Реклама / Ads

20| 8589 |14.12.2010

Продадоха „Труд”, „24 часа”и "168 часа"

.
В последно време моделът на немския вестникарски концерн ВАЦ не работел както преди; имало загуби и спад на тиражите. Новият собственик си поставя амбициозната задача да оздрави вестниците.

Карл Хабсбург- Лотринген и партньорът му Христо Грозев са новите собственици на медиите на ВАЦ в България. Сделката е финализирана днес, съобщава Sofia press.

Че фирмата им BG Privatinvest GmbH се включва в проект в печатните медии в България, писа преди десетина дни австрийският вестник "Виртшафтсблат"
, като се позовава на виенския адвокат Александер Грубер, който е пълномощник на Карл Хабсбург-Лотринген. "Тъй като проектът трябва да бъде одобрен от Комисията по конкуренцията в България, е проблем да се каже нещо допълнително към това", заявил тогава за вестника адвокатът Грубер.

Според вестник "Виртшафтсблат" Карл Хабсбург-Лотринген, бивш водещ на телевизионно шоу, бивш член на Европейския парламент и бивш военен пилот разширява търговския си хоризонт. В търговския регистър на Виена миналия петък е била вписана BG Privatinvest GmbH. 34% от акциите на компанията със седалище във Виена притежава българският гражданин Христо Грозев, а по 33% Карл Хабсбург-Лотринген и живеещия в Лондон германец Даниел Руц. Хабсбург -Лотринген и Руц си поделят управлението й. Съкращението BG в името идва от България. Като дейност на фирмата в регистъра е записано "участие в други дружества в страната и чужбина".

Според други информации като местни партньори за инвестицията били привлечени Огнян Донев и Любомир Павлов. Донев е председател на Съвета на директорите и Изпълнителен директор на "Софарма". Запознати твърдят, че в неговата биография „немската следа” е много осезателна ‒ той е учил в Хамбург и Виена, защитава докторска степен по икономика в Берлин. Любомир Павлов пък е акционер в "Софарма", близък до кръга на Ст. Софиянски от времето на управлението на СДС.

Frognews.bg напомня, че първи съобщихме за предстояща продажба на вестниците. След това няколко пъти се появяваха различни слухове за вероятните купувачи ‒ говореше се, че главният редактор на „Труд” Тошо Тошев, който притежава акции от „Медиа холдинг”, търсел пари от приятели, за да купи „Дневен Труд”. Негови близки тогава заподозряха интригантски игри зад мълвата. Впоследствие се чу, че рекламният бос Красимир Гергов преговарял за закупуването на вацовите издания за 60 млн евро.

Frognews.bg
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay Donate now
Реклама / Ads

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Продадоха bTV за 400 млн. евро 7| 4217 |18.02.2010 . Газът тръгва в понеделник. Продадоха картина на Путин за 1,1 млн долара 26| 4642 |18.01.2009 . Продадоха сградата на General motors за рекордните 2,9 млрд. 1| 4230 |26.05.2008

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads

НАЙ-ЧЕТЕНИ

    Реклама / Ads

    БЛОГОВЕ