Реклама / Ads
0| 6229 |21.07.2008 АКТУАЛНО

Шапката променя самоличността на човека

.
„Шапката е тайнство, защото създава загадъчност и променя облика на човека. Тя дава възможност той да се почувства различен и да се преобрази”, твърди дизайнерът Ирина Сардарева.
 

Ако сте от хората, които не смятат, че шапките са нещо по-специално и ги приемат просто като един обикновен аксесоар, техните създатели или маниаците на тази тема биха ви убедили, че те изобщо не са за подценяване и пренебрегване. Това е така, защото сътворяването на един модел изисква не само перфектното съчетание между идея, стил и изтънченост, но и огромен творчески ентусиазъм. Такъв хъс и заряд влага в уникалните си творения дизайнерката на модна къща „Къща на шапките” Ирина Сардарева, част от които заедно с модната си колекция от дрехи изнася за Америка, Япония и Италия. Тя разясни, че за да се измисли една нова шапка, която истински да е изпипана и да има стойност, са нужни от един ден до няколко месеца. „Не правя евтини шапки еднодневки, с които да конкурирам китайците, защото жената е уникална и искам тя да се чувства точно така - при това най-вече българката”, обясни дизайнерката. В момента най-предпочитани от дамите са летните шапки. Оказва се, че колкото по-леки и фини са те, толкова са по-скъпи. В зависимост от различните видове и специфика цените им варират от 120 до 300 - 400 лева. Разбира се, има и по-достъпни като най-евтината е 15 лева. Те обаче са по-обикновени и  въпреки това предпочитани заради цената им. Материалите, от които се правят, са различни видове слама - оризова, бананова, а може и да се използва папур или сезал. Те се внасят от Европа, тъй като у нас няма такива.

shapki_2.jpg shapki_6.jpg shapki_1.jpg

Интересът към различните модели, произведения на изкуството, привличат много клиенти на различна възраст – от млади девойки на 13 - 14 години до възрастни дами. Първите са от заможни семейства, чийто родителите без проблеми могат да отделят средства за това удоволствие, което струва, например, колкото една рокля или костюм. Вторите пък са склонни да отделят такива пари, тъй като се чувстват подмладени с новия аксесоар. Други, които прояват заселен интерес към шапките, са абитурентите. Те предпочитат да отидат на бала си с тази, която им създава образа на мачо или Ал Капоне. Това е така, защото повечето от тях гонят общоприетата представа за силния и величествен мъж. Макар много по-рядко, в подобни преобразования се впускат и господата. Оказва се, че те също имат отношение към шапката и са също толкова притенциозни и капризни колкото дамите. Харесват стандартните бомбета и цилиндрите и като цяло показват консервативност в избора си. “Когато дойдат при мен, искат да им направя същата шапката, която са носили преди цели 35 години. Тогава им обяснявам, че няма как да стане това, тъй като всяка ръка прави уникални неща, които не могат да се повторят от друга. Отделно с годините например, се е появила някоя гънка, която е единствена по рода си и също не може да се прекопира”, обясни Сардарева.

shapki_9.jpg
shapki_10.jpg shapki_11.jpg shapki.jpg

Като цяло обаче всеки, който е решил да преоткрие себе си, да разбере какво е да си в нова роля и да усети самоличността на някой друг, прибягва към шапката. Тя  дава именно това и променя тотално облика на човек. “Имала съм случаи клиентки да изпробват близо 50 вида шапки, след което да остават втренчени в огледалото за дълго време и да не мърдат. Други пък са започвали истерично да се смеят, докато трети направо се плашат от това, което виждат пред себе си”, обясни дизайнерката. Това е така, защото шапката е едно тайнство, придава загадъчност на човека и го променя изцяло. Тя винаги го отделя от тълпата и го прави забележим сред нея. Не е случаен и факта, че преди се е носила само от крале, а всички поданици са били гологлави. Затова едно е сигурно – когато си купувате шапка, първо трябва да пробвате поне 50  вида, за да видите дали ви харесва новия образ, в който сте се превърнали, и после да решите дали да останете в него.  

shapki_3.jpg
shapki_4.jpg shapki_5.jpg shapki_8.jpg  снимки Вяра Йовева и Неделчо Хазърбасанов

 

Йочка Димитрова

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 10| 7127 |05.05.2008 Неандерталецът не е брат на човека . 1| 6607 |22.01.2008 Големи компании печелят от опасни за човека генно-модифицирани храни . 4| 6935 |09.12.2007 Ако станеш звезда, не се променяш ти, променят се всички останали . 1| 6053 |16.10.2007 Чеховата „Чайка” и вечните теми за човека на сцената във Военния театър

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads