Реклама / Ads
0| 7099 |05.12.2007 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

Наши фирми и китайски туроператори ще си сътрудничат в туризма

.
Български фирми вече могат да сключват договори с китайски туристически компании за изпращане на туристи от Китай в България.
 

Това стана възможно след приключване на вътрешна процедура в Китай, по силата на която България се включи към системата ADS (approved destination system) за одобрените туристически дестинации. Включването към системата ADS е резултат от постигната договореност между председателя на ДАТ Анелия Крушкова и председателя на Китайската национална туристическа администрация и председател на Китайската асоциация на туристическите агенции Шао Ои Вей по време на 13-та сесия на българо-китайската Междуправителствена смесена комисия за икономическо, търговско и научно-техническо сътрудничество, която се проведе в периода 25-29 юни 2007 г. в Пекин.

Между България и Китай няма подписано междуправителствено споразумение за сътрудничество в областта на туризма, което да регламентира движението на туристи между двете страни. По време на заседанията на Комисията през юни в Пекин ръководителите на двете туристически администрации договориха включването на България в Меморандума за разбирателство между Националната администрация по туризъм на Народна Република Китай и Европейската общност за визите и свързаните въпроси относно туристическите групи от Народна Република Китай, следвайки съответствието с общностното право. След приключилата вътрешна процедура в Китай китайската страна информира България за получаване на статута на одобрена туристическа дестинация. Системата на ADS или одобрени от китайската страна туристически дестинации представлява споразумение между Китай и страните-членки на ЕС, което регламентира организираните пътувания на китайските туристи в тези страни.

img_6732.jpg
снимки Вяра Йовева

Системата е изгодна и за двете страни. От една страна държавата, разполагаща със статута на одобрена туристическа дестинация има право да се рекламира в Китай като туристическа дестинация, увеличава се броят на китайските туристи към нея и се намалява броят на нелегално пребиваващите, тъй като споразумението дава и гаранции за реадмисия (връщане до първоначалния пункт) на китайските туристи. От друга страна, китайските туристи могат да пътуват при облекчени условия за дадена страна и не е необходимо да се редят за визи пред посолството на страната, защото за това се грижат туристическите фирми. Националната администрация по туризъм на Народна Република Китай публикува на официалната си страница списъка на туристическите агенции от китайска страна, които могат да сключват договори с българските си партньори и да изпращат китайски туристи в България. Адресът на сайта е www.cnta.gov.cn/ziliao/other/cgly/1.htm

През последните петнадесет години се утвърждава тенденция на постоянен ръст на туристическите пътувания между България и Китай. През 2006 г. България е била посетена от 4536 китайски граждани като туристи и с това заема 42-ро място в класацията от 50-те страни, изпращащи туристи за България и почти запазва нивото по този показател на предходната 2005 г.. През същата година Китай е била посетена от 5 897 български граждани като туристи, което представлява значителен ръст спрямо предходната година в размер на 30.35% и така Китай заема 32-ро място в класацията на 50-те страни, посещавани от български граждани. Frognews.bg

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 4| 5767 |24.09.2007 Пловдивският панаир стартира с 3600 фирми от 49 страни . 1| 5898 |20.08.2007 Китайски туристи тръгват към България . 0| 6601 |20.06.2007 Христо Ковачки обедини 13 от фирмите си . 0| 7729 |31.05.2007 Иван Горанов, управляващ съдружник в Home for you: Естественият подбор ще отсее фирмите за имоти

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads