Реклама / Ads
Frognews
1| 5476 |27.03.2009

М. Стратиева: Българският туризъм може да спечели от световната криза

.
Малина Стратиева Източник: Вяра Йовева, Frognews.bg
Ако успеем да изиграем картите си професионално до край, с добро взаимодействие с Агенцията по туризма, хотелиерите и всички останали участници в сектора ще имаме един добър сезон, каза изп. директор на Слънчев бряг Стратиева.
Интервю на Даниела Георгиева

- Броени седмици преди новия туристически сезон какви са вашите очаквания за него?


- След борсата в Берлин мисля, че ако успеем да изиграем картите си професионално до край ще имаме един добър сезон. В момента от нашите конкуренти единствено Турция запазват същото ниво като миналата година. Ние сме с най-малкият минус, но все още е рано да кажем, че така ще останат нещата. Има вероятност с добро взаимодействие с Агенцията по туризма, хотелиерите и всички останали участници в сектора да постигнем добри резултати.

- Какъв е коментарът Ви за представянето ни на борсата в Германия?

- Нямаме сериозна промяна спрямо предходни представяния. Турция имаше много силно представяне, тя винаги се рекламира отлично. Цяло едно хале беше отделено на тях. Тя беше и съорганизатор на борсата. Конкуренцията пуска изключително много реклами в посока международен пазар, докато ние за съжаление въртим една реклама „Опознайте България” по БТВ.

- В контекста на икономическата криза как виждате лято 2009?

- Аз и преди съм го казвала и сега смея да твърдя, че по време на икономическата криза ние като ниско бюджетен сегмент на пазара сме в състояние да спечелим, тъй като в момента всеки ще предпочете да дойде до по-близка и по-евтина дестинация. Ние се намираме близо до основните туристически пазари, пътуващи нации – Германия, Русия, Великобритания и Скандинавия, но трябва добре да изиграем картите си, всички ние участниците на туристическия пазар. Например що се отнася до руските визи, според мен те трябва да са безплатни, също да се наблегне и на рекламата и т.н. В момента държавата трябва да прецени дали е туристическа дестинация или не. Или туризма е приоритетен отрасъл или не. Ако печели повече от визите, да не ги прави безплатни, ако печели повече от друго, да не дава пари за туризъм. Аз нищо не мога да кажа, защото не съм в държавния апарат, нито знам какви са възможностите на държавата. Възможно е България да не може да отдели средствата, които отделя Румъния, Гърция, Испания и Турция. Тъй като техните рекламни кампании са държавни, не са спонсорирани от бизнеса.

- Вие прогнозирахте миналата седмица около 60-65% заетост в Слънчев бряг, можем ли да кажем, че тези прогнози са оптимистични?

- Оптимистични са, да. Обикновено средната заетост от минали сезони е между 70 и 75%, ако заетостта падне само с 10 на сто, това ще е доста добре. Макар, че можеше и да сме по-добре. Но аз както виждам нагласата на хотелиерите, туроператорите, на Агенцията по туризъм, на Външно министерство, мисля че няма да успеем да пренасочим допълнителни чартъри към нас.

- Какви по-конкретно са препятствията пред сезона, освен финансовата криза. До къде се стигна с решаването на проблема със собстве ността на инфраструктурата?



- До момента в акционерното дружество няма отговор от общинския съвет на това писмо за закупуване на инфраструктурата, там беше казано, че отговор очакваме не само ние, но и принципалът Министерство на икономиката. До момента нямаме дадени указания от МИЕ какво да се прави с тази инфраструктура, за която има взето решение на Общото събрание. Искрено се надявам проблема да се реши преди началото на сезона. Това, което остане като нерешен проблем сега, ще има отражение в края на идващия сезон, тоест туристите, когато дойдат и видят, тогава ще им стане ясно и ще го почувстваме през август, септември и догодина. Много трудно ще бъде договарянето за 2010-а, ако ситуацията с неподдържаното озеленяване, и спрян ток не се промени час по-скоро. Вече за полицията е ясно. Общината взе решение, че ще бъдат увеличени средствата за издръжката на полицаите. Но за другите неща в момента няма никакъв вариант, нито общината е гласувала средства, нито някой е информирал акционерното дружество, че ще подпишем някакво споразумение. Хотелиерите също отказват да плащат такса за инфраструктурата, също не ми е ясно защо. Времето обаче тече и до 20-ти април трябва да се започне с озеленяването, защото това не става, когато на нас ни е удобно, то е съобразено с природни условия.

- На преден план стои и проблемът с продължаващия ремонт на пътната отсечка Равда - Слънчев бряг...

- Това определено е голяма пречка за сезона. Според мен по-рано от юли не може да се приключи с тези ремонтни дейности, даже би трябвало да се работи на удължен работен ден, а всъщност не е така. Проблемът е голям, практически достъпът от летището се удължава по обходни пътища, които са по-тесни и неудобни. Това за съжаление също ще си даде отражение не в началото, но в края на този сезон и догодина.

- И все пак да кажем нещо положително преди старта на летен сезон 2009.

 

- Положителното е, че сме с много добри позиции на международния пазар. Този бум, който беше в последните години леко отслабна, защото в крайна сметка туризмът се развива под влияние на инвеститорските желания, а не с някаква система, която да определя точно как трябва да стават нещата. Това си даде отражение, отделно световната икономическа криза, но тя както казах всъщност на нас ни помогна и има реална възможност за един доста добър сезон, различен от това, което си представяме за сезон в световна криза.
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay Donate now
Реклама / Ads

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Цените са основният проблем на румънския туризъм 1| 4858 |20.03.2009 . Приморско рекламира и селски туризъм 7| 5006 |05.03.2009 . Световният туризъм все още не се подчинява на финансовата криза 2| 4302 |08.11.2008 . “Накъде върви българският туризъм” попитаха от бранша 28| 5460 |04.11.2008

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads

НАЙ-ЧЕТЕНИ

    Реклама / Ads

    БЛОГОВЕ