Вторник, 20 Ноември 2018, 17:53
Frognews
15| 12462 |06.12.2014

Медийната империя на ДПС. От Хитлер до Пеевски и Путин

.
Путин се радва на пресата.
Защо на една партия и е нужна медийна импария? Най-краткият отговор на въпроса е: за влияние и манипулация на общественото мнение. За нея те са това, което са оръжията и саботажните групи за една армия. Чрез медиите се прокарват политически послания, дискредитират се опоненти, реализира се бизнес рекет. И се говори непрекъснато за свобода на словото...

През 1939 г. Хитлер използва германската преса за да създаде нетърпимост към съседна Полша. Масово вестниците сатанизират правителството във Варшава, обвинявайки го във всички смъртни грехове. Най-големите са: неблагодарните поляци не разрешават Берлин да си направи жива връка с Гданск (Данциг), който е исконна германска територия. Нарушени са правата на арийската нация да си построи път и железница през Полша. На всичкото отгоре поляците се отнасят лошо с немското малцинство в Полша, което се бори за права и свободи. Цитирани са нарушения на правата на човека (по-голямата част фалшифицирани), които са събрани в "Бяла книга".

Това е видимата част на медийната агресия срещу Полша. Невидимата, задкулисната, както е модно да се нарича днес, са преговорите на Хитлер с Москва, Лондон и Париж да не се намесват, ако Германия реши да си защити правата по друг начин, освен с преговори. Стига се дотам Гьоринг да твърди в едно интервю, че германският и британският бизнес и дипломация се разбират прекрасно и са пример за междудържавни отношения. Рибентроп пък подписва пакт за сътрудничество с Молотов, одобрен от Сталин чрез лично благодарствено писмо до Хитлер.

Ден преди нападението срещу Полша, германският печат публикува едни и същи репортажи от нападения на полски войници срещу мостове и села в Германия. Разбира се става дума за преоблечени в полски униформи немски затворници, избити патриотично от германските гранични части. На 1 септември 1939 г. Германия нахлува в Полша с "освободителна мисия". така в германските медии началото на Втората световна война е показано като патриотичен и справедлив акт.

Хитлер е доволен от написаното във вестника.

 

Нещата в наши дни не са се променили особено. Днес информационната война в голяма степен измества истинските бойни действия. Понякога обаче в историята се повтарят по уродлив начин. Дни преди да избухнат бунтовете Украйна и Крим да поиска присъединяване към Русия, политологът Андраник Мигранян пише статия, посветена на Хитлер, във в-к "Известия" (изданието е под контрола на "финансиста на Путин" Юрий Ковалчук -б.р.). Миграян прави нещо нечувано доскоро в Русия: дава положителна оценка на много от действията на Хитлер. Прави го като разделя живота и делото на фюрера на два етапа - преди и след 1939 година. Преди 1939 г. Хитлер бил извършил изключително важни за Германия неща като обединението на Германия с Австрия, присъединяването на Судетите от Чехия към Германия, присъединяването на Мемел, днешна Клайпеда в Литва, към Германия и прочие патриотични дела. Излиза, че Адолф Хитлер не е бил чак толкова лош държавник, казва ни в-к "Известия".

Обратно на Миграян проф. Андрей Зубов от МГИМО в Москва пише на свой ред статия, в която сравнява събитията в Крим с тези в Австрия към Германия, като сравнява реакцията на Путин с тази на Хитлер. След което е уволнен.

 

По време на Виетнамската война, след масовото избиване на жители от селото Сонг Ми, американски генерал заявява пред журналисти: "Опитваме се да установим демокрация в тази изостанала страна". За виетнамците и света обаче акцията в Сонг Ми си е живо клане...

 

Тези примери дават ясна представа за ролята на медиите в политическите процеси в определени ситуации. Винаги става дума за нечии интереси. И в крайна сметка за пари.

 

Преди месец и нещо руският президент Владимир Путин назначи олимпийската шампионка по художествена гимнастика Алина Кабаева за шеф на "Националната Медиа Група" (НМГ) на страната. Очевидно Путин е осъзнал, че контролът върху империя от медии е важен за упражняване на властта - видима и задкулисна. В това отношение обаче Путин изостава от наложения модел в България от ДПС и Делян Пеевски. Още преди осем години Пеевски и майка му Ирена Кръстева нагазиха в медийната територия, за да се окаже по-късно, че всъщност са я окупирали.


Защо Доган избира Пеевски за медийния проект


Защото е подходящ. Комбинативен е, хитър, безпардонен, арогантен, агресивен, пробивен и отмъстителен. Така твърдят хора, които го познават добре. Добре е обаче да се доверяваме повече на фатите, отколкото на митовете за "младия успял мъж", пробутвани от някои лидери в ДПС.

Според Бисер Лазов, един от основните свидетели по дело №92 за КТБ, идеолог на купуването на медии бил самият Пеевски. За покупката на вестникарската група около "Монитор" преди години, е взет кредит от банката на Цветан Василев КТБ. По-късно, близо 5 години след това, от същата банка са преведени милиони към фирми, които от своя страна финансират вестниците "Труд", "Стандарт", "Преса", "24 часа", "Борба" и др. Самият Бисер Лазов участва в прилагането на схемата.

Ето какво пишат други медии по въпроса.

"Фирми, близки до мажоритарния собственик на Корпоративна търговска банка (КТБ) Цветан Василев, са финансирали с общо близо 30 млн. лв. няколко медии през 2011 и 2012 г. Заемодателите са сред големите длъжници на КТБ и сега си търсят парите по съдебен ред. Неизрядните получатели на парите са фирми-издатели или акционери в компаниите-собственици на "Труд", "24 часа", "Преса", "Тема", "Стандарт", "Шоу", "Блиц", "Марица", "Струма" и други. Спрямо всички тях са заведени дела за несъстоятелност, сочи разследването. 

Заемодателите са три дружества, регистрирани на адреси, предпочитани за регистрация от компании на Цветан Василев и са сред големите длъжници на поставената под специален надзор банка. 

"Протестна мрежа" разполага с документи, от които се вижда, че още преди затварянето на КТБ е започнала процедурата по събирането на парите чрез нотариални покани. В началото на август пък са заведени и три иска за несъстоятелност в Софийския градски съд. 

От публикуваните на сайта Noрешарски! документи се вижда, че необслужвани кредити за общо 6.545 млн. евро плюс лихви от 378 хиляди евро – има издателят на "24 часа" и "Труд" "Про нюз" АД. Кредитите са отпуснати през 2011-2012 година от "Сайга консулт" ЕООД, собственост на Иво Георгиев Манчев, който присъства в управлението и на други фирми регистрирани в бизнес сградата на бул. "Цар Борис III" 159 където са "Бромак", TВ7 и други фирми, свързани с КТБ. Единият от договорите на стойност 3 млн. евро е оформен като договор за ексклузивитет при продажба на недвижим имот. Нотариалните покани за изпълнение на договорите са предадени на 3 юни 2014 г. на адвоката на Венелина Гочева - Димитър Димитров. На 4 август тази година в Софийски градски съд е заведено дело 5410 за несъстоятелност на длъжника.

Необслужваните кредити на ГМ Прес – съиздател на "Стандарт", "Шоу" и "Блиц" и издател на регионалните "Марица" и "Струма" и още няколко медии, са за общо 6.4 млн евро. Отпускани са от фирма "Булит 2007" ЕООД, регистрирана на ул. "Хубча" 8 – друг предпочитан адрес за регистрация на фирми от адвокатите на Цветан Василев. Отпуснати са общо пет кредита между февруари 2011 г. и юни 2012 г. Нотариалните покани за изпълнение на договора са изпратени на 2 юни т.г., а на 1 август е заведено дело за несъстоятелност в Софийски градски съд.

Общо 2.5 млн лева са необслужваните кредити на "Обединени свободни медии" АД, издател на "Преса" и "Тема", към "БГ Корпорейшън" ЕООД, регистрирана на ул. "Дамян Груев 46", както и други фирми, свързани с Василев. Кредити са отпуснати между 2011-2012 г. Нотариалните покани за изпълнение на договорите са връчени на 2 юни 2014 г. на адреса на дружеството, който е и редакция на изданията, в сградата на ЦУМ в София. Според разписката изпълнителният директор Тошко Николов Тошев и представител на правния отдел са отказали да получат поканата.

Делото за несъстоятелност е заведено на 5 август т.г. в Софийски градски съд".

Данните са публикувани между 6 и 10 август т.г. Включително и в агенция ПИК, любима на Пеевски и на няколко висши и по-малко висши прокурори и следователи, съдейки по техните изяви там и изказвани комплименти към медията.  

Делян Пеевски е главният и единственият консултант по медийните въпрос по време на дружбата му с Цветан Василев. Затова не е трудно да се предположи Кой е вдъхновил въпросното кредитиране. Самият Бисер Лазов е споделял пред близки и колеги, че всичко, свързано с медиите, се е решавало от Пеевски. Депутатът внушавал на Василев да се наливат пари в този бизнес, защото с медийно влияние можели да се решават икономически и политически въпроси. Пеевски перфектно се възползвал от това, включително срещу КТБ и самия Василев...

Делян Пеевски вярва на ДПС и обратно.

 

Още доказателства

 

В една от редките си публични изяви Делян Пеевски казва:

Медиите, които принадлежаха на моето семейство, са едни от най-четените и харесвани медии в България...“. Откровението депутатът прави на 19 май 2014 г., когато отговоря на Цветан Василев кой какъв контрол има над медийния пазар.  Под ключовото определение „медиите на моето семейство“ Пеевски по традиция визира групата издания на „Нова българска медийна група холдинг“ с флагман в. „Телеграф“. Това поне стана ясно след като през февруари т.г. Пеевски обясни как е осигурявал "чадър" за публикации в „неговите медии“ по молба на бившия вътрешен министър Цветан Цветанов. После ДПС депутатът се коригира, че медиите не били негови, а на неговото семейство. 

През последните месеци Пеевски говореше за същите тези медии в минало време. Повече от очевидно е, че се опитва да затвърди в обществото лансираната през април версия, според която майка му Ирена Кръстева е продала „Нова българска медийна група холдинг“. Нещата се пооплетоха, след като в последното си публично присъствие - интервю за гравитиращия около същата структура в. "24 часа" Пеевски обяви: "Медиите, които все още са собственост на моето семейство, са “Монитор”, “Телеграф”, “Меридиан мач”, “Политика” и половината от вестник “Борба”. Казано кратко - Пеевски или обръща палачинката за собствеността, или "купувачите" са се дистанцирали, или тандемът майка и син е пуснал в ход нов план. 

 

Но нека се придържаме към официалната версия.  А според нея компанията „Нова българска медийна група холдинг“, еднолична собственост на Ирена Кръстева, продава участието си във фирмите, издаващи вестниците "Телеграф", "Монитор", "Политика", "Меридиан мач" и половината от дружеството, издаващо великотърновския вестник "Борба".

Купувач е ирландското дружество Мedia Maker Limited на бизнесмена Патрик Халпени (Patrick Halpenny). Той е бивш дългогодишен изпълнителен директор на медийната група "Communiсorp. Group" и според официалното съобщение, разпространено от Кръстева, "има сериозен инвестиционен и управленски опит в различни медии (печатни, електронни, реклама и др.) в много европейски държави". 

Версията как Кръстева продава на Халпени цялата си империя толкова се услади на семейството, че то впрегна целия си ресурс да я насажда в обществото и медийните среди.

Всичко това би било чудесна новина, ако беше истина. Но всъщност то е една дебела... неистина.

 

Мedia Maker Limited е регистрирана в Ирландия на 9 април 2014 г., само два дни преди съобщението за сделката, според справката в ирландския регистър Solocheck. Това, макар и странно, не е непременно толкова страшно в една сделка. Страшното идва впоследствие. Според документите по регистрацията на компанията, които не са достъпни в Ирландия, но са публикувани в българския Търговски регистър, дружеството е с капитал от 100 000 евро, разпределен в акции с номинал 1 евро. От целия капитал от 100 000 акции широко представяният като собственик Патрик Халпени е записал 1 (една) акция.  

 

Чии са тогава другите? 

 

Въпрос, който Семейството няма отговор. А пък Халпени  като управител на Мedia Maker Limited  е задължен да декларира участието си, но това не са длъжни да направят останалите съсобственици. Така реално собственикът на компанията, придобиваща "Телеграф", "Монитор", "Политика" и останалите остава скрит и може да е дори .... самият Делян Пеевски. Колкото и невероятно да е това. 

 

За наличието на лица под наем в сделката говори и вторият управител на Мedia Maker Limited . Това е 87-годишен дядо на име Джон Фелън, който по професия очевидно е „управител“. Името му фигурира в 33 компании. При това всяка с различна дейност. 

 

Има два варианта - дядката или е финансов гений, който има холдингова структура от компании и внезапно е решил да инвестира на медийния пазар в България, или просто е лице под наем. 

 

Искате ли да се обзаложим кой е верният вариант? 

 

Но зле скалъпената схема на семейство Кръстева-Пеевски не свършва тук. Купувачът на активите на мама всъщност е българска фирма. Това е „Медиа мейкър България“, в която изненадващо или не, чуждият инвеститор доста ларж е отстъпил най-важното място на изпълнителния директор на българката Виолета Петрова. Тя е и миноритарен акционер в българската компания, чийто капитал е феноменалното ниво от 50 000 лв. При това справка в Търговския регистър показва, че до момента са внесени едва 12 500 от тях. Операцията е доста лоу кост и личи от самолет, че в нея има нещо нелогично. Към това трябва да добавим и искреното признание на Халпени пред в. „Капитал“ веднага след обявяването на сделката, че не познава добре бизнеса на групата и се е запознал с Ирена Кръстева по време на „сделката“.   

 

Кой си купува бизнес, без да го е добре проучил? Отговорът е прост – този, на когото няма да му дреме особено за бизнеса. 

 

„...Аз също ги чета, харесвам ги, не мога да се отрека от тях. Те са на нивото, което импонира на широка част от българското общество. Те са на нивото, което допада и на самия мен. Най-важното е, че дават ясна, достоверна и интересна информация.“ Цитатът отново е на Man of the day – Делян Пеевски. Някак логично звучи очевидно искреното му признание, че си харесва медиите. И как да е иначе, когато те са си негови. Въпреки недодяланите опити Семейството да се отърве от бремето на издател на т.нар медии на „Нова българска медийна група холдинг“.

 

Изводът от изложеното дотук е, че Движението за права и свободи има подръка истинска пропагандна машина. Отричането на това е неубедително. Делян Пеевски е депутат от ДПС и седи на първия ред в парламента, което е знак за неговата значимост в партията. Освен това в медиите на семейството на Пеевски досега не е публикуван дори намек за критика срещу ДПС или негови активисти.

 

Екип на Фрог нюз

 

Очаквайте разкрития за причините, които карат цяла една медийна империя да "обръща палачинката" според политическата ситуация. Понякога за една нощ. Ще научите още какво мислят по темата Лютви Местан и Бойко Борисов. Кои са любимците и враговете на империята.

Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания. Моля, подкрепете ни.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Сензация! Вместо СССР Хитлер щял да удари Британия 78| 37556 |09.05.2014 . С какво Христос е по-лош от Хитлер? 145| 32411 |18.04.2014 . Удрят Волгоград както Хитлер, войната с тероризма гълта милиарди 45| 12745 |30.12.2013 . Четейки Хитлер и Сталин... 44| 14525 |16.11.2013

КОМЕНТАРИ

Реклама
Реклама
Реклама

БЛОГОВЕ

Ние използваме "бисквитки", за да улесним Вашето сърфиране и да Ви покажем съдържание, което може да Ви заинтересува. Използвайки този сайт, Вие се съгласявате с нашите условия

Разбрах