Неделя, 26 Май 2019, 06:55
Реклама / Ads
Frognews
2| 3024 |05.05.2017

Хората най-много се жалват от мобилните оператори

.
Българските потребители се жалват най-често от проблеми в сферата на телекомуникациите – било заради дефектни телекомуникационни устройства, било заради условия по предоставяне на самата услуга, които могат да се окажат в някакъв момент за тях неизгодни. Това заяви в Русе председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.

Масови са и жалбите от уреди за битова електроника, онлайн търговия, дрехи и обувки. „От броя на жалбите и сигналите се вижда, че хората са все по-активни и знаят кога към тях се правят опити за нелоялни търговски практики и са склонни да обръщат внимание на това и да защитят своите интереси. През миналата година сме получили над 20 000 жалби и сигнали от потребители, което един ръст спрямо предишни периоди“, коментира Маргаритов. В по-голямата си част от подадените жалби и сигнали са основателни, а при 70 процента от тях потребителят получава компенсация от търговеца.

 

В комисията постъпват и жалби от чуждестранни граждани, но те не са много. „Ние ги разрешаваме като казуси и благодарение на функциониращия към нашата комисия Европейски потребителски център, който играе ролята на контактна точка и може да получава такива сигнали от чужденци дори, след като те са се прибрали в своите държави. Най-честите случаи касаят по-скоро изгубен багаж, който не е бил доставен на аерогарата или някакъв проблем, свързан с осъществяване на самото пътуване , и то най-вече със самолет, когато има закъснения на полети и т.н.“, обясни Маргаритов. Почти няма случаи чуждестранни граждани да са се оплакали от качеството на туристическия продукт, допълва БГНЕС.  Случаите на рекламации в тази област са по-малко от 2 процента.

 

Не липсват и опити за спекулации, при които потребители се жалват нарочно, с цел да получат облаги от търговеца. „Има констатации за т.нар.превратно упражняване на потребителски права, тъй като в отношенията потребител-търговец законът дава по-голяма закрила на потребителя. При онлайн търговия например се закупуват облекла за някакъв конкретен повод и след това в рамките на 14-дневния срок за право на отказ потребителят, тъй като и без това вече не му е нужно, прави опит да върне тази стока“, коментира председателят на КЗП. За щастие това не е масово явление.

Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания. Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Елена Поптодорова: Хората ме подкрепиха 11| 4317 |30.04.2017 . Вижте страните с най-много бойци от „Ислямска държава“ 0| 4589 |22.04.2017 . Явор Нотев: Хората са отвратени от политическите борби 3| 3749 |20.04.2017 . Собственичката на хосписа в Елин Пелин: Имам имоти, защото хората са ми ги дали 0| 3719 |18.04.2017

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
Реклама / Ads

БЛОГОВЕ

Ние използваме "бисквитки", за да улесним Вашето сърфиране и да Ви покажем съдържание, което може да Ви заинтересува. Използвайки този сайт, Вие се съгласявате с нашите условия

Разбрах