Реклама / Ads
9| 14593 |09.03.2008 МИСТЕРИИ

Таен доклад на БСП за скандалния пътен шеф Веселин Георгиев

.
Таен доклад до ръководството на БСП за ситуацията във Фонд "Републиканска пътна инфраструктура" и работата на уволнения по - късно Веселин Георгиев предизвикал брожения сред социалистите.
 
На „Позитано" 20 се чули гласове за дискредитиране на партията и на премиера чрез „подставени бомби със закъснител" като Георгиев. Документът бил разгледан от шефовете на столитнецата преди десетина дни. Докладът бе публикуван от 24chasa.blogspot.com. Наши читатели ни препоръчаха прелюбопитното четиво, както и идеята да го качим на нашия сайт, за да го видят още хора. Това и правим.


През изминалите 160 дни от назначаването на Веселин Георгиев за изпълнителен директор на ИА "Пътища" могат да се направят следните изводи за професионалната му подготовка:
- пълна липса на професионална компетентност по техническите въпроси и ограниченост като ръководител;
- Непознаване на основните задачи и неспособност за правилна кадрова преценка на личния съства - работа в екип и организиране на дейността на агенцията;
- Невъзможност и липса на способност за стратегическа оценка върху приоритетите и способност за определяне, възлагане и контрол на задачите;
- Отсъствие на способност за задълбочена оценка на актуалната обстановка, липса на потребност за разясняване и обсъждане на решенията и неспособност за привличане на съмишленици по реализацията на основните цели.
По отношение на морално - етичните качества се открояват следните недостатъци и слабости:
- Демонстрира непогрешимост, не зачита чуждото мнение и налага желанията си независимо от възможностите за тяхната реализация при очевидно ограничени интелектуални способности;
- Презира подчинените си и притежава мнение за себе си, което го извисява, предвид фактора "служебно положение и възможността да уволнява". Счита, че съдбата на останалите зависи от него особено ако пожелае да използва предоставените му доноси за всеки от интиганти като Милош Поцков - главен секретар на агенцията и корумпираната личност /!?/ запазена от сегашния министър Гагаузов като негов съветник - Велико Желев /, предишният изпълнителен директор на ИА "Пътища";
- Използва явна демагогия, като се обявява за единствения праведен "закрилник"на държавните интереси срещу останалите "крадци и мафиоти", облечени с държавна власт Притежава изключителната "дарба" да отблъсква всеки подчинен, влязъл в контакт с него, като насажда чувства на страх и постоянна вина у подчинените, поради неспособността им да прозрат и реализират "гениалните идеи" на началника. Създава атмосфера на незаинтересованост, нежелание за работа и безразличие от резултатите. Постоянно обяснява, че зад него стоят Първанов, Станишев, Гагаузов и някои мастити и известни "босове" от бизнеса. По този начан на втълпяване колко е велик и как го подкрепят, той отблъсква хората от линията на тройната коалиция и утре да не се чуди някой защо гласува за други, а не за тези които в момента управляват, защото хората се надяваха на някаква промяна, а се запази грубата корупционна схема на Церовски и дори се разшири в лицето на В. Георгиев-В. Желев-А. Гагаузов. Това статукво отблъсква хората, които се надяваха на някаква промяна, а се създаде още по - страшна окорупционна среда.

През изминалия период какво постигна Веселин Георгиев в ИА "Пътища":

- създаде допълнителне хаос в обърканите и затормозени връзки между структурните звена по вертикала и хоризонтала. При предишното ръководство за да се получи отговор на по дадан въпрос, трябваше да се подпишат мининум 7 експерти по вертикала от централно управление. Така за месец - два можеше да се получи отговор, ако Велико Желев реши да удостои с внимение въпроса. Сега е запазена същестуващата форма на процедиране, допълнена със строги правила. Има разместване на старите експерти по нива и отговорности, без право да дават становище, преди да са го съгласували с Веселин Георгиев. Понеже съществува "страх от диалога" с него, а и той самият не може да вземе решение, в повечето случаи липсват отговори и всеки се оправя както може. А ТОЙ има право да наказва по - късно, както реши, като се отмята от пъвоначалните си устни разпореждания;
- В кадрово отношение цетралното управление запази като ръководен състав същите експерти, без реални права и възможности да придвижват многобройните задачи, стоящи на дневен ред. С всеки изминал ден липсата на ясна перспектива и професионален климат убива желанието за съпричастност и стремеж за усъвършенстване на кадрите. Присъствието на двама неадекватни заместници прави работата тежка, а работното място неприятно;
- Не обръща внимание на проблемите и пораждащите ги причини в дейностите по ремонт и поддържане и ремонт на пътищата. Вместо задълбочен анализ и предложения за изход от натрупвания ежегоден преразход на средства за дейностите през последните години, обвинява ръководството по места в некомпетентност и умишлено вредителство. Няма съвещание, на което да не се чуе освен: " Вие не работите както трябва, обслужвате фирмите и вредите на държавния интерес....."Завзели сте цялата власт и диктувате условията, харчите пари без качество. Но АЗ ще ви накарам да работите, както трябва ....да кърпите с асфалт!... Вие не знаете колко много АЗ знам за вас, затова който не иска да работи с мен ще си отиде. АЗ съм богат и не ми пука"...и пр. подобни.

veselin.jpg Той вече е богат, защото фирма "Биндер" - Сливен, на която е бил един от собствениците до 31 декември 2005 г. , в момента неговият брат Емил получава държавни поръчки с мними търгове и конкурси. По този начин фирмата спечели обекта "Елена - Твърдица", за 36 млн. лв. и то за затворен път през по-голямата част от сезона. През зимата минават по 5-6 леки автомобила дневно. Затова, че неговата фирма "Биндер" не беше първоначална класирана на първо място и за неизпълнение на това разпореждане беше уволнен шефът на ОПУ-Велико Търново инж. Иван Тодоров. Другите фирми са декласирани, например заради място на подпис не по-нагоре, а по-надолу на листа и други несъществуващи пропуски. Път "Нова Загора - Гурково" - 20 км. рехабилитация е даден без търг на същата фирма. Поръчката е 15 млн. лв., взета е без необходимите проекти и много други нарушения. В индивидуалните разговори, вместо за проблемите се оказва, че той няма време да слуша проблеми, ами се интересува "От колко години си директор и защо косата ти е бяла!!"
Много бързо може да се установи какви средства са необходими ежегодно за отделните дейности, къде, кога и дали реално е направен преразход и къде има некачествени разходи, вместо да се генерализира.

- Унизителното и непочтително отношение към директорите на регионалните дирекции - областните пътни управления, пречи на работата. Липсата на директен контакт, желание за обсъждане и решаване на възникналите тежки проблеми отблъсква и изолира оорганизационните структури. Изолираните разговори не водят до решение, а до отхвърляне на проблема и безизходица на този, който го е поставил. Иззети са са голяма част от правата и са ограничени действията на регионланите директори. Прекоремерната централизация на власт пречи за създаване, поддържане и развитие на качествен регионален кадрови ресурс. Многократно дублираният контрол върху дейностите го формализира и за оперативно възлагане и извършване на задачите. Задълбочава се изолацията, а незаинтересоваността на ръководството на агенцията от регионалните проблеми при ограничен финансов ресурс и управленски обхват прави местните ръководители безпомощни.
В резултат на гореизложените безпрецедентни и нагли действия, вкючително и демонстративно късане на фактури и еднолично анулиране на търгове, бе наложена занижение на разходите за зимно поддържане на пътищата. Бяха ограничени договорените права на изпълнителите за работите по текущ ремонт и зимно поддържане. Наложените рестрикции доведоха до хаос, объркване и провал в организацията. Некомпетентното и лишено от всякаква логика решение доведе до незначителни иконномии, но до значителен хаос и жертви по пътищата. То се дължеше на неадекватни решения и естествено негативни пооследици за регионалните дирекции.
Продължава хаосът с дължимите актуализации на цени за извършени работи. Запазеното статукво от времето на Велико Желев стана още по - страшно при Веселин Георгиев. Комисионни се дават веднъж при спечелване на търг, а след това на вяко плащане по 25 % от актуваната фактура. Това е невиждана корупция и то във времето, когто се борим срещу корупцията и за прозрачност в изпълнение решенията на Европейската комисия при усвояването на европейските фондове.
В пълен разрез със световните тенденции, създадените и въведени вече указания за провеждане на нови процедури на обществени поръчки, с предмет "текущ ремонт и поддържане на републиканските пътища" ще отдалачават ценово българските фирми от еврпопейските стандарти, ще снижават качеството и ще усложняват взаимоотношенията Възложител - Изпълнител.
- Извършена е неравнастойна замяна на три мезонета и три декара земя в курорто "Св. Константин и Елена" - град Варна, намиращи се на първа линия и собственост на агенция "Пътища". Срещу тях държавата взема къща, работилница и 7 дка двор в село Старо Оряхово / на 40 км. от морето/, собственост на "Пътстрой" - Варна, който е под контрол на бившия шеф на агенция "Пътища" Велико Желев. Щетите за ИА "Пътища" са за 350 000 лв. По този начин, ставайки частна собственост, мезонетите и земята в курорта се разделиха между Веселин Георгиев, Асен Гагаузов и Велико Желев;

- По договорка между бившия и настоящия шеф на агенция "Пътища" Велико Желев, който настоящ съветник на министър Асен Гагаузов, фирми изкупуват на безценица земята около магистрала "Марица", която след това се продава на многократно по-високи цени на агенцията;

- Бивайки евангелист, Веселин Георгиев е превърнал стаята за почивка до кабинета си в молитвен дом. Имало е случаи в които е прекъсвал срещи или оперативки, за да се помоли за "успехи в начинанията си";

- Фирма "Биндер" Сливен изрвършва ремонт на първия етап на прохода "Хаимбоаз" в съдружие с "Пътни строежи" Пловдив, истинският собственик на която е Васил Божков. Оттогава датират и дружеските отношения между тях, които при сегашното управление, с появата на Асен Гагаузов и Веселин Георгиев, достигнаха до тотално налагане на фирмите на Васил Божков в пътно - строителния сектор. Само през тази година /2007 г./ са сключени договори с фирмите му за 200 млн. лв., при общо бюджет на ИА "Пътища" от 300 млн. лв.

Същевременно е обявена война, която цели да бъдат унищожени всички досегашни традиционни играчи в пътното строителство. Методите за това са елиминиране от търгове, разпространение на злепоставяща информация и пряки заплахи към възложителите. Става дума за най-големите досегашни пътно-строителни фирми в страната: "PSI - Стара Загора, "Автомагистрали - Черно море" - Шумен, "Пътни строежи" - Велико Търново и други. Това означава, че на Веселин Георгиев е наложено силово да преразпредели пазара в областта на строителството, който се очертава неимоверно да нарасне със средствата от еврофондовете. Освен "Биндер" се лансират фирмите на Божков - "Мостстрой", Холдинг "Пътища", "Пътни строежи" - Пловдив, ИСА и т.н.

- Ускорено се приватизират останалите непродадени фирми от "Пътно поддържане" в страната, чрез подставени лица на "Биндер" и Васил Божков. Сменят се и директори на областни пътни управления, при които има заложени повече средства за пътно поддържане, с оглед гарантирано спечелване на търговете;
- Братът на Веселин Георгиев - Емил, е получател и посредник на комисионите след провеждането на всеки търг. Той организира и кадровите промени на непослушните или неудобните пътни директори на областни пътни управления - Стара Загора, Велико Търново;
- От продажбата на винетки Веселин Георгиев е взел и разделил "нагоре" 2х100 000 долара от "ДЗИ Банк" и "Нове холдинг";
- Официалната миза на комисионите за български и чужди фирми, искани от брата на Веселин Георгиев, е между 8 и 12 % от стойността на търга;

- Умишлено се забавя договорът за магистрала "Люлин" за 133 млн. евро за да се договорят комисионите с турската фирма М.А.Р.- Взаимоотношения с фирмите на Васил Божков по програмата на ИА "Пътища": Магистрала "Марица" - "Пътни строежи" - Пловдив - 100 млн. лв., "Мостстрой" - 28 млн. лв. Няма проведен търг, а е направен анонс към договор от 1992 г.
ЛОТ № 8 - Русе - Холдинг "Пътища" - 10 млн. евро; ЛОТ № 5 - Коритна - Севлиево- Холдинг "Пътища" - 16 млн. евро; път "Дупница - Даскалово" - фирма ИСА.
По нареждане на Веселин Георгиев, от ЛОТ № 7 "Разград - Шумен" е елиминирана "Автомагистрали - Черно море" и печели четвъртият участник в търга - "Инстройинженериг" - Варна. Фирмата, която се контролира от Велико Желев, го преотдава на първия срещу 400 000 евро!!!!
Създалата се ситуация в агенция "Пътища" е наложила чадър над дейността на Веселин Георгиев от страна на Асен Гагаузов. Министърът реагира яростно на всеки опит за забележка към работата на ИА "Пътища". Това показва, че той е изпаднал до пълна зависимост и не желае да вземе мерки за решаване на проблемите.
Мерки не желае да предприеме и вътрешният министър Румен Петков, който знае и е против тези нарушения. Той обаче не иска да влезе в конфликт със собственика на "Нове холдинг" Васил Божков, с когото са в близки отношения.
При така сложилите се обстоятелства се счита, че ощетените и потърпевшите от работата на Веселин Георгиев се чувстват изоставени и незащитени. По тази причина, през месец юли тази година ще предостяват събираната от тях информация за корупционните практики на медиите, до посолствата на САЩ и страните - членки на ЕС и представителството на България в Брюксел. Смята се, че Главна прокуратура не е в състояние да защити интересите на ощетените и всички фирми, на които Веселин Георгиев е обявил война и изпълнявайки поръчка на Божков да изтласка от строителния бизнес.

Справка за премиера Сергей Станишев относно назначаването
на Веселин Георгиев за шеф на Агенция "Пътища"


Извършената кардова промяна в Агенция "Пътища", свързана с назначаването на Веселин Георгиве за изпълнителен директор вече има определена обществена оценка, която е негативна и пряко се свръзва с авторитета на министерството и БСП в управлението на страната.

- Налице е все по-утвърждаващо и разширяващо се мнение сред кадрите и колективите на агенцията за проява на "твърда и абсолютно гарантирана некоппетентност на работа" по отношение на системата "Пътища". Ръководството на агенцията се свежда като стил и метод до равнище на малка частна фирма. След среща с чуждестранни представители от същите е споделено, че в срещата е "проявена арогантна непомпетентност". Открояване на очебийно непознаване на проблемите в медийните изяви.
- Свързано със стила на работа впечатлява неумението за работа с хора, проява на невъзпитание в отношенията с колегите. Некомуникативен. Стилът му допринася за стресиране на хората, до избягване на служебни контакти и съответни проблемни докладвания. Препарирал е изпълнителските кадри. Налице е страх за питане.
Недостатъчно вникване в спецификата и проблемите на дейност на фирми и пътна администрация. Прибързаност във вземане на управленски и кадрови решения. Опит за ограничаване на оперативната самостоятелност в работата със структурите, водещи до създаване на проблеми и настроения. Отсъствие на лични управленски контакти и колективите. /На първа оперативка обявява, че е дошъл "за да ви оправя", " да въведа ред", "аз съм достатъчно богат"," какви са тези пенсионери тук?"и др. подобни/;
- Уволнения с неиздържан кадрови почерк - Велико Търново, Пазарджик, Враца, Благоевград, Кърджали, Стара Загора, Пловдив, София - област. Новоиздигнатите кадри в преобладаващата си част са без опит в системата на пътищата или без специалонст / Велико Търново, Пловдив, София- област, Пазарджик/;

