Сряда, 26 Септември 2018, 10:05
Frognews
4| 5234 |08.08.2009

Как да използуваме микротелефонната гарнитура?

.
Да сме наясно с кого говорим, какво ще говорим и как ще осъществим връзката - пряко или чрез "посредник".
Това са само част от инструкциите на БТК през далечната 1984 г., които днес може би звучат дори смешно на всички онези, които не помнят дуплекса, разговорите чрез посредник("телефонистка") и номер 180, на който можеше да се провери колко е часът. Предлагаме ви пълните инструкции на Български пощи, публикувани в "сборника" Телефонни услуги в София от държавно издателство "Техника".

За ефективно използуване на телефона е необходимо да се съобразяваме със следното.
Кога да разговаряме по телефона? Препоръчва се телефонен разговор, когато трябва да предадем бързо или недокументирано съобщение. Във всеки друг случай телефонният разговор трябва да се замени с писмо или телеграма.

С кого да говорим? Предварително трябва знаем с кое лице ще говорим и по какъв начин ще осъществим връзката с него - направо или чрез посредник.
Необходимо ли е провеждането на разговор? Няма ли да се дублира разговорът с някакъв предишен или следващ. Може ли да се отложи или въобще да не се провежда.

Какво ще говорим? Трябва предварително си изясним съдържанието на разговора и последствията от него. Да не употребяваме излишни думи. Разговорът да бъде къс и делови.
С абонат от кое населено място ще говорим? Цената на междуселищен телефонен разговор зависи от разстоянието между селищата, от продължителността на разговора, а при свързване с посредничество на телефонистка — и от категорията. Препоръчва се телефонен разговор на далечно разстояние да се води само при наложителни причини при условие, че в момента няма друго средство за предаване на съобщението.

Как да разговаряме по телефон? Времетраенето на всеки телефонен разговор може значително да се намали, ако предварително се подготвим за него и ако контролираме силата на говора си, за да бъде той най-разбираем. Силното говорене по телефона не гарантира добро чуване, напротив, налага повече повтаряне и загуба на време. При използуването на телефонен автомат спазвайте реда си и водете кратки разговори. Ако търсеният абонат не отговаря, излезте от кабината, за да дадете възможност на следващия да използува телефона, след което може да се обадите повторно.
Телефонистките от учрежденските телефонни централи при обаждането си задължително трябва да съобщават името на учреждението или предприятието, което обслужват.

При използуване на служебен телефонен пост редно е обаждащото се лице, вдигнало микротелефонната гарнитура (слушалката), да назове отдела на учреждението, предприятието или завода или своето име. Например: „Счетоводството на завод „Витоша" или „Слуша ви Иванов". Ако разговорът трябва да се води не с вдигналия микротелефонната гарнитура (слушалката), а с друго лице, трябва да се помоли то да бъде повикано. Например: „Моля, бихте ли повикали другаря Петров." Обаждащият се трябва кратко да уведоми може ли лицето да бъде повикано или то отсъствува. Не е уместно да проявява любопитство и подробно да се разпитва за причините на повикването.
Служебният телефонен пост не е предназначен за водене на лични телефонни разговори. При водене на служебен телефонен раз-овор бъдете делови, за да не губите чуждото работно време и да не заемате излишно телефонни линии и съоръжения, необходими за провеждане на други служебни разговори.

Ако е осъществена неправилна телефонна връзка, трябва да се извиним на абоната за безпокойството, а той също трябва да прояви вежливост.
При даване на поръчка за междуселищен или международен телефонен разговор първо се съобщава желаната негова категория — светкавичен, бърз или обикновен, след това населеното място и точният адрес на търсеното лице, учреждение, предприятие, завод и пр.
Когато се обаждаме на служба „Телефонни справки", след като чуем глас на дежурната телефонистка, съобщаваме ясно най-малко две имена на абоната, чийто телефонен номер искаме да узнаем, и улицата, на която живее. Ако не знаем улицата, уведомяваме за жилищния комплекс или квартала.
Когато не се води телефонен разговор, микротелефонната гарнитура (слушалката) трябва да легне плътно върху телефонния апарат. В противен случай абонатът не може да бъде повикан, изразходва се излишна електроенергия в автоматичната телефонна централа, непроизводително се заангажират телефонни линии и съоръжения. При всички случаи на отворен телефонен апарат, от който не се води разговор, се сигнализира автоматично в АТЦ и телефонът се изключва, а при повторен случай се прекъсва. Забранено е телефонният апарат да се оставя отворен или да се изключва от линията с цел да не се приема повикване от друг абонат.

Номерът, който ще се набира, за да се води разговор, трябва да се знае, преди да се вдигне микротелефонната гарнитура.
Набирането на номера на търсения абонат става по следния начин. Вдига се микротелефонната гарнитура и след като се чуе сигналът от АТЦ „избирай", т.е. периодично повтаряне на къс и дълъг звуков сигнал, се набират последователно и без прекъсване цифрите на номера. Това става, като шайбата се завърта с пръст от всяка цифра до определен краен предел (до ограничителя) и се пуска свободно да се върне в първоначалното положение. Набирането на номер с помощта на молив, химикалка или друг предмет, както и бързото завъртане на шайбата или задържането й с пръст при връщането са причини за погрешно свързване.

Когато желаният абонат е зает в друг телефонен разговор, в слушалката се чува сигнал „заето". Този сигнал може да се чуе още с вдигането на слушалката или след набирането на някоя цифра от номера, което показва, че линията или съоръженията в АТЦ в този момент в избраното направление се ползуват от друг абонат. Препоръчва се при набирането на всяка цифра да се слуша внимателно и щом се чуе сигнал „заето", да се затвори апаратът и да се изчака две, три минути, преди да се започне набирането отново.

След набирането на всички цифри, когато търсеният абонат е свободен, в слушалката се чува сигналът „свободно", който се повтаря периодично на всеки десет секунди. Това показва, че апаратът на търсения абонат звъни на всеки десет секунди и продължава до момента на обаждането.
При случайно прекъсване на връзката по време на разговора тя трябва да се възстанови от лицето, което първоначално е набрало номера. Така се избягва едновременното набиране от двамата абонати.
По време на разговора пипането на вилката и въртенето на шайбата довежда до влошаване на качеството на разговора и дори до прекъсването му.

Ако след набирането на няколко цифри (без последната) абонатът забележи, че е набрал някоя цифра грешно, той трябва да постави микротелефонната гарнитура (слушалката) върху апарата, да я вдигне и да започне отново да набира. Ако абонатът забележи грешката си, след като
цифра, не трябва да прекъсва връзката, а изчака обаждането и да се извини за безпкойството.
Когато преди и след правилното набира на цифрите не се чува никакъв сигнал, това показва, че има техническа повреда или 1 нията е заета от дуплексния телефонен по След като се уверим, че причината не « дуплексния пост, незабавно трябва да уведомим служба „Телефонни повреди" от изправен телефонен пост.
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания. Моля, подкрепете ни.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Седемте най-неуспешни промоции в света 0| 9524 |05.08.2009 . Български парк регистрира собствена марка 0| 5141 |04.08.2009 . Регистър отчита онкоболните 0| 4678 |30.07.2009 . Скочиха разходите за безработни с 200% 0| 4142 |24.07.2009

КОМЕНТАРИ

Реклама
Реклама
Реклама

БЛОГОВЕ

Ние използваме "бисквитки", за да улесним Вашето сърфиране и да Ви покажем съдържание, което може да Ви заинтересува. Използвайки този сайт, Вие се съгласявате с нашите условия

Разбрах