Реклама / Ads
Frognews
9| 5233 |27.04.2012

Човешка грешка една от причините за инцидента с МиГ-29

.
Аню Ангелов
Аню Ангелов потвърди днес в парламента, че по време на полет на МиГ-29 възниква пожар, а екипажът - пилот майор Илия Дойчинов и втори пилот щурман Петър Методиев, извеждат самолета в безопасна посока и след това катапултират.

  

Военният министър докладва за вчерашната авария с наш изтребител край Граф Игнатиево по настояване на народните представители.

 

Той уточни, че благодарение на бързите и правилни действия на екипажа, както и на групата по ръководство на полети при инцидента са избегнати човешки жертви и не са причинени щети върху инфраструктура и сгради, обясни министър Ангелов.

 

Пожарът от разбилия се самолет е потушен, като не е допуснато разрастването му. Все още районът на инцидента е отцепен от военна полиция, заради разследването, назначено от министъра на отбраната.

 

И двамата пилоти са с гръбначни наранявания, стана ясно още от доклада на Аню Ангелов. Екипажът на авариралият самолет е транспортиран във ВМА. Прогнозите на лекарите са добри и не се очакват трайни увреждания, поясни министърът на отбраната.

 

По-късно на брифинг в НС пред медиите военният министър отказа да коментира версиите на разследващите за инцидента. Той опроверга твърдения в медиите, че ще купуваме нови МиГ-29.

 

Когато стане ясно всичко по отношение на причините, той обеща да докладва както пред народните избраници, така и пред медиите.

 

Възможните причини за подобни аварии са 3, коментира министър Аню Ангелов. Едната вероятна причина могат да бъдат метеорологичните условия, но в случая вчера не става въпрос за лошо време. Остават причините човешка грешка или техническа неизправност, поясни военният министър.

 

Майор Дойчинов има над 800 летателни часа опит, а от началото на 2012 досега - 27 летателни часа, стана ясно от думите на Аню Ангелов.

 

Министърът каза още, че миналата година са изхарчени 50 милиона лева допълнително за гориво и са проведени 24% повече военни учения и полети в сравнение с 2010 година. През тази година също предвиждаме увеличение на полетите с около 34%, изтъкна още министър Ангелов.

 

Той обясни още, че нашите МИГ-29 са с капиталов ремонт, който ги прави практически почти като нови и имат гаранция до 2029 година.

 

През 2007 г. на авариралия вчера самолет, както и на всички останали 15 самолета, са извършени капитално-възстановителни ремонти, след което конкретният самолет е налетял 277ч. и 13 мин., като на всеки  200 ч. нальот му е извършван периодичен преглед и обслужване от инженерно-техническия състав в базата.

 

За изпълнението на задачата му вчера, 26 април,  на самолета е направена предполетна подготовка, по време на която не са констатирани неизправности, обясни министър Ангелов.

 

Повече от 400 млн. долара са ни нужни за нови самолети, но от думите на военния министъра стана ясно, че не разполагаме с тези средства. Освен това, новите самолети, които в момента се произвеждат, по думите му, са недостижими за българската държава.


Нови самолети са ни необходими, тъй като трябва да заменим МИГ-21, които са с изтекъл ресурс, подчерта Аню Ангелов.

 

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay Donate now
Реклама / Ads

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Плакет и една заплата за ЧРД на Борис Велчев 39| 5416 |26.04.2012 . Една жена обгрижвала 114 кучета у нас 59| 5633 |03.04.2012 . КНСБ с ултиматум: Решение за "Горубсо" - веднага 7| 4801 |23.03.2012 . Санитарят, изхвърлил ембрионите: Грешка! Обърках пликовете! 9| 5590 |19.03.2012

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads

НАЙ-ЧЕТЕНИ

    Реклама / Ads

    БЛОГОВЕ