Реклама / Ads

102| 7516 |22.01.2009

След турското клекало ни изобразиха и като черни гарвани в Швейцария

.
Черни гарвани ръфат „грозно, зловещо” снагата на Швейцария. Това са Румъния и България, изобразени на плакат, съветващ швейцарците как да гласуват на 8.02. Свободни паспорти за всички? НЕ - гласи текстът.

 

С плакати, изобразяващи как черни гарвани ръфат територията на Швейцария, показана на карта, в алпийската страна организираха кампания, целяща да накара гражданите да гласуват срещу разширяването на споразуменията с ЕС за увеличение на имигрантския поток. Опасенията на швейцарците са, че този поток ще бъде особено силен и неконтролируем от страна на Румъния и България. Още по–сериозна заплаха в това отношение представлявали румънските и българските цигани. Впрочем с черните гарвани авторите на плаката олицетворяват тъкмо тези малцинствени групи.

Швейцарския Демократичен съюз на центъра (ДСЦ), който спечели място във Федералния съвет (правителството) стои зад тази кампания. Плакатите с гарваните (Raben–Plakate) могат да се видят на много обществени места и са доста красноречиви, а текстът гласи Freipass fuer alle? NEIN, т.е. Свободни парспорти за всички? НЕ. Въпросът предстои да бъде гласуван на референдум на 8 февруари т.г. raben_plakat1.jpeg

Позицията на ДСЦ - първата в момента политическа сила в Швейцария (с една трета от избирателите) е, че разширяването на споразуменията с ЕС ще увеличи имигрантския поток, който Берн и така трудно контролира. "Работниците от тези страни (т.е. от ЕС, България и Румъния) могат свободно да влязат в Швейцария под претекста, че търсят работа. Впоследствие обаче е почти невъзможно да бъдат контролирани какво точно правят", аргументират се от ДСЦ. Всъщност според крайно десните допускането на повече имигранти нямало да донесе реални облаги на Швейцария, а напротив щяло да увеличи безработицата. Frognews.bg напомня, че Швейцария не е член на ЕС, но има подписани множество двустранни споразумения, сред които и такива за свободна търговия и право на труд.

Плакатът с гарваните се появи в Швейцария почти по същото време, в което в Брюксел изрисуваха България като турска тоалетна. Представата за страната ни, дори и да е продиктувана от арт – или някакви други художествено–метафорични подбуди, със сигурност не е приятна както за нормалния българин, колкото и авангардно да е настроен той, така и за официалните ни институции, които запазиха мълчание по повод поредното скандално изображение, злепоставящо образа на Родината.

Впрочем те (поне МВнР) едва ли биха могли да заявят, че не са информирани за плакатите, залели Швейцария, защото тъкмо по този повод преди няколко дни посланикът ни Атанас Павлов дава специално интервю в швейцарския вестник Tages-Anzeiger, където изразява възмущението си от посланията на плаката и заявява, че българите не представляват заплаха за Швейцария, защото там понастоящем живеели според статистиката едва 2138 наши сънародници. Сред тях една част били старите емигранти, избягали преди или малко след Втората световна война. Сега пристигали предимно студенти и много лекари, но тази цифра в бъдеще едва ли щяла твърде съществено да се промени. (Българите, приели швейцарско гражданство в смесени бракове, най-вероятно не влизат в тази статистика -б.р.) Павлов твърди, че държавата ни вече предоставяла много по–големи възможности за гражданите си и в този смисъл Швейцария не е вече толкова атрактивна, че към нея да тръгнат потоци от хора. Той изразява мнение и че в ЕС не би трябвало да има страни второ качество.

Румънците в лицето на Междукултурното Дружество Румъния–Швейцария също изразяват възмущението си от плакатите и цялата кампания в открито писмо, публикувано в някои медии. Те отбелязват, че подобни акции са във вреда на демокрацията и насаждат страх и омраза. Тези птици на нещастието са голяма обида за двете страни, се казва още в писмото.

Предложение на Frognews.bg

Очевидно е, че образът на България в Европа се нуждае от сериозен ремонт. Една солидна ПР кампания в тази посока би могла да свърши добра работа и със сигурност няма да струва кой знае колко повече от индивидуалните кампании, с които някои наши политици лъскат собствения си имидж. Черните гарвани, които ръфат „грозно, зловещо” швейцарската снага, и турското клекало насред Брюксел са щрихи, прибавящи се и към надписите на български в някои европейски тоалетни, които само за миг ни вдъхват гордост, че българският е станал международен език. Всъщност там, редом с турски букви и арабски йероглифи, ни обясняват и на кирилица, че след ползване на съоръжението, се пуска водата. Почистването на българския имидж очевидно е повече от наложително, а то заедно с позитивната реклама, явно се нуждае спешно и от подмяна на чипа.  Frognews.bg

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay Donate now
Реклама / Ads

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. България между Чикаго и Берлин 16| 5056 |20.01.2009 . Усетила се Мара... 36| 6713 |09.01.2009 . Подареното развитие не е трайно 11| 4754 |04.01.2009 . С пърцуца срещу кризата 15| 6215 |29.12.2008

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads

НАЙ-ЧЕТЕНИ

    Реклама / Ads

    БЛОГОВЕ