РЕКЛАМА

Условия и цени за публикуване на реклама във www.frognews.bg научи повече »

ПОСЛЕДНО ПУБЛИКУВАНИ

Мария Пинти: Родното българско слово ни прави ...

3

|

3223

24.05.2012 - 01:30Мария Пинти: Родното българско слово ни прави по-свободни в Украйна Мария Пинти е директор на Городненското училище в Болградски район, Одеска област, депутат в Болградския районен съвет, Украйна. ···» Генадий Лац: България ще получи силна помощ от ...

9

|

6511

22.05.2012 - 12:57Генадий Лац: България ще получи силна помощ от Азия Генадий Лац живее в Русия. От години той се занимава с проблемите на астрологията, психологията и биоритмите и тяхното влияние върху хората и техния живот. По професия е пътен инженер. Издал е две книги за възможностите човек да разчита знаците на съдбата. Изучава и феномена Ванга. ···» Директорката на бг училище в Цариброд: 1/2 от ...

13

|

5508

15.05.2012 - 03:06Директорката на бг училище в Цариброд: 1/2 от царибродските ученици се образоват на български Това дава надежда за оцеляване. Сърбия стана кандидат-членка за ЕС, което я задължава да спазва нашите права, а това буди надежда, че застарелите методи ще бъдат част от миналото, казва за Frognews.bg Снежана Симеонова. ···»

Проф. Цветков: БАН значи: комунист, по-комунист, най-комунист, академик

27 Април, 2010

|

58 Коментари

|

9050

Проф. Цветков: БАН значи: комунист, по-комунист, най-комунист, академик
Проф. Пламен Цветков
Притеснява ме слабостта на ГЕРБ пред руските домогвания в енергийната сфера. До комунистическия преврат на 9-и септември 1944 г. е имало национален консенсус за икономическото развитие на България, казва историкът.

Пламен Цветков е професор по история в Нов български университет. Автор е на повече от десет монографии в областта на политическата и дипломатическа история на 20 век. Последният му труд е посветен на света на мегамитовете. Историкът преобръща редица вкоренени клишета, приемани за аксиоматични истини.

Интервю на Мая Стоянова

- Проф. Цветков, каква е оценката на един историк за стартовите месеци от управлението на ГЕРБ?


- Трудно ми е да преценя, в България реформите бяха дълго отлагани. Това, което сега ме притеснява е, че и това правителство е податливо на натиск, защото става дума за болезнени реформи. Например, то направи отстъпление по отношение на идеята да се увеличи трудовият стаж и възрастта за пенсиониране. В тази посока ЕС е много по-изостанал в сравнение със САЩ, където никой не говори за пенсиониране и трудов стаж, а всичко зависи от работоспособността на дадения човек. Притеснява ме и това, че правителството не е достатъчно твърдо по отношение на руското домогване в енергийната сфера. В тази област трябва да се действа много по-категорично. Тук бих искал да не се съглася с министър-председателя Бойко Борисов, който каза веднъж, че с Русия имаме особени връзки, тъй като тя ни е освободила от турско робство. Така не трябва да се говори, защото това насърчава най-ретроградните тенденции и в самата Русия . А така наречените русофили са всъщност хора, които дълбоко в себе си мразят руснаците. Защото, вместо да показват на тези хора, че могат да скъсат със комунистическото си минало и да възприемат европейския начин на поведение и действие, да станат и те нормална държава, насърчават техния шовинизъм и имперското им самочувствие, с което им правят лоша услуга. Такова мислене може да има само човек, който страшно много мрази руснаците.

Притеснява ме много и гръмогласната поддръжка на “Атака”, която настоява за прогресивно подоходен данък. Това според мен е чугунено комунистически данък, който би съсипал бизнеса. Твърде демагогски е и Данък лукс, който нищо няма да донесе за бюджета. Въобще много трябва да се внимава с данъците, тъй като ако те се увеличат прекомерно, бизнесът ще мине в сивата и черната икономика, а това ще бъде фатално за държавата. Бойко Борисов, поради някакво криворазбрано себелюбие, не прие разумните предложения на Синята коалиция за икономическата реформа. Защото, кой каквото иска да казва, но Иван Костов и Мартин Димитров наистина разбират от икономика.

И още нещо много важно – освен да се търсят виновниците, които са злоупотребили със българските милиони, трябва да се създаде ефективна система за максимално усвояване на европейските пари, с необходимия професионален капацитет и механизми, да се пресичат всякакви злоупотреби. Да не забравяме, че една от предпоставките за Полското икономическо чудо, единствената страна, в която няма рецесия, е оптималното усвояване на европейските средства. Това е един от успешните начини, за да бъде съживена и българската икономика.

- Има ли в българската история и други периоди, в които държавата да се е нуждаела от тежки реформи?

- Днес кризата у нас не е толкова тежка, ако я сравняваме с Ирландия, Литва, Латвия и Естония, които имаха много големи темпове на растеж преди кризата. Затова пък на България ще и трябва доста повече време, за да излезе от рецесията.

Но кризи като днешната у нас е имало много – като се започне от последните две десетилетия на 19 век, та чак до края на първото десетилетие на 20 век. Тогава растежът на БВП е 1.2%,, което е жива стагнация и това продължава дълго време. Едва в навечерието на войните – Балканската, Междусъюзническата, Първата световна, започва растеж. Но след края им, като победена страна, на България отново и трябва доста време, за да съживи икономиката си. После следва Голямата депресия 1929-1934 г. и едва след това започва невероятен стопански подем, който забележете продължава не до 1939, а чак до 1943 година.

Това, което прави ситуацията днес много различна е, че преди 1944 г. всички български правителства, с изключение на кабинета на БЗНС, с премиер Александър Стамболийски, въпреки своите партийни различия имат невероятно еднакъв подход към стопанските проблеми. А това говори за една приемственост, която естествено се отразява по съвсем различен начин на родното стопанство. Тоест, можем да кажем, че до идването на комунистическия режим е имало национален консенсус за икономическото развитие на България.

- Бойко Борисов и правителството поеха битка с организираната престъпност, къде трябва да се търси генезисът на родната мафия?

- България, която е най-бедната страна в ЕС, е много, ако не и най-корумпираната – това никак не изглежда добре. Тези връзки са отдавна, но до сега прокуратурата не искаше да говори за това, а се сетиха, когато дойде на власт правителството на ГЕРБ. Генезисът на днешната мафия трябва да търсим в комунистическата Държавна сигурност (ДС). Тя започна да създава нов тип капиталисти. Това беше политика на Съветската империя, чрез ДС да разработва наркоканали, за да дестабилизира Запада. От там тръгнаха наркотрафикът и наркобароните. Престъпността остава изключително жесток проблем, но сега, когато управляващите са започнали да правят нещо, не трябва да се плашат и да отстъпват. Според мен един от начините да се пресече октоподът е приемането на нов Избирателен закон, даже на нов Избирателен кодекс. Не случайно ДПС и БСП писнаха първи като се заговори бюлетините да не се броят в местни избирателни секции, а в регионални центрове. Така обаче те не могат да контролират вота, а това е силата и на двете формации. Когато те загубят този контрол, тези две мафиотски структури, защото за мен те не са политически сили, ще загубят и почва под краката си. Но както виждате, навсякъде по света има също скандали, има борба с мафията. В истински демократичните общества обаче това е изключение от правилото, а при нас е правило. Когато и при нас тази битка стане изключение от правилото, ще се види някаква светлина, ще има надежда за хората.

- Образователната ни система още мирише на комунизъм, но когато се пристъпи към реформирането й, реакцията бе съпротива.

- Образованието е консервативна система, затова всяка промяна естествено предизвиква обществена реакция. Но ако търсим останки от предишния комунистически режим, то те са може би най-силно изразени в образователната система. Има и по-дълготрайна причина и това е, че философията на образованието у нас не е мръднала дори от края на 19 век. Продължава да се акцентува на количественото натрупване на знания, а не да се обръща внимание на уменията. Днес обаче пазарът се променя толкова динамично, че никой не може да го предвиди дори след една година. Ако искаме да имаме добре подготвени млади хора, естествено е те да имат нужда от такъв тип образование, което да ги прави максимално гъвкави за този пазар. В тази посока е и образователната реформа. Във философията й е заложено младите хора да получават не само основните познания, но и да формират умения, максимално бързо да се адаптират към една изключително динамична ситуация. Първата крачка в правилната посока вече е направена - да се набляга върху основните познания, без да се затрупват учениците с чудовищно количество фактология, която е непосилна за тях. От друга страна обаче, би могло да се помисли дали по този начин трябва да се оценяват техните знания, доколко адекватни са наказателните мерки за учениците, залегнали в новия закон.

- Президентът Първанов вчера наложи вето върху Закона за развитие на академичния състав с аргумента, че би искал да защити интересите на младите учени и научния потенциал. Какъв е конфликтът?

- Освен проекти, нищо друго не съм видял за този закон. Но той също предизвика сериозни реакции в научните среди. И срещу него има сериозна съпротива, защото от него пък зависи как ще се променя образователната система във висшите училища. По същественото е обаче, че тези два закона са твърде свързани. Защото сега има взаимни обвинения и от двете страни. Учителите от средните училища обвиняват преподавателите във вузовете, че подготвят лоши специалисти за образователната сфера. Висшите учебни заведения пък обвиняват средното училище, че подготвят изключително некачествени кандидат-студенти. Това според мен не се дължи толкова на факта, че все повече млади хора предпочитат да учат в чужбина и това не е беда, след като България е членка на ЕС. Но следването в чужбина е свързано с разноски, които не всяка българска фамилия може да си позволи. Дори когато учиш в Германия, където не се плащат такси за обучение, има доста по-големи разноски за храна, квартира и други, и човек трябва добре да си направи сметката. От друга страна, има го и обратния процес – доста повече чуждестранни студенти вече предпочитат да се подготвят професионално в България, тъй като някои наши висши училища са атрактивни за тях, заради по-ниските такси и качествено образование, което предлагат. Затова бих казал, че причина за качеството на кандидат-студентите е преди всичко демографския срив.

- Парламентът гласува да бъде закрита Висшата атестационна комисия (ВАК), като идеята е да се делегират права на университетите сами да присъждат академичните длъжности. Това ли е правилният начин да се селектира академичният състав в българската наука и образование?

- Така е в цял свят. ВАК е една съветска институция, която имаше цензурни функции. И според мен няма нищо страшно самите университети да си определят критериите, по които ще присъждат докторска и преподавателски степени. Защото съвсем различно е дали си професор от Харвард, или си професор на Славянската академия в град Саранск, столицата на Мордовската автономна република, за която академия аз дори се съмнявам че съществува. Добре е да се знае, че всяко висше учебно заведение при този свободен пазар би направил самоубийство, ако под конвейер произвежда доктори, доценти и професори, както и да раздава дипломи срещу заплащане. След няколко години подобни практики, на него вече никой няма да гледа сериозно и никой няма да си праща децата да следват в този университет. Тоест, всеки ВУЗ ще трябва да си пази реномето, като дава качествено образование. Това означава високи критерии при даването на съответните научни и преподавателски степени, преподавателите постоянно да се доказват. А едно учебно заведени, което държи на високо реноме, означава качествени преподаватели и повече кандидат – студенти. С други думи, всеки университет е мотивиран да има много по-високи критерии при присъждането на титлите, в сравнение с тези на ВАК и всички тези критики към новия закон не са основателни.

- Но има среди, които са против подобна реформа, кой се страхуват от закриването на ВАК?

- Страхуват се мързеливите. Това са хора, които, когато се каже, че и субсидиите за университета ще зависи от качеството на образованието, което означава, че трябва да се работи здраво, започват да протестират. Съществува и една изключително чудовищна по своята ретроградност идея - да се даде право само на онези университети да присъждат академични степени, които получат най-малко оценка “много добър” от Националната агенция за оценяване и акредитация, една също ретроградна институция. В нея влизат предимно хора от БАН и държавните университети – СУ ”Климент Охридски”, УНСС, за който има един много хубав афоризъм – “Промоция УНСС – изпитът струва 200 лева и едно прасе”, може би това е най-корумпираният университет в България. И тези синковци ще оценяват другите висши учебни заведения. Естествено е, че те ще оценяват своите вузове много високо, а останали - по-ниско. Очевидно подобна оценка не може да бъде обективна. Затова акредитацията на българските университети задължително трябва да бъде давана от международна институция. Това е верният път.

- Нормална практика ли е да има “ята от летящи професори”, не се ли пресичат интересите на вузовете?

- Това прелитане между университетите се получава от неволята, защото много научни работници получават мизерни пари. Но ако се закрият част от университетите, някои от които звучат доста измислено, тогава ще има възможност и за по-високи заплати на преподавателите в останалите вузове. Тогава няма да има такова летене от университет в университет. Но пък тези преподаватели трябва да се доказват. Има идея да се види кои университети могат да привличат повече студенти и това да бъде критерият, по който да се категоризират, респективно – дали да остане този университет, дали да се слее с друго висше училище, или да бъде закрит. Тази категоризация обаче трябва да стане от международна институция, тъй като всяка българска институция буди дълбоки съмнения за корумпираност и необективност.

- Министър Симеон Дянков нарече скандално учените в БАН “феодални старци”, справедливо ли беше сравнението му?

- БАН е една институция, която за жалост е по-стара и от съвременната българска държавата. Но след нахлуването на Червената армия на 9 септември 1944 беше изцяло съветизирана. Колкото до фразата на г-н Дянков, аз не съм съвсем съгласен с него. Бих казал, че това са по-скоро “червени динозаври”, а не феодални старци. Според мои колеги от природоматематическите науки, най-вероятно министър Дянков е имал предвид една масова практика в академията - некадърник на сериозен пост да си хваща няколко "крепостни селяни", на които става съавтор на научната разработка, която те са написали. Защото, ако той не им е съавтор, те нямат никакъв шанс да израстват професионално. Очевидно става дума за една шапка, която е комунистическа, дори сталинистка. И ако в българския език имаше четири степени за сравнение, аз бих казал, че по отношение на БАН те са: комунист, по-комунист, най-комунист, академик. Това са изключително тъмночервени хора, които много добре отговарят на афоризма на Радой Ралин: “Сит търбух за наука глух”. Някои от тях може би в миналото са се занимавали с наука, но то е било прекалено отдавна. Цялата кариера на много от тези хора обаче е била създавана на политическа основа. Такъв е примерът с Александър Лилов, със Стоян Михайлов – идеологът на насилствената смяна на имената на нашите съграждани от турско потекло. Тези хора са академици на БАН, но знае ли обществото какъв е конкретният им научен принос? Бих направил едно уточнение – във всеки институт 20% от хората се занимават с наука, останали не правят нищо и лежат на тези, които се интересуват и правят някаква наука, но всички те получават мизерна заплата. На това нещо трябва да се сложи край. Не може 80% да лежат на плещите на данъкоплатеца, а онези 20% мислещи хора да бъдат подтиснати от една гигантска машина от некадърници и паразити, тъмночервени елементи на върха.

- Българинът обаче продължава да гледа със страхопочитание на БАН, какво бъдеще трябва да има тази институция?

- Аз също бих подкрепил съществуването на БАН, но не и в този вид. Той трябваше да бъде реформиран отдавна, но сега тази променя изглежда безнадеждно закъсняла. Още в началото на 90-те години се повдигна проблемът БАН да бъде свързан с университетите, така, както е в белите държава – не поради расови причини, а заради това, че не и ги е газил червеният валяк. Защото по-голяма част от науката се прави наистина във висшите учебни заведения. Там имаме съчетанието на конкретната дейност, която лесно се измерва, защото става дума за конкретен труд. Тя лесно се вижда като резултат и оттам идват и пари за изследвания. Подобно сътрудничество у нас обаче не се получи. Ще ви дам един пример – от началото на 90-те има рамков договор между БАН и “Нов български университет”. Но от този договор нищо не произлезе, освен някои от работещите в БАН да бъдат преподаватели на половин щат в НБУ. Очевидно няма никакво желание за реформа, никакво желание за отваряне на БАН към университетите. Но най-жалкото е за тези 20%, които наистина милеят за наука, искат тази наука да се развива. Те обаче са оковани от една паразитна маса и една шапка, която поради комунистическата си същност, е противник на всякакви реформи.

КОМЕНТАРИ

Captcha

pepa, 27/04/2010 - 01:07
dobra statiya. . . no ne e li vreme da se prenapishe nanovo istoriyata na Balgariya. . . nie nyamame istinska istoriya . . tazi istoriya koyato ya znaem e sazdadena po komunistichesko vreme. . . tya ne e palna. . . ima mnogo premalchani fakti i istorii. . .
, 27/04/2010 - 01:16
ДА ТА Е-Б-А У ПРОФЕСОРА МНОГО СЪВЕТИ И МНЕНИЯ А ЗА КОРУПЦИЯТА И СИВАТА ИКОНОМИКА НИЩО КРИТШИЧНО А ОБРАТНО . . ЛИЧИ СИ КОЙ Е БИЛ ДОБРЕ ПРИ ДОСЕГАШНОТО СТАТУКВО. . . ЛЕТЯЩИТЕ ОТ ГРАД НА ГРАД И ОТ УНИВИРСИТЕТ НА УНИВЕРСИТЕТ ФАЛШИВИ ПРОФЕСОРИ
мразещ простотията:, 27/04/2010 - 01:47
Все ще има някой тъп кретен да псува! Или да коментира преписвайки несвързано и грешно. . . Къде се въдят тия говеда, защо не са по лудниците, та те са по-вредни от всички комунисти и ченгета?!. . . Поздравления за интервюто!
US Observer, 27/04/2010 - 02:47
"Притесняваме много и гръмогласната поддръжка на “Атака”, която настоява за прогресивно подоходен данък. Това според мен е чугунено комунистически данък, който би съсипал бизнеса. Твърде демагогски е и Данък лукс, който нищо няма да донесе за бюджета. Въобще много трябва да се внимава с данъците, тъй като ако те се увеличат прекомерно, бизнесът ще мине в сивата и черната икономика, а това ще бъде фатално за държавата. " Драги Професоре, точно такива данъци се плащат в Америка - Страната на Неограничените възможности и на Най-Голямата Демокрация.
Бурлеско, 27/04/2010 - 03:33
А бре "Жабата", от кое блато извадихте тоя крастав жабок? Всеки знае, че НБУ-то е свърталище на нереализирани "учени" и кандидат-членове на БКП-то, както e и неговият ректор . . ха-ха
ico17, 27/04/2010 - 04:43
ami da se 4ete v redovete, trqbva si reglament-praseta chte grouhtqt!
Архангел Гавраил, 27/04/2010 - 06:04
Такива боклуци няма нужда да бъдат оплювани, те сами показват уродливото си лице. Отцеругатели и народни предатели! Отврат! Анатема мръсни предатели ! Покайте се и се променете или огън и жупел ви чака !!!
н.с., 27/04/2010 - 08:36
Този мишок като живееше по стандарт при комунизма, който мнозинството българи не познаваха - къде беше тогава ? От такива пребоядисани смешници като този с бързо посинял задк сме на този хал вече 20 години. Че и трибуна му дават. . . .
Oт Шопа, 27/04/2010 - 08:43
Малко история: Académie française е създадена от Ришельо през 1635 да се грижи за развитието, усъвършенстването и чистотата на френския език и никога не е била "на науките". Руският цар под френско влияние създава Руската академия. Левски при създаването на Бълг. Книжовно Дружество си поставя същите просветителски цели. Но болшевиките “закачват“ научните институти към Академията без да си дават сметка, че така осъждат науката на смърт. Последствието е, че СССР изостава с десетилетия технически и технологически зад напредналите западни страни, изоставане, което Русия и до днес не успява да навакса. В САЩ Нобеловите награди се раждат в университетите Харвард, Принстон, Йейл, МИТ, а в Англия в Оксфорд, Кембридж и други универитетски центрове. Не се чудете, че някой се опитва да модернизира БГ науката, с надежда да се появи първият български нобеловец.
KL, 27/04/2010 - 10:03
Много добър коментар. Автора проф. Цветков много правилно извежда основните проблеми на нашето образование и наука. Така е, основния проблем в България, не само в областта на науката е наследството на комунизма - икономика изградена на ограбванета на държавата от ДС, рецидиви на комунизма в науката, население завладяно от носталгия по комунизма и социализма, липса на ценности, простотия, чалга, нихилизъм.
kolega, 27/04/2010 - 10:13
проф. Цветков, вие имате поне 20 г. трудов стаж в тази комунистическа организация, където заедно с жената, тъщата и други роднини - например агента Румяна Радева, която колеше и бесеше като шеф на международния отдел на БАН, добре си жевеехте и развивахте "науката". Ако не беше по-високата заплата в НБУ, сигурно още щяхте да сте шеф в комунистическия БАН.
смешно, 27/04/2010 - 10:28
Този човечец какъв историк е щом като дава емоционални оценки на исторически събития??? А по икономическите въпроси е гола вода!
Митоман, 27/04/2010 - 10:28
Възгледите на въпросния професор са наивни, тъпи, измислени, утопични като комунизма, който громи! Ей, руските възпитаници си личат от километри! Това си е диагноза за цял живот.
Бърдоквата, 27/04/2010 - 10:34
Да се разберем, много от критиките към БАН идват от това, че в академията има едни избарни, а извън нея има много призвани и ги я яд, та се късат от завист, че не са сред академиците. А този навлек първо да обясни как е станал професор, защото едно време и прос аспирант да станеш пак ти трябваше характеристика от комсомолската или партийната организация. Поазнайте сега каква е била тя за въпросния "антикомунист". Но не ми се вярва вече само с един прост антикомунизъм да просперираш, той май остана само предимство за университетите, ама и там ще вземат да поумнеят иначе ще излезе вярна поговорката: "Умен даскал /професор/ и зелен кон няма!"
груйчо, 27/04/2010 - 11:15
Много тъпанари коментират без да са чели интервято. Професорът говори честно и открито. Той не е против БАН, а против онези 80% които мачкат и убиват останалите кадърни хора. Да, оценките му са крайни, но верни, истината боли, но комунизмът и метастазите му съсипаха държвата. Браво професоре, направо със сатъра трябва да се реже тази червена напаст.
гном, 27/04/2010 - 11:21
Точен и ясен както винаги, това е проф. Цветков, а червените динозаври естествено, че пикаят кръв щом някой се опита да мисли различно от тях. Само че защо не си стояха при Сталин, Димитров и Живков, а хем искат да са в НАТО и ЕС, хем искат да си пазят старите привилегии и те да държат властта. Долни боклуци, времето е друго, Бойко ще ви изчисти.
, 27/04/2010 - 12:10
За "управленците" в БАН е абсолютно прав.
12, 27/04/2010 - 12:14
едва ли има по големи простаци от чалгарийците!затова и са плебеите на Европа!роби по манталитет
1, 27/04/2010 - 12:17
Цветков отдавна никой нормален човек не го взема насериозно! Жалко е обаче, че такива като него имат трибуна. .
, 27/04/2010 - 12:33
Наистина много чалга има в този БАН.
Б.д., 27/04/2010 - 12:59
Много добри и точни анализи и идеи дава професорът/ с изключение на мнението за подоходния данък/. Но все пак трябва да се отбележи и нещо по въпроса на техническите науки, които са особено важни за индустрията на една страна. В САЩ например този род звена /в институти и университети/ работят по заявки и финансиране от производствата като създават нови технологии и прототипи на изделия, които преминават в серийно изработване. Преди да се вземат каквито и да е решения ще трябва нашите министерства добре да се запознаят с това, което се прави в развитите страни. Не трябва да се отрича и някаква част от това, което до сега е направено. Връзките ни с Европейския Съюз в тази област на развитие са много полезни - да не забравяме и това.
Димо, 27/04/2010 - 13:49
" всяко висше учебно заведение при този свободен пазар би направил самоубийство, ако под конвейер произвежда доктори, доценти и професори, както и да раздава дипломи срещу заплащане. " Напротив, точно този самоубийствен процес ще започне в българските университети. Да не говорим, че превръщайки ректора в един малък феодал, давайки му право той да коли и беси- не се съмнявайте, че отново жената, децата и родата им ще се окажат най-умни и достойни за титли и звания. Тогава наистина за кадърните хора, но без връзки, пътя към академично израстване ще е затворен. Преди трябваше да си партиен член за да израстнеш, а сега ще възпитаваме гъзолизници, ласкатели и натегачи- това ще е новият Български учен/ако иска да се развива кариерно/. А, и да е шури или баджанак- задължително!!! От манталитета си трудно ще избягаме. . .
, 27/04/2010 - 15:19
Браво професоре, БАН е мафия, но нека си спомним кой я защитаваше? Президентът, той най-мнго плака за феодалните си старци.
карандаш, 27/04/2010 - 15:35
СПОРЕД МЕН ПРОФЕСОРЪТ НЕ Е ИНФОРМИРАН. НЯМА ПОЛСКО ИКОНОМИЧЕСКО ЧУДО. ПРОСТО "ЗАПАДА" ОПРОСТИ ЦЕЛИЯТ ИМ ВЪНШЕН ДЪЛГ. ОТНОСНО ПЕНСИОНИРАНЕТО В САЩ. АМЕРИКА НЯМА СОЦИАЛНА ПОЛИТИКА. ПЕНСИОНИРАШ СЕ НА 69Г. СПОРЕД МЕН ТОВА Е СТРАШНОТО, ЗАЩОТО ТАКИВА КАТО НЕГО ЩЕ СА НА РАБОТА ДО ГРОБ, А ЗА МЛАДИТЕ НЯМА РАБОТА. РАННОТО ПЕНСИОНИРАНЕ ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ ЗА УСВОЯВАНЕ НА МЛАДИТЕ КАДРИ. ПРОГРЕСИВНИЯТ ДАНЪК Е ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН, АКО ИСКАШ ДА НАКАРАШ БИЗНЕСА ДА ИНВЕСТИРА В ЕДНА ИКОНОМИКА. В ПРОТИВЕН СЛУЧАЙ, БИЗНЕСА ЩЕ СИ КУПАВА САМО ЯХТИ. ИМЕННО ТОВА, ЧЕ ЩЕ СИ ДАДЕ ПАРИТЕ ЗА ДАНЪЦИ, МОЖЕ ДА ГО НАКАРА ДА ИНВЕСТИРА В НОВО НАЧИНАНИЕ. ОТНОСНО ИЗОСТАВАНЕТО НА РУСИЯ, ХУБАВО Е КОГАТО СЕ ИЗКАЗВАТЕ ПО ДАДЕНА ТЕМА ДА СТЕ ПОДГОТВЕН. ПРОЧЕТЕТЕ МАЛКО ЗАПАДНИ ИЗДАНИЯ ПО ИКОНОМИКА, ЗА ДА ВИДИТЕ ДАЛИ ИЗОСТАВА РУСИЯ ИКОНОМИЧЕСКИ. САМО ЕДНА ИНФОРМАЦИЯ: РУСКИЯ ДЪРЖАВЕН ДЪЛГ Е САМО 18% ОТ ГОДИШНАТА БРУТНА ПЕЧАЛБА. ВЕРНО ЧЕ ИМАТ ИЗОСТАНАЛИ РАЙОНИ, НО ТАКИВА ИМА И В САЩ. ХУБАВО Е ДА ОБИКОЛИТЕ МАЛКО СВЕТА, А НЕ ДА ГОВОРИТ
Шинка, 27/04/2010 - 15:44
Като му гледам акъла на този смешко- т. нар. професор, разбирам защо такива полирани идеологически кратуни като него , се напъват днес да бъдат по-демократи и от древните гърци. Разкарайте го този неуравновесен нагаждач ! Вреди на имиджа на понятието професор. Недай Бог този бастун да учи детето ти.
аре, 27/04/2010 - 16:00
то и професора като университета!!нов български университет, пълен ташак, като югозападният!!министърът на образованието нали и той е от там, правете си изводи. . . . . . . . . . . . . .
Truman, 27/04/2010 - 16:08
Професоре, ти си паталогичен случаи. . . Мястото ти е друагаде , а не в медиите. Убеден съм, че и на сън те стряскат някои неща
Дон Корлеоне, 27/04/2010 - 16:09
Професорчето е създаден от комунистите, затова да се откаже от титлата си!
, 27/04/2010 - 16:44
БАН няма никакво бъдеще!
студент, 27/04/2010 - 17:05
Ей ЖАБАТА ПРОДЪЛЖАВАТЕ ТОЯ ТЪПАК ДА ГО ПУБЛИКУВАТЕ. АБЕ ТЕ СТУДЕНТИТЕ МУ НЕ ИСКАТ ДА ГО СЛУШАТ И БЯГАТ ОТ ЛЕКЦИИТЕ МУ, А ВИЕ ГО ЛАНСИРАТЕ?
Татко Карло, 27/04/2010 - 18:36
Този Професор Цветков, малкото му име е професор, да не си помисли някой че е истински професор. На лицето му е изписано, че е лъжец и мошеник, от типа на Каролев или Данчо Ментата. Вижте как носът му е започнал да расте нагоре като на Пинокио.
, 27/04/2010 - 18:48
Прав е човека, а псетата нека си лаят.
кандидат -студент, 27/04/2010 - 19:42
Що му давате трибуна на този лакирания псевдопрофесор? Всички ли в НБУ са такива като него? Баси, университета. . . . . . ДС, наркоканали, . . . . алабализми. Те от ДС са били достатъчно умни и подготвени хора , за да си губят времето с такъв спамещ в медиите дрънкалник. И са работели с умни хора, истински научни работници. Тоя от злоба плюе. Мисля , че е от старо номенклатурно семейство. Сега се пребоядисва като великденско яйце пак келепир търси. . . . . А утре ?
Значи, 27/04/2010 - 19:54
Професор Цветков значи откачен мизантроп-догматик, по-откачен мизантроп-догматик, най-откачен мизантроп - догматик. Този изобщо не го и чувайте. Блокирайте. Иначе ще полудееете!
за, 27/04/2010 - 20:12
Прав е човека, а псетата нека си лаят.
persej, 27/04/2010 - 20:12
prestanete da ni natrapvate tozi nedouchil nomenklaturchik
кервана си върви, 27/04/2010 - 20:15
"73-ма служители на НСО - агенти на ДС"
Илич Главинчев, 27/04/2010 - 21:22
Не можи чиляк дето не обичъ ВЕЛИКАТА РУС, кът тоз мръсеин изруд да има право дъ живей!
ХЪСКИ, 27/04/2010 - 21:36
ЧУДЕСНО ИЗКАЗВАНЕ!!ТОЧНО В ДЕСЕТКАТА-И, ЧЕРВЕНИТЕ ПОМИЯРИ, НАДДАВАТ ВОЙ. . . ХЕ, ХЕ, ХЕ, . . . ОБИЧАМ ТАЗИ МУЗИКА!!!!!
MVnR +, 27/04/2010 - 22:44
1. Уикипедия: Пламен С. Цветков е български историк, роден на 8 август 1951 г. в Берлин, Германия в семейство на дипломати. Защитава дисертация "Съветската политика за колективна сигурност и балканските страни 1933-1935 г. " (1980 г. ) след аспирантура в Москва (1977-80 г. ) и хабилитационен труд "България и Балканите от древността до наши дни" (1988 г. ). От 1994 г. преподава в Нов български университет. През 1999 г. защитава дисертация за присъждането на научната степен “доктор на историческите науки”. До 2001 г. работи в Института по история към Българската академия на науките, а от февруари 2002 г. е професор по нова и най-нова обща история в НБУ. 2. Сайт на ДСБ: Роден през 1951 г. в Берлин (Германия). Завършва История в Софийския университет “Св. Климент Охридски”. Доктор на историческите науки и професор. Преподавател в Нов български университет. Автор на над 20 монографии и книги, на повече от 60 научни студии и статии в областите на политическата и дипломатическ
Грую-пъдара на обрания Бустнь, 28/04/2010 - 01:09
На тоя жабок си му личи пролетарско-комунистическия (шумкарски) произход. Освен това със сигурност е алкохолик, а по политическа принадледлежност е 100% "върти-фурнаджийска лопата" , вероятно е бил член на БьеКаПьeто, в последствие в СДС-то, а по настоящем на ДСБто. Остава му да се запише и в ГербЪТ . . . и "пълна" перестроечна политико-историческа кариера. Те това си е баш кадър на НБУ, също като ректора им, сегашния министър, Серьожката Игнатьев . . хаххаха
Небидо, 28/04/2010 - 17:52
ХА, ХА, ХА! Интервю с психично болен човек. Ще ми се пукне смешката! :)
Вили Борисов, 28/04/2010 - 18:28
Изобщо глупостите на този Соросов продукт с мазен и нечистоплътен вид, гръмко наречен "професор", не трябва да бъдат вземани насериозно. . . Платен нещастник, размахващ "червените" реалии като тореадор плаща си пред бика. Наистина, на много плиткоумни нашенци, мислещи се за "демократи" това им влияе заради първосигналността им, но съм сигурен, че във "Фрогнюз" публиката е далеч по-интелигентна. Не, че няма за какво да бъдат не само оплюти, ами направо линчувани много екс-БКП и БСП кратури, ама когато ти го поднася този нещастник, отдалеч си личи поръчковостта на "умните" му мисли. Например употребата на понятието "цензурни", вместо "цензорни (или "цензориращи")" е доста показателна за IQ-то му. . .
АНОНИМЕН, 28/04/2010 - 19:15
ПРЕДЛАГАМ НА ТОЯ ПРОФЕСОР ДА МУ СЕ ВЗЕМЕ ДУМАТА, ДА НЕ РЪСИ ГЛУПОСТИ
Какъв си ти Цветков?, 28/04/2010 - 21:16
Ти Г-н "Професор" Цветков чий професор си? Не си ли на Нов Еврейски университет (НЕУ), където сте се събрали само американски апологети и слагачи? С едно изречение се опитваш да заличиш една национална институция БАН, политизирайки въпроса, свеждайки я до "комунист, по-най-академик". Ясно прозира завистта, че работиш в едно нищожно учебно заведение и плюеш ли плюеш от сляпа злоба. Внимавай отровната плюнка ще депилира оредяващата ти брада, която не може да скрие тъпата ти мазна физиономия, мръсна като носителя й.
михаил, 28/04/2010 - 21:27
Професора не е добре. Консенсус в икомиката е имало и той е бил, народа да си остане прост, да стои на село и да работи нивите, а капиталистите да крадат, както го правеше Костов крадеца и днешните политици. Благодарение на Живков хората забогатяха и започнаха да работят в модерни металургични и машиностроителни заводи. Мизерията и глада напуснаха селото, земята се обработваше, а не пустее както е сега. Преди 1944г. България е била бедна селска страна, с крадливи политици и бизнесмени, както е сега. Цели 80% от народа е живял на село в глад и мизерия, без канализаця и водоснабдяване. Чак през 1935 г. прокарват вода в София. След 1944г. Живков не жали средства за образованието и наука, заводи и кино, театри, университети. Но Костов и смахнатия професор Цветков искат наново да върнат мизерията и глада сред народа. За-малко да го направят, но народа ги свали навреме от властъ.
ШУШУМИГАТА, 29/04/2010 - 15:26
линч за КОМУНЯГИТЕ
ivailo, 29/04/2010 - 21:21
Аз съм на позицията, която защитава Михаил. Все още има хора, които помнят годините отпреди 9 септември 1944 г. , и могат да ви кажат, че не се различават много от днешните времена. Един прост народ по-лесно се управлява.
Дон Корлеоне, 30/04/2010 - 09:35
Предлагам следващите интервюта Фрогнюз да вземе от 4-ти километър, ще са в същия дух.
КАБАК, 30/04/2010 - 14:01
До някъде съм съгласен с Михал, но искам да кажа, че не знам с какво ни помагат учените с науката си?. . . -. . . Вероятно с ГМО-храните, ядрените, химическите, воените, РVС-отпадъците. . . С революционто развитие на повсеместната и световна психопатия и скодоумие. . . Може би с огромното унищожение на водния, земния, въздушен(ефир), растителен, животински природен ресурс на земята. . . Преди. . . -някога живеех в къща/Ман. ливади-София/. Имахме бунар с ледено студена вода, голяма астма с бяло грозде, цъфтящ вишнап изпълнен с жужящи пчелички, ухаеща липа и зелена морава. Киселото мляко беше истинско и живо/на ІІ-ия ден започваше да шипти/т. с. т бактерията беше жива, лечебна, даваща сила и имунитет. Жълтъка-ухаещ на сила, здраве, чиста и свободна природа с цвят от слънцето взет. В меда-лъжицата ще счупиш. Ябълка, Череша, Ягода, Домат, нагарчащата Краставица от градината. . . , . . . Какво, какво от всичко това ни оставиха недокоснато, неомарсено, несасипано, унищожено-Учените-умните, Науката-"прогресираща", ретоградна, регресираща.
БИОГРАФ, 30/04/2010 - 21:04
ТОЗ КАПУТ ПЛАМЕН ЦВЪТКОВ БЕШЕ ДЪЛГО ВРЕМЕ ЗАМ. ДИРЕКТОР НА ИНСТИТУТА ПО ИСТОРИЯ ВЪВ БАН?!? Племенник на Професор Тъпкова ЗАИМОВА/сиреч братовчед хазар/! Син на полковник от ПГУ, дългогодишен резидент на ДС в Швейцария и Германия! Майка му е дългогодишен партиен секретар на Централния/първи/Районен Съвет в София!
КР, 01/05/2010 - 07:41
За да се освободи от неудобни преподаватели, които подозирал, че пишат срещу него в интернет, ректор решил да издаде заповед в допълнение към учебните занятия преподавателите да присъстват задължително три дни седмично в учебното заведение. Нищо че нямало компютри за тях, а в библиотеката - необходимата им литература. След първата направена проверка секретарката му изпаднала в ужас - освен предварително предупредените ръководители на катедри, всички останали преподаватели отсъствали. Възникнал въпросът как все пак да се накажат само неудобните като се опрат на отсъствието им. Ректорът бързо излязъл от затруднението: -Ще ги караш да се подписват, останалите ще проверяш по телефона. И добавил: -Така де, няма да си унищожа моите хора и частния им бизнес.
storia, 02/05/2010 - 01:19
http://www. yeniturkiye. com/display. asp?c=6012&page=562#x Eto shto za istorik e vaprosnijat gospodin i na kogo sluzhat negovite pisanija!
пак за вак, 07/05/2010 - 13:20
хубаво, значи, бил син на симеон цветков, секретар на "1300 години България", полковник. . . ползвал благини, това е ясно. Обаче рашил да си смени убежденията - по-добре ли щеше да бъде, ако беше останал в стана на комунистите? нима 90 на сто от хората не са си сменили убежденията след 9 септември? С тази разлика, че е трябвало да ги сменят, а на Цветков никой не му опира пистолет в главата. Ето, това е разликата. А че НБУ е червен университет, няма спор. Първо там трябва да се поразчисти. Или, ако ще играят на колаборационизъм, да започват. Че времето им изтича. А сега за дългогодишния шеф на ВАК акад. Ораховац. Лично георги димитров го е възнаградил пожизнено с този пост, защото заявил, че поляците в Катин са разстриляни от немците, а не от НКВД. Сега цялото му домочадие е в Америка. Даже и братушките не ги щат.
мразещ ренегати, 20/09/2010 - 00:12
Статус:РенеГАД
Савов, 11/11/2010 - 18:54
Хайде, хайде, този професор само, че е от НБУ ми навява съмнение за научните му качества. Дълго време е обществена тайна, че ако искаш диплома за висше образование можеш да си я купиш от НБУ. Колко "кухи" госпожици, много ефективни с дилната част на тялото вече са се дипломирали скоропостижно в НБУ. Да не говорим за преценката му за 20% ефективносст на академичните учени. Съгласен съм с твърдението му за натрапеното съавторство на кадърните от "тъпите"мастодонти. А този "професор" всезнайка явно не е чувал за симбиозата на академичните звена с ВУЗ-овете и най-вече със Софийския университет от 1970-1990 г. с така наречените тогава Единни щентрове и научни обединения. Но ефектът беше почти нулев. Няма защо да се върви по грешната пътека отново. Истинска и мощна наука може да се прави в БАН и това е доказано нееднократно. А пропо, г'синпрофесоре, БАН е тя, а не той.
nikola, 26/11/2010 - 19:26
g-nCvetkov, Za sgalnie kto cheta komentariite vi schtam che e vrem Ban idrugite nauchni institucii da se osvobodyat ot takiva praziti kato vas -drebni, mratvi dushi. Vie marsite duhovnoto b0ogatstvo na naroda ni.
Браниславчо, 17/11/2011 - 16:13
Пламен Цветков не е добре. Него май го е яд, че не сме като преди девети септември. Тогава сме живеели бедно, България е била селска държава, а БЗНС и Стамболийски са се опитали да направят по-добро на народа. Да, ама убийците начело с тъй наречения професор Цанков заклаха и Стамболийски и пет хиляди човека.

РЕКЛАМА

. София

+9°

+24°

.

лек полъх

. Бургас

+10°

+24°

.

лек полъх

. Варна

+10°

+24°

.

лек полъх

. Пловдив

+10°

+25°

.

лек полъх

. Ст. Загора

+10°

+23°

.

лек полъх

. Русе

+10°

+26°

.

лек полъх

. Париж

+12°

+19°

.

лек полъх

. Лондон

+9°

+17°

.

лек полъх

ФИКСИНГЪТ 26 Май, 2012

EUR 1.95583
USD 1.53748
CHF 1.62823
GBP 2.43202
CAD 1.51158
AUD 1.51862
  • Винсент Ван Гог

  • Винсент Ван Гог

  • Винсент Ван Гог

  • Винсент Ван Гог

  • Винсент Ван Гог

СОЦИАЛНИ МРЕЖИ

РЕКЛАМА