Неделя, 16 Декември 2018, 08:42
Frognews
14| 5965 |06.11.2008

Държавната ни администрация върви в обратна посока на развитие

.
Държавните институции все повече влошават качеството на обслужване, а спънките пред гражданите и фирмите са безброй.

Това обаче не отговаря на изказването на зам.- ръководителя на Дипломатическата мисия на Испания у нас Хосе Рамон Гарсия, който твърди, че българската публична администрация е на много високо ниво и ние не споделяме катастрофичните мнения за работата й. Явно проучванията на г-н Гарсия не са били достатъчно задълбочени. То всъщност не е и необходимо, достатъчно е само да се посети някоя обществена институция у нас и всичко лъсва.

Независимо дали се ползват услугите на общинската администрация, Националния осигурителин институт, данъчните служби или някое друго държавно звено, човек трябва да се въоръжи със сериозна доза търпение и нерви. За съжлаение въпреки шумно оповестяваните проекти по европейските програми за подобряване качеството на обслужване, все още всичко си е постарому, даже в някои области и по-зле. "Чудят се как да ни отблъснат и ни прехвърлят от кабинет на кабинет", коментира възрастна жена, редяща се на една от многобройните опашки в НОИ. През сградата на осигурителния институт всеки ден преминават хидяди хора, които правейки опити да получат информация или да подадат документи са принудени да преминават различни препятствия като кротко работно време, намръщени и нелюбезни служители, дълги срокове и т.н. и т.н. В една от столичните общини - "Триадица" пък наричат гражданите "навлеци". Този епитет използва една от служителките, за да обясни по изразително на колежките си от служба “БИАДО” причините, поради които я притеснява някакъв гражданин. Да не ти се случва пък да си объркал или пропуснал да напишен нещо в подаван документ, тогава от въпросните държавни учреждения са способни да ти вдигнот кръвното за отрицателно време. Когато обаче клиентите се интересуват от някаква допълнителна информация във връзка с предоставяната услуга от дадената служба, като например срок на извършване и др., чиновничките започват да се питат една друга, да нервничат и недоволстват от зададения неудобен въпрос.

Междувпрочем такава е практиката не само в държавните институции, но и частните компании-монополисти като "Софийска вода", "ЧЕЗ", "ЕОН", "ЕВН", "БТК" и други. Те правят опити да подобрят предлаганите услуги, но все още има още много недостатъци в обслужването. "В голяма степен лошото отношение на служителите в различните институции се дължи на манталитет, възпитание, начинът, по който са свикнали да работят от години и това е трудно да се промени, защото е в главите им", коментира пред Frognews.bg Б. Петров, един от гражданите, които чакаха пред гишето за справка за пенсиите в НОИ.  

Донякъде може би е прав човекът, но трябва да прибавим и слабият контрол, липсата на финансови и други стимули, инерцията и апатичното отношение, което е обхванало цялата ни администрация. Вчера бе съобщено за поредната инвестиция в тази област, която ще струва 1,2 млн. евро. Дано все пак тези пари да отидат по предназначение и наистина да усетим резултат от тяхното вложение всички ние!

Frognews.bg

Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания. Моля, подкрепете ни.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Частните монополисти стъпиха на врата на клиентите си 12| 7668 |22.10.2008 . Да живеят коритото и бързоварът! 3| 5583 |20.10.2008 . Мистерията Ахмед Емин 28| 16113 |19.10.2008 . 20 учени и военни в секретна програма за зомбиране на българите* 104| 50215 |10.09.2008

КОМЕНТАРИ

Реклама
Реклама
Реклама

БЛОГОВЕ

Ние използваме "бисквитки", за да улесним Вашето сърфиране и да Ви покажем съдържание, което може да Ви заинтересува. Използвайки този сайт, Вие се съгласявате с нашите условия

Разбрах