашели са злото със собствения му образ, знаели са, че в дните на прехода към зимата, която е олицетворение на „смъртта”, към земята се спускат душите на умрелите, а с тях и много други същества. Затова „Светещият Джак”, който не може да намери мястото си нито в Рая, нито в ада, се носи със свещта в пробитата си тиква по земята, без да може да намери място и покой. Той е в тъмата зона.

Ние твърде лековато приемаме Хелоуин е не си даваме сметка, колко е опасна ситуацията. Правим се на вещици, призраци и вампири без познания и предохранителни мерки. Мислим директно за тях като забава, приближаваме ги, отваряме им пътя към нашия свят. А те са гладни и много, много ненаситни. Децата ни си мислят, че това е забавление. Не случайно следващият ден след нощта на Хелоуин църквата е провъзгласила за ден на Вси светии. Някой по-могъщ трябва да предпази хората. Мерките да се маскираме и гоним злото с маски, храна и огньове очевидно не са достатъчни. Затова са необходими мисълта и почитта към всички светии и мъченици. В православието близко до тези дни, на 8 ноември, е и денят на Св.архангел Михаил, онзи „Който е като Господ”, водителя на душите. Той е, който се бори със Змея и който го побеждава и може да съживява мъртвите. Забележете, че всичко това се случва в знака на Скорпион. А голямата задушницата е винаги непосредствено преди това.

Затова не трябва да се отвръщаме от темата за смъртта и да я пренебрегваме, скривайки главата си в пясъка. Още по-лошо е, когато по най-лековат начин се отнасяме с нейните атрибути, маскирайки и себе си и децата си с образи на скелети, черепи, вампири, върколаци, черни магьосници и какво ли още не. Това може да се прави само с нужния респект и всички предохранителни мерки. В древността жреците са контролирали свещенодействията, а по-късно в христианската епоха всички са имали необходимото уважение и съзнание затова, че така се предпазват от злото, а не се забавляват. Но сега на кого му пука какво прави? И така приближаваме към нашия свят същества, които не бихме желали да срещаме наяве.

Ние твърде малко мислим за божественото, за невидимия свят, за ангелите и за Бога. Как тогава ще се приближим към тях? Дори и в момента на смъртта някой от нас не съумяват да обърнат поглед нагоре, сякаш не искат да получат помощ и закрила, а с цялата си същност жадуват да докажат, че са пепел. Нямаме уважение към смъртта като път за трансформация и връщане към небесния си дом, изпълнени сме със страх, отхвърляне и често с напълно неадекватни действия. Тогава какво ще правим в следващия си живот, ако не сме достатъчно съвършени да възкръснем след този. Ще се върнем като хора, които са ограбили и трябва да започват отначало.

Мъртвите трябва да се почитат и уважават, защото те на практика са по живи от нас. Виждат ни и ни чуват. Помагат ни или ни пречат. Затова и гробищата трябва да бъдат чисти и свети места, където да престъпваме с разбиране, молитва и преклонение пред Бог.

Всеки в един момент се среща с неизбежния момент на смъртта и трябва да знае какво да прави и накъде да отива. Иначе не създава добро нито на себе си, нито на най-любимите си хора. Смъртта има две лица: първото - грозно и ужасно и второто, точно толкова прекрасно и сияйно – срещата с човешката душа.

прочетете още...

КОМЕНТАРИ

търсене

нов коментар

НАДо Събота, 7 Ноември 2009, 11:53:42
Съжалявам, че в тези светли слова ще се намеся с въпроса: защо българските гробища са вероятно най-грозните и ритуалите по погребенията са вече твърде уродливи??!Това ме шокира много и нямам собствен точен отговор все още!?Моля да ми отговарят само хора с доброта и светлина в мислите си!?Поне за момента!?
божествен Събота, 7 Ноември 2009, 11:53:57
По-големи дивотий не бях чел скоро. Авторът е постигнал съвършенната и безсмъртна боза от тези и препратки от различни източничи. Теологията е нещо което ако човек се заеме да се занимава сериозно е нужно да има само едно качество - да е вярващ. Нормалноста е нещо спорно но да не прекаляваме.
Съгласен Събота, 7 Ноември 2009, 12:39:18
Съгласен съм с " божествен " - пълна боза и безсмислица . Чела нещо , чула нещо , и хайде сега да обясним на "невежите ". Един съвет: по прочети малко повечко и тогава ни " просвещавай ". . . . . . . . Глупости !
Към жабите Събота, 7 Ноември 2009, 12:42:13
А бе братлета . . . вие сте много на ниво . . . искренно ви се радвам на свободното и свежо мислене, ама с глупостите на Силвето . . . . посъветвайте жената :) Нищо лично към Силва !
НАДо Събота, 7 Ноември 2009, 13:22:36
Не я знам Силва!?Но щом е раздвижила джуджляците, значи е на верен път!?!Божественното джуджи "вярващ" дали ще обясни какво трябва да е ВЯРВАЩ според съществото му соПствено?!?Тази бърза реакция, ако е от три източника, значи някъде пак се намърдва манипулацията!!?Къде??!
Хризантема Събота, 7 Ноември 2009, 14:00:41
За един факт, който приемаме за тъжен, виждам за пръв път в официален сайт едно задоволително и достойно отношение. Благодаря, за което и гласувам в подкрепа.
Събота, 7 Ноември 2009, 14:29:43
Dnes e Zadyshnica, da si spomnim za lubimite ni hora , koito ne sa mejdy nas veche!!Triabva da badem po smireni!Mir na dyshata im, a vsichki nie da badem jivi i zdravi. Amin, dai BOJE!
.dru Събота, 7 Ноември 2009, 16:48:11
Напълно съм съгласен с "божествения". "Авторът" всъщност е "Авторка", а за жените е по-естествено да си съставят глупави теории и (или) да вярват в такива. За съжаление, а може би за радост, след последния му дъх от човека не остава НИЩО! "Какво става с душата?" - е най-често срещания въпрос - ами същото, което става със записът на един компактдиск, ако го хвърлите в огъня т. е. нищо.
НАДо Събота, 7 Ноември 2009, 17:35:02
. дру, недай ти Боже, но когато ти се наложи да изпратиш много близък човек, не давай в никакъв случай да му се прави аутопсия, а още повече да му крадат хипофизата!?Стой сам на бдение до тялото!?Може и да не е нощем!?Твърде е вероятно да си промениш коренно мнението!!?Зависи от Силата и Чистотата. . . . на Любовта!!!
лекар-реаниматор Събота, 7 Ноември 2009, 19:13:59
Статията е чудесна! И много вярна.
Евгени Събота, 7 Ноември 2009, 19:16:12
Подробности за пътя след смъртта на http://liternet. bg/publish5/dmangurov/kosmosa. htm а за това как е устроен човека http://liternet. bg/publish5/dmangurov/chovek. htm
4o4o Събота, 7 Ноември 2009, 19:48:38
Винаги ще се намери някоя Силва, която да напише такава статия, защото винаги ще има и някой лекар-реаниматор, който да я хареса. Все пак глупостта не ходи по гората.
Жоржета Събота, 7 Ноември 2009, 21:43:27
Стандартите налагат забрани, вкл. и на мисленето. За да ни управляват им трябва страхът ни. Затова смятат за луди всички различни от тези, които не се замислят за нищо. Дават им коли, разврат, чалга, кариера. Но и страх да не им ги вземат, защото в единствения им животец са длъжни да изконсумират всичко. Ама на- не всички мислят като тия от калъпа. И ставаме все повече. А вие гнийте роби, щом това приехте за норма и опозорихте себе си. Нямало нищо извън нещастния им животец. Ами слугувайте им и им треперете. Пляскайте и гласувайте. Толкова мъка ви носи страха, . . . а срам?
Брат Събота, 7 Ноември 2009, 21:58:35
Написаното е само 1% от познанието, което има авторката. Но то е достатъчно да ни внесе Светлина. Недей забравя, че твоето тяло е храм на Божия Дух! Нашият дух идва с единствената цел, Любов и Познание. Следвайки маркерите в живота, той изпълнява Божия План, като ги отнася обратно при Светлината.
На горните Събота, 7 Ноември 2009, 22:33:54
Последните и три статии са свързани в една теза, която е напук на всички доктрини.
АЗ СЪЩО НЕ РАЗБИРАМ Събота, 7 Ноември 2009, 23:50:02
ЗАЩО СЕ ПУБЛИКУВАТ ДЪЛГИТЕ ПИСАНИЯТА НА С. ДОНЧЕВА. ОСВЕН ОГРОМНО ДО НЕБЕТО ЕГО И НЯКАКВИ ФАКТИ, КОИТО МОГАТ ДА СЕ ПРОЧЕТАТ ВЪВ ВСЯКА ТРЕТОКЛАСНА КНИГА ОТ СЕРГИИТЕ НА ПАЗАРА - ДРУГО НЯМА. . . МНОГО ТЪЖНО, НАЛИ УЖ ИМАТЕ ПРЕТЕНЦИИ ЗА ИЗВЕСТНА ТЕЖЕСТ И СЕРИОЗНОСТ.
ТОВА ВЪОБЩЕ НЕ Е ВЯРНО: Неделя, 8 Ноември 2009, 00:30:44
"За повечето българи смъртта е напълно неразбираема и ужасна. Ние се замисляме над нея само, когато тя почука на вратата ни. Но дори и тогава изпадаме единствено в безпросветен ужас и глух вой. ", "Затова не трябва да се отвръщаме от темата за смъртта и да я пренебрегваме, скривайки главата си в пясъка. Още по-лошо е, когато по най-лековат начин се отнасяме с нейните. . . " ЩО ЗА "ПРОПОВЕД" с размахване на пръст е това ??
Неделя, 8 Ноември 2009, 02:03:48
chovek onemiava ot tolkova kritikari!Ne e li po vajno, chovek da razmisli malko predi da pishe glyposti. Fakta, che se e setila da napishe neshto po tozi znachim vapros, nezavisimo che e malko ili pak vzaimstvano otniakade, niama nikakvo znachenie!Sposobni sme da kritikyvame vsichko, ta dori i da ne se nalaga. Nikoi ot nas niama da LITNE v NEBESATA, rano ili kasno, vsichki otivame tam. Vaprosa e kak shte si otidem?!
еЛ еМ Неделя, 8 Ноември 2009, 12:53:51
По въпроса за представата ни за смъртта все още дълго ще има разногласия. Едни ще вярват, че след нея продължава някаква форма на живот, а други ще отричат категорично това. И двете страни яростно ще защитават своите тези и дълго още ще си подхвърлят обидни квалификации, но истината остава научно неразкрита. Все пак съществува много богата информация по този въпрос и тя идва от Великите Посветени и в зависимост от определена вътрешна интуитивна нагласа на даден човек може да бъде приета и оценена от него. Видно е, че за този род знания става въпрос в статията. Въпросът за живота след смъртта е свързан с вярата ни в Бога и в наличието на душа в човека, която е божествена частица и която точно продължава да съществува след края на физическия живот. Един от Учителите от Йерархията на Великото Бяло Братство Джуал Кхул информира, че „смъртта е само промеждутък в живота на непрекъснато натрупване на опит. . . тя бележи определено премина¬ване от едно състояние на съзнание в друго. ” И че ” Възк
еЛ еМ Неделя, 8 Ноември 2009, 12:54:39
И че ” Възкресението, а не смъртта, е основният принцип на живота. Смъртта е само преддверие към възкресението. ” Също така: „. . през следващите двеста години /вече 150 години/ ще се премахне смъртта, както сега разбираме този голям преход, и ще се установи съществуването на душа¬та. ” За търсещите по-ясни потвърждения се казва, че постепенно човешкото физическо око ще се развие така, че ще може да вижда етерното тяло и че човек изпълва това тяло; в много хора ще се събуди т. н. „трето око" с което ще се потвърди безсмъртие¬то, защото те с лекота ще могат да виждат отделилото се етерно тяло след смъртта на другите; откритие в областта на фотографията също ще даде потвърждения; използване на радиото от тези, които са си отишли, което „в крайна сметка ще доведе до установяване на връзка, която ще прерасне в истинска наука” И още: „Постигане на сетивност и установяване на контакти, които ще позволят на човека да вижда фините реалности; това ще му разкрие природата на четвъртото измерени
еЛ еМ Неделя, 8 Ноември 2009, 12:55:44
това ще му разкрие природата на четвъртото измерение и ще обедини обективните и субективните сфери в нов свят. Смърт¬та ще изгуби своя страховит облик и специфичният ужас от нея ще изчезне. ” И хората ще разберат, че са идвали, идват и ще идват на Земята докато не изпълнят определенат им работа за да се усъвършенстват, но тази тема е много дълбока и неотменно свързана с моралните норми на нашия земен живот и т. н. карма. . . Не е ли животът едно велико приключение?
Брат Неделя, 8 Ноември 2009, 15:08:03
Започвам с цитат от НАДо "а още повече да му крадат хипофизата!". Не е ли това "третото око", за което пише еЛ еМ? Можеби, а и сигурно защото има тайни, знания и свидетелства, които "религиите"страстно пазят от човечеството. Поставяйки човешкия дух в рамки, религията, го употребява за своите цели. Бих ви предложил да погледнете от друг ъгъл войната в Сърбия. Война между Източното и Западното православие. Помислете!
случаен Неделя, 8 Ноември 2009, 16:47:40
Драга Силва, не е достатъчен само благороден порив! Запознайте се с последните постижения на квантовата физика. Доказателсвата за пътя ни през времето са там.
НАДо Неделя, 8 Ноември 2009, 16:56:12
"Дао на физиката" е читанката!
родолюбец Неделя, 8 Ноември 2009, 19:21:09
Политическият театър по телевизията започна да става доста нелицеприятен, но добре че сте вие от братството да внесете малко успокоение в душите ни. Наистина животът е едно голямо приключение, което се изживява на един дъх.
Варналията Неделя, 8 Ноември 2009, 19:51:58
По въпроса за смърта би трябвало да се допитаме до Оня, Който е сътво- рил обекта на смърта - живота. Само Който дава може и да вземе. Големи са спекулациите и с душата и нейното състояние. Авторката нашироко бо- рави с обилна информация по този въпрос. Откъде?Какви са нейните връз- ки?Тя простосмъртна ли е?А невежеството на българина е факт, разбира се.
Бисер Неделя, 8 Ноември 2009, 22:22:49
Що за глупости са това? Аз съм горд атеист, горд защото съм достатъчно смел да призная пред себе си, че глупостите които изчетох са глупости! Не е ли време да помислим с главите си и да престанем да се прехласваме по фантастични истории? Живейте с кеф бе хора, пък ако има нещо после- има, ако ли не няма място за съжаление. :]
До Бисер Неделя, 8 Ноември 2009, 22:55:24
Бисере, по-спокойно би живял, ако знаеш кой си и защо си тук. Ако си горд задължително си и атеист, но това не те оправдава, защото си човек и не си случайно тук, колкото и да ти се иска.
АДЕПТ Понеделник, 9 Ноември 2009, 01:05:32
Всичките ви коментари са прекрасни, защото "говорят" за самите вас. На някой обаче "щукнал" ли му е факта, че нашите разсъждение са "програмирани" от културната история на човечеството. (Ние сме продукт на тази цивилизация) А ТЯ Е ПРИМИТИВНА!!!(Някой да има друго мнение?) И така, човекът се е ОТДАЛЕЧИЛ толкова много от себе си, че е загубил способността да комуникира с природата. . . . и собствената си природа. Само дилетантът е уверен в своята БЕЗПОГРЕШНОСТ. (Затова дава съвети и прави дефиниции) Просветеният ВИЖДА безбрежността и нейната непрекъсната изменчивост, т. н. ПРОЦЕС. Само дете, защото е най-близко до СЕБЕ СИ, може да ВИДИ ИСТИНАТА. За останалите, предполагам, тя е твърде деформирана. А да ЦИТИРАТЕ нашумели личности, говори, че сте ЗОМБИРАНИ. ИСТИНАТА СЕ ВИЖДА САМО ПРЕЗ ТВОИТЕ ОЧИ.
Бисер Понеделник, 9 Ноември 2009, 09:37:04
Извинявай, явно нещо съм пропуснал, къде да отида на курс за да разбера кои съм и защо съм тук? То тая информация явно е общодостъпна ама аз не съм обърнал внимание. Честно казано никак не ми се иска да съм тук случайно, иска ми се наистина да мога да повярвам на тия фантасмагории и те да се окажат верни. Животът на глупецът е най блаженият, хем спокоен колкото си искаш, хем без грам мисъл.
Квартирант Понеделник, 9 Ноември 2009, 16:45:51
Държавите използват страха от смъртта, за да ни убедят в едничкия живот, през който единственото, което трябва да правим е да купуваме неща без стойност на твърда цена. Това е тяхната цена. Управляват ни със много страхове, но порока и страха от смъртта работят безотказно. От коментарите е ясно, че това се разбира, но страхът, маскиран от неудобството да си различен парира всяка изява на свободна воля вън от Матрицата. Но вътерешно всички знаем за какво иде реч. Някои се убеждават непосредствено преди смъртта, други от жизнен опит, трети от знания или преживян шок, четвърти от вяра. Но всички са удивени от съвършенството, кум което всички се стремим, но сами не виждаме у другия или себе си!
Суходолец Понеделник, 9 Ноември 2009, 22:12:03
Смислен текст и вечните злобни коментаторчета. Защо не се аргументирате бе като сте недоволни. Тоя луд, оня комунист! Вие да не сте първи акъли? Ако сте такива, какво сеирджийствате тука? Готиния реаниматор ви го каза ама ако му попаднете в ръчичките, ще го схванете набързо. Имал съм наблюдения върху хора, как се променят само да знаете. До вчера ги гледаш искат да грабнат само, току се върнат в изходна позиция, пък и по-назад и се смиряват набързо. Мисля, че смисълът на доклада е значим и можем да го доразвиваме, а не да го подхилкваме като малоумници. Напълно е в духа на физиката и математиката, но не в сухата им схема, а в дълбоката им същност.
еЛ еМ Понеделник, 9 Ноември 2009, 22:34:41
Айнщайн описва неспособността на човешкия ум да разбере същността на Бога чрез следното сравнение: “Ние хората сме в позицията на едно малко дете, което влиза в огромна библиотека, пълна с книги, написани на множество различни езици. Детето осъзнава, че някой трябва да е написал тези книги. Но то не знае как. То не разбира езиците, на които те са написани. Детето смътно се досеща, че има някакъв тайнствен ред, според който са подредени книгите, но то не знае какъв е този ред. Според мен точно такова е отношението дори на най-интелигентното човешко същество спрямо Бога. Ние виждаме, че Вселената е чудесно подредена и че се подчинява на някакви закони, но само смътно разбираме тези закони. Нашите ограничени умове не могат да схванат тайнствената Сила, която движи космическите съзвездия. ”
Коста Цонев Понеделник, 9 Ноември 2009, 22:48:27
Има и разумни коментари на дългата статия. Обаче аз гледам розово и мисля, че един ден всечки горе ще се срещнем и ще ни е добре!
еЛ еМ Понеделник, 9 Ноември 2009, 23:22:59
Нашият проблем не се състои в това да ни е добре „там горе”/ защото там ще знаем кои сме и няма да имаме земните недоразумения/. Проблемът е да разберем какво трябва да правим тук и каква е нашата работа – вижда се, че това е целта на статията. А хората в мнозинството си не приемат, че имат тук някакви задачи и Кой ли пък им ги е натресал. На всичкото отгоре роптаят, че Този Някой изобщо не съществува. А не се замислят защо живеем в хаос и безсърдечие, което ни унищожава. Защото едни от главните духовни послания / а трябва да разберем, че е необходимо те да се приемат с ума – този висш инструмент, който Бог иска най-после да използваме/ са: всички хора са едно и сегашното ни обособяване като индивиди има за цел да проявим своя дух в материята и да еволюираме тук и сега. За да станем знаещи и сътворяващи като Бога. А можем ли да бъдем такива, ако не сме приели Любовта, която е всъщност Мъдростта? Но това ще бъде дълъг процес. Човекът всъщност сега се събужда.
Анкета Какво бихте взели със себе си, ако ви застигне бедствие?
Времето
Фиксингът       11 Февруари, 2012

ГЛАСЪТ НА ЖАБАТА

ИНТЕРВЮ

КУЛТУРА

НОВИНИ

ФОТО ТЕМА

  • Рене Магрит

  • Хуан Миро

  • Джорджо де Кирико