РЕКЛАМА

Условия и цени за публикуване на реклама във www.frognews.bg научи повече »

И в Българската армия „кутинчевците" и „вазовците" са кът

4 Април, 2008

|

20 Коментари

|

2781

И в Българската армия „кутинчевците' и „вазовците' са кът
По хубави или по лоши в МВР генералите поне си казват думата. Може и криви да са приказките на някои, но като че ли от изправянето на кривиците може да се тръгне по правия път.
Плюс това  полицейската армада вече гони 100 000 . И е платена средно като армейски подполковници плюс далаверите. А генералите стават направо генерал майори. Въпреки данданиите в МВР повечето от генералите се държат като суджуци на  низа и пазят статуктовото и структурите си под флага на държавността и България.

Докато в Българската армия  генералитетът  играе по  министерската свирка , която отдавна е забравила „ Велик е нашият войник". Време е за нов армейски химн от типа на „Генералът е незаменим!" или „Велик е нашият генерал /адмирал/ !". И последното предложение на правителството в армията да останат да служат 45 генерали е нагласено за отделни хора, а не по съвест и принцип.  Съкращават се само десет генералски длъжности от БА и две от МО от наличните към момента 57, което както и да го гледаш е малко на фона на задаващата се тридесет и две хилядна армия. „На гол тумбак чифте генерали" или пък ако щете „Пременил се Илия пак в лампази!" . Така като че ли най точно се характеризира  генералската кадрова трансформация  в армията.

Вярно е . Управленията стават дирекции и генералите няма да управляват, а ще директорстват. Махат някои от неудобните лампазлии в Сухопътни войски, флота и авиацията.  Цакат  генералски длъжности в основни бригади.

Но  генералските кадрили не греят войската . Вместо с турската, гръцката и румънската армията, нашата мери ръст с албанската и сръбската.  Вместо „малка, модерна и мобилна", тя е натовска, но „ малка, овехтяла  и неподвижна". Повечето казарми са  турски конаци. Фирменото мамбо измести казаните, но чорбата не стана по-вкусна и по-евтина. Жените превзеха  щабовете  и провокираха полковнически мераци. Лейтенантите се уволняват преди да сложат пагоните. Майорите свалят пагоните на кръстопътя на службата.  Редниците псуват ниските си заплати и късат договорите си. Миротворците се продават за няколко  евра повече.

Време е, но не им стиска на генералите да тупнат по масата / или на друго място/  и защитят войската дори с риск за пагона си. За да има пари за  войниците, ново оръжие и хамъри за  миротворците. За да влязат парите от старите казарми и ненужни райони в армейския бюджет. Много още „за да" има.

Време е да сложат мека шапка генерали с над 30 години служба и старши пагони с над 25. За да има бъдеще армията. Защото в нея не само че не служат „кутинчевци" и „вазовци", но няма даже „тотомировци" и „миховци". И главнокомандващият със сигурност знае това!...

Ефрейтор

 

Мнението е на наш сътрудник и го публикуваме в рубриката "Народен глас". Тя е отворена за всякакви мнения по всякакви въпроси. Всеки читател може да ни пише, като спазва единственото правило - без цинизми и лични нападки.  

КОМЕНТАРИ

Captcha

Велев, 04/04/2008 - 17:28
Статията ми хареса. Но имам една забележка. Генерал майор е по-низш чин от генерал-лейтенант. А инак и аз съм Ефрейтор (като Хитлер).
:)))))))))))), 04/04/2008 - 18:38
Много вожд, малко индианец хахахахахаха . . . . . . тъп народ. . . . ма мноу тъп:(
FORT WEST, 04/04/2008 - 18:47
STATIATA E SUPER I VIARNA. SAMO NE E OTBELIAZANO, CHE GENERALITE SA NI IZMISLENI , MNOGO SA I NIAMAT ARMIA. SPOMNETE SI KIPAR, GARTSIA I ROLIATA NA N. A. T. O. . . . . KADE I KAKVI BIAHA GRATSKITE GENERALI. ASOTSIRAITE.
редник от опълчението, 04/04/2008 - 19:57
За какви генерали става въпрос? За тия, сегашните лампазлии, тулуми в бричове, охранили по няколко декара задници - погледнете ги само как тресат месища на Гергьовденските паради) ли? Сравнете външния им вид с вече публикуваните снимки на онези достолепни мъже. И кого командват? През Балканската война 459810 български редници и ефрейтори имат всичко на всичко 20 генерали - 14 пехотни, 2 кавалерийски, по един в артилерията и инженерните войски, 2 (ужас, само 2) в генщаба и един във въенно-съдебното ведомство!!! И пак взехме Одрин!!!
офицер от резерва, 04/04/2008 - 21:52
Редник от опълчението ! Не си достоверен-привеждаш измислени числа ! Не познаваш проблема-историята на проблема за съотношението на висш команден състав към общото количество фелдфебели, подофицери и редници по мирен и военновременен щат към 1912 г. И НАЙ-ВАЖНОТО ! ВОЛНО ИЛИ НЕВОЛНО , НО ВСЕ ЕДНО ПОДВЕЖДАЩО , ИЗПОЛЗВАШ ВЪВЕДЕНАТА БЪРЗО И СРЪЧНО В ОБРЪЩЕНИЕ КОМУНОИДНА ТЕРМИНОЛОГИЯ ! Нима не знаеш, че съгласно закона за МВР от май 2006 г. в МВР НЯМА ГЕНЕРАЛИ ! Има 'главни комисари' и 'комисари'. Следователно в 'скандала' има само един генерал -генерал майор от МВР Атанас Атанасов, произведен през 1997 г. и в запаса -от 2001 г. Спирам до тук ! С надеждата, че ако ти не искаш да видиш как Р. Петков и сподвижници , манипулират обществото, още на терминологично равнище-'заговор на генералите'и пр. ще има по умни от теб които ще се замислят.
009, 04/04/2008 - 22:18
за да работи един офицер или който и да било военнослужещт трябва да бъде мотивиран и добре заплатен иначе си е симулиране! Не може да се чудя как да си плащам сметките и от къде да издържам семейството си и да съм горд че служа в БА. Как тогава да мотивирам хората ми да работят? Къса ми се сърцето за БА, но инстинктът ми за самосъхранение ми подсказва, че е време да напускам БА! Колко ли още мислят като мен? Виж www. bgrabotodatel. com
Единман, 04/04/2008 - 22:41
Армията е неадекватна в резултат на лошото политическо управление. Но от друга гледна точка, тя е твърде специфична структура и генералите действително трябва да пресират политиците с компетентността си. Но те, генералите, възпитани в духа на неприложимия в НАТО комунистически дух, са също абсолютно неадекватни и мислят само за своята лична полза. Тук е мястото на политическото ръководство да наложи по-напредничавите висши офицери. В противовес на настоящия началник на ГЩ - един очевидно посредствен съветски възпитаник.
Bet, 04/04/2008 - 23:16
Господа стига сте плакали за една структура която отдавна е загубила смисъла на съществуването си. От тази гледна точка оставането 45 генерали на служба за 30000 армия са пълна подигравка с обществения интерес. Да погледнем какво става в Косово. На исконна сръбска територия НАТО създаде нова държава. Съгласно сръбската конституция /нашата е същата/ сръбската армия трябваше да защити териториалната цялост на сръбската държава. Това не стана поради редица причини, т. е армията не изпълни предназначенито си. Подобно е положението и у нас. Тази сбирщина която някои наричат армия изобщо не е в състояние да изпълни конституционалните си задължения. Така че спора напълно излишен. Считам че армията трябва да има състав от 10000 дущи с 1 генерал и няколко полковника. Тя и без това ще изпълнява само задачи тип командировки в чужбина. Това ще спести най малко един милиард на хазната, ще осигури добри заплати за наемниците и добър социален статус на желаещите да слугуват в нея. Напълно излишни са
редник от опълчението, 04/04/2008 - 23:16
Г-н (др. )офицер от резерва Цитираните цифри можете да намерите в 'Войната между България и Турция 1912-1923 г. ', издание на Министерството на войната, 1937 г. , том І, стр. 106, 123-124. Да ме простят, че съм ги пропуснал, под- офицерите - 48102 души (стр. 115-118). И ако по военновременен щат тогава имаме само 21 ГЕНЕРАЛИ, колко трябва да имаме сега, в мирно време? И колко тлъстеят сега, при мизерната ни - я има, я няма - 30-ина хилядна армия от 'обучени' и (както справедливо отбелязва 009)'мотивирани' бойци и командири! А в техните заплати и яко бъдещо обезщетение при неизбежното уволнение е немалка част и Вашата, г-н офицер от резерва (убеден съм)мизерна за полагания от Вас труд пенсия!
редник от опълчението, 04/04/2008 - 23:21
009, Къде се дяна офицерската легия да защитава интересите Ви? Купиха я ли я или вождовете й се намърдаха на софрата (което е едно и също)
редник от опълчението, 04/04/2008 - 23:41
Др. Bet, доколко Косово е исконно сръбска територия консултирайте се с онези от историците, които все още не са се продали (аз лично твърдя, че тя си е исконно българска земя), 'новата държава' я създаде не НАТО, а (очевидно) съмишленикът Ви Милошевич, който отне на тамошните албанци автономията, която Тито им беше дал и която очеАдно ги задоволяваше, докато не дойде онази идиотска реч на Милошевич точно на Косово поле. . . Иначе - напълно съм съгласен с Вас(колкото и да ме боли за иначе достойните български офицери, които се бъдат пожертвани)за предлагания състав на армията ни (жална ни майка нам, бившите 'прусаци на Балканите', от които и сега треперят сръбските Ви приятелчета, у които все е останал някакъв спомен за боя, дето са го яли от нас (не съм шовинист, за Ваше сведение имам 25% сръбска кръв, но такива са били времената).
009, 05/04/2008 - 03:22
до редник от опълчението!не знам кой къде и как се е намърдал спрях да се интересувам от тази организация след като загина първият и ръководител/беше пилот/Ако това дето се върти в главата ми е само в моята глава значи не съм добре дето се чуствам като крепостен селянин с мизерни доходи и ми е време да си ходя, на ако и колегите се чустват по същият начин Армия в България няма да има!
песимист, 05/04/2008 - 09:49
Който не храни своя армия ще храни чужда. Пример са членките на НАТО Турция и Гърция и остров Кипър. Не случайно и двете държави не пестят пари от въоръжаване. Никакъв проблем няма да е за милионната турска армия за няколко часа да 'освободи' България. Ние обичаме да ни 'освобождават', но сега ще е завинаги.
редник от опълчението, 06/04/2008 - 00:17
До 009: Драго ми беше, друже, да обменим някои мисли по състоянието на БА (наистина трябва да се пише с главни букви въпреки че бих възприел по-българското 'БВ' т. е. българска войска, армия е чуждица, а и то ега ти армията, сегашната. . . )! Искрени поздравления! Ако има начин да се срещнем - ще бъде истинско удоволствие за мен да изпием по едно за онези доблестни мъже, които са били, а някои (макар и малцина) все още са цвета на нашия народ! По стила ти предполагам, че си от онова, което е останало от иначе славните ни ВВС! А и 'сухопътен' да си, какво значение, за мен си доблестен български офицер, бъди жив и здрав и дано щастието винаги бъде с теб и семейството ти!
009, 06/04/2008 - 14:44
до редник от опълчението: Сухопътен съм, но това не е най- важнотоq яд ме е че вместо да 'преболедуваме' ние АГОНИЗИРАМЕ!с тези заплати и постоянни съкращения май вече си е глупаво да оставаш, а да знаеш как не ми се тръгва и как ме боли. благодаря за предложението, но ще се въздържа, че ще трябва да изпием опасно много алкохол:)
Bet, 09/04/2008 - 20:28
До 'редник от опълчението' Извинявай , че късно видях твоите писания. Не съм съгласен с мнението Ви 'РО'. Проследявайки Вашата бурна реакция по въпроса стигнах до следните бегли заключения: 1. Ти не си редник от опълченито , а изгонен от БА -ОР/офицер от резерва/ . 2. Прекалено много са ти промили мозъка. Сигурен съм че твой любим историк е Божидар Димитров - придворния клакйор на агент гоце. Само той ги ръси тези глупости. 3. Това което направи Милошевич , го направи и ТОШО само че на нас тогава ни се размина по други причини които ти едва ли си в състояние да разбереш 4. Аз нямам капка сръбска кръв и моите дядовци са участвали във всичките войни от новата история на българия, но това не предизвиква кой знае каква гордост у мен. 30- 40 години след това е ясно , че тези хорица са били пожертвани от политическата върхушка не за решаване на национални идеи и интереси , а за частните им мафиотски интереси /виж Дедо и неговите имоти на Рила и може ида разбереш за какво става въпрос/. 5. Вл
редник от опъбчението, 11/04/2008 - 17:10
До Bet: Само две думи, защото хората не са длъжни да четат само нашите умнотии: 1. И до ефрейтор не можах да го докарам; 2. Когато (1937 г. )е писана книгата, която цитирах, въпросният Б. Димитров е бил само един блясък в очите на майка си. . А ако имена като ген. Хр. Луков, ген. Й. Пеев, о. з. ген. Й. Венедиков и др. , под чиято редакция е излязла от Държавната печатница в София, не Ви говорят нищо - съжалявам за пропуска Ви; 3. Татовата издънка (доколкото въобще е само негова) няма нищо общо с косовския случай - Милошевич ги лиши жт други Титови придобивки, не от имената; 4. Името на Родината ни се пише ВИНАГИ с главна буква, жалко, че не се гордеете с подвизите на дядавците си - поклон пред паметта им - а 'Дедо'-вите Ви имоти въобще не се отнасят към темата на коментираната статия.
редник от опълчението, 15/04/2008 - 01:42
Господа, моля отворете http://uk. youtobe. com/watch?v=jYIS4Dbnee0, вижте марша на нашата гвардия по Шанз Елизе и - макар и за кратко -се порадвайте!
редник от опълчението, 15/04/2008 - 01:51
Последно - изплакнете очи и на: http://uk. youtube. com/watch?v=jW3GG0whkl Надявам се да съм Ви зарадвал поне малко!
Беба Илиева, 30/04/2008 - 11:53
Заглавието за 'кутинчевци' и 'вазовци' е 'взето назаем' от един вестник, мисля, 'Нова Зора'. Не е хубаво да се крадат заглавия. Иначе каквато ни 'димукрациътъ', такива и 'генералите', армията, народа и т. н. Ама не е само това. Колко работа ни чака, а ние пеем, та се късаме, айдъли, летс дует и други смешки. Ами нали това си е нашата държава, що не се грижим?

РЕКЛАМА

. София

+9°

+24°

.

лек полъх

. Бургас

+10°

+24°

.

лек полъх

. Варна

+10°

+24°

.

лек полъх

. Пловдив

+10°

+25°

.

лек полъх

. Ст. Загора

+10°

+23°

.

лек полъх

. Русе

+10°

+26°

.

лек полъх

. Париж

+12°

+19°

.

лек полъх

. Лондон

+9°

+17°

.

лек полъх

ФИКСИНГЪТ 27 Май, 2012

EUR 1.95583
USD 1.53748
CHF 1.62823
GBP 2.43202
CAD 1.51158
AUD 1.51862
  • Винсент Ван Гог

  • Винсент Ван Гог

  • Винсент Ван Гог

  • Винсент Ван Гог

  • Винсент Ван Гог

СОЦИАЛНИ МРЕЖИ

РЕКЛАМА