Реклама / Ads
2| 5864 |26.11.2007 НАРОДЕН ГЛАС

Да се смееш ли, да плачеш ли

.
Маршрутът на прословутата със закъсненията си столична автобусна линия 72 от събота е „скъсан” на две в буквалния смисъл на думата. Идеята, очевидно, е на някой гениален мозък, който е виждал обществен транспорт само на картинка.
 
Боян Захариев   Автобусна линия 72 разделена на две, съобщава zagrada.bg. А СКГТ публикува на сайта си и официлна информация, даже с карта, да не стане объркване. Интересното на тази линия й е, че първо беше удължена, след това дадена на концесия. Концесионерът я обслужваше изключително зле, автобусите им бяха стари, недостатъчен брой и зле подържани (лично мнение). Последното, защото фирмата нямаше собствен гараж. Всички бяха много недоволни от нея и тя взе, че престана да обслужва линията, защото явно е във фалит. Не изпълнява курсовете си и предаде топката към СКГТ. А от общината си пуснаха конкурс за нов договор, но кога ще приключи процедурата май не се знае. И така - обслужването на линията си разделиха трите софийски автобусни гаража – „Земляне”, „Малашевци” и „Искър”. Обаче явно са се озорили и не могат да се справят. И затова идиотите (присъствал съм на Комисия по транспорт в СО и знам как се взимат решения) от общината са решили да разцепят линията на две - те ще бъдат с номера 72А и .72Б. Колко оригинално! Не казвам разделят, защото при разделянето би трябвало двете нови линии да имат обща спирка. Обаче те са измислили нещо изключително оригинално. Цепят линията на две - едната част стига до НДК, а другата тръгва от Орлов мост. Супер оригинално! В предишните нарочни и бземислени разделяния и скъсявания на линии, поне правеха така, че пътуване, което преди се е извършвало с едно превозно средство (респ. с един билет) да може да се извършва с две превозни средства. Сега обаче са нодобряли. Вместо един билет, за да стигнеш от Красна поляна до Редута ще трябват не два, а три билета (защото от НДК до Орлов мост все с нещо трябва да се придвижиш, ако не пеша). Те, общинарите, са си казали: "Че кой пътува от Красна поляна чак до Редута?" и са клъцнали маршрута. Но много хора пътуват по този маршрут. Много хора пък пътуват от Красна поляна до Орлов мост. Има хора, пътуващи от НДК до Редута. Има и такива, които пътуват от х-л „Плиска” до Красна поляна. Има доста хора, които използват автобуса като връзка с множеството медицински заведения в района на ВМА. Но тези опции вече са невъзможни с по-малко от две превозни средства. На печелившите честито! СКГТ си решават проблема, пътниците да му мислят. Сега, ако някой наистина си мисли, че автобусите пак няма да закъсняват с по 40 минути, да си признае. Аз лично не вярвам. Просто вместо хората да чакат един път и след това полуживи да стгнат на другия край на маршрута, ще чакат на две места по много с леко прекачване или пешеходен преход помежду им. Само хората, извадили си карти за повече от три месеца "печелят", защото според СКГТ картата им ще важи и за двете "нови" линии. Само трябва да измислят как да стигнат от края на едната до началото на другата, без да дупчат билет! Е, как да не ти стане смешно, та чак да се разплачеш! Тъжен смях. Аз лично присъствах на комисия, когато се вземаше решение за откриване на нова тролейбусни линия - №13. Тогава аргументите бяха следните: "Тия все искат някаква линия, ама ние няма да удължим двойката. Дай да им пуснем ня’ква линия там за три месеца и после ще я закрием." Всъщност тази линия издържа цели шест месеца. Но явно доста хора са се възползвали от нея, затова пак същите хора решиха да прекратят съществуването й. И удължиха маршрута на друго превозно средство - автобус №100. Просто не ми се мисли как ще реагират хората след по-малко от 6 часа (събота сутринта – б.р.), като видят съобщенията по спирките. Защото пък тези от СКГТ имат добрия навик да сложат бележка за промяната един ден след влизането й в сила, после се оправдават с "недобросъвестни граждани", които са си отнесли бележката у дома. Събота и неделя ще минат, все ще се преживее. Но в първия работен ден - е, тежко им на шофьорите най-вече, и на общинарите и на "тия от СКГТ", и на бат Бойко, и на майките им. ------- Моето непрофесионлано мнение: Не трябва хора, които в голямата си част нищо не разбират от транспорт да взимат решения в общината. Все пак искрено се съмнявам някой от общинските съветници от транспортната комисия да се е качвал на автобус, тролейбус или трамвай през последните седем дни (а и повече). И им пожелавам като правят нещо, да мислят, а не просто да вдигат ръка в знак на съгласие.
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 10| 5966 |25.11.2007 Да заменим Тато с Бато! . 21| 6770 |30.10.2007 Гражданите изчезнаха и от София . 6| 5580 |30.10.2007 Младите учени: Бюджет 2008 ще обезглави науката

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads