Понеделник, 24 Септември 2018, 07:10
Frognews
17| 10093 |20.12.2012

Те ти, Булка, деликатес

.
Дали с рекламата на онова нещо, дето не е сирене, започва "ЕФтината Коледа" на Миро Найденов?

"Не е сирене, а деликатес!", казва Жулиета, чийто рекламен образ в клипа за продукта (и двата Made in BG) е изваян като средно аритметично от съдържателка на магистрален мотел и сервитьорка в чалга клуб.

В България онова, което не е правено от сто процента мляко, а е сурогат, правен от растителни мазнини, се нарича деликатес. Без кавички. При това здравословен - ако вярваме на рекламата, съдържа малко холестерол, под 10 мг/100 г при препоръчителен дневен прием до 300 мг, нищо, че е имитиращ продукт, както се мярка за секунда в края на клипчето... Излиза, че ще сте по-здрави, ако консумирате "Булка"-та, вместо истинско сирене. Аре стига бе.

Рекламират ми го по доста противен начин, обиден за мен, а, както се оказва, и за много от приятелите ми. По същия начин, по който рекламата на един сладолед е обидна за хората, които заекват. Така мисли Комисията за защита от дискриминация, но не и СЕМ.

А сиренето от (сто процента) мляко не е деликатес. То си е просто сирене. В случай че някой се обърка и реши да рекламира например овче саламурено сирене като голяяяям деликатес.

Понятията у нас обаче са подменени. В нормалния свят деликатес, чийто произход, естествено, е френски - от delicatesse, означава някакво рядко ястие, лакомство. И, както Wikipedia подсказва, особено вкусно, изискано, което не е за "наяждане". Тоест, подсеща за френско сирене, не българско.

Каквото и в рекламата, такова и по щандовете в супермаркетите. А най-забавен е етикетът "млечен деликатес" (!!!), поставен на продукта, сложен на рафт, на който е обозначено "продукти с растителни мазнини".

Така че освен че е обидно, е и подвеждащо. Според чл. 33 от Закона за защита на потребителите: "Заблуждаваща е всяка реклама, която по какъвто и да еначин, включително по начина на нейното представяне, подвежда или може да подведе лицата, до които е адресирана или достига, и поради това може да повлияена тяхното икономическо поведение или по тези причини нанася или може да нанесе вреди на конкурент". Всъщност, къде е Комисията за защита на потребителите?

Изобщо рекламите на храни и напитки в България са разделени на два признака: единият е просташки, другият патриотарски. Когато двата подхода се смесят, получава се кофти смес, като в нискобюджетен кренвирш, от който получаваш яки киселини в стомаха. И дори улично куче не го яде, камо ли кучето на министър Найденов.

Когато човек гледа клипчета за храни, които рекламират евтиния по пошъл начин, се чувства също толкова евтин и третокачествен. А обидата, в духа на Наказателния ни кодекс, е противоправно посегателство върху честта и достойнството на човека...

А може би трябваше да пише, че "деликатесът" е за хора, които, като работниците на ВМЗ-Сопот, не са вземали заплати от месеци, на част от тях им е спрян токът и живеят на свещи? Защото другото сирене е истински деликатес.

На мястото на чалгаджийките също щях да се засегна. Също и ако бях съдържател на заведение - кой би признал, че слага не сирене, а микс от палмово масло на шопската салата?

Абе, както казва с прелестен лек диалект Ромео: "Наистина, отвсякъде е шес(т)".

Миранда
webcafe.bg

Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания. Моля, подкрепете ни.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Как Индия ще измести Китай в глобалната икономика 11| 8265 |18.12.2012 . Сбогом на оръжията... 8| 6919 |16.12.2012 . "Фолклор ТВ" на война срещу „Близу“ 37| 11962 |14.12.2012 . Призраците на миналото маршируват из Украйна 2| 5002 |12.12.2012

КОМЕНТАРИ

Реклама
Реклама
Реклама

БЛОГОВЕ

Ние използваме "бисквитки", за да улесним Вашето сърфиране и да Ви покажем съдържание, което може да Ви заинтересува. Използвайки този сайт, Вие се съгласявате с нашите условия

Разбрах