Реклама / Ads

22| 8757 |08.08.2008

Цензура спира сайт, който „закрива” вестниците „Труд” и „24 часа”

.
Недопустима намеса в интернет пространството стана факт след публикация, в която се твърди: „С 30 на сто съкращения във вестниците „Труд” и „24 часа” започва постепенното изтегляне на медийната групировка ВАЦ от България”.

Паника тресе двете редакции. Започва битка за оцеляване на журналисти технически персонал. До есента една трета от редакционните колективи трябва да освободи бюрата в т.нар. „флагмани на периодичния печат. След изтекла вътрешна информация, че Гочева и Тошков са търсили съдействието на шефа на ДАНС Петко Сертов, за да разберат кой стои зад сайта www.opasnite.net63.net, страницата е директно блокирана и на нейно място излиза прозорец с текст: „Опасните новини – поради технически причини страницата е спряна. Моля да ни извините. Няма връзка със сървъра на базата данни.” В публикацията, която е подразнила „на макс” считащите се за полубожества главни редактори Тошо Тошев и Венелина Гочева, се цитират данни, според които рекламните приходи в двата ръководени от тях вестници са паднали с 2 милиона лева само за първите три месеца на 2008-ма, а тиражът им главоломно се смъква и вече е минал критичната граници от 70 хил. броя за „Труд” и още по-мизерните 50 хил. бр.  – за „24 часа”. „Това е бройката, която се печата, но колко остават непродадени и се бракуват, е фирмена тайна, известна само на германската разпространителска фирма „Стрела”, оглавявана от бившия служител на Държавна сигурност Тодор Атанасов, който се представя за бивш дипломат”, се казва в опасната новина, която предвидливо е „копната” от хора, запознати с прийомите на Гочева и на Тошев и съответно предвидили, че те ще направят всичко, за да ограничат разпространяването на новината. Което пък означава, че наистина Гочева може да иде посланичка в друга държава, а Тошев – да излезе в заслужена пенсия /през декември той навършва 66 години, а според германското законодателство мъжете се пенсионират на 65/.

Така двамата бигбосове ще освободят място на можещи хора, които не са се самозабравили и не слугуват на политици, бизнесмени и групировки.

Според „опасните” драматичното състояние на рекламата във вацовите вестници е персонална заслуга на рекламната шефка Мелания Рашева, за която се знае, че е била „сътрудничка в някогашната многотиражка „Кремиковски металург” и от секретака за една нощ се е превърнала в рекламен специалист.”. Всичките й опити да съживи интереса на рекламодателите към „Труд”, „24 часа”, „Жълт Труд”, „Нощен Труд”, „168 часа”, „Фермер” и още няколко издания на ВАЦ се провалят тотално. Опитите за реанимация с продаване на книги и DVD по реповете също не дават резултат.

Но това е само част от проблема – твърдят „опасните”. Истинската драма е в модела на управление, наложен от Тошев и Гочева. В редакциите като ток преминава и новината за сливане на двата „флагмана” в един. На първо време обединението ще започне с това, че различна щяла да остане само информационната част на изданията. Всичко останало ще бъде еднакво.

Според изтеклата по електронен път новина сезонното почистване на редакциите ще започне от провинцията, където предстои трансформация на кореспондентските бюра. Там ще останат общо по няколко души, които да обслужват, ако им изнася, с дописчици всички вацови вестници. Твърди се, че вече има поименни списъци кои кореспонденти ще бъдат задраскани от ведомостите за заплати.

Кризата на „Нощен Труд” и „ Жълт Труд” е факт от няколко години, като клюката за закриването им постоянно и системно се реактивира. В дупка е и популярният преди години седмичник „168 часа”, където някои от водещите журналисти се разбягаха по малотиражки. Главният редактор Николай Пенчев даже не правел опити да събира бягащите с обещания за тлъсти хонорари и командировки в чужбина. Вече била спряна и практиката на „тийм билдинги” с дву- и тридневни екскурзии, на които журналистите пият безпаметно. Шок и ужас предизвикало заявлението на главния редактор, който беше спряган за ръководител на неосъществения проект за жълт всекидневник на вацовете, че сваля от пиедестала звездите и вече всичко във вестника ще е по заслуги, а не по старшинство и репутация в покриваните ресори. „Няма да търпя да ме унижават”, реагирал моментално топрепортерът Иван Тропанкев и задул към събиращото журналисти от кол и въже издание „Поглед”, зад което стои бившето „превъзходителство” Петьо Блъсков.

Преди месец и нещо вестникът на Блъсков влезе в диалог с в. „Уикенд” в публикация, озаглавена: „Издателите на „Уикенд” са травестити, сменят си пола в Швеция”.

Отмстително, по блъсковски(вероятно написан именно от него), текстът от брой 24/14-20 юни т.г. на „Поглед”/ стр. 19/ гласеше: „Издателите на „Уикенд” най-сетне се решили на важна крачка в живота си. Синът на комунистическия поет Недялко Йорданов – Недялко Недялков, и ортакът му Мартин Радославов са в Швеция, за да претърпят хирургическа интервенция за смяна на пола”, научи „Поглед” от отлично осведомени източници. Но въпреки усилията екипът ни така и не успя да разбере какъв ще е новият пол на оперираните.”

Анонимният автор, който изяввява таланта си в рубриката „Под юргана”, дава доброжелателен съвет на Недялков и Радославов – да идат в Бразилия или Куба, тъй като по „достоверна информация” там интервенциите били безплатни. И накрая уточнява, че „последователите на транссексуалността от „Уикенд” предпочели да заложат на сигурно и да легнат под ножа в родината на Army of flowers. Фантасмагоричната дописка не може обаче да бъде прочетена на сайта на изданието.

Причина за гнева на Блъсковото вестниче, което се помещава в стаи на СБЖ на пъпа на София, е дописка в „Уикенд”, в която се твърди, че тиражът на „Поглед” се е свил до 4000 бройки.

v_k.jpg

Съдбата на ветерана Тошев пък може да се развие в две посоки, твърдят „опасните”. При първия вариант той си тръгва, плаща му се обезщетение и му се изкупуват акциите от вестника. Втората възможност за Тошев била да убеди германските сайбии в Есен, че това е в състояние да ръководи нов продукт, сбор от „Труд” и „24 часа” – нещо като „24 часа Труд” или „Труд 24 часа”.

В същото време упорито се говори, че Венелина Гочева също е пътувала тайно до Есен и е предложила услугите си на издателите, като обещала да създаде мегаредакция и мегаиздание, ако дадат на нея поста общ главен редактор. Никой обаче не взел насериозно думите й, твърдят преводачи, които посредничили в събеседването. Не помогнали и обещанията, че ВАЦ ще продължи да се ползва от закрилата на президента Първанов, министър-председателя Станишев, както и на бъдещия премиер Борисов” – твърдят в затворения временно сайт...

Ралица Хаджисотирова

Вестник „Шоу”

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay Donate now
Реклама / Ads

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Липсата на политическа алтернатива в България 20| 4984 |03.08.2008 . „Брюкселският” език – все още чужд за родните политици 9| 8597 |22.07.2008 . Перлено-бял мерцедес, с извинение 15| 5523 |17.07.2008 . Журналисти в ъгъла 8| 5306 |06.07.2008

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads

НАЙ-ЧЕТЕНИ

    Реклама / Ads

    БЛОГОВЕ