Реклама / Ads
Frognews
15| 4845 |25.06.2013

ДПС изхарчили най-много за избори, следват ги БСП и ГЕРБ

.
Близо 3 млн. лв. са похарчили от Коалиция за България за изборите на 12 май. На ГЕРБ изборите са излезнали с близо 1 млн. лв. по-малко от БСП, а ДПС е рекордьор с 3,9 млн. лева.

2 910 089,38 лева е общият размер на извършените от Коалиция за България разходи за предизборната кампания за парламентарните избори на 12 май.

Общият размер на финансирането на предизборната кампания на Коалиция за България е 3 230 749,94 лева. Набраните средства за финансиране на предизборната кампания са 3 019 475,24 лева.

Това става ясно от отчета на Коалиция за България за приходите, разходите и поетите задължения за плащане във връзка с предизборната кампания за изборите за народни представители на 12 май 2013 г., представен на Сметната палата.

Собствените средства на политическите партии, участващи в коалицията, са 2 865 613,72 лева. Размерът на получените дарения е 77 885 лева. Средствата на кандидати, издигнати от коалицията, са 75 976,52 лева. Направените разходи от за материали в това число, канцеларски материали, гориво и други са на стойност 178 816,79 лева.

Разходите за външни услуги, които включват медийни услуги, социологически проучвания, консултантски услуги, разходи за флайери, диплянки, брошури и други, както и разходи за масови прояви, наеми за помещения и други са на стойност 2 630 655,73 лева. Разходите за командировки и други са на стойност 53 509,58 лева. Общият размер на поетите задължения за получени стоки и услуги за предизборната кампания, неразплатени към датата на съставяне на отчета (10 юни 2013 г.) е на стойност 320 660,56 лева.

Разходите на ГЕРБ по кампанията пък са близо с милион по-малко - 1 956 867,85 лева, се разбра от отчета им пред Сметната палата.

Собствените средства на доскоро управлявалата партия ГЕРБ, получени от държавна субсидия, са 1 956 867,85 лева. На същата стойност са и извършените разходи по време на предизборната кампания. Разходите за материали в това число, канцеларски материали, гориво и други са на стойност 19 859,73 лева. Разходите за външни услуги, които включват медийни услуги, социологически проучвания, консултантски услуги, разходи за флайери, диплянки, брошури и други, както и разходи за масови прояви, наеми за помещения и други са на стойност 1 844 169,47 лева. Разходите за командировки и други са на стойност 51 277,27 лева.

Движението за права и свободи (ДПС) има най-скъпата предизборна кампания, което е похарчило 3,9 млн. лева за кампанията си. За сравнение "Глас народен" на Светльо Витков имала 14 500 лева.

Четвъртата партия, влязла в парламента - "Атака", е направила кампания за 584 000 лева.

Доста по-скъпи са кампаниите на Коалицията между ДСБ и Българския демократически форум - 2,1 млн. лева, като по-голямата част от тях отново са обявени като "собствени средства".

Партията на Меглена Кунева е направила кампания за 1,2 млн. лева.

Половин милион лева е струвала кампанията на Ред, законност и справедливост.

ЛИДЕР са дали 950 000 лева за предсрочните избори.

Кампанията на "Зелените" е струвала 30 900 лева.
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay Donate now
Реклама / Ads

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Най-много жертви на трафик - българи и румънци 0| 4687 |31.05.2013 . ОЛАФ: България е с най-много сигнали за измами с европари 20| 5209 |25.05.2013 . Р. Петков: Станишев показа, че "няма избори, които не може да загуби" 48| 5394 |13.05.2013 . "Атака" и "България на гражданите" - с най-много незаконни плакати 4| 4780 |08.05.2013

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads

НАЙ-ЧЕТЕНИ

    Реклама / Ads

    БЛОГОВЕ