Реклама / Ads
Frognews
9| 3658 |24.03.2019

Стартира кампания срещу демографската криза в България

.
Петя Дикова и доц. Георги Бърдаров
В началото на седмицата стартира кампания на неправителствената организация ДНК, наречена ”Направи го сега!”. Целта й е да мотивира младите хора да станат родители, без да отлагат момента, както и българите зад граница да се върнат в страната ни.

Това обявиха в предаването предаването „120 минути” доц. Георги Бърдаров от Геолого-географски факултет към Софийския университет и водещата Петя Дикова.

 

„Кампанията е в две посоки – стимулиране на раждаемостта и привличане на българи, които са в чужбина и искат да се завърнат. Прави се платформа „Bulgaria Wants You”, която да свърже бизнеса с такива българи, тъй като голяма част от тях могат да бъдат решение на демографския проблем на България”, обясни доц. Бърдаров.

 

 „В България има доста клишета, когато говорим за демография и проблема с раждаемостта. Не се стига до същността на процесите. Много разпространено е, че само кариерата е причина. Обвиняват младите, че са кариеристи, егоисти и материалисти, с което не съм съгласен. Всяко едно поколение е продукт на системата и времето, в което живее”, на мнение е доц. Бърдаров.

 

Неговата теза е, че младите хора у нас са по-патриархално и консервативно настроени от своите връстници на запад. Те имат по-голямо отношение към брак, семейство и деца, което е ценното.

 

„Часовникът при жените тиктака и процесите, свързани с репродуктивното здраве, са тихи и минават незабелязано. В този смисъл кампанията на ДНК е много ценна, защото един от основните проблеми на ниската раждаемост е именно късното решение за създаване на дете”, коментира водещата Петя Дикова.

 

 „В Европа има един такъв проблем, който го определят като пандемия – стерилитет в активна възраст. Хората отлагат до момента, в който не могат да имат деца, а са в активна възраст. В България младите двойки, които искат, но не могат да имат дете, са около 150 000”, допълни доц. Георги Бърдаров.

 

Статистиката сочи още, че всеки трети мъж има стерилитет, който е предизвикан от стрес. Това също се превръща в пандемия.

 

Тази година за първи път всички двойки, записали се в кампанията, ще имат възможността да получат най-важните неща, нужни за отглеждането на детето им през първите 12 месеца - дрехи, памперси, храна и козметика. През януари 2020 г. на лотариен принцип пред нотариус ще бъдат избрани 20 семейства, които ще получат своя "Бебешки ДНК пакет", всеки от които е на стойност 5000 лв.

 

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay Donate now
Реклама / Ads

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. ЧЕЗ Разпределение стартира поредица от мерки за защита на щъркелите 0| 3048 |24.03.2019 . За Нено Димов скандалът с апартамента на Цветанов е заради предизборната кампания 9| 3821 |22.03.2019 . Стартира първата национална кампания за насърчаване на дарителството ”БЪЛГАРИЯ ДАРЯВА!” 2| 3295 |15.03.2019 . Изтича срокът за документите за първата кандидатстудентска кампания в СУ 0| 3171 |15.03.2019

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads

НАЙ-ЧЕТЕНИ

    Реклама / Ads

    БЛОГОВЕ