Понеделник, 24 Септември 2018, 14:50
Frognews
18| 6111 |13.10.2008

Трагикомично за пътната инфраструктура в България

.
Европа обяви 13 октомври за Ден на пътната безопасност. България се включи в инициативата "по български" - с безсмислени и дори комични акции, целящи да прикрият липсата на дълго отлагани адекватни решения.

 

Всеки ден по пътищата на България загиват повече хора, отколкото в някои страни с военни конфликти. Само в събота при катастрофи в България умряха седем души, за половин месец те са 34-ма, а от началото на годината - 780! Направете си труда да видите, че в един Афганистан например жертвите на войната за година са по-малко отколкото във войната по пътищата на България. Тази война се води с всички средства, вкл. употребата на алкохол, безразсъдното шофиране и т.н. Всички знаем обаче, че остарялата пътна инфраструктура, казано иначе - липсата на модерни и удобни пътища, е сред водещите фактори за "черната статистика".

put1.jpgЩе дам пример с най-стария проект за автомагистрала - "Тракия", която се строи вече четвърто десетилетие. Едно от оправданията, които използват управляващите в защита на собственото си безхаберие, е че "Тракия" се намирала на пътя на коридор номер 8, който пък не бил приоритетен за ЕК. Разбирай - "Тракия" не може да бъде включена в европейските оперативни програми!? Ами да попитаме тогава: да не би Сърбия или Хърватия да са включени в оперативните програми на Брюксел? Но вижте тяхната мрежа от аутобани, и след това вижте българската. И може да ви прилошее. Да не говорим за Унгария, Чехия, Словакия и т.н., които не са много по-отдавна в ЕС отколкото България. А пък и то като София беше включена в програми за европейско финансиране, какво стана: Кой каквото можа - окраде, преди Брюксел да се усети и да завърти кранчето.put2.jpg

Толкова за хленча, че Европа не давала пари за "Тракия". Ами то да бяха само пътищата. Да погледнем железниците. Там нещата са застинали на ниво 60-те/70-те години на миналия век. И нямам предвид само състоянието на вагоните, локомотивите, линиите и гарите, а като цяло продукта, който предлага БДЖ. Така например в началото на 2008 година средната скорост на българските пътнически влакове е била с 2 км/ч повече спрямо 2002 година, достигайки "цели" 81 км/ч, а на товарните - около 67. Преди няколко години имаше опити за модернизиране на подвижния състав, както смешно БДЖ нарича вагоните и локомотивите си. Тогава бяха закупени 5-6 композиции "Сименс Дезиро" от Германия, които обаче в родината им са познати като "регионалбаан", т.е. движат се по селските маршрути. А може би точно затова са избрани тези композиции - защото най-добре пасват на селската инфраструктура в България?!

Емилиян Лилов, Дойче Веле

Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания. Моля, подкрепете ни.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Хамбургер Абендблат: Липса на контрол и голяма бедност в България 32| 8709 |23.09.2008 . България има проблем с морала 12| 5527 |11.09.2008 . Германско радио: България - страна на огромни суми и тъмни канали* 8| 4449 |14.08.2008 . За европейците думите „България” и „корупция” са синоними* 14| 4129 |10.08.2008

КОМЕНТАРИ

Реклама
Реклама
Реклама

БЛОГОВЕ

Ние използваме "бисквитки", за да улесним Вашето сърфиране и да Ви покажем съдържание, което може да Ви заинтересува. Използвайки този сайт, Вие се съгласявате с нашите условия

Разбрах