Полицаите гневни на идеята да си плащат осигуровките
Неделя, 14 Март 2010

A+

A-

   
Полицаите гневни на идеята да си плащат осигуровките
Цинично е предложението на правителството, държавните служители, в т.ч. и служителите в МВР да плащат сами осигуровските. Идеята се лансира на фона на ниските заплати и „спестените” плащания за извънреден труд и работа при застрашаващи живота и здравето условия. Това се казва в декларация на Синдикалната федерация на служителите в МВР (СФСМВР).

Вярно е, че като държавни служители в МВР сме освободени от задължението да плащаме осигуровки - вместо нас го прави държавата. Срещу освобождаването от това задължение обаче ние сме лишени от ред права, на които се радват останалите граждани на Р България:

- Нямаме право да напускаме страната, без да уведомим работодателя. Нямаме право да напускаме дори гарнизона (каквото и да значи това след девоенизацията на МВР), без да уведомим работодателя.
- Нямаме право на колективен трудов договор.
- Нямаме право на ефективна стачка.
- Нямаме право да работим и на друго място.
- Нямаме право да членуваме в политически партии.
- Лишихме се и от ред други права, подписвайки декларациите за достъп до класифицирана информация, изтъкват в позицията си недоволните полицаи.

Да, за разлика от останалите граждани имаме някои допълнителни права.
- Правото да носим оръжие. "Макаров" със стоп патрони срещу "Калашников" с бойни.
- Правото да ползваме безплатно градския транспорт при изпълнение на задълженията си. В края на миналата година се опитаха да ни го отнемат. Запазихме си го. Честито на колегите от Кюстендил например - сега могат да продължат да се возят безплатно по всички линии на автобусния транспорт, трамваите и метрото под Хисарлъка.
- Правото на неприкосновеност при изпълнение на служебните задължения. А в
кой нормативен акт е дефинирано понятието "неприкосновеност"?, питат от СФСМВР.

Служителите на МВР декларират, че са готови да се изравнят задълженията им с тези на останалите граждани на Р България, но при условие, че се изравнят и правата им.
Според полицаите някои политици са прозряли, че идеята ще предизвика недоволството им.

Очаквахме увеличение на доходите си. Дотук тенденцията беше към намаляване.
Ако това с осигуровките се приеме без разликата да бъде покрита по някакъв начин, къде отиваме? С 10-15% по-малко и от сега? Ще се компенсира ли по някакъв начин реалното (и поредното) орязване на доходите ни?
Ако до 20.03. 2010 г. не получим някакъв отговор на този въпрос (както не получихме досега и на доста други), какво ни остава, освен да заявим на висок глас, че ще се борим за малкото останали ни права докрай, предупреждават от синдикалната организация на полицаите.

прочетете още...

КОМЕНТАРИ

търсене

нов коментар

pepa Неделя, 14 Март 2010, 17:06:54
bezplaten obyad nyama. . . sazelyavam. . . vsichki sche si plaschame osigorovkite bez izkluchenie kakto e po cheliya svyat. . . a kolkoto za chlenuvane v partiy. . . . hora raboteschi kam tazi svera nyamat pravo da chlenuvat v nikoya partiya!!!!
гербер Неделя, 14 Март 2010, 17:19:32
аааа, гласували сте си за боко и цецо мозъка, мили полицаи, ще си им плащате. . .
учител Неделя, 14 Март 2010, 17:28:47
Държава, в която полицаят взема повече от учителя( не сравнявам образованието)е сбъркана държава. Защо не се пенсионират на 63 год. като нас, без 20 заплати накуп- от всеки полицай става ли учител- защото обратното е сигурно. . . много учители ще предпочетат да са полицаи
Неделя, 14 Март 2010, 17:30:13
Всеки полицай да си нарочи по един роднина, който да му плаща осигуровките.
Whatever Неделя, 14 Март 2010, 17:32:08
Да наистина, и аз нямам колективен договор. Но съм щастлив от това. Защото съм егоист или съм решил, че така ми е по-добре.
Неделя, 14 Март 2010, 17:32:23
Храни куче (полицай), да те лае.
Неделя, 14 Март 2010, 17:34:56
Saglasen, NIAMAME PRAVO. . . i t. n. Obache SPAZVATE li gi tezi zadaljenia??!!!Spored men, NE!!!!
Неделя, 14 Март 2010, 17:38:08
Принципа е, всеки да си плаща вересиите от собствената заплата, а да не краде чужди доходи. Другото е социални помощи.
nnnn Неделя, 14 Март 2010, 17:40:52
То и без да си плащат осигуровките полицаите финансират държавата като сами си купуват консумативи и компютри, необходими за работата им.
Неделя, 14 Март 2010, 17:43:29
Полицай се става по собствено желание.
Неделя, 14 Март 2010, 17:48:59
В една частна фирма държавата ли купува консумативите, работното облекло, храната, телефоните и т. н. ?
мангала - алиходжата Неделя, 14 Март 2010, 17:50:26
Ще ви правим на луди още малко да праим деца. Ние такива стаховки не ни требат като има кой да ни плаща помощи. българите живи и здрави да сте братя още 1555 години.
Неделя, 14 Март 2010, 17:56:59
Заплатата в една правова държава трябва да зависи от количеството и качеството на положения труд. Данъците са задължителни от социална и морална гледна точка.
към nnnn Неделя, 14 Март 2010, 18:22:42
Има едно РПУ във Варна, което го даваха по "Господарите". Принтер или май ксерокс нямаха и пращаха хората с жалбите другаде: "Ако искате отидете си направете копието някъде и елате пак тук, иначе не мога да ви помогна. "(Свиване на рамене с безразличие)
Интересно Неделя, 14 Март 2010, 18:43:37
Шом като всички други могат да си плащат осигуровките, ще си ги плащат и те. Омръзна ми всяка просолойка да иска превилегии. Хайде кажете ми защо например човек на 60г. , който има 100 точки трябва да чака да стане на 63, за да се пенсионира, а полицая и военният при 25г. или 2/3 действително прослужени могат да се пенсионират. Това ще рече че полицай или военен може да се пенсионира на 35г. Хайде сиктир.
Интересно Неделя, 14 Март 2010, 18:51:30
Шом като всички други могат да си плащат осигуровките, ще си ги плащат и те. Омръзна ми всяка просолойка да иска превилегии. Хайде кажете ми защо например човек на 60г. , който има 100 точки трябва да чака да стане на 63, за да се пенсионира, а полицая и военният при 25г. или 2/3 действително прослужени могат да се пенсионират. Това ще рече че полицай или военен може да се пенсионира на 35г. Хайде сиктир.
Циник Неделя, 14 Март 2010, 19:53:43
"Цинично е предложението на правителството, държавните служители, в т. ч. и служителите в МВР да плащат сами осигуровските". ЦИНИЧНО Е НИЕ ДА ИМ ГИ ПЛАЩАМЕ!
bg Неделя, 14 Март 2010, 21:16:43
куки, увеличение няма да има , напускайте , тъкмо няма да ви храним.
007 до BG Неделя, 14 Март 2010, 22:03:52
АБЕ МЪРЛЬО ТОЧНО ТИ ЛИ ПЛАЩАШ КЪДЕТО ПРЕДПОЛАГАМ ЧЕ НЕЗНАЕШ В МОМЕНТА КЪДЕ СИ.
marc Неделя, 14 Март 2010, 22:30:23
Значи аз мога да плащам, а тъпите ченгета не?Интересна теза. . .
коко Неделя, 14 Март 2010, 22:43:12
провокирате ме да ви задам няколко въпроса. полицаите не са ли данъкоплатци, да не би полицаите да не карат колите си по същите пътища?хайде вие да ми отговорите колко полумъртви хора сте вадили от колите, оцапали сте се скръвта им, но сте им спасили живота с риск да се заразите вие, а от там и семейството ви?колко от вас имат смелостта да изваршвот обиски на наркомани с риск да се убодат на използвани спинцовки и да се заразят?кой от вас е прибирал агресивен пияница, за да се чувстват останалите гости в заведението комфортно?по вас стреляно ли е, прощавайте, дори и с газов пистолет, когато решите да осуетите обир на магазина до вашия дом?сигурен съм дори, че ше се направите, че не забелязвате какво се случва. говорите ми за корупция. случвало ли се е до сега катаджия да ви бръкне в джоба, да извади парите ви и да ги прибере?сигурен съм, че не. сами си предлагате и давате, защото щом може да минете с 20лв, защо ще плащате 200 на държавата и то за нарушение което съзнателно сте допуснали, като с това дори
сдг Понеделник, 15 Март 2010, 06:59:00
Браво на коко, поне някой да ви опише ситуацията, тези които са против полицаите явно нещо все им куца, заради това са озлобени срещу тях. А иначе какво ще рече да си плащат сами осигоровките, нали и заплатата им е от държавата, тя трябва да им даде тези пари за да платят осигоровките.
Понеделник, 15 Март 2010, 09:14:48
Държавата да спре осигуровките на полицаи, съдии, прокурори. Като не им изнася да напуснат. Не може да се дои само частния сектор. Доят се малките затова няма приходи. Защото потреблението се сви, разходите растат, в някой браншове осигуровките скочиха с около 30%. Големите не се закачат и 2000 и 20000 да вземат- все едно и също плащат. Е, затова няма пари защото вече малките са на ръба. И като няма от къди да се вземе- се посяга на огромната държавна машина. Нека се напреви разчет работещ полицай и администрация. Да се реже на живо. Да се спре източването на държавата. Всеки иска да вземе 20 заплати на куп и докато е работил държавата респективно частния бизнес му е поемал личните осигуровки. Подкрепям реформата. Стига неработещи търтеи. Едва 10% от цялата система работи.
Успяващ Понеделник, 15 Март 2010, 09:20:29
Коко, съгласен съм с теб, но колко от твоите колеги отговарят на тези критерии? 2% или 98%? А колко са шушумигите в МВР? Зашо към всички да се подхожда еднакво?
до СДГ Понеделник, 15 Март 2010, 09:20:44
Държавата няма нищо да им дава. Който работи в тази система работи доброволно. Както на всички останали работещи граждани- учители например които си плащат личните осигуровки и полицаите ще плащат . Вярно средно с около 150 лв ще им паднат заплатите. Тогава ще разберат какво значи за всички останали в тази държава да ти щипят всеки месец с растящи % за осигуряване. Това тях и останалите държавни служители не ги интересува. 150000 парашутисти в държавната администрация има. Ако те се намалят наполовина ще се спести достатъчно.
Стопер Понеделник, 15 Март 2010, 10:14:46
По-кротко бе, запенили сте се да плюете ченгетата! И те са хора и те семейства хранят, както и другите на държавна служба. Освен това, замислете се малко - предложението е "държавните служители" (общо 30 000 човека) да си плащат здравните осигуровки. Не става дума за всички служители на държавна работа - към тях спадат и останалите служители в държавните институции - вкл. държавни фирми, армия, полиция, кметства, училищата (общински или на министерството) и т. н. И понеже мноого мрънкате за справедливост, ето ви и една закачка: По вашата логика и тези, които работят в частния бизнес (без собствениците) също трябва да започнат "да си плащат осигуровките" от заплатата. С други думи, напр. 8% здравни осигуровки да не се разпределят между работодателя и осигурявания, а само работещият да си ги плаща изцяло. Защото това искате да стане с работещите на държавна служба, вкл. ченгетата, военните и останалите.
ДС до стопер Понеделник, 15 Март 2010, 12:22:24
Виж, Стопер, всички трябва да си плащат оситуровките, както е по закон т. е. в съотношение 60:40 работодател/служител. Никой не казва, че някои категории ще ги плащат на 100%, но не може едни служители в бюджетната сфера само защото са по трудови провоотношения да плащат лични осигуравки, а други заради разни измислени закони по които са назначени да с превилегировани и нищо да не плащат. Щом като средствата набрани в Здравната каса се ползват на принципа на солидарността то тогава всички работещи трябва да си плащат по сега действащото съотношение 60:40 иначе е несправедливо!
sandeto1 Понеделник, 15 Март 2010, 12:32:26
Ooo, mili4kite ushevi, kolko mi e jal za vas.
пело Понеделник, 15 Март 2010, 12:39:59
ами я ми кажете вас на колко ви осигурявят?сигурно на минималната и то на 4 часов работен ден. един ден като се пенсионирате, живот и здраве , ще вземете един гол . . . . . шефовете ви ви мамят а вие балъците лаете като помияри. в държавно учреждение нямя как да скриеш доходите си и излиза че данъците на полицаите са по големи от вашите
Стопер до ДС Понеделник, 15 Март 2010, 14:02:26
Прав/а си. Но ако говорим само за категорията "държавни служители" (според Закона за държавния служител - военните напр. не са такива), значи говорим за около 30 000 човека. Да добавим към тях военни и полицаи - общо 90 000 (30 000 армия и 60 000 МВР) стават 120 000. Нека са 150 000, ако им вземат по 20 лв. месечно (при 1000 лв заплата вноската е 80 лв. ) = 3 млн. месечно. За година - 36 млн. И да ги утроим и да станат над 100 млн. , как с тях ще попълнят липсващите 320 млн. ?
mamata Понеделник, 15 Март 2010, 20:10:06
Рисковете в една професия вървят заедно с облаги, за които полицаите тактично премълчават. Ако наистина е много рисковано да си полицай, нека да станат фурнаджии например, но то и там има риск да си изгориш ръцете. . Ако виждах в лицето на полицая човек, който реагира на всяко нарушение на закона, а не си обръща главата и подминава за да не си създаде неприятности, бих ги подкрепила. Но те носят пищови, за да пазят себе си и семействата си, но не и мен.
работещ Вторник, 16 Март 2010, 08:41:19
Защо да е цинично?Не е ли цинично да им ги плащат хората с минимални заплати. От 240 лв. личните осигуровки са 29 лв. плюс 21 лв. ДОД остават чисти 190 лв. При това по-вечето работят на 6-дневна седмица по 12 часа на ден. Ето това е цинично. Най-бедните да пълнят бюджета.
някой Вторник, 16 Март 2010, 11:44:43
Я от всички, които викате ура за това да се осигуряват сами държавните служители, една крачка напред да излезнат тези, които се осигуряват на реалния си доход. . . . . ммммм. . . . я сега викайте ура. . . . тишинаааааа. Ясноооооо.
Анкета Какво бихте взели със себе си, ако ви застигне бедствие?
Времето
Фиксингът       12 Февруари, 2012
Горещи телефони и адреси

ПОЛИТИКА

ИНТЕРВЮ

ГЛАСЪТ НА ЖАБАТА

СПОРТ

КУЛТУРА

ФОТО ТЕМА

  • Рене Магрит

  • Хуан Миро

  • Джорджо де Кирико