Неделя, 23 Септември 2018, 15:40
Frognews
31| 8854 |18.03.2011

Гневни клиенти притискат М-тел с иск за 100 милиона

.
Колективен иск срещу М-Tel за 100 милиона лева ще бъде внесен до дни от Асоциацията на потребителите на телекомуникации и интернет услуги (АПТИУ) и Асоциацията „Активни потребители".

Новината съобщи председателят на УС на АПТИУ Янаки Ганчев, който поясни, че искът се завежда заради оплакванията на потребителите относно услугите на оператора.

Започваме мобилните оператори един по един, заяви Ганчев и поясни, че началото се поставя с М-Tel заради 7-месечния срив с новата клиентска платформа. По думите му провежданият от асоциацията мониторинг показва, че краят на тези проблеми не се вижда, а причината е в ретроградното мислене на ръководството на оператора, останало от времето, когато беше монополист.

Сред основните оплаквания на клиентите на M-Tel са, че месеци наред не могат да си проверят сметките и оставащите минути; операторът не издава данъчни фактури в договорения срок и отказва да предостави услугата кредитен лимит; по технически причини M-Tel не може да активира част от услугите на клиентите си, но в същото време ги кара да плащат за тях; над 60% от потребителите са на мнение, че сметките им се завишават, а според други забавянето на фактурите води до двойно таксуване на разговорите им.

Ганчев подчерта, че тези 100 милиона лева са избрани, защото толкова би било наложеното наказание от регулаторните органи в една нормална държава. „Такава щеше да бъде санкцията, ако имахме държава в държавата", подчерта той.

Председателят на АПТИУ заяви още, че с този иск се настоява за отнемане на лиценза на M-Tel за определен период от време, като по думите му развитие по това искане ще се търси по съдебен ред, тъй като „вече не могат да разчитат на държавата."

Искът е частичен за по 1 лев от общата сума от 100 милиона лева, като молбите за участие в него започват да се набират от 20 март. За целта ще бъде сформиран Комитет на лицата с увредени интереси. Това ще стане по време на станалият традиционен протест срещу мобилните оператори тази неделя пред Народния театър „Иван Вазов" от 11.00 часа.

Ганчев се застрахова от евентуалните нападки за разпределяне на средствата по този иск: „Бъдете спокойни, с тези пари няма да отидем в топлите страни." По думите му започва и информационна кампания, с която на потребителите да се разяснят стъпките по самото присъединяване.

M-Tel е първият, но няма да е последният, коментира той и допълни, че вторият, който ще бъде подложен на подобна „атака" е Globul. Първоначалните планове са били M-Tel да бъде последван от Vivacom, но с премахването на автоматичното преподписване на договорите операторът се е спасил временно. И въпреки всичко тази подредба е временна, а двете асоциации ще се водят изцяло от отношението на мобилните оператори към потребителите.

Борбата тепърва започва, тъй като мобилните оператори ще се борят със зъби и нокти, за да убият поправките в Закона за електронните съобщения, заяви Георги Георгиев от АПТИУ.

Председателят на „Активни потребители" Богомил Николов, изрази задоволство от направените законови поправки, както и надеждата, че НС няма да ги модифицира дотолкова, че да нямат нищо общо със своя първообраз.

По думите му основният проблем идва от т.нар. срочни договори, които закрепостяват потребителите. „Ако потребителят може предсрочно да излезе от тези договори, тогава нелоялните практики ще намалеят значително, защото ще действат по-различни стимули", подчерта той.

Николов поиска Комисията за регулиране на съобщенията за в бъдеще да бъде по-активна по отношение на наблюдението на пазара, за да се намалят до минимум бъдещите проблеми.

От потребителските асоциации коментираха, че