Реклама / Ads
1| 5110 |13.05.2010 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

Трайков представя България в Любляна

.
Трайчо Трайков
Конкурентните предимства на страната ни като инвестиционна дестинация и възможностите за стратегическо и бизнес партньорство в икономиката, енергетиката и туризма бяха във фокуса на официалното посещение на министър Трайчо Трайков в Любляна.
 

Това е първата визита на български министър на икономиката в Словения през последните 10 години. Двете държави трябва да използват своя потенциал, опит и добри практики, за да насърчат заедно развитието на бизнеса в региона, подчерта министърът при откриването на двустранен бизнес форум, който предизвика рекорден интерес сред словенските компании.

В него се включиха над 60 словенски и 20 български фирми от сферата на високите технологии, машиностроенето, логистиката и транспорта, хранително-вкусовата промишленост, панаирната и изложбената дейност.

Предприети са редица стъпки за привличане на инвестиции и насърчаване на предприемачеството в България, подчерта министър Трайков. Ключово значение сред тях има програмата за насърчаване на инвестициите, планът за намаляване на административната тежест с 20% и ефективното управление на процедурите чрез концентриране на административното обслужване на бизнеса в единна институция.

Трудност при осъществяването на ефективни двустранни контакти е липсата на директна транспортна връзка между България и Словения. Тази тема беше акцент в разговора на министър Трайков с министъра на икономиката на Словения Матей Лахоуник. Двамата министри са на мнение, че е неприемливо да няма нито един директен начин за транспорт между България и Словения.

Те обсъдиха варианти за насърчаване развитието на различните транспортни коридори - по въздух, железопътен или по море. Една от възможностите за това е насърчаването на словенската авиокомпания „Адриа" да поднови плановете си за директен полет до София или друго българско летище.

Създаването на директна линия ще насърчи и развитието на туризма. България е много атрактивна дестинация за словенските туристи с разнообразните си възможности за културен, селски, балнео и СПА-туризъм, подчерта министър Лахоуник. Той допълни още, че Любляна има интерес и планира да развие туристическата си инфраструктура, за което министър Трайков предложи експертната помощ на български компании от сектора.

Двамата министри обсъдиха енергийни теми, включително общите за страните проекти „Южен поток" и „Набуко", развитието на ВЕИ и енергийната ефективност. Министър Трайков представи статуса на проекта за АЕЦ „Белене" и възможностите за участие на стратегически европейски инвеститори. Общо е разбирането, че двете държави трябва да координират позициите си в ЕС по важни теми като енергетиката и търговията.

В рамките на визитата министър Трайков се срещна още с председателя на Стопанската камара на Словения Зденко Паучек и с представители на водещи словенски компании=

„Меркатор" има планове да вложи 50 млн. евро до 2011 г в нови свои търговски обекти в България, стана ясно на срещата на министър Трайков с ръководството на компанията. Намеренията са да бъдат открити два магазина в София и по един - във Варна и Бургас. „Меркатор" насърчава българското производство, като осигурява сериозен дял на български стоки в своите търговски обекти.

Компанията „Виатор & Вектор" представи пред българския министър логистичната си връзка Лион - Любляна - София - Варна, която трябва да заработи наскоро и да предостави бързина и удобство за преноса на товари. Компанията планира да открие представителство в България през следващите години.
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 3| 4701 |13.05.2010 България без акредитация да продава емисии . 1| 5243 |04.05.2010 МВФ одобри доклада за България . 1| 6087 |29.04.2010 "Гръцката зараза" заплаха за България? . 0| 5164 |27.04.2010 Министър Трайков открива бизнес форум в Тел Авив

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads