Реклама / Ads
2| 4668 |10.08.2018 НОВИНИ

”Спаси София”: Недопустимо е велоалеите да се правят за сметка на тротоарите

.
Талантът на работещите в Столичната община да проектират инфраструктурата така, че да има възможно най-голям брой конфликти и всички участници в движението да са недоволни е впечатляващ.
 

Новата велоалея, която до края на месеца ще бъде построена върху тесния тротоар точно пред множеството болници по бул. Пенчо Славейков, е чудесен пример как НЕ се прави.Това написаха във Фейсбук от гражданската организация "Спаси София".

 

Създаването на конфликтни и опасни ситуации между пешеходците и велосипедистите и стесняване на тротоарите несъмнено ще доведе до сблъсъци и недоволство. Същевременно булевардът разполага с между 5 до 6 ленти на разположение на колите, а споделеният между пешеходците и велосипедистите тротоар е с широчина по-малка от 3 метра!?

 

Призоваваме Йорданка Фандъкова - Yordanka Fandakova и Евгени Крусев Транспорт за София – ако нямате политическата воля да освободите място за велоалеите по пътното платно, просто не ги правете! Ясно е, че целта е единствено достигане на обещаните в предизборната програма на кмета 200 км велоалеи, но е недопустимо те да се правят за сметка на тротоарите и да предизвикват повече проблеми отколкото решават!

 

Поговорката "Животът е колело" важи с пълна сила за София: първите велоалеи, появили се в града преди десетина години не бяха повече от боя по тротоара, лавираща между билборди, будки, спирки и колчета. След толкова време поука не е взета, щом още ставаме свидетели на „таланта“ на управляващите транспортната политика на София, проектиращи инфраструктурата на града ни така, че всички участници в движението да са недоволни.

 

Оставаме и с усещането, че умишлено се правят подобни недоразумения само и само, за да се настрои обществото към определена група или идея, която в очите на уравляващите е „прекалено прогресивна за град като София“. Явно искаме твърде много, когато настояваме администрацията да се учи от грешките си. Правилното проектиране, което взима предвид интереса на всички страни и хармонизира техните нужди е липсващо умение из коридорите на Московска №33. И докато това не се промени ще продължаваме да ставаме свидетели на проекти с критични грешки и недомислици, ще продължаваме да се бутаме на свръхтесни тротоари с велосипеди и ще се чудим дали въобще някога градската среда на София ще стане годна за хората.

 


.

 



Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 1| 3481 |02.08.2018 Папска повеля: Смъртното наказание е недопустимо . 0| 4577 |18.06.2018 Д-р Таня Андреева: Недопустимо е да има сигнал в МО, който да бъде взет за маловажен . 1| 5453 |28.04.2018 ”Спаси София”: Столицата има нужда от система за велосипеди под наем . 5| 6333 |23.03.2018 Станишев: Недопустимо е малкият бизнес да плаща повече данъци от технологичните гиганти!

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads