Четвъртък, 20 Септември 2018, 06:01
Frognews
62| 13332 |28.03.2013

Огнян Минчев: Някои социолози правят политически PR

.
Огнян Минчев Източник: Булфото
Трудно е за обикновения гражданин да различи социологическите агенции, на които може да се довери, от тези, които рекламират партии, тъй като няма нужните знания и интуиция, коментира политологът Огнян Минчев пред Фрогнюз.

Интервю на Ренета Попова


- Как ще коментирате резултатите от днес на американско социологическо проучване, което скандализира, като даде преднина на ГЕРБ пред БСП с 14%?

- Не мога да коментирам резултати, тъй като не съм емпиричен социолог и не мога да взема отношение към изследване, което нито съм правил, нито съм контролирал, нито съм виждал.

- Опорочени ли са социологическите проучвания в България?

- В Българската пазарна социология – българската демоскопия (изследване на общественото мнение), през годините бяха допуснати да се развият изключително негативни тенденции сред частните фирми, които се занимават с тази дейност. Практически има сливане и неразличимост между демоскопско проучване, от една страна, и от друга – политически пиар. Аз лично се ориентирам в тенденциите, като в годините съм си изработил доверие към определени социологически агенции и следя техните резултати.

- Кои са социологическите агенции, на които вие се доверявате?

- Не бих назовал конкретни имена. Това ще ме натовари с отговорност, която не желая да поемам. Освен това аз не съм професионален емпиричен социолог, аз се занимавам с политически анализ. Ползвам социологически агенции, но не мога да бъда публичен съдник на това кои са адекватни в професията и кои не. Ако се вгледате по-сериозно в работата на тези агенции и в начина, по който те представят резултатите, ще се уверите на кого може да се вярва и на кого – не.

- Какви препоръки бихте дали на гражданите, за да различат истинските социологически агенции?  

- За съжаление, обикновеният човек не може да притежава нито тези познания, нито тази интуиция, която да го ориентира. Този пазар излезе от определен етичен кодекс на професията социолог и от рамките на необходимата професионална отговорност. Не говоря за всички колеги! Повечето от тях са почтени хора и професионалисти. Но, за съжаление, на пазара те са примесени със социологически агенции, които под маската на социология открито извършват политически пиар. Затова е нужно поправяне на това нелегитимно сливане.

- Как може да стане това?

- Пътят е чрез въвеждането от социологическата професионална общност на определени стандарти, които трябва да се спазват. Ако не се спазват – нарушителите да бъдат публично санкционирани.  
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания. Моля, подкрепете ни.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. М. Врабевски: Дебългаризацията стана бизнес в някои региони 15| 8364 |31.10.2011 . Л. Королов: Някои разбират от македонския въпрос, колкото магарето от музика 34| 7268 |31.07.2010 . Огнян Минчев: Желева стана обеца на ухото на Борисов 8| 9151 |20.01.2010 . Ядрено лоби и медийни ченгета – някои го предпочитат горещо 101| 88415 |21.12.2008

КОМЕНТАРИ

Реклама
Реклама
Реклама

БЛОГОВЕ

Ние използваме "бисквитки", за да улесним Вашето сърфиране и да Ви покажем съдържание, което може да Ви заинтересува. Използвайки този сайт, Вие се съгласявате с нашите условия

Разбрах