Четвъртък, 20 Септември 2018, 11:58
Frognews
32| 6392 |29.10.2010

„Газпром” сложи ръка над "Труд" и "24 часа”?

.
Руският газов гигант "Газпром" е придобил собствеността над българските всекидневници "Труд" и "24 часа" чрез посредническа фирма, съобщи сайтът Bulgaria News, позовавайки се на информиран източник от Виена.
Параметрите на сделката са били договорени миналата седмица.

За продажбата са разговаряли Бойко Борисов и Ангела Меркел, от една страна, както и Бойко Борисов и Владимир Путин, от друга.

По-подробно за нея е разговаряно и на срещата на българския премиер с Алексей Миллер, генерален директор на "Газпром" на 15 октомври в София. Консултант на сделката е руският олигарх Александър Лебедев, собственик на британските вестници "Лондон ивнинг стандард" и "Индипендънт", смятан за Троянския кон на Кремъл на Албиона и определян от английските вестници като екс-агент на КГБ. Той беше в София на 8 октомври за участие в конференцията "Изтокът гледа на Запад", партньорство на фондацията на бившия руски президент Михаил Горбачов и фиондация "Славяни"..

Мултимилионерът Лебедев е неизменен спонсор на всички проекти на Горбачов. Договорено било да отпаднат всички сателитни издания и да останат да съществуват само флагманите на групировката ВАЦ у нас: "Труд" и "24 часа".
Информация за смяна на собствениците на немско-българските издания тръгнаха през пролетта от вестник "19 минути" и сайта "Фрогнюз". Според тях интерес към изданията проявяват банкерката Цветелина Бориславова и рекламният бос Красимир Гергов. По информация на Bulgaria News издателят на "Капитал" и "Дневник" Иво Прокопиев, финансиран от Сибанк и Цветелина Бориславова, е имал намерение да придобие пресгрупата за 40 милиона евро - 30 милиона за недвижимите имоти и 10 милиона за печатните издания, след което в сградите на ВАЦ да се настанят официални институции, които да плащат добър наем от държавния бюджет.

Както е известно, финансовият министър Симеон Дянков е изключително приближен на Цветелина Бориславова и е смятан за откритие на Иво Прокопиев.

Но според източниците на тази версия премиерът Борисов научил за схемата и забранил осъществяването й. Пред Bulgaria News вдиден бизнесмен обясни, че друга схема е била предложена от Красимир Гергов - да се яви като лице и "консултант" на сделка за покупка на медиите на ВАЦ, обещавайки рекламните му агенции да осигурят задоволителни приходи от реклама за бъдещите собственици. Впрочем, отдавна съществува аномалия: "Труд" и "24 часа" получават големия пай от рекламните бюджети за печатни медии, контролирани от фирмите на Красимир Гергов, след като отдавна намалените тиражи ги поставят след "19 минути", "Телеграф", "Уикенд", "Шоу" и други. Сделката, обаче, се забавила, защото се търсели български и чужд инвеститор за тристранен консорциум - българският бил готов да се включи само при наличието на солиден чужд купувач.

Източници на Frognews.bg пък коментират, че с интереси към ВАЦ е и лондонският играч Спас Русев, който кадруваше в правителството на НДСВ. Апетити към немските медии в България имала и холандска групировка.
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания. Моля, подкрепете ни.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Борисов на път да скара "тройната коалиция" 10| 6779 |29.10.2010 . Дълголетието - на една ръка растояние... 2| 4675 |27.10.2010 . И. Костов: Президентът е близо до главата на Октопода 79| 10959 |27.10.2010 . Пълнолетен обвиняем се крие - мама и тате го защитават 57| 13200 |27.10.2010

КОМЕНТАРИ

Реклама
Реклама
Реклама

БЛОГОВЕ

Ние използваме "бисквитки", за да улесним Вашето сърфиране и да Ви покажем съдържание, което може да Ви заинтересува. Използвайки този сайт, Вие се съгласявате с нашите условия

Разбрах