Понеделник, 12 Ноември 2018, 20:15
Frognews
0| 5622 |16.10.2018

Командирът на Граф Игнатиево: Българското небе винаги е пазено от български летци

.
Самолетът е средство, с което изпълняваме задачите си, но най-важното за военната авиация са подготвените летци, защото на практика те са хората, които ги изпълняват. Това каза командирът на Трета авиобаза - Граф Игнатиево бригаден генерал Димитър Петров в Деня на отворени врати във формированието, организиран по повод празника на военната авиация.

В 100-годишната история на Българските ВВС нашето небе е пазено и от германски, и от чешки, и от полски, и от руски, и от самолети българско производство, но винаги в техните кабини е стоял български летец. Това каза командирът на Трета авиобаза - Граф Игнатиево бригаден генерал Димитър Петров в Деня на отворени врати във формированието, организиран по повод празника на военната авиация.

Според него най-важната задача е да се осигурят българските летци, които ще седнат в кабината с необходимата подготовка и готови с цената на всичко да защитят Родината - без колебание и без компромис.

 

Прав е командирът. В бъдеще родното небе може да бъде защитавано от американски, шведски или други европейски изтребители, но най-важното е, кой ги управлява.

 

Военновъздушните сили /ВВС/ на Българската армия отбелязват днес своя празник и 106 години от първия боен полет. На този ден през 1912 година пилотът Радул Милков - командир на Първо аеропланно отделение, и наблюдателят Продан Таракчиев превръщат самолета в бойна машина, като извършват първата в света бомбардировка от въздуха. Това става по време на Балканската война, когато български войски са обсадили Одринската крепост, смятана от цяла Европа за непревземаема. Те летят със самолет "Албатрос", а бомбардировката е извършена с ръчни гранати над гара Караагач. Полетът е продължил час и половина, през което време е осъществено и първото в света военновъздушно разузнаване.

 

Началото на българското въздухоплаване е поставено през 1903 година със създаването на Команда по балонно дело, която три години по-късно прераства в бойно подразделение към железопътната дружина под името "Въздухоплавателно отделение". През 1911 г. правителството взима решение за подготовка на летци и аеромеханици в чужбина и за купуване на самолети, в резултат на което през 1912 г. България вече има своя въздушна армада.

 

Днес Българските ВВС изпълняват няколко основни задачи - отбранителни, за поддържане на мира и сигурността, хуманитарни и спасителни. Главната мисия на ВВС е да гарантират въздушния суверенитет и сигурност на страната и съвместно с останалите видове въоръжени сили да защитават териториалната й цялост. В мирно време те са в състояние на постоянна готовност, водят подготовка за провеждане на бойни операции и участие в операции в отговор на кризи от невоенен характер, осъществяват контрол за спазване на режима на въздухоплаването и осигуряват неприкосновеност на въздушното пространство на страната. На въоръжение във ВВС са изтребители, щурмови самолет, вертолети, транспортни самолети, учебни самолети, зенитно-ракетни комплекси, радиолокационни станции, съобщава оше БТА.

 

Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания. Моля, подкрепете ни.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Оригинални оръжия и фотографии на 140 г. в НИМ за 3 март 0| 4885 |02.03.2018 . Предлагат авиобаза ”Граф Игнатиево” да се прекръсти на Димитър Списаревски 5| 5022 |09.11.2017 . Нов паметник на Граф Игнатиев ще бъде издигнат в София 4| 4208 |10.02.2017 . Прадядото на Петър Стоянович обявил Съединението по телеграф 22| 5454 |06.09.2014

КОМЕНТАРИ

Реклама
Реклама
Реклама

БЛОГОВЕ

Ние използваме "бисквитки", за да улесним Вашето сърфиране и да Ви покажем съдържание, което може да Ви заинтересува. Използвайки този сайт, Вие се съгласявате с нашите условия

Разбрах