Вторник, 13 Ноември 2018, 18:11
Frognews
42| 11895 |20.12.2014

Л. Местан: ДПС няма медии! Б. Борисов: ДПС има цяла медийна група!

.
Милите Местан и Пеевски, нямат си нито една медия...
Това е втора част на поредицата на Фрог нюз "Медийната империя на ДПС". Делян Пеевски потъпка и последните капки наивизъм у българина, че в тази страна може да успее и нещо друго освен бруталната наглост. Превърна "Държавен вестник" в притурка на своето издание "Телеграф", само и само да пусне в ход пропагандната истерия срещу Корпоративна търговска банка.
Банката, в която, според запознати, е държал над 250 млн лева, водещи са подставени лица и фирми. Ако прокуратурата, която също някои смятат за притурка на Пеевски, си бе направила труда да провери тези сигнали и писания, сега щяхме да имаме ясен отговор. Това, че не го прави води единствено до съмнения, които не увеличават катастрофалното доверие в държавното обинение...

Както се казва: халал да им е Пеевски, халал да им е и покровителството на ДПС. Дори и онези мрачни 500 години търпение са имали край...

И не е въпросът как се казва един нахален депутат. Вижте модела, който олицетворява. Не го е измислил той, но днес го олицетворява в цялата му отвратителност и вредност за нацията.

 

В публичното пространство отдавна се говори, че Делян Пеевски, разбирай ДПС, притежават вестниците "Монитор", "Телеграф", "Политика", "Марица", "Борба", "Новинар", "Уикенд", "Шоу", "Струма", "Меридиан мач". Към тях по идеологически и други причини кръжат "Преса", "Труд", "24 часа" и "Стандарт". Все още се води битка и за ТВ7, но май все по-малко са желаещите да притежават нещо, което под "вещото" управление на Николай Бареков е натрупало над 240 млн дългове. Същият Бареков, който с десетките милиони, идващи от фирми, свързвани с КТБ, направи партия, стана евродепутат, вкара народни представители в НС, влюби се и напусна жена си.  Него пък го напускат нормалните хора.

В Пеевски владения са още електронните сайтове Вnews, Блиц и "Всеки ден", част от ИПК Родина, която печата изданията, по-голямата част от разпространителската мрежа и новаа печатна база до летище София.

Тази информация е публично известна, но досега не е известно държавни институции да се проверили как точно е уреден въпросът със собствеността на въпросната империя.

Местан седи на първия ред до Пеевски, но не знае, че има бизнес. Тия да ги разправя на децата си.

Забележете какво казва Лютви Местан през 2013 г. по БНР в предаването "Неделя 150":

"ДПС не само, че няма медийна империя, но няма и своя една единствена даже медия". След това добавя за по-сигурно, че не знае какъв е бизнесът на депутата Пеевски. Но нали никой депуат няма право на частен бизнес, според закона? Според Местан Делян бил привлечен в ДПС в качеството му на експерт. Не казва обаче по какво. Пеевски е завършил право, но като следовател няма и два петъка служба. Затова едва ли може да е полезен по юридически казуси. Затова остава да е ценен като спец по медии - как се купуват с чужди пари, как се използват срещу този или онзи като бухалка, как да венцехвалят този или онзи и как да не се върнат похарчените за тях милиони.

 

Формално Местан е прав: ДПС не притежава медии на книга. Но ги притежава де факто. Цяла империя. Вече и Държавен вестник. Ако решат да върнат в живота ни някои фермани на турския султан - няма пречка да го направят. Пеевски ще се разпореди и готово. Не ви се вярва, но някой ден ще осъмен с актуализиран Капу хакъ — произволно изисквана от всеки дом такса. За каквото й да е. Ако Пеевски е сънувал нещо - утре ще е Капу хакъ. Или Девширме — кръвен данък за християнски момчета, които са използвани в еничарския корпус и на други държавни служби. Този данък е действащ и в момента, защото всеки еничар, настанен на пост и служба, плаща на съответния човек и партия, негови благодетели.

Време е и за Диш-хакъ — зъбен данък,такса, плащана от домакина,загдето "правоверният" си е хабил зъбите с неговата "гяурска" храна. И това го плащаме повече от 20 години вече. Те плюскат, а ние покриваме всичките им сметки, бинес, печалби, хрумвания, глезотии, прищявки, повръщания, сране и пр.

 

Казусът прилича много на този с тефтерчето на Филип Златанов, злополучният бивш шеф на Комисията за борбата с конфликта на интереси. Вече не е важно кой точно стои зад инициалите Д.П. или фамозната десятка, измислена в критичния момент след епизода с кражбата на документа. Няма никакво значение дали лицата с останалите инициали ще признаят или не, че става дума за тях. На всеки нормален човек вече му е пределно ясно по какъв начин е упражнявана властта. Как определени хора, фирми, партии и структури са били притискани. Лъсна гадният модел на изнудване и рекет, лъснаха и тези, които са го прилагали. Ясно е, че Делян Пеевски, като представител на ДПС, е бил и е част от този модел. В този смисъл Бойко Борисов дължи отговор, как това е ставало, при положение, че движението не бе част от управлението на ГЕРБ и се изживяваше като опозиция.

Същото е и с казуса за медийната империя на ДПС, която не била на ДПС, а на Пеевски, ама не съвсем, а на неговото семейство, което пък уж продало тази империя на един ирландец, ама не съвсем, защото едва ли на ирландец, пък бил той и на преглонна възраст, ще му хръмну да ползва "Държавен вестник" като амбалажна хартия. В собствената му страна в същия момент ще бъде... даден на съд.

Така или иначе няма българин, който да не употребява словосъчетанията "медиите на Пеевски" и "медиите на ДПС". Няма.

 

На 2 февруари 2013 г. като премиер Бойко Борисов заявява в студиото на "Панорама" по БНТ: "Истински се забавлявам с тези хора. (От ДПС, - б.р.) И ако се прочете докладът на Ахмед Доган – той описва себе си в частта, която касае мен. Всъщност този доклад е насочен главно срещу мен и ГЕРБ. И там той говори за медийни свободи. Цинизмът, е че партията, която контролира голяма част от медиите в България чрез своя депутат от ДПС г-н Пеевски, има нахалството да ни обвързва нас с медии.

... ДПС има цяла медийна група с телевизия, с вестници, с какво ли не".

 

На 07.02.2014 г. Бойко Борисов не си е променил мнението:

 

"Доган управлява чрез медиите и съда".

 

Бойко Борисов и Ахмед Доган са най-ухажвани от медиите на Пеевски и Ирена Кръстева през 2012 г. На 25.06 същата година такива данни са изнесени от лабораторията за медиен мониторинг на фондация "Медийна демокрация". Според изследването "най-положителен" към Бойко Борисов е вестник "Телеграф". След Борисов най-положително във вестника се отразява и Ахмед Доган. Ако има коалиция между ГЕРБ и ДПС, то тя е факт на страниците на вестник "Телеграф", коментират тогава авторите на изследването. През 2012 година...

 

И понеже става дума за факти, ето още един:

 

На 08.04.2011 г. в. "24 часа", на който тогава главен редактор е Венелина Гочева пише:

"Помага (той, Делян Пеевски) на майка си в управлението на медиите, които тя купи, след като бе уволнена от Спортния тотализатор. Тогава те поддържаха политиката на правителството на Сергей Станишев и остро критикуваха столичния кмет Бойко Борисов, като публикуваха дни наред снимки на боклуците из София.

В нощта на изборната победа на ГЕРБ през юли 2009 г. бъдещият премиер не скри обидата си от отношението на вестниците на Ирена Кръстева към него.

Още на следващия ден те обърнаха тона, а Делян Пеевски се настани в кабинета на майка си в ИПК "Родина", където са редакциите на "Монитор", "Телеграф" и "Политика", и пое еднолично всичко, включително и редакционната политика. (Но нали е депутат от ДПС, как може да управлява и частен бизнес, след като закона забранява? къде е прокуратурата да се самосезира?) Тя се оттегли от прякото управление, а изданията започнаха да хвалят премиера със същото усърдие, с което преди това го плюеха.

В регистрите Делян Пеевски не фигурира като съдружник, но майка му Ирена Кръстева е съсобственик на една от най-големите печатници в България - ИПК "Родина" , едноличен собственик на вестниците "Телеграф","Монитор" ,Политика", "Засада", "Борба", "Меридиан мач" и телевизия ББТ. Ирена Кръстева закупи и дружеството - собственик на ТВ7, и започна да управлява и телевизията. През май 2009 г. в “ТВ Седем” настъпи промяна в едноличния собственик на капитала. Собственик на медията стана австрийски фонд, специално създаден с инвестиционна цел в областта на медиите.

С името на младия депутат и майка му се свързват и вестниците "Уикенд", "Шок" и "Контра", както сайтовете Вnews и "Всеки ден", но в регистрите и системите за фирмена информация няма такива следи.

По непотвърдени с регистрации данни Пеевски държи 80% от разпространителската вестникарска мрежа. Депутатът е сочен от хора в този бизнес за действителния собственик на разпространителските дружества "Близнаци", "Сенатор", "Оларт", "Национална дистрибуция", БИС - Бургас,"Камекс". А през март тази година в медиите се появиха информации, че е закупил две от най-големите фирми в бранша - "Прес" ООД и "Братя Герини". Първата контролира пазара по морето, втората - в Пловдив и цяла Южна България.

Медиите като политика и тояга

Казват, че не го прави само с цел печалба, а и за да ограничава конкуренцията и да въздейства на електората в предизборни кампании. Затова вероятно не веднъж той амбициозно поглежда и напоследък пак се е устремил към собствеността на най-големите всекидневници у нас - "Труд" и "24 часа". Запознати твърдят, че в момента именно той стои зад Христо Грозев, който претендира за изданията.

А, че на Делян нищо човешко не му е чуждо, личи от джиповете, мерцедесите, бодигадовете, фолка и подаръците, които прави или обещава на приятели".

Гочева и вестникът, който ръководи, публикуват мнението на журналистката Ива Николова от сайта argumenti-bg.com.

Ето част от това мнение:

"Този "Октопод" се пръкна изневиделица през не чак толкова далечната 2007 година. Появата му беше толкова стъписваща, че колегията дори изгуби рефлекса си за реакция и се отдаде на съзерцателно любопитство към процеса, тъй като не се почувства застрашена от новия играч на медийния пазар. И дори инстинктивно не си зададе здравословния въпрос защо ли й е медийна група на една бивша (при това оскандалена) тотошефка като Ирина Кръстева и палавото й (още по-оскандалено) синче Делян Пеевски.

Същото синче, което беше прелетяло за нула време през две партии - НДСВ и ДПС. Изясниха си обстоятелството, че тези собственици всъщност са подставени лица, зад които стои банката на Цветан Василев, казаха си: "Доган си купи вестници", и всеки продължи да си копа градинката и разсеяно да наблюдава как екипите, създали успешните "Монитор", "Телеграф" и "Политика", напускат на тълпи изданията, как качеството и тиражите им се сриват, как страниците им се превръщат в терени за мръсни поръчки и как по най-дърварския начин обслужват Тройната коалиция.

Следващият заход на новите медийни магнати стресна по-сериозно гилдията.

Тучното "Октопод"-че започна бързо да наедрява, поглъщайки авторитетни издания в провинцията и пускайки пипала към телевизиите. Засега е известно само един от тиражните вестници в страната да му е дал отпор и това е пловдивският "Марица". После напъпли пунктовете за разпространение на печатни издания и накрая засмука и разпространителските фирми. Така постави в пълна екзистенциална зависимост всички останали вестници, освен принадлежащите на групировката им".

Още ли си мислите, че тази медийна империя е "лично творчество" на Пеевски и майка му? Не може да сте толкова глупави. Така че прикаките на Местан, че ДПС си нямали дори един вестник, висят във въздуха като прани войнишки гащи и будят единствено презрение.

При тези факти словесните еквилибристики Лютви Местан са като дезодорант на некъпано с години тяло.

 

Който не обича Пеевски  - на прокурор

 

ДПС притежава де факто не просто империя, а агресивна и брутална империя от медии. Който не подкрепя ДПС или Пеевски, Доган, Местан, Йордан Цонев и пр. в частност, моментално бива атакуват зверски с клевети, компромати и откровени лъжи. Стига се дотам, че телевизионни водещи като Ани Цолова, Виктор Николаев, Антон Хекимян и Биляна Гавазова са атакувани остро и с обиди, само защото задавали въпроси на гостуващите, свързани с Делян Пеевски. Николаев и Цолова бяха принудени да си тръгнат от бТВ, защото в едно сутрешно предаване питаха Лютви Местан да разшифрова "Кой" и му задаваха други "неудобни" въпроси.

 

Журналистите Соня Колтуклиева, Мирослав Иванов и Огнян Стефанов бяха викани на разпити в следствието  прокуратурата, само защото не приемат модела "Пеевски" и открито заявяват, че става дума за корупционна матрица, която е срещу интресите на обществото. С вулгаризми и лъжи са нападани политици и хора на културата, които критикуват Пеевски или ДПС. Реакциите срещу тях са истинска репресия, но държавното обвинение си затваря очите. Дори работи в услуга на конгломерата край депутата от ДПС и неговите покровители. Факт, който ще запрати България още по-надоли в класацията за свобода на словото.

 

Чрез медиите си Делян Пеевски достигна популярност и мощ, които му дадоха самочувствието, че може да бъде всичко, което си пожелае. Затова и кукловодите му от ДПС го предложиха за преседател на ДАНС по време на 42-то Народно събрание. Тази наглост изкара по улиците стотици хиляди българи. Протестиращите обаче така и не разбраха, кой всъщност е предложил Пеевски и защо.

Официалният аргумент на коалиционните партньори тогава ДПС и БСП бе, че Пеевки можел да се справи с контрабандата и корупцията. И бяха искрени: идеята наистина е била той да сложи ръка и върху двете. И контролира. Освен това се говори, че Пеевски е дал обещание в конкретни срокове да се разправи с Бойко Борисов и Цветан Цветанов като ги арестува и премахне от политическия живот. Твърдят го хора, на които може да се вярва.

Освен това самият Борисов бе достатъчно ясен и конкретен. Според него Станишев, Местан и Орешарски са планирали да бъде задържан по някакви обвинения и след това да го убият в ареста.

Имало е подготвен сценарии. Да ме арестуват и след това да ме убият. Това е и причината Станишев да каже, че е взето някакво нестандартно решение. А вече повече от десет дни той, Орешарски и Местан не казват кой е предложил Дилян Пеевски за началник на ДАНС. Не казват, защото такова решение може да бъде взето само от Ахмед Доган. Точно това са се подготвяли да направят и поради тази причина са тичали при главния прокурор още миналия петък. Още повече, че от моите наблюдения си вадя извода, че БСП и ДПС плюс Атака не искат да останат на власт и умишлено подготвят нови избори. Те предложиха за директор на ДАНС един човек, който от четири години не е ходил на работа, а в предишните четири е бил уволнен. Сложиха Пеевски именно, защото той е единственият човек, който ще се съгласи да осъществи "нестандартните" им намерения за изчистване на сметките с ГЕРБ”.

През този период Бойко Борисов и Цветан Цветанов са най-хулените персони в медиите под контрола на Пеевски и майка му. Атака след атака. А и прокуратурата не сотеше със скръстени ръце - справка: делата срещу Цветанов.

 

Екип на Фрог нюз


Край на втора част. Очаквайте следваща.

Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания. Моля, подкрепете ни.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Освобождение е, когато няма милост към Слави Бинев 70| 14213 |29.11.2014 . Катехизис на един, който няма да гласува 152| 10972 |29.09.2014 . Като нямаме Чърчил, да чуем Стоян Цековски от Мизия 57| 12950 |03.08.2014 . В ДАНС да си запишат: Няма вечни тайни! 29| 15653 |20.07.2013

КОМЕНТАРИ

Реклама
Реклама
Реклама

БЛОГОВЕ

Ние използваме "бисквитки", за да улесним Вашето сърфиране и да Ви покажем съдържание, което може да Ви заинтересува. Използвайки този сайт, Вие се съгласявате с нашите условия

Разбрах