16
|11119
26
|4657
8
|6421
8
|2687
13 Юли, 2008
|5 Коментари
|2547

Прекъсването на консумацията на умерено количество алкохол е свързано с депресия и намалена способност на мозъка да "произвежда" нови неврони, сочат резултатите от американско изследване, цитирани от ЮПИ. Учени от университета на Северна Каролина в Чапъл хил установиха, че изследването им върху животински модел е открило връзка между въздържанието и депресията. Ръководителят на изследването Клайд Ходж съобщава, че при мишки, които доброволно са пили алкохол в разстояние на 28 дни, е било налице поведение, напомнящо депресия 14 дни след прекъсването на консумацията на алкохол, което пък отведжда към мисълта, че, че хора, които са престанали да пият алкохол, могат да изпаднат в лошо настроение дни или седмици след като са се отказали от този свой навик.
В рамките на изследването мишка била поставена в пълна с вода стъкленица, в която можела да плува 6 минути. Мишките са добри плувци и нямат проблеми при изпълнението на подобна задача, но времето, през което остават неподвижни, е определящо за т.нар. индекс на отчаянието или на поведението, напомнящо депресия. Колкото по-продължителна е неподвижността, толкова по-"депресирана" е мишката. Резултатите от изследването са публикувани в Neuropsychopharmacology.
0
|2536
София
лек полъх
Бургас
лек полъх
Варна
лек полъх
Пловдив
лек полъх
Ст. Загора
лек полъх
Русе
лек полъх
Париж
лек полъх
Лондон
лек полъх
Винсент Ван Гог
Винсент Ван Гог
Винсент Ван Гог
Винсент Ван Гог
Винсент Ван Гог