РЕКЛАМА

Условия и цени за публикуване на реклама във www.frognews.bg научи повече »

ПОСЛЕДНО ПУБЛИКУВАНИ

Мария Пинти: Родното българско слово ни прави ...

1

|

3067

24.05.2012 - 01:30Мария Пинти: Родното българско слово ни прави по-свободни в Украйна Мария Пинти е директор на Городненското училище в Болградски район, Одеска област, депутат в Болградския районен съвет, Украйна. ···» Генадий Лац: България ще получи силна помощ от ...

9

|

6269

22.05.2012 - 12:57Генадий Лац: България ще получи силна помощ от Азия Генадий Лац живее в Русия. От години той се занимава с проблемите на астрологията, психологията и биоритмите и тяхното влияние върху хората и техния живот. По професия е пътен инженер. Издал е две книги за възможностите човек да разчита знаците на съдбата. Изучава и феномена Ванга. ···» Директорката на бг училище в Цариброд: 1/2 от ...

13

|

5456

15.05.2012 - 03:06Директорката на бг училище в Цариброд: 1/2 от царибродските ученици се образоват на български Това дава надежда за оцеляване. Сърбия стана кандидат-членка за ЕС, което я задължава да спазва нашите права, а това буди надежда, че застарелите методи ще бъдат част от миналото, казва за Frognews.bg Снежана Симеонова. ···»

Копринка Червенкова: След 10-ти започна да се цени тренираният мускул, не тренираната глава

13 Ноември, 2009

|

автор: Преслава Преславова

|

39 Коментари

|

4904

Копринка Червенкова: След 10-ти започна да се цени тренираният мускул, не тренираната глава
Копринка Червенкова снимка:Вяра Йовева
До 89-та година важни бяха главите, те доминираха. Когато времето се ускори, важни станаха телата; оказа се, че главите не могат да ги настигнат.
По време на социализма телата въобще не бяха приоритет; приоритет беше повсеместният мързел, казва в интервюто за Frognews.bg главният редактор на вестник "Култура" – Копринка Червенкова.

Интервю на Преслава Преславова

- В навечерието на 20 години от 10 ноември, 1989-та каква равносметка трябва да си направим, според вас?


- Равносметка в 2 или 3 изречения едва ли е възможна - все пак, това са 20 години. Интерпретациите за всеки са различни, твърде често изключващи се. Трябва да мине време, за да може човек да си даде сметка какво му се е случило. Първо трябва собствения си живот някак да преоцени, а след това да го положи в един по-широк контекст. „На първо четене” собствената ми равносметка е, че не съм променила кой знае колко от битието си, занимавам се със същото, с което съм се занимавала и преди 1989 г., работя в същото издание, в което съм работила и тогава - вестникът „Култура”. В статута ми има наистина промяна - преди бях завеждащ отдел, сега съм главен редактор, но работата ми не е по-малко, напротив, работи се много повече с много по-малко хора, в момента вестникът се прави от 4-5 души, преди бяха 50... Освен това не съм станала по-богата, даже бих казала, че обеднях - преди карах по-нови коли, сега търкалям една 13-годишна нещастница, която все иска да ме изостави... Да, животът ужасно много се промени за много хора, наложиха се други правила. Въпросът е доколко бяхме готови за тези нови правила. Оттук тръгват и проблемите, и разликите в оценката на случилото се. Всеки съпоставя сегашното си битие с някогашните си надежди за „друг живот” и когато има тежко несъвпадение, а предимно такова се наблюдава, започват драмите, започва повсеместно мрънкане. Всъщност, тези дни около 10 ноември са белязани точно с това мрънкане...

- Как се държаха медиите преди 10-и, как се държаха по време на 20-годишния преход и как се държат днес? Има ли смяна в поведението им?

- Всеки период е различен. Преди бяха изцяло идеологически контролирани, имаше желязна решетка, знаеше се докъде какво е позволено... И в този смисъл за мнозина животът беше лесен - спазваш ли правилата, всичко е наред. След 89-та година животът за медиите стана труден, защото всеки сам, особено в началото, трябваше да си поставя ограниченията, трябваше да знае докъде да стигне, да решава кое е позволено и кое не е. И естествено, в първоначалната еуфория много граници се прекрачиха. След това в медиите влезе бизнесът, защото разбра, че медията е и пари, и власт, много пари и много власт. И тук вече бяха задействани други ограничения - кланови или корпоративни, както искате ги наречете. Те, бих казала, не са по-невинни от идеологическите. Тоест, идеологическите баражи бяха подменени с друг тип рестрикции и за свобода на словото едва ли може да се говори. Има някаква особена огледалност в двата периода - както може да се твърди, че медията преди 10-и се справяше, така може да се каже, че не се справяше. Същото е валидно и днес.

- Това е интересна оценка. В едно интервю казвате, че проблемите на държавата са в гнилата съдебна система и в гнилите медии. В контекста на това твърдение трябва ли да се търси лична отговорност на всеки един журналист?

- Едва ли е възможно да бъде търсена такава отговорност. Вижте, въпрос на индивидуален избор е отношението към професията. Медиите, разбира се, са функция от много неща и страдат от различни ограничения, но вътре в тези ограничения има все пак някаква свобода - проблемът е кой как я употребява. За съжаление, и журналистите, не само собствениците, започнаха да употребяват тази малка свобода за лични „нужди”. Трудно доказуемо е, но в гилдията упорито се говори за масово раздаване на пликове. Което автоматически силно ограничава ролята на медиите като коректив на другите власти. В този смисъл може да се говори за процес на гниене. Медиите вече не са този агент, който изпълнява обществени функции. Това е видимо особено в последните няколко месеца, в които безкритичността към властта стана просто смайваща.


- Кога вие самата сте се чувствали по-свободна през всичките тези години - преди 10-ти ноември или днес?


- В случая клишето, че свободата е персонално изживяване, е абсолютно валидно. Аз не знам доколко съм свободен човек, но определено съм свободолюбива. Обичам свободата и това ми е създавало проблеми и преди 1989-а, и след това. Всъщност, всичките ми проблеми май са произтичали от преекспонираното ми на моменти желание за независимост. Така че не мога да направя голяма разлика между тези два периода в живота ми. В този смисъл съм леко скучна, не поднасям кой знае какви изненади. Разбира се, човек с годините трупа и опит, и печал, но това не променя характера му. Характеропатиите са нещо неизтребимо, не мърдат.



- Известна сте като един от дисидентите, членувахте в онзи прослoвут Клуб за гласност и преустройство, изключваха ви от партията преди 1989 г., уволняваха ви... Какъв смисъл стои зад думата “дисидент”, че малко се замъгли през последните години?

- Дисидентството си има дефиниция, може да се прочете във всеки речник, а че се злоупотребява с това понятие, е друг въпрос. Аз лично мразя всякакви героизации, особено автогероизациите, и винаги съм се пазила от тях. Затова не разбирам хората, които имат странни претенции към мен, обвиняват ме едва ли не, че не съм им направила революцията, че съм им объркала прехода и въобще това дисидентство ли било... Ами аз толкова можах. Който е искал повече, да го е направил. Тогава теренът за „герои” беше свободен, всеки мераклия можеше да се качи на сцената и да изиграе великата си роля. Само че, трябва да ви кажа, кандидатите за този тип слава бяха малко. Това, което ние сме вършили, погледнато от днешна позиция, не е кой знае какъв героизъм. Просто е било желание на някакви хора да надмогнат страховете си, да кажат публично неща, които иначе се говорят по кухните. Не отричам, че страхът, чувството за самосъхранение са базови за човека. Те ни пазят - ако ги нямахме, всичките да сме измрели. И в този смисъл никого не укорявам, ако е решил да ги обслужва. Но не търпя и укори към себе си, че видите ли, не съм била достатъчно „героична”. Днес това, което ние вършехме, не е кой знае колко революционно, но на онзи фон, в онзи контекст, то звучеше за някои хора доста радикално. Не бива да се подменят контекстите. Аз не обичам да говоря много за онова време, защото ми е трудно да го обясня. А и вече нямам търпение. Но още по-малко обичам за онова време нагло да се лъже. При това от участници в онези процеси. Наскоро прочетох интервю на Йордан Василев, съпруга на Блага Димитрова, в което само в две от изреченията има две лъжи. Първата не е толкова съществена, защото се занимава с, да го нарека, технически проблем. Но втората е важна, защото прилича на донос. И тя е свързана с учредяването на нашия клуб на 3 ноември 1988 година. Това учредяване, за което се събраха около 80 души в 65-а аудитория на Университета, наистина беше организирано и проведено в пълна тайна. И никоя от официалните тогава институциите, още по-малко Държавна сигурност, знаеше за него. Те бяха в паника, когато разбраха, нещо ги наказваха, че са проспали събитието. Йордан Василев обаче съобщава приблизително следното: „То тогава трима души, като седнеха някъде, и ДС знаеше, така че, след като там сме били 80, всичко се е случило под покровителството на ДС.” Срамно е тези лъжи да се говорят. При това от човек свидетел. Блага, милата, сигурно ще се обърне в гроба...

- Къде ви завари новината, че Тодор Живков си отива от властта и какво си помислихте, когато разбрахте?

- Бях в Лесидрен с една моя много скъпа приятелка, Светла Иванова, която, за съжаление, почина. На самия 10-и трябваше да се върна в София, защото ми се обади Блага Димитрова, че някакъв чужд журналист щял да идва и държал да се види точно с нас. Когато към обед се появих в София, сестра ми ми каза, че става нещо и Тодор Живков май ще го свалят. Така разбрах новината. Но още от август-септември, когато тръгнаха източногерманците да пресичат границите и да минават в Западна Германия, вече беше ясно, че соцлагерът се пропуква, че рано или късно нещо ще се случи и режимът в този си вид няма да издържи. Какъв ще бъде новият вид, обаче, никой не си представяше. Поради тази причина всичко, което последва, се оказа непредвидимо. Нямаше ясна идея - нито на Изток, нито на Запад. А и можеше ли някой да си помисли, че Съветският съюз ей така, изведнъж, ще изчезне. Всъщност Горбачов реално разпадна социалистическия лагер, продаде го, както някои по-късно твърдяха. Той, между другото, взе от германците доста пари, за да не пречи на обединението, но сега в Русия го обвиняват, че е взел малко. Но това е друга тема. Колкото до мен, усещането ми тогава беше, че времето след тези катаклизми сякаш чудовищно се ускори, потегли в галоп. А нашите тела се оказаха неподготвени за тази скорост, не успяваха да се движат в синхрон с времето. Неслучайно компанията на мутрите, така наречените бивши спортисти, се появиха и преуспяха по това време - просто тренираните им тела издържаха на скоростта. Оттогава започна да се цени тренираното тяло, не „тренираната глава”. Оцеляха онези с мускулите, за да стигнем най-накрая до положението един от тях да ни стане министър-председател. До 89-та година важни бяха главите, те доминираха. Обаче, когато времето се ускори, важни станаха телата; оказа се, че главите не могат да ги настигнат. Разбира се, тук съм длъжна да кажа, че по време на социализма телата въобще не ни бяха приоритет; приоритет ни беше повсеместният мързел. Тогава нямаше безработица, защото всички не работеха. След 89-а в един момент се оказа, че трябва да се работи. А българинът, особено от моето поколение, а в някакъв смисъл и от следващо, не е фен на подобно занимание.



- Изпитвате ли някаква носталгия по нещо от онези времена?

- Носталгията е съсипващо чувство, а човек трябва да си пести енергията, няма право да я пилее, особено когато е на изчерпване. Аз съм антиносталгик, освен това съм убедена, че след като така се е случило, значи така е трябвало да стане. Затова много повече ме занимава настоящето, отколкото миналото. Питам се например как така стана, че на последните избори целокупното население с вота си реално легитимира тези със силните тела. Не мозъците, а мускулите! Какво толкова се случи, че българинът припозна в един бивш охранител, слуга и на Тодор Живков, и на Симеон, своя пореден спасител? Къде е причината за точно такава идентификация? Имам някакви хипотези, но все още не съм сигурна в тях. А и ме е страх на глас да ги произнеса, за да не обидя народа си - все пак съм част от него. Но наистина е обидно, че вместо разумът, пак победиха здравите сили.

- Има ли място за оптимизъм все пак?

- За оптимизъм винаги има място. Предстои да наблюдаваме дали мутрите ще ни управляват по-добре от тарикатите.

- Каква е цената на добрата журналистика днес?

- Висока - материални лишения, незначителна морална удовлетвореност и тотална маргинализация - това е цената. Хората обичат лесното, обичат редукциите, директното съобщение... Добрата журналистика това не го харесва и не го прави. Освен това тя не обича разпасаната гаменщина, защото все още уважава своя читател или зрител. И проблемът й започва в момента, в който тя разбере, че въпросният читател или зрител не се нуждае от това уважение. Оттук идва усещането й за обреченост. Засега... В другия живот как ще е, ще видим.

КОМЕНТАРИ

Captcha

Veshter, 13/11/2009 - 08:39
Ще ми позволите да ви поправя, г-жо Червенкова - до 1989г се ценяха главите, да, но предимно кухите, овчи такива. След 1989г на мода излязоха не толкова телата, най-паче дирниците. И то големите, огромни дирници. И още нещо - в медиите освен бизнеса, влезе /по-скоро остана/ и ДС.
съвременник, 13/11/2009 - 10:48
Статистически погледнато на тази сбирка за учредяване на комитета би трябвало да има около 40 члена на БКП. 10 от тях би трябвало да докладват по партийна линия, съблюдавайки партийната дисциплина. Поне 5 са докладвали предварително. Няма начин да в групата да не е имало поне 5-8 агента на ДС. Те със съгурност са донесли преди срещата. На това се крепеше системата.
, 13/11/2009 - 10:51
За мутрите и премиера ясно. Кажи нещо за селяните-авджии с паламарките, дето ги размахват безразборно както сварят. Те какво са тренирали?
, 13/11/2009 - 11:30
Странно, но факт- една личност с много мускули се оказа по-умна от всички останали и разбра какво трябва да говори и прави. И уплаши подлеците. Ако се окаже, че е и толкова честен колкото е необходимо на българския народ т. е. МНОГО, грешка няма да има този човек!
, 13/11/2009 - 14:13
ЧЕРВЕНА БРАНТИЯ
, 13/11/2009 - 16:31
E Koprinke , e Chervenkova, lesno si jiveehte vie komyniagite. Koi naychi Balgarskia narod na marzel. Vie!!Ne se pravi na geroika, TOIa komitet si go sazdade BKP za pred sveta. Vijte ni kolko sme demokratichni. Disidentite sa horata ot drygia briag. A vie ste si chisti renegati, mai beshe dymata. Goliama lisica si, no i lajla!
наблюдател, 13/11/2009 - 19:01
Какво се прави на интересна. Беше гадже на Продев и той й остави в наследство Култура, като премина от "дисидентската" скамейка в Дума. А Коприна винаги си е била червена, не само червенкова : затова отиде да следва в Москва, затова винаги беше привилегирована, включително и до днес с нещастната си газетка, която се списва помежду от десетина нещастници, които сами си я четат. Пари за това обаче винаги се намират. . . Самата Коприна не е никаква журналистка _ не е написала абсолютно нищо, веднъж годишно дава интервю със самата себе си по случай 10 ноември и дори се интервюира в собствения си вестник. Чиърс (виж това го прави добре!)
Весо, 13/11/2009 - 19:04
Дърта мошеничка, интригантка и пияница! Ако не такива разчита журналистиката. . .
Росен, 13/11/2009 - 19:11
Кара стари коли, защото няма вече "бележки" от ЦК за нови. Но иначе живее в апартамент, който държавата (комунистическата разбира се) й подари по живково време. Май беше на емигранти, на които конфискуваха имота. Въобще, мръсница отвсякъде. Зет й Минчо Минчев си купи три къщи, но присвои държавната цигулка, дадена му за "временно ползване" от Георги Йорданов, която сега струва няколко милиона долара. Защо, питам, Вежди Рашидов не си прибере и тези вересии. И без това зет й на Червенкова отдавна е забравил да свири на цигулка.
нико, 13/11/2009 - 20:45
Басма Червенкова! Става само за избърсване.
Тая госпожа, 14/11/2009 - 09:46
е предвидена съгласно СХЕМАТА да получи МРЪВКА от преразпределителните процеси по ГРАБЕЖА на държавната собственост и разбира се получи. Госпожата по една телевизия имаше наглостта да говори за ВЛАКЪТ който направил такива като нея БОГАТИ и че късно е за другите ако иска да се качи на него. На тази МРЪСНА КРАДЛА - предателка и ГАД народна ще кажа да си затваря мръсните устенца и не се обажда по вече. Тя е ПРЕДАТЕЛ на социалистическите ценности и кариеристка в пълният смисъл на думата. София, 14. 11. 2009г. 007!
Червенкова чети и замълчи!, 14/11/2009 - 11:34
10 ноември - има ли какво да се празнува. ? Това ли бе лелеяната демокрация и свобода? Може би това? 1. Намаляване на населението с 1 200 000 2. Оскотяване и унищожаване в годините на „прехода” живота на пенсионираните, дали живота си да градят държавата 3. Унищожаването на една силна икономика и индустрия. 200000 души заети в IT- сектора, силен и водещ за времето. 25-ти по съукупен вътрешен продукт в света днес на 77-мо място. Образование, здравеопазване, култура-всичко бе съсипано 4. 20- десет години вече преход при който народа е обречен на бедност и мизерия 5. Пълната липса на сигурност и удовлетворение от живота. 6. Изпростяването на населението и най-вече на децата и тинейджърите 7. Рекета и кражбите от началото на прехода са нещо „нормално”. 8. Издевателствата и безчинствата на циганите 9. Обезлюдяването на селата. 10. Унищожаването на българската природа. 11. Унищожаването на българската армия и служби за сигурност.
, 14/11/2009 - 11:34
Списъкът е до безкрайност идеално формулиран в Планът РанЪт по съсипването на държавата. 12. Наскоро бившият вицепремиер Александър Томов заяви за БТВ, посочил приватизацията на 1050 –те соц. предприятия, от които сега останали само около 180. Присвоените пари и ЗАБОГАТЯЛИТЕ са го сторили основно чрез фондовата приватизация заграбили 120 милиарда лева. Със възникването на частните структури всъщност се е започнало директно източването на парите от държавата. „Икономиката е държавна, а частния сектор застанал на входа и изхода на предприятията на практика изсмукал парите. Най- бързите са печелили и забогатявали поради липса на критерии, закони и стандарти. „В тези 20 години години държавата изчезна, новите структури купуваха наред, нямаше закони, критерии и стандарти. Вярно, че социализмът имаше недостатъци, но нещо плодовете на демокрацията, които бяха обещавани на народа в крайна сметка бяха обрани от малцина. Останалите пиха студена водица за „здраве”. 007!
до ГРОБОКОПАЧИТЕ на социализма, 14/11/2009 - 11:35
“На 15 май 1851г. , В. Юго пише в дневника си: “Защитавал съм, под всички възможни форми всички идеи за свобода, справедливост, националност, хуманност, мир. Борил съм се под всички възможни форми, срещу идеите на деспотизма, анархията, лъжата, варварствато, насилието, тиранията и затова в очите на буржуазията аз съм чудовище”. Някои казват, че трябва да бъда застрелян като куче. “Бедна буржоазио, само защото се страхуваш за кесията си” – откъс от книгата 93-та година, стр. 8! Най важното гражданинът Юго изповядва ОМРАЗАТА си към всички, които се опитват да задушат РЕПУБЛИКАТА. Според В. Юго “Република и Революция са неотделими”. Той продължава - “всяка атака срещу Републиката е атака срещу Френската революция” и т. н. Произведенията на Виктор Юго “деветдесет и трета година” и “Клетниците” са равнозначни на БИБЛИЯТА и евангелието. Всеки гражданин, богослов, свещеник, митрополит, патриарх и папа ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да ги притежава, да са им винаги под ръка, под расото, редом до божите книги.
до ГРОБОКОПАЧИТЕ на социализма, 14/11/2009 - 11:36
Великия хуманист в тях припомня само онова, което е проповядвал самия Христос ходейки бос, а не с лъскаво возило - РАВЕНСТВО, БРАТСТВО, СВОБОДА! Непреходни стойности на висша хуманност, пътя на човешкия род в осъществяването на тези велики принципи! 20 години минаха откак бе погребан СОЦИАЛИЗМА в България. И днес с пяна на уста хиляди дребни души с расо и без расо плюят колко бил лош социализма, сякаш милионите не са живяли при него и ползвали неговите придобивки. Здравеопазване, образование, работа, жилище, почивната база. Всичко това бе достъпно за обикновения гражданин. Да, имаше недостатъци и злоупотреби, но са малка детска приказка, сън пред онова, на което сме свидетели днес. Всичко построено някога от хората бе откраднато /“приватизирано”/ от така наречените “демократи”- Костовисти, Антоановци, Божковци, Върбановци и прочие измет. Кой присвои и ползва хотелската база построена някога от хората, така наречените СПА ХОТЕЛИ, ВИЛНИ СЕЛИЩА и прочие? ТЕ и техните семейства, живеещи дн
P.D., 14/11/2009 - 11:37
Е БЪЛГАРИНО ВИЖ СИ ОТ ДОСТОЙНИТЕ НАЙ. ДОСТОЙНАТА - ТОВА БЕШЕ ДО ВЧЕРА, НО ЕТО ЧЕ ЛАК СЕ ВЛАЧИ ПО КОРЕМ И НЯМА КОЙ ДА Я РИТНЕ ПО МУТРАТА ЗА ДА СПРЕ С ЛИГИТЕ СИ ! МЛАДИ БЪЛГАРИ ТАЗИ ГНУС И ДРУГИ КАТО НЕЯ БЯХА "ИНТЕЛЕГЕНЦИЯТА" - "ИНТЕЛЕКТУАЦИТЕ" НА БЪЛГАРИЯ ДРУГИ НЕ - ТЕ И САМО ТЕ ! Е ПРАВИ СИ СМЕТКАТА : ТАЗИ ВМИРИСАНА ПАЧАВРА Я ПИТАТ И РАЗПИТВАТ ЗА МНЕНИЕ И ПРАВДА !?!? ОТ КАКЪВ ЗОР !? ТЯ ЛИ ТРЯБВА ДА БЪДЕ ЕТАЛОНА ЗА РАЗДАВАНЕ НА ИСТИНИ !? УВАЖАЕМИ РЕДАКТОРИ ОТГОВОРЕТЕ З А Щ О ???
, 14/11/2009 - 11:37
ТЕ и техните семейства, живеещи днес в охолство, разгул и благоденствие. Безрамници, слуги на сатаната не жалещи сили и средства в манипулацията “убеждаващи останалите” как тогава било лошо и колко мръсни били “комунягите”? Комунясващите” Антоанови кабеларки и Петър-Стоянови телевизии денонощно бълват помия в заблуда съзнанието на “електората”. “ДЕМОКРАТИ” невиждащи хилядите братя и сестри ровещи из кофите, явление непознато преди 89-та година! “ДЕМОКРАТИ ” обрали държавната хазна, ширещи се в замъци, дворци и палати. “ДЕМОКРАТИ” докарали милиони български граждани до просешка тояга. “ДЕМОКРАТИ”, чийто деца ползвали ПРИВИЛЕГИИ в миналото под най различни форми, днес най яростни “антикомунисти”! Дайнов, Малинов, Груйкин, Дачков, Кулезич, Копринкова, Янакиев, Сивов и т. н. “ДЕМОКРАТИ”, които посегнаха на БПЦ и през 97г. , най безцеремонно я приватизираха /Омофор ЕООД/.
до ГРОБОКОПАЧИТЕ на социализма, 14/11/2009 - 11:38
Вълци под покрова на храма! Ето защо, ПАРИЖКАТА КОМУНА е най значимото събитие на човечеството след раждането на Христос - светъл лъч, първата лястовичка на прогреса, основен двигател на историческото развитие, заляла земята с потоци цивилизация. Тя е магия, завладяла умовете на стотици УЧЕНИ, ТВОРЦИ, ПИСАТЕЛИ, ПОЕТИ, МОНАСИ, АБАТИ, СВЕЩЕНИЦИ и ЕПИСКОПИ, влели се в нейните редици по БОЖИЯ ВОЛЯ и участвали за справедлив ред между человеците на земята. Велики дела от велики хора! Днес 19. 04. 2009г. , 216 години след ХРИСТОВАТА РЕВОЛЮЦИЯ, на тази светла дата е бил създаден – “КОМИТЕТА ЗА ОБЩЕСТВЕНО СПАСЕНИЕ” към КОНВЕНТА. Най страшния орган в борбата с контрареволюцията, безмилостен към враговете на Революцията посегнали на придобивките на Народа. Светла дата за упоменаване и пример за всички нас, на тези ТИТАНИ на човечеството, АНГЕЛИ на справедливостта! Приканвам отец Николай и СВЕТИЯ СИНОД на БПЦ во главе негово пресветшейство Патриарх Максим на 19. 04. , в Софийския храм Свети, Свети “Кир
до ГРОБОКОПАЧИТЕ на социализма, 14/11/2009 - 11:40
Софийския храм Свети, Свети “Кирил и Методий”, да отслужат ЗАУКОПОЙНА ТЪРЖЕСТВЕНА СВЕТА ЛИТУРГИЯ за покой душите на чедата Господни служили на хората и ДАЛИ живота за РЕВОЛЮЦИЯТА както следва: - ВОЖОА - главен ВИКАРИЙ на парижката архиепископия, член на революционния комитет, РЪКОВОДИЛ въстанието на 10 август 1792г; и ШНАЙДЕР, ЕЙЛОК (1756-1794) - френски ЕПИСКОП, обществен обвинител при Революционния ТРИБУНАЛ, както и останалите църковни лица: - Масийо Жан – Батист (1743- 1818) - ЕПИСКОП; - Ленде, Тома (1761-1840) - свещеник, по късно ЕПИСКОП на Еврьо; - Грегоар Анри (1750-1796) - ЕПИСКОП; - Одрaн Ив - Мари (1741-1794), абат; - Дюпон, Жакоб - Луи - свещеник; - Рюл, Филип - Жак (1737-1795)- лутерански пастор; - Шабо Франсоа (1756-1794) – монах капуцин и др. ; - Дом Жерл, Кристоф-Антоан (1736 – 1801) – монах и др. СВЕТЛА ИМ ПАМЕТ! МИР НА ДУШИТЕ ИМ! София, 14. 11. 2009г. 007!.
до екипа на frognews.bg, 14/11/2009 - 11:46
Обръщам внимание на редакционния ЕКИП на ел. издание frognews. bg, че е изключително НЕПОЧТЕНО да се дава трибуна на лица за които има НЕОПРОВЕРЖИМИ ДОКАЗАТЕЛСТВА как на времето в изобилие ползвха облагите на властта, ползваха всички привилегии и днес верни на ХАМЕЛЕОНСКАТА си същност като госпожата на снимката се задъхват да плюят по това което на времето яли. Такива като Копринкова, Владимир Левчев, Любомир Павлов- Пъпката, Любо Кулезич и още много други в стремеж да бъдат в тон с времето и винаги на СОФРАТА с а безкруполни същества отвращаващи българският гражданин /читател/. Срамно и недостойно е, на такива ПОДЛОГИ да се дава думата и играят отново ролята на обществен рупор. ПОЗОР за тях! 007!.
"Великият” 10 ноември&quo, 14/11/2009 - 13:16
Великият” 10 ноември Политика Георги Константинов http://www. point-of-view. org/?p=362 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Откъс от предстоящата за публикуване трета част на мемоарите на Георги Константинов. Публикуван за първи път на 5 ноември 2006 г. в сп. Свободна мисъл, месечно издание на федерацията на анархистите в България. http://www. point-of-view. org/?p=362 ================================================================== ". . . . Само с Петър Бояджиев се сдърпахме на масата в кафенето в съседство с френския парламент, където бяхме отседнали след Конференцията. Когато той ми довери “под секрет”, че предстояло свалянето на Живков от постовете му и “съм щял да видя какво ще стане след това…”, аз като абсолютен скептик по отношение на дворцовите “революции” и циник спрямо дисидентското театро и “спонсорите” му, не бях твърде деликатен в отговора си… След този дребен инцидент дисидентите бяха поети от техните западни контрагенти, които ги заведоха най-напред в една американска “Фондация
"Великият” 10 ноември&quo, 14/11/2009 - 13:23
“Фондация за подпомагане на интелектуалци от Изтока”, където според “ранга” и заслугите им към “зараждащата се крехка българска демокрация”, всеки получи по 5000 или 6000 френски франка… После ги разведоха по парижките магазини. Например Румяна Узунова придружи Копринка Червенкова, за да си купи сутиени, кюлоти, комбинезони и други дамски придобивки. По тази причина и мотиви, и дисидентите, и чичеронената от “Гласовете” отказаха всякакви разговори с нас емигрантите. Както бе писал бъдещият президент д-р Желю Желев, у нас настъпваше… “великото време на интелигенцията”. Пет месеца по-късно удари и великият час на българската демокрация. Бел. авт: Западни Кюлоти и дворци, това бе мечтата на "демократите" отдали се на ПЛАДНЕШКИ ГРАБЕЖ, зверски ограбили бълг. народ тънещ днес в мизерия и държава по зле и от Того и Гвиана. Това са те. 007!.
Г.Касабов, 14/11/2009 - 14:59
Убеден съм че тези които злосторят по адрес на Копринка не са имали смелоста и доблеста ма К. Червенкова преди 21 години. . . . Подобни на нея заслужават уважение и преклонение. . . . Те рискуваха да загубят тези привилегии за които пишете господа драскачи. И не само това. . . Те биваха заклеимявани и лишавани от работа . . . . В това мрачно време да имаш смелоста да се опалчиш срещу системата е равносително да си еретик по време на светата инквизиция. . . Аз ви питам ако сте били пълнолетни преди 20 години с какво сте допринесли за подронване на системата. . . Или сте се държали за фустите на жените си. . . . А сега раздавате оценки. . Дори да е имало на тази сбирка няколко агента на ДС това не засенчва събирането и декларациите които после прие Клуба за гласност и . . . . . Аз самият съм бил член на този клуб и се гордея с това. . Но аз отидох много по -далече в своята деиност. . . . .
до Г.Касабов, 14/11/2009 - 16:27
АРГУМЕНТАЦИЯТА не е точна г-н Касабов и все признавам, че имате интелект но ТОЙ служи на погрешна кауза, на невярното като ОБЕКТИВНО СЛУЧИЛО се в нашата действителност включая тази преди 20 години. И уличните софийски кучета знаят г-н Касабов, че така нареченият КЛУБ на ГЛАСНОСТТА не е създаден СПОНТАННО от хора водени от бунтовни помисли по "одронване на системата" на системата, а всичко е било НАГЛАСЕНА РАБОТА и логично с оглед настъпващите "промени". За това са били нужни ПОДХОДЯЩИТЕ ХОРА на които са се спряли каквито се оказвате вие и всички останали "активисти". Александър Каракачанов големият приятел на Желю син на генерал КАРАКАЧАНОВ да почна ли и с тази номеклатура да налагам ХРИСТОВИЯТ камшик на ИСТИНАТА?Засрамете се и най добре се скрийте. Всички видяха що за демократи сте били. По 5000-6000 франка на човек, лайф, положение и някой друг килот по магазините както писал писателят Г. Констонтинов. най добре е да се скриете и не се по вечме обаждате. &quo
, 14/11/2009 - 16:31
преди 10 -ти 89-та първи комсомолци и комунисти, след 10-ти измени се ситуацията станахте първи демократи, утре дойдат ФАШИСТИТЕ на власт 100% ще сте в челните есесовски редици, а ако слезят извънземните няма съмнение, че ще надянете и антенки на ушите. Това сте вие. Вечни софраджии и най високо-говорящи за да живеете в охолство, разгул и благоденствие. 007!
Г.Касабов-Реплика, 14/11/2009 - 18:14
Ако знаете миничко поне за жизненият ми път не бихте писали за мен така т. е. да ме слагате рамо до рано с такива като Каракачанов. . .
Господин Касабов, 14/11/2009 - 20:57
ЧЕСТТА ми изисква да ви отговоря по начин който не се нуждае от коментар. По долу пускам постинг 1:1 26. 09 21:08 - Нереалната демокрация на Ваш приятел (Блогът на Елтимир) http://eltimir. . . bg/politika/2009/09/26/nerealnata-demokraciia. 404795 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ИЗВОДИТЕ са си направете. София, 14. 11. 2009г. 007!
Нереалната демокрация - Елтими, 14/11/2009 - 20:58
Някога заради протести милицията арестуваше деца. Ние се възмущавахме, казвахме колко е нечовешко и нехуманно да арестуваш деца, само защото са протестирали срещу една или друга нередност. Днес полицията заради протести убива деца. Убива ги насред улицата, насред площада. За човещина и за хуманност вече никой не говори. Демокрация. Днес си разменихме някое и друго писмо с моя стар приятел и съзатворник Георги Касабов от гр. Стамболийски, който в момента живее в Поморие. Та от дума на дума стана дума и за нашата „демокрация”, която се оказа демокрация само на думи. Ето какво ми написа Георги: „Там, в САЩ дори малолетните ги съдят наравно като пълнолетните. . . В затворите има десетки хиляди без присъди, от години. . . Като единствената им вина е че са се опитали да отидат в Щатите да живеят…
Нереалната демокрация - Елтими, 14/11/2009 - 20:59
И сега чакат депортация… Това ми го е разказвал Едуард Генов. Той смята, че в предишният режим /В България/ е видял повече хуманност, отколкото в Запада. . . Едно време ДС издигаше желязна завеса и не пускаше хората да пътуват на запад. После се оказа, че Западът двойно повече НЕ ЖЕЛАЕ пришълци. . . . ” Да, напълно съм съгласен с него. Заради моето мнение често пъти едва не са ме изкарвали комунист. Да ме изкарват какъвто си щат. Ама защо като мен мислят всичките ми стари приятели от затвора? Защо всичките стари участници в Съпротива са на мнение, че едно зло – комунизмът си отиде, само за да дойде на негово място ОЩЕ ПО –ГОЛЯМО ЗЛО – ДЕМОКРАЦИЯТА? Оказа се, че ние, които дадохме живота и здравето си гоненето на някакви идеали, всъщност сме вярвали в една лъжа.
Нереалната демокрация - Елтими, 14/11/2009 - 21:00
Покланяли сме се на една илюзия. И сме станали жертва на една измама. Да, това е гадната отвратителна истина. Колкото и да не се харесва на крадливите демокрадковци. Демокрацията се оказа нереален мираж, а реалността се оказа недемократична, даже нечовешка. Налага се да припомня нещо, което съм писал преди десетина години. Публикувам го без промени.
, 15/11/2009 - 19:24
Бих искал г-жа Червенкова да каже нещо за морала на главите, които били доминирали преди 10 ноември. А и ми прави впечатление, че нещо избягва да прави оценка на бандитската тройна коалиция и по специално на БСП.
до 19:24:40, 15/11/2009 - 19:42
НЯМА ДА ТИ КАЖЕ защото СЛУЖЕБНАТА позиция, която е заемала преди да се прави на демократка през 89-та е доста на високо ниво. Там без да каже ДС иЦК Червенкова не можеше да заема тези постове. Така както АГОВ в БНТ аналогична НОМЕНКЛАТУРА на който дядо му е бил един от ръководителите на септ. въстание в Старозагорско 23-та година. Копринкова е НОМЕНКЛАТУРА без значение кой, какво говори и е предвидена за ЯСЛА при всякакъв вид обстоятелства. А там така наречените Клубове на гласността са смеихории и то кога? -89-та нали?Кога всичко бе ясно какво ще става. . .
свидетел, 16/11/2009 - 09:57
Но още по-малко обичам за онова време нагло да се лъже. При това от участници в онези процеси. Наскоро прочетох интервю на Йордан Василев, съпруга на Блага Димитрова, в което само в две от изреченията има две лъжи. Първата не е толкова съществена, защото се занимава с, да го нарека, технически проблем. Но втората е важна, защото прилича на донос. И тя е свързана с учредяването на нашия клуб на 3 ноември 1988 година. Това учредяване, за което се събраха около 80 души в 65-а аудитория на Университета, наистина беше организирано и проведено в пълна тайна. И никоя от официалните тогава институциите, още по-малко Държавна сигурност, знаеше за него. Те бяха в паника, когато разбраха, нещо ги наказваха, че са проспали събитието. Йордан Василев обаче съобщава приблизително следното: „То тогава трима души, като седнеха някъде, и ДС знаеше, така че, след като там сме били 80, всичко се е случило под покровителството на ДС. ” Срамно е тези лъжи да се говорят. При това от човек свидетел. Блага, мил
до горния, 16/11/2009 - 12:21
Ма то е ясно че лъже бе човек. Промените се знаеха и такива като Копринкова, Любомир Павлов, Владимир Левчев, Любо Кулезич, Николай Василев и много други стотици са бързо се ориентираха. От първи комсомолци и комунисти трябваше да станат ДЕМОКРАТИ и другото разните му клубчета и СДС-та са измислици и оправдания за пред електората. Това е.
НАДо, 16/11/2009 - 19:04
Добра дискусия за ГАНС!!?Продължавайте така??!Кендзовой7, ще обмислим специален отдел, който би могъл да оглавиш!!?
5x5, 16/11/2009 - 22:05
Ebasi mamata!!! Abe koe e tova NADo???Napravo mi stava lo6o ot nego!Nema zna4enie temata-1 komentar e ot nego?!?!Ot vsi4ko razbira!!!Aloooo, doktoriata!!! Ai stiga mqrzel, abe zemeto go toa duduk i go napanete na le4enie:sutrin-jqlto hap4e, obed-dve 4erveni, ve4er-tri zeleni, a prez no6ta e. ane do otkat. NADo, nekakqv dokument visi ot djoba ti na konec. . . Ai siktiriaska be. . . Mar6, 4e dotegna na si4ki. . .
Petar-Nigeria, 19/11/2009 - 19:00
Относно К. Червенкова-"Големият герой"-изгонили я от яслата на в. Култура-голяма загуба. А какво да кажем за Илия Минев-по същото време-пребит от ДС и държан 27г по ком затворите?Дейността на нейния клуб е била: Поздравителна верноподаническа телеграма до Горбачов и отказ от съвместна дейност-срещу ком властта с "фашисти" като Илия Минев. Та Копринка си е комунист-член на БКП-макар и изключен-но бивш комунист НЯМА!!
а-я, 01/03/2010 - 16:56
Колко се е сбабичосала горката пишман комунистка. . .
Германеца, 19/01/2012 - 22:57
Абе хитри комунисти, те са имунизирани мошенници, като тази Червенкова. Хамилиони за да са винаги добре. Кой ти мисли за бедният български народ? Той се спасява както може в чужбина!

РЕКЛАМА

. София

+9°

+24°

.

лек полъх

. Бургас

+10°

+24°

.

лек полъх

. Варна

+10°

+24°

.

лек полъх

. Пловдив

+10°

+25°

.

лек полъх

. Ст. Загора

+10°

+23°

.

лек полъх

. Русе

+10°

+26°

.

лек полъх

. Париж

+12°

+19°

.

лек полъх

. Лондон

+9°

+17°

.

лек полъх

ФИКСИНГЪТ 25 Май, 2012

EUR 1.95583
USD 1.53748
CHF 1.62823
GBP 2.43202
CAD 1.51158
AUD 1.51862
  • Винсент Ван Гог

  • Винсент Ван Гог

  • Винсент Ван Гог

  • Винсент Ван Гог

  • Винсент Ван Гог

СОЦИАЛНИ МРЕЖИ

РЕКЛАМА