Реклама / Ads
1| 5982 |01.06.2007 АКТУАЛНО

Did you see me on SeeMe ?

.
Замисляли ли сте се някога какво ще стане ако съберете на едно място повече от 30 ди-джея, продуценти, основатели на букинг агенции, собственици на музикални лейбъли, радио станции, списания, клубове с всички истински фенове на съвременната електронна музика в България? Отговорът е “Come 2 SeeMe 2 “.
 

 


В София се проведе второто издание на музикалния фестивал "SeeMe" /17.05.2007 - 18.05/ Идеята на организаторите е българите и българските ди-джеи да сверят часовниците си с това, което става в света на денс музиката. В рамките на събитието имаше най-разнообразни семинари и дискусии посветени на различни теми конкретно засягащи съвременната музикална индустрия: от какво се ръководят пазарите, какви фактори влият на продажбите, кои са най-новите тенденции и нови ли са те всъщност.


Това е опит за създаване на мрежа за откриване на музикални находки, създаване на бизнес контакти между професионалисти от електронната музика. То включваше три основни блока – конференция, изложение, фестивал. Трябва да отбележа, че това е един перфектен пример за това как трябва да бъде организирано едно музикално събитие независимо дали ще се отнася за електронна денс музика, за Pop или за любителите на Jazz. Разнообразието на покритите теми в комбинация с броя и качеството на чуждестранните гости го превърна в събитие със собствена значимост за развитието на тази култура у нас.


Фестивалът:


Партитата бяха в парти центъра на 4-ти км. Той бе разделен на три зали, в които бяха представени различни стилове и течения както и нови таланти със свойте свежи идеи и желание за експерименти. За пореден път се убедихме, че атмосферата на музикалните фестивали е неповторима. Ще спомена само част от гостите: Ade Fenton. Satoshi Tomiee, Hector Romero, Les Schmitz, Chris Bailey, Danny Freakazoid и много други.


 Първата вечер наистина добро впечатление направиха:

Sunnery James, Ryan Marciano, Quintino, Laidback Luke (Anna Agency), Lucien Foort ,Andrei Russo(перкусионист), Lady Bee (MC), Rishi Romero. Или с други думи 6 ди-джея в комбиниция с неуморен дръмър („барабанист“, който в случая свири на барабани, перкуции, бонгос и др. ) и Mc Lady Bee - една от новите звезди на холандската денс сцена. Докато последната вечер Lottie от Ministry of Sound заедно с Fergie буквално взривиха залите със завладяващите си сетове.


Засягнам съвсем леко програмата на партита поради простата причина, че те отминаха и няма как да ги пресъздам. За мен по-важни са изводите които могат да се направят за развитието на нашата сцена до подобно ниво.

 

Конференциите:


На първата лекция, на която присъствах, ди-джеите изразиха своето желание да увеличат дела на електронната денс музика в световен мащаб. Според тях посланието на музиката се е променило значително, а вокалите или тяхната липса са определящи. Бяха обсъдени качеството на новите вокали, начина, по които те биват представени на публиката и нейното желание да ги слуша. Оспорено бе качеството на съвременната музика, която според някои не вдъхновява и не провокира ди-джеите да пускат повече вокали в своите сетове ( аз лично не мога да се съглася с подобно твърдение, но това бе мнение изказано от самите ди-джеи ...). Според тях ди-джея играе решаващата роля в “образоването” на публиката. Те не пропуснаха да споменат желанието си да обвържат публиката по един по-различен начин „не искаме партитата да представляват поредния повод за употребата на наркотици, а искаме да предадем своето послание, така че на другия ден тези хора да носят това послание вътре в себе си“.

Hector Romero сподели, че му е омръзнало да вижда парчета публикувани в интернет със надпис от сорта – „ направих това парче вчера какво ще кажете..“ това говори за непрофесионално отношение от страна на въпросния ди-джеи. Необходима е много работа върху едно парче – или както се казваше в един филм „Яко бачкане“.


 Направена бе демонстрация на новото ди-джеи оборудване на Pioneer. Всъщност това не бе просто демонстрация, а малко шоу. Водещият от самото начало приканваше всеки от присъстващите да излезне отпред и да пробва възможностите на dvd плейърите, които позволяват миксиране, обработка и така любимите scratch-ове на звук и картина в едно. Това променя значително ролята на ди-джея, превръщайки го и във ви-джей като така се създава възможност за постигане на по-хармоничен сет. Това определено изисква повече умения и вдига летвата пред съвременните изпълнители още по-високо. Макар и не широко разпространена тази технология има сериозен потенциал и нейния успех е предначертан.


Част от лекциите се стремяха да покажат по какъв начин българските продуценти трябва да представят продукцията си извън страната ни. Основният извод за тях трябва да бъде, че без изграждане на истинска мрежа тук в рамките на България няма как да успеят навън. Трябва да се започне с усилена работа върху даден музикален проект и да се убедите, че той е достатъчно качествен, носи в себе си нещо ново и има свой стил. Тогава той трябва да бъде представен пред местната публика да се наблюдава нейната реакция. След това се преработват забелязаните недостатъци и едва тогава може да се мисли за продуциране на проекта извън страната. Голямата разлика между структура на българския музикален пазар и този в Европа и САЩ, насърчава младите да търсят реализация навън. Преди да изградите своя собствена мрежа обаче няма да съществува професионално отношение и възможности за работа на професионално ниво, което ще ни остави в ролята на догонващи.


Влиянието на съвременните информационни системи върху посоката на развитие на тази индустрия бе друга тема. Нелегалния download (сваляне на музика от интернет) и персоналните блогове (MySpace) значително променят начина, по който се правят продажби. Това дава възможност на младите артисти да представят себе си по нов начин, но дали този нов начин им дава някаква реална преднина. Или виртуалното пространство е претъпкано с количество музика, един минимален процент от която е стойностна. Темата за свалянето на вече всеки му известните mp3 файлове отбеляза факта, че в България и да искаш да си купиш такова нещо е трудно да го направиш поради две причини. Първо найстина не са много сайтовете на български език, от които можеш да направиш подобно нещо, а пък голяма част от чуждестранните сайтове не приемат плащания от България било то с кредитна или дебитна карта.

 Собственик на радиостанция в Холандия сподели, че според него причината холандската сцена да е така добре развита и структурирана от части се крие в това, че тя е напълно отворена към новото и чуждото – там пускат ди-джеи буквално от цял свят. Това което е необходимо за да пробиете даден български изпълнител или лейбъл, в Холандия според него е музика притежаваща нещо интересно, провокиращо. За съжаление обаче ди-джеите не отделят достатъчно време върху изработването на музиката. Накрая разбира се имаше оптимистично послание към младите ни таланти !!!

„ ... всичко е въпрос на желание, вие сте вашия собствен продукт, трябва да се научите да продавате продукта и то на добра цена. Не чакате някой друг да ви промотира. Комуникацията, имиджа и начина, по който забавлявате публиката са компоненти на професията DJ. Те, заедно с качеството на музиката ви, ще определят до каква степен ще успеете, в това с което сте се захванали“.


Подобно събитие е много полезно за всички млади хора желаещи да се занимават с музика. Дава им възможност да се докоснат до истинската денс култура, такава каквата съществува извън родината ни. Там където хората искат да кажат нещо чрез музиката си , искат да направят нещо ново, оригинално и свое. А не да гледат към другите (било то страни или изпълнители). Затова, млади „ди-джеи”, когато чуете, че догодина ще има SeeMe 3 напрвете каквото трябва за да присъствате. За да чуете как хората казват – „обикновенно вълшебното число за да постигнеш някакъв успех на тази сцена е 10 – десет години усилена работа „ за да се запознаете с хора които са успяли в този бранш и за да се опознаете по-добре с хората, които се занимават с музика в България и са вашите реални конкуренти.


Хората oбаче не са добре запознати с това, което предстои. Не знаят каква полза могат да имат от хората с които получават възможността да се запознаят. Необходима е предварителна подготовка и проучвания. Доказателство е липсата на въпроси по време на събитията. „ хайде не се стеснявайте“ - подканва модераторът, но публиката не се стеснява просто това, което чува е прекалено ново за нея за да има конкретни въпроси.

 

 

Други теми обсъдени на тридневната конференция бяха:

Бъдещето на денс музиката в Югоизточна Европа

Как да управляваме успешен нощен клуб: бих казал много актуална тема имайки предвид множеството клубове появили се в България, някои от тях хубави, някои от тях ...

Начина по който радиото влияе на музикалните разбирания на масите

Не бяха пропуснати уеб страниците които покориха сърцата на младите хора в цял свят – YouTube, My Space, Till Late.


Изложението:


То се проведе в Балната зала на Военния клуб. Имаше щандове на различни компании свързани с музикалната индустрия като Apple, Dynacord, Virtual events и др. На него имаше възможност за промотиране на музикални лейбъли (от англ. Label – звукозаписна компания). Беше представен и един от най-големите фестивали в нашият регион – Exit festival в Нови Сад (Сърбия). Изложението предостави възможност на младите танцьорки да участват в кастинг на известният клуб “Amnesia” в Ибиса. А последната вечер ни предложи нестандартно модно ревю на "Tottaly erected" на което бяха представени атрактивни облекла.

 

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 1| 1634 |28.03.2024 Politico: Дезинформацията се превърна в най-голямата заплаха за честността на изборите . 25| 5776 |27.03.2024 Дойче веле: Руските наказателни колонии - новият Гулаг . 29| 2785 |26.03.2024 Избори! ГЕРБ отхвърли предложението на ПП-ДБ за правителство с втория мандат . 1| 10962 |26.03.2024 Meduza: 10 въпроса, на които няма отговор три дни след атентата в Крокус

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads