Реклама / Ads
5| 16536 |15.11.2016 ГЛАСЪТ

Военният пилот – спартанец, поет и дете

.
Военният пилот е много силна бойна единица.
Учените са категорични: новият изкуствен интелект ще е перфектен ако бъде създаден по подобие на бойните пилоти. Доказателствата са известни отдавна. В САЩ от години работят по програмата „Алфа”. И са наясно с нещата.
 
Тук обаче никой не си направи труда да изучи психологическия портрет на ген. Румен Радев когато бе номиниран за кандидат-президент. Още тогава щеше да е ясно с какъв човек си имат работа и конкурентите му и тези, които го издигат. В Америка един от пилотите, по който „работят” учените от университета в Синсинати е Джин Ли. Правен му е профил много пъти, за да се изследва всяко качество на характера и интелекта.

В тази посока много важни са записките на друг военен пилот – Джеф Сазърланд, който има над 100 бойни полета във Виетнамската война. Точно от него се извежда качеството да вземеш решение за секунда и това да ти спаси живота. Става въпрос за това, че когато летиш директно към целта, рискуваш да бъдеш ударен или свален почти на 100 процента. Ако за миг промениш курса, или се появиш от неочаквана посока – оставаш жив. Това решава пилотът.

В Руската военно-въздушна академия „Юри Гагарин” са провеждани множество експерименти, които доказват покриване на качествата на руските и американските пилоти. Съвпаденията са почти на 100 процента. Същото упражнение – с тестовете на Кралската военно-въздушна академия на Великобритания - показва аналогичен резултат. Едва ли нашите пилоти правят изключение. Разбира се, всеки човек е уникален сам по себе си, но в случая става въпрос за качества, които са доминиращи и определящи за една наистина трудна и много специфична професия.

 

Най-общи черти и психологически профил:

 

- Демонстративен тип. Всички пилоти са и малко артисти. При оценка от 6 до 18 пилотите се движат около 11,7.

 

- Целеустременост и упоритост. 16 от възможни 18 точки.

 

- Педантичен тип. Най-вече по отношение на собствените си решения – държи на тях до последно.

 

- Емоционален, но умее да се самоконтролира. Готов е да влезе в спор и дори конфликт, понякога и по дребен повод. Нетърпимост към фалша.

 

- Хипертимен тип. Изявена активност, самостоятелност, общителност. Обичат да летят, обичат небето, но не смятат, че трябва да обясняват на някого защо. Нещо като образа на мишлето-летец в невероятната история за мечти и реалност на Торбен Кулман... Те просто летят, защото искат.

 

- Елементи на дистимен тип поведение. Колебание, депресия и моменти на слабост. Производни от емоционални преживявания и нарушение на баланса на настроенията. Все пак само 6 от 14 точки.

 

- Прояви на тревожност и боязливост. Недостатъчна настойчивост при взимане на дадено решение, заради съмнения в неговата правилност. Прояви на колебание. Има го у пилотите, но значително по-малко от хората с други професии. Опасният въпрос е: Какво ще стане ако... Съотношението към решителността е 20:80 в полза на решителността.

 

- Тънка душевна чувствителност. Улавя неща, които много други дори не забелязват. Понякога са на "седмото небе” от радост, а понякога тъгуват за нещо, за което мнозина смятат, че не си струва.

 

- Емотивен тип. Пилотът е сърдечен човек, открит, отзивчив, съпричастен. Агресивността не му е присъща, макар професията му да е подготовка за военни действия.

 

- Циклотимен тип характер. Човек с добро настроение, широк, открит, приветлив. Предава настроението си и на околните. За такива хора казват: Умен и симпатичен.

 

Горната характеристика е съчетание на качества. У всеки пилот съотношението е различно, но като цяло това са хора с твърд характер, самостоятелно мислене, малко странни, неочаквано лирични и открити по детски. По детски, но не наивни. Това не изключва твърдостта и решителността, с която налагат волята си, когато е необходимо. Въпреки това учените открояват слабостта на летците към нежния пол - майка, съпруга, приятелка. При цивилните им колеги флирта е дори част от всекидневието. Камбанката бие: слабо място...

Те имат базисна оценка за действителността и понякога виждат света с очите на художник. Повечето пилоти в различни периоди от живота си са писали стихове. Не са им чужди чувството за превъзходство и власт. Но не в заповеден характер, доминиращ и подчиняващ. В този смисъл много ценна е оценката на Адлер за хората-воини, пълководци и водачи. На тях той приписва качества като воля, стремеж към лидерство, готовност за поемане на риск и саможертва, висок интелект и смелост. Често и своенравност.

Интелигентността е мноо важен елемент. Пилотите изучават и боравят с много сложна техника, често последно поколение, близка до космическата. Преминават берброй тестове за психическа устойчивост и физически натоварвания. 

Да не забравим романтичния ореол. Около тази професия и мъжете, които я упражняват винаги има любопитство, интерес и предпочитания. Момчетата мечтаят да станат летци и моряци, както момичетата балерини. Понякога очакванията са много големи, но и често оправдани.

В най-висока степен тези качества определят характера и профила на пилота въобще. Казано с едно изречение: военният пилот е железен човек, спартанец с детска, поетична душа.

Воин, спартанец, дете...

 

Тази оценка не направиха екипите на повечето кандидат-президенти. И атакуваха Радев повече от елементарно: бил човек на Кремъл, русофил, членувал в БКП и пр. Много примитивно и затова номерът не мина. Трябваше повече да помислят за посоката Вашингтон, Военно-авиационния колеж „Максуел”, щата Алабама, ролята на ЦРУ в съставяне на учебните програми и подбора на кадрите. Още пиарите на американския президент Томас Джеферсън през 1807 г. са създали правилата за изучаване на противника, ама кой да чете. Нашите каки си знаят всичко...

Още през август е било ясно, че САЩ са оттеглили подкрепата си за Бойко Борисов заради отказа му да се разграничи от модела #Кой, да скъса отношенията си с Делян Пеевски и нежеланието му да подкрепи радикални реформи в съдебната система и борбата с корупцията. Към кого е била пренасочена подкрепата, май вече е ясно. Тепърва ще се вдига завесата за това кой и кои кръгове са подкрепяли финансово терористични организации и в частност ИДИЛ и кой стои зад опитите да бъдат заблудени партньорските служби. Неуспешен опит, трябва да се подчертае.

Sic transit gloria mundi – Така преминава световната слава... А уж Борисов го бяха галили по главата трима папи...

 

Борис Петков

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 8| 9007 |01.12.2015 Има ли пилот в прокуратурата? . 55| 12672 |27.03.2015 Пилотът Лубиц и убиецът Брайвик-огледални психопати . 34| 8251 |13.12.2007 Има ли пилот в столичния самолет? Всъщност, какво ни пука!

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads