Реклама / Ads
0| 3909 |15.01.2019 НОВИНИ

Свиленски: С концесията на Летище „София“ се нарушава правото на ЕС

.
„С концесията на Летище „София“ се нарушава правото на ЕС. Внасяме сигнал до ЕК, изготвен от нашите експерти, специалисти и юристи, във връзка с това, че намираме в договора, в условията за концесия, намеса на държавата или предоставяне на държавна помощ“.
 

Това заяви зам.-председателят на ПГ на „БСП за България“ Георги Свиленски на пресконференция в централата на партията.

 

Той подчерта, че е изпратено писмо и до премиера Борисов, с което се иска незабавно да спре процедурата по концесията до произнасяне на ЕК за това има ли държавна помощ спрямо бъдещия концесионер на летището.

 

„Предоставяме 28 страници аргументи и нарушения на законодателни и правни норми в ЕС“, допълни той. Свиленски припомни, че срокът за концесията на Летище „София“ е бил продължен за четвърти или пети път и няма да бъде проблем отново да се промени.

 

Като първи аргумент народният представител посочи, че в радиус на 100 км от Летище „София“ никой друг концесионер няма право, с участието на държавата или самостоятелно, да изгражда летище.

 

„Това дава предимство на бъдещия концесионер в рамките на 35 години, плюс още 18, ако бъде продължена концесията, София да има едно единствено летище, без оглед на развитието на пътникопотока, на инфраструктура, нужди от второ летище“, обясни той.

 

По неговите думи, отчуждаването на терени, които към момента не са в обхвата на концесията, но ако концесионерът реши, че има нужда от тях, ще се извършва от държавата за сметка на концесионера, като разходите по тези отчуждавания ще се приспадат от инвестицията, която му е заложена в договора. „Т.е. той няма да изпълнява инвестициите, които предварително е заложил – втора писта, концесионни такси, трети терминал, а тези инвестиции ще му бъдат приспадани като капиталови разходи“, посочи Свиленски.

 

По неговите думи в договора е записана квалифицирана законодателна промяна. „След сключване на договора, ако държавата направи някаква законодателна промяна, касаеща всички летищни оператори, частта, която засяга бъдещия концесионер на летището, да му бъде признавана отново като капиталови разходи от инвестиционните намерения, които е имал първоначално. Отново се предоставя предимство пред другите конкуренти или летищни оператори“, допълни зам.-председателят на ПГ на „БСП за България“.

 

Като следващ аргумент той посочи, че държавата е задължена да изгражда, поддържа допълнителни пътища и подходи за нейна сметка. „Държавата ще предоставя помощ на концесионера за получаване, подновяване и удължаване срока на всички разрешения, съгласия, във връзка с действието на договора. Такива условия няма в държавата към нито една фирма или концесионер“, категоричен е Георги Свиленски. 

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 1| 4567 |12.01.2019 Ракетен удар на Израел по летището в Дамаск . 0| 3893 |06.01.2019 Стачка блокира утре летището в Берлин . 0| 4220 |05.01.2019 Летището в Мюнхен отмени 120 полета заради снеговалеж . 2| 3668 |02.01.2019 За четвърти път удължават срока за концесията на летище „София”

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads