Вторник, 13 Ноември 2018, 02:54
Frognews
4| 8015 |25.09.2014

Хайлайфът подкрепи кампания за детското зрение на KWIAT

.
На 24 септември в City Center Sofia известни личности със своите деца участваха в модно ревю на българската марка очила KWIAT („Квят”) в подкрепа на кампания за профилактика на детското зрение.
По червената пътека минаха: Глория и Симона, София Борисова и Доротея, Аля Милушева и Ванеса,  Ирен Онтева и Кристиан, Гeорги Енчев с Георги и Александър, Деси Цонева и Янчо, Ева Кикерезова и Ники, Румяна Маринова и Ванеса, Гергана Стоянова и Боян, Веселка Крачунова и Маги, Росица Рангелова и Йоанна, Йордана Димитрова и Себастиян, Паолина Петракиева и Божидара, Диана Митова с Теодор и Габриела, Пресияна Тимова и Александра, както и Петя Велкова със сестра си Ива Райкова,  Дара Екимова, Виктория и Адриана Цветкови и др. Всички те показаха актуални модели слънчеви и диоптрични очила от колекциите KWIAT Comfort и  KWIAT Junior.

Кампанията за профилактика на детското зрение се реализира с подкрепата на Министерство на образованието и науката в периода от 15 септември до 31 октомври  2014 г.  

Специален гост на събитието беше г-жа Тотка Иванова, държавен експерт в Министерство на образованието и науката. Вечерта откри проф. Любомир Стойков, като в официалната част преди ревюто г-н Павел Цветков, управител на KWIAT, даде информация за кампанията, а г-жа Мила Драгомирова, магистър по оптометрия и преподавател в СУ „Св. Климент Охридски” акцентира върху това, че в грижата за очното здраве е необходимо добро сътрудничество между офталмолози (диагностицират и лекуват очните болести), оптометристи (знаят най-много за окото като оптична система) и оптици (помагат за правилния избора на очила).

Кампанията на KWIAT е насочена към популяризиране необходимостта от редовна профилактика на зрението и към реализирането на важната връзка между офталмолози, оптометристи и оптици. Целта е повече деца и младежи да бъдат прегледани от специалист, за да бъдат открити, лекувани и коригирани навреме очните заболявания.

В рамките на кампанията безплатен очен скрининг на деца и младежи до 18 години ще се извършва в над 90 оптики и кабинети в цялата страна. Списък на всички градове и адресите на оптиките, можете да намерите на www.kwiat.bg. Със старта на учебната година Министерство на образованието и науката разпространи информационни плакати в над 2 000 училища в страната с цел да бъдат насочени децата, заедно с родителите им да посетят оптиките, участващи в кампанията. Българска асоциация на частните училища също осигурява разпространение на информационни плакати във всички частни училища в България.

Относно същността на скрининга, професорите по оптометрия и практикуващи детски оптометристи Мареиа Пачеко и Елън Сварвърууд казват: „Скринингът не е преглед. Целта на скрининга е да бъдат идентифицирани децата, които имат някакъв проблем със зрението и те навреме да бъдат насочени за преглед при офталмолог.”  Често децата много успешно прикриват различни зрителни дефицити (те самите не знаят, че не виждат добре) и в училищна възраст тези състояния биват тълкувани нерядко погрешно като недостиг на внимание, свръхактивност, неспособност за учене и др.

Доброто зрение е изключително важно за правилното развитие на всяко дете! Задължително е веднъж годишно да се прави очен скрининг или преглед при офталмолог. Освен корекция на зрението, ако е необходима, очният специалист може да открие редица заболявания. Тяхното установяване навреме, би могло да спаси зрението и здравето на много деца в България. Първият очен преглед за всяко дете трябва да бъде направен преди то да навърши една година. Следващият преглед при офталмолог е между 3 и 5 годинки, но не бива да се отлага за тръгването в първи клас!

Ако се установи, че детето има някакъв зрителен проблем, следващата важна стъпка е изборът на очила. В тази връзка г-н Павел Цветков, като специалист в оптичния бранш, дава следните полезни съвети:

Детските очила трябва да са анатомични и леки, да прилягат плътно по извивката на носа, а рамките да са изработени от антиалергични и антибактериални материали. Освен това, както диоптричните, така и слънчевите очила за деца трябва да бъдат по-издръжливи и по-безопасни от тези за възрастните. Децата виждат различно от големите, затова особено за по-малките от тях е добре очилата да са кръгли и с по-големи стъкла, за да не се намалява полето им на виждане. Предвид бързото израстване на децата, е важно също да се знае, че един чифт детски очила може да се носи средно до 2 години. При изработката на детските очила специалистите от  KWIAT взимат предвид много фактори: големина и форма на детското лице, нос, вежди, скули, нивото и отдалечеността на ушите, както и разстоянията между тях, дори различните видове цвят на кожата и косата. В зависимост от годините се разработват модели от 0 до 3, от 4 до 7, от 8 до 12 и над 13 години.

Георги Енчев с двамата си сина  Георги и Александър
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания. Моля, подкрепете ни.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. „България си ти!“ подкрепи Манифеста на европейската анти-бедност мрежа 11| 4616 |20.05.2014 . KWIAT с кампания за безплатни очни прегледи на деца 0| 5560 |15.05.2014 . "България без цензура" подкрепи талантливия Божидар от Смолян 0| 5040 |15.01.2014 . Известни българи подкрепиха "Ден на добрата новина" 1| 5040 |01.11.2013

КОМЕНТАРИ

Реклама
Реклама
Реклама

БЛОГОВЕ

Ние използваме "бисквитки", за да улесним Вашето сърфиране и да Ви покажем съдържание, което може да Ви заинтересува. Използвайки този сайт, Вие се съгласявате с нашите условия

Разбрах