Четвъртък, 15 Ноември 2018, 15:14
Frognews
23| 14413 |22.10.2015

Тангентата "Пеевски" край София по "Пътя на смъртта" и "дорога на Якутск"

.
Северната тангета край София с право може да претендира за място в Топ-10 на най-опасни пътища в света. Да преминеш в момента през нея без произшествие е истински късмет. Отсечката от 17-20 км е може би най-мрачната страница в историята на родното пътно строителство. Кратери, тъмнина, никаква маркировка - опасност за живота на всеки метър.
Може да се сравнява само с "Пътя на смъртта" в Боливия и пътя към Якутск в Русия. При това "Пътя на смъртта" е прокаран в Боливийската джунгла и непроходими планини, а "пътя към Якутск" минава през най-тежките райони в Сибир... Северната тангента обаче е част от София, столица на държава от ЕС. Потресаващо положение! Да оставим, че все пак някой се е сетил да я построи след толкова години адски мъки. Но обекта трябваше вече да е готов, а не е. Няма да стане и до края на годината. Налети са стотици милиони по европрограма. Голяма част от тях предварително. На фирми от консорциум, който е под контрола на депутата от ДПС Делян Пеевски. Ако все пак открият нещо, за д замажат очите на хората, ще получим съоръжение с лошо качество. Така в казармата: боядисват с баданарката всичко преди проверка на началницит, а отдолу е ръжда и мизерия.

Заседание на Министерски съвет, вторник, 20.10.2015:

Б
ойко Борисов към министър Павлова: 24 часа работа на този обект! Времето е още благосклонно. Да не сте дошли да искате пари после. Казвам ви го да си знаете.Иначе не си го мислете, че ще върнем парите в Брюксел и ще извадим 50 или 100 милиона да ви ги дадем да го довършвате. Въобще не си го мислете това! Събери ги и им кажи: Тези, които не се справят, после да не идват при мен. Толкоз.
Днес най-сериозно им казваш, съберете ги и им предайте това, което съм ви казал.

Думата е "ДАЛАВЕРА"...

В края на 2012 г., с Решение № 124/09.10.2012г. на Управителя на АПИ е открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет „Определяне на изпълнител за проектиране и строителството на обект Северна скоростна тангента от км 0+000 до км.16+540” . В началото на 2013г., със свое Решение №52/29.04.2013г. АПИ определя за изпълнител на обществената поръчка  на Съвместно предприятие „Салини-Импреджило”(със седалище и адрес на управление в Рим, Италия). Италианското обединение е класирано на първо място сред участниците по критерия „икономически най-изгодна оферта” и на база комплексна оценка (по която събира 89.676 точки). Компанията e със световно име. Опита е 100-годишен. Един от обектите, които са спечелили е строеж на метрото в  Саудитска арабия на стойност 6 млрд. USD (http://www.reuters.com/article/2013/07/29/impregilo-contract-idUSL6N0FZ25520130729)

На второ масто е класиран консорциум „ХПВС-ССТ”. С цели 10 точки назад (79 точки). Основната фирма в консорциума -  „Водпроект 98”АД е с нулев опит в подобно строителство. Ну-ла. Но пък е считана за собственост на Делян Пеевски. Схемата е проста: Пеевски печели търговете, а подизпълнители се бъхтят на обекта. Колко и кога им се плаща обещаното - въпрос с повишена трудност. 

Фотозакачка на severnatangenta.blog.bg

 

Други седем участника са отстранени по различни причини.

Класираният на второ място консорциум подава жалба в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), като оспорва резултатите от търга, определяйки класирането като неправилно и незаконосъобразно. АПИ внася свое становище в КЗК, с което настоява да се допусне предварително изпълнение на нейното решение, т.е. докато тече процедурата по разглеждане на жалбата да не се забавя пътното строителство, защото обект е с важно обществено и национално значение. След обсъждане, КЗК взема решение да допусне предварително изпълнение на пътното строителство с оглед на държавния и обществения интерес. Мъдреци.

 

В крайна сметка КЗК излиза с решение, че жалбата на консорциум „ХПВС-ССТ” е основателна. Така по същество отстранява италианците от търга, защото приема за верни всички твърдения на Пеевския консорциум срещу „Салини-Импреджило”. Между тях е и обвинение, че италианците нямат професионален опит. Нагло, но върши работа.

 

Съвсем логично на 20.062013г., италианското обединение „Салини-Импреджило” подава жалба до ВАС (чрез КЗК), в която определя за недопустимо решението на КЗК в частта му относно жалбата на класирания на второ място консорциум. Освен това, че решението е неправилно и необосновано – в документите на българският консорциум има много несъответствия и непълноти, което е в противоречие с процесуалните правила. Оттам насетне съдбата на строителството на Северната тангента е в ръцете на върховните съдии. Някои от тези съдии обаче са в ръцете... знаете на кого.

 

С Решение № 10766/15.07.2013, ВАС оставя в сила Решение № 672/12.06.2013 г. на КЗК и отменя Решението на АПИ с което възлага изпълнението на обществената поръчка на  „Салини-Импреджило”. Указанията на КЗК и ВАС към АПИ са италианската компания да бъде отстранена и да възложи изпълнението на Консорциум „ХПВС-ССТ”. Италианската мафия ряпа да яде...

 

"Пътя на смъртта" в Боливия

 

Въпросът е защо вместо отдавна да е започнало строителството на така необходимата Северна тангента на София и вече да е завършено качествено и в срок, гоним с подли действия доказанa световна компания и потенциален инвеститор за да се „усвоят” средства от фирми, свързани с вездесъщия  Пеевски? Чий интерес всъщност защитават КЗК и ВАС, когато на практика отменят редовно проведен търг на АПИ и предрешават кой да бъде изпълнител  по важна обществената поръчка? Ако тук не получат справедливост, италианците със сигурност ще я получат в европейски съд. За нас ще остане поредният извод, че политика и бизнес са срастнали. Всъщност такава е и дефиницията за мафия.

 

Да живее и пребъде "Водстрой 98"

 

"Водстрой 98" е смятана за част от кръга около депутата Делян Пеевски. Северната скоростна тангента е първият й обект от такъв мащаб и специфика, който тя изпълнява. Нулев опит. Но 15 млн са вкусна хапка.

 

Изграждането стана възможно след подписването на договорите за финансиране и строителство на отсечката в Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) в понеделник. Изпълнител е консорциум ХПВС ССТ, в който "Водстрой 98" държи 40%. Останалите дялове са на "Хидрострой" (30%) плюс още 10% през дъщерното му дружество "Пътстрой Бургас". С по 10% в обединението влизат и "Пътни строежи Велико Търново" и "Пътинженерингстрой-Т".

 

Подписването стана под освирквания и скандирания "Мафия" от недоволни от ниските обезщетения собственици на отчуждени земи за строителството.

 

"Дорога на Якутск" в Сибир

 

Управител на консорциум ХПВС ССТ е изпълнителният директор на "Хидрострой" Николай Пашов. Пашов е бил общински съветник и член на ГЕРБ във Варна.

 

Самото строителство трябваше да приключи до есента на 2015 г. Всяко забавяне застрашава фатално финансирането от Брюксел. За трасето са дадени 230 млн. лв. без ДДС от Европейския фонд за регионално развитие, а само строителството ще струва 150 млн. лв. без ДДС. Още в средата на миналата година северната тангента бе обявена като "спасителен проект" за оперативна програма "Регионално развитие", по която имаше риск от загуба на средства заради забавени общински проекти.

 

Колкото до варненската строителна компания „Хидрострой“ - тя е в пълна зависимост от кръга #КОЙ. Според експерти от общината в морската столица, зад фирмата на герберите Николай Пашов и баща му Купен стои... Делян Пеевски. Че кой друг?

 

За населението - гол... в ръката нож

 

Скандалната сага със Северната дъга може да завърши по два начина. Първият е Делян Пеевски да се стегне в кръста и да завърши обекта, както е по план. Това обаче няма да стане, защото закъсненията са фатални, а на обекта цяло лято се мотаеха няколко души. Други няколко пиеха бира.

 

Вторият: за да се избегне обществения скандал, в края на годината претупания на две, на три строеж да бъде все пак открит. Ще вали сняг, няма да личи какво точно се открива. На пролет ще зейнат дупките и недомислията на калпавото строителство, но дотогава има много време. Вторият начин е реалният.

 

Кой какво получава от проекта:

 

- Пеевски - няколко стотин милиона.

- Другите компании в консорциума - обещания да си получат парите, отлагания на сроковете и после пак обещания.

- Подизпълнителите пък ще имат да взимат едни пари. Татко обеща да ми купи колела, ама друг път...

- Правителството ще отчете още един величествен обект.

- Брутално изхвърлените италианци ще осъдят България в Страсбург или Люксембург.

- Българското население, най-бедното в Европа, ще получи един гол... Или по.точно: некачествен път, повод за псувни и обвинения, че е неблагодарно. Освен това ще плати глобата, отсъдена от евросъда. Ще я плати от джоба си. Ще плати и допълнителните милиони, които ще се изсипят, за да се завърши обекта.

 

Тук е така. И не е виновен Пеевски. Нито правителството. Виновни сме ние - шибаните избиратели. Запомнете това.

 

Матей Миткалов

Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания. Моля, подкрепете ни.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Местан не стана ага покрай Василев, остана си ефенди 21| 9914 |09.10.2015 . JB Press: Украйна е сцена на война между Русия и САЩ 42| 14838 |07.05.2014 . Ценоразпис на смъртта и мира в Украйна 31| 10720 |22.02.2014 . Сред шамари, димки и яйца Русия си взе Украйна 43| 6677 |28.04.2010

КОМЕНТАРИ

Реклама
Реклама
Реклама

БЛОГОВЕ

Ние използваме "бисквитки", за да улесним Вашето сърфиране и да Ви покажем съдържание, което може да Ви заинтересува. Използвайки този сайт, Вие се съгласявате с нашите условия

Разбрах