Сряда, 14 Ноември 2018, 15:44
Frognews
4| 5554 |03.03.2017

Проф. Христова за Фрог: Моделът на обръснатите момчета отключва агресия у децата

.
Проф. Антоанета Христова
Има деца, които са с генетична предразположеност към агресия, и такива, които не са. Задачата на обществото е да рамкира поведението – да изгради модели за това кое е лошо и кое не. Когато обаче има промяна на ценностите и правилата, често се създава хаос. След 1990 г. приехме, че променяме живота си. Много неща, които създаваха усещането за „ред” бяха изтрити, а в същото време нови не се създадоха. В този хаос, в който човек се чувства в неопределена среда, децата трудно се възпитават. Това коментира пред Фрог психологът проф. А. Христова по повод поредния случай на насилие в училище.

Семействата от среда, в която се чувстваха защитени и затворени, сега живеят в много голяма несигурност. Нашето общество не минава бързо през прехода, защото не скъса с миналите практики. То направи мост между миналото и настоящето и това създаде усещане за объркване, което се отрази и на децата.

 

Моделите по медиите са мускулести момчета с обръснати глави и силиконови гърли се възприемат. Създаде се повърхностна естетика. Затова децата са много объркани. Съвременните методи на преподаване, които подкрепят детето в придобиване на важни за живота му знания, все още не са практика. На децата им се „налива” знание, което даже не им е необходимо от учебниците в името на „колегите”, които ги пишат. Скокът от ниското ниво в образованието в по-високото е голям без естествен преход. Спира се детският тласък да се търсят знания и се отнема възможността на учителя да го подкрепя. Това поражда агресия.

 

Деца, които виждат модели вкъщи на борба, на състезания, деца, които виждат като ценности единствено да ходят през уикенда в Гърция и родителите да карат последен модел коли, деца които не се възпитават в гордост от идентичността си, деца, които не са възпитани в ясни социални норми за добро и лошо, приемливо и неприемливо в обществото, такива деца имат възможност да отпушат първичното, което им е заложено и да го проявят в училище.

 

Хубавата новина е, че думата психолог се среща в новия Закон за училищното образование. Искам да обърна внимание обаче, че един психолог не стига в училище, тъй като децата в някои училища са над 400.

 

Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания. Моля, подкрепете ни.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Само във Фрог: Техника за милиони се губи в болница „Св. Анна” 3| 4179 |02.03.2017 . В. Чернева за Фрог: На 11 март ЕС решава дали прекъсва преговорите с Турция 1| 4628 |02.03.2017 . Специализантите от „Пирогов“ се извиниха на проф. Балтов 2| 3123 |02.03.2017 . Хр. Христова: 1 290 000 пенсионери могат да получат великденска добавка 2| 3684 |28.02.2017

КОМЕНТАРИ

Реклама
Реклама
Реклама

БЛОГОВЕ

Ние използваме "бисквитки", за да улесним Вашето сърфиране и да Ви покажем съдържание, което може да Ви заинтересува. Използвайки този сайт, Вие се съгласявате с нашите условия

Разбрах