В София - област е направен опит за кадрова промяна на утвърден в системата на пътищата ръководен кадър - инж. Васил Бонински с лице без специалност и неизрядни документи за назначаване. Понастоящем към инж. Бониннски се проявява арогантност /игнорира го като ръководител и работи служебно със заместника му/. Не се издават пълномощни и пряко се затруднява и ограничава работата. Предлагат му се пет заплати за доброволно напускане. На 23 юни / 2007 г./ са назначени 10 търга, но за целта не се представят на инж. Бонински необходимите документи и провомощия по организацията им.

Във Велико Търново дисциплинарно е уволнен директорът на Областно пътно управление инж Иван Тодоров. Счита се, че в основата е проява на лично отношение, свързано с отдаването на търг на пътя Елена - "Твърдица"с инвестиция от 38 млн. лв. и спечелен не от фирмата с участие на Веселин Георгиев, а от друга строителна фирма.

- За Веселин Георгиев се знае, че е завършил МГУ - специалност "Проучване и разработка на полезни изкопаеми" през 1992 г. Работил е на кариера. Собственик на фирма. Свързан е с пътно-строителната фирма "Биндер" - Сливен. Говори се за дружески отношения и ортаклък с бившия изпълнителен директор на Агенция "Пътища" Велико Желев. Счита се, че е налице силно взаимно влияние и взаимоотношения по отношение на търговете.
За изплащането на фактури със стара давност Веселин Георгиев иска 12 % комисиона.
Понастоящем проявява интерес към парцеларните планове, удостояващи собствеността на земята от северната дъга на околовръстния път на София, където предстоят отчуждения и компенсации, свързани с предстоящи мащабни строителства.

- Откроява се линия на концентриране на прекалено голям финансов ресурс, свързани с основни дейностти от страна на агенцията. Маркировъчна дейност в обем на 1 млн. кв метра.

- Линия на обграждане на приятелски кръг - зам.-директор по инвестициите Пирин Пенчев, Живко Недев, зам.-директор по поддържането, бивш директор от Ямбол, за когото се знае бившата му ангажираност със СДС.

- В ръководната дейност не се откроява с партийни пристрастия. Подчертано религиозен - адвентист от Църкавата на Седмия ден. Много често си служи с изрази от типа:" Каквото Годпод каже", Каквото Господ отреди", " Дано Господ да ни помогне".

- Нередовно изплащане на фактури и работа с неосъвременени цени. Толериране в изплащането на отделни фирми.
- Закупуване на 40 автомобила за КАТ
- Неприключено участие в лични фирми
- Изразява се мнение за нецелесъобразност от кадрова промяна в ръководството на Агенция "Пътища"

Магистрала "Марица"
- Прави анекс по договор от 1992 г., когато фирмите "Пътни строежи" и "Мостстрой" са били държавни". Договрът е до километър 117, а проектът е до километър 114, което е с 15 млн. лв. повече. Парите за аванса от 12 млн. лв. са от други обекти.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 5710 |07.03.2008 Частните монополисти се оказаха по-безочливи и от държавните . 2| 5881 |07.03.2008 Частните монополисти се оказаха по-безочливи и от държавните . 17| 8292 |29.02.2008 Радикалният ислям ли пали войната за забрадките у нас или да? . 3| 7881 |27.02.2008 По стъпките на Годзила от Велинград до Доспат

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads