Реклама / Ads
0| 5111 |27.03.2007 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

Винария 2007 ще стартира с близо 10 на сто повече фирми

.
В сравнение с миналата година на изложението ще се представят с 39 фирми повече. Въпреки ръстът в цените, освен българското е силно и международното присъствие.
 
Въпреки различните информации, че тази година на изложението Винария 2007 има отказали се фирми, заради високите цени на щандовете, ден преди откриването вече 556 фирми се готвят за представяне на своите продукти. Това е с близо 10% повече спрямо миналата година, когато беше най-високия ръст досега. Един от известните български винопроизводители „Винпром Карнобат”, който на миналогодишното изложение участва с най-новите си тогава вина, няма сега да присъства на Винария 2007. Това обясниха от изложението. А иначе, че има увеличение на цените има, тъй като те са вързани с европейските. То е с около 25% за наеми на площи. За много от фирмите, които са членове на Лозаро – винарската камара има отстъпки и така нарастването на цените за тях не е толкова голямо, обясниха още от изложението за "Фрогнюз".
Тази година Винпром "Търговище", който обра наградите на Винария 2006, сега ще се представи с най-скъпия щанд с дизайна на храма на Дионис.
Като цяло щандовете на участниците в Международната изложба за лозарство и винарство са разположени в палати 10, 11, 12, 13 и на прилежащите към тях открити площи. Това е 15-тото представяне на най-мащабната специализирана проява в областта на лозарството и винарството в Централна и Югоизточна Европа.
Фирмите са от 35 държави. В сравнение с 2006 година изложителите сега са с 39 повече, а държавите – с 1. Бруто площите са нараснали с 13 на сто – от 13 233 кв. метра на 14 891 кв. метра.
Със свои експозиции участват 203 реномирани български производители и търговци от бранша – винарски изби, лозаро-винарски комплекси, научни институти, фирми за преработка на грозде, за машини и съоръжения за отглеждане на лозя, за бутилиране и опаковки.
Силно е и международното присъствие. Чуждестранните компании са 353, в това число и представени: от Австралия, Австрия, Аржентина, Белгия, Великобритания, Германия, Гърция, Дания, Испания, Италия, Китай, Китайски Тайпе, Люксембург, Македония, Полша, Португалия, Република Корея, Румъния, Руска федерация, САЩ, Словашка република, Словения, Сърбия, Турция, Унгария, Финландия, Франция, Холандия, Чешка република, Чили, Швейцария, Швеция, ЮАР, Япония.
С най-големи експозиции и най-много фирми са Италия, Франция и Германия. Официално участие в изложбата имат Аржентина, Франция, ЮАР. Колективно участие – Италия.
Най-голяма изложбена площ на ВИНАРИЯ 2007 заемат 79 фирми, произвеждащи и търгуващи вина и други алкохолни напитки. Изключително богат е асортиментът от качествени вина – трапезни; с контролирано наименование за произход; колекционни; пенливи и газирани; ароматизирани. Не по-малко е разнообразието и при другите напитки – гроздови и плодови ракии, винено бренди, ликьори, уиски, водка, джин, ром и др.
Най-много – 85, са представящите се с машини и съоръжения за преработка на грозде, за стабилизиране и бутилиране на вина и спиртни напитки; със спомагателни материали, инструменти и средства за анализ на вината, консумативи, продукти и услуги.
63 изложители показват най-новите машини и съоръжения за отглеждане на лозя, за гроздобер и транспорт на гроздето; както и новостите в лозарската техника и инструментите. В експозицията има и фирми за посадъчни материали и препарати за растителна защита. 35 фирми участват с новости от опаковъчната промишленост. 18 – с услуги и информация.
В националните дегустации, организирани от Националната лозаро-винарска камара, които се проведоха от 28 февруари до 10 март в палата 3 на Панаирното градче, участваха общо 752 конкурсни проби, с 91 повече от миналата година.
Носителите на златни, сребърни и бронзови медали, на почетни дипломи и дипломи “Вино на годината”, както и на голямата награда “Златен Ритон”, учредена от Международен панаир Пловдив, ще бъдат обявени на бала промоция "Вино и любов, любов и вино". Тогава се извършва и ритуалното приемане на млади специалисти, които произнасят Дионисиева клетва.
Традиционният Фестивал на виното в рамките на ВИНАРИЯ започва с общоградски Дионисиев празник. Той ще бъде официално открит в 15 часа на 28 март на площада пред Община Пловдив. Сцена за изява на специалните гости ще предоставят известни пловдивски заведения и художествени галерии. Предвижда се да бъде организирано Дионисиево шествие, което ще предложи атрактивна възстановка на древния култ към бога на виното и плодородието. Всичко това ще бъде съпътствано от тридневен музикален фестивал – шумно тържество на веселието и виното.
Фестивалът ще бъде открит в Стария град в Пловдив на летни сцени "Конюшните на царя" на 29 март с последователни концерти на Macrophone, Cigaretta и Gabana. На следващия фестивален ден ще се представят Leepra DeLuxe, Cardiodrive и Daily Noise Club.
Музикалното събитие ще бъде закрито на 31 март с изпълнения на популярните български банди Groovy Bone Crushers, Сепуко 6, Ревю и Уикеда. Ценителите ще могат да си купят качествени вина и други алкохолни напитки, с марката на реномирани фирми, в палата 12. Изложбата е отворена за посетители от 9 до 18 часа. Входният билет е 3 лева.
Като цяло виненият туризъм е една от първите и най-бързо развиващите се форми на специализиран туризъм, която бележи значителен ръст в националния туристически продукт през последните години.
В България първите стъпки във винения туризъм бяха направени в края на 90-те години. Тогава няколко изби като винпром “Дамяница”, “Лясковец”, “Осмар” и “Димят-Варна” започнаха да предлагат организирани дегустации за туристически групи. Постепенно опитът беше последван от други винарни, а някои туроператорски фирми трайно се ориентираха към развитието на този нов продукт. В момента двайсетина изби предлагат възможност за организирани туристически посещения с дегустации и други атракции като освен изброените заслужава да се споменат винарска изба “Тодоров” и “Вила винифера” от с. Брестовица, Пловдивско, винарска изба “Розова долина” - Карлово, винарна “Сините скали” в Сливен, винпром “Черноморско злато” - Поморие. Наблюденията сочат, че преди 4-5 години винените туристи у нас са били преобладаващо чужденци, но днес съотношението е едно към едно, което е ясна индикация за перспективите в тази нова сфера.
От известно време в българското винарство се забелязва силно раздвижване. Правят се сериозни инвестиции в нови лозя и проекти за дегустационни зали. Избите мислят все повече в тази посока. Повечето нови изби имат собствени лозя и разчитат на добри печалби от вина с високо качество, които да продават директно на ресторанти и запалени клиенти.
Винени турове по договорка се организират в много винарни. Не случайно българските производители на вина предлагат своята продукция все по-успешно на международния пазар. Голяма част от тях откриха дегустационни зали и предлагат на своите гости възможността да се насладят на превъзходните качества, вкус и аромат на българските червени и бели вина. Всичко това, съчетано с богатата българска култура и прекрасна природа, създава неповторими преживявания на туристите, избрали един или друг винен маршрут.
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 6564 |15.05.2007 Над 100 фирми представят проекти на BalPEx . 0| 6169 |15.05.2007 Над 100 фирми представят проекти на BalPEx

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads