Реклама / Ads
41| 13390 |23.01.2015 НОВИНИ

Ела и виж! Реклама на "Булгартабак" взриви социалните мрежи

.
Променен плакат на блогъра Боян Юруков
Мащабната реклама срещу контрабандата на цигари, организирана от "Булгартабак Холдинг", Министерство на финансите и Агенция “Митници”, буквално взриви социалните мрежи.
 

Всички са озадачени как институциите, които по закон трябва да контролират дейността на фабриката, са се гушнали в обща инициатива. Само преди броени дни над 140 митничари нахлуха във филиалите на „Булгартабак”, за да извършат проверка, каквато не е правена досега. Шефът на митниците Ваньо Танов дори се закани пред Фрог нюз, че ще ревизира документацията, за да види как се е работели там. Оказва се, че във финансирането на рекламната кампанията не участва държавата, а само й дава своето морално рамо. За никого не са тайна твърденията, че зад цигарения холдинг неофициално стои депутатът от ДПС Делян Пеевски. По документи контролът над основния акционер "БТ инвест" през миналото лято мина към офшорката "Ливеро Естаблишмънт". Така следите към истинските собственици потъна вдън земя.
Много хора предполагат, че по хитър начин се заобикаля забраната за реклама на цигари.

 

Блогърът Боян Юруков е възмутен, че кампаниятае фокусирана само върху цигарите и загубите на бюджета от акцизи.

 

"Това ви дава представа колко им пука на чиновниците одобрили рекламите. Не става дума дали нелегално внесените цигари са много по-опасни, което си е реален риск при неизвестен производител. Темата се избягва, защото ще отвори пак дебата за опасността от цигарите въобще. Чиновниците зад тази кампания ги интересува само акциза, защото това им е работата. Интересува ги живо и печалбата на Булгартабак, защото шефовете им зависят пряко от ония млад успял мъж. Затова няма да видите и името на Министерството на здравеопазването под кампанията. Последните плакати наблягат точно на това – как бюджетът губи от акцизи, а това била причината да няма пари за пенсии и детски градини", написа Юруков в блога си.

 

"Реших да поправя плакатите, за да покажа къде е реалният проблем. Основната причина за смъртността в България са сърдечните и респираторните заболявания. Те са отговорни за поне 68% от смъртните случаи без дори да броим рака. Заедно с липсата на спорт, праховото замърсяване и нередовните прегледи, именно пушенето се сочи като основен рисков фактор. Страната ни е сред водещите по този показател в Европа.

 

Ако гледаме цинично на въпроса, както уважаемите чиновници, трябва да си зададем въпроса колко губи бюджетът от данъци, болнични и пенсии заради загубена работоспособност, здравни разходи и смърт. Имаме оценка за финансовия ефект на замърсяването от ТЕЦ-овете. Защо не от цигарите?", пише Юруков.

 

Безпощадни са и критиките в социалните мрежи и по отношение на начина, по който е направен клипа. Психолозите са категорични, че реплики от рода: „Не на цигарите”  и „Не на алкохола” са доказано неработещи.  Силно негодувание има и  срещу използването на възрастни хора и детски колички в клипа.  

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 15| 5987 |15.01.2015 Нейнски и Вигенин в един глас: Чуждите посещения не са нещо необичайно или реклама . 1| 4421 |10.01.2015 10-годишна се взриви в Нигерия, уби 19 . 5| 4725 |10.01.2015 Взривиха съмнителния куфар в Добрич, разхвърчаха се дрешки . 2| 5317 |27.11.2014 Експерт: Реклама или некадърност, а не спящи клетки на радикален ислям

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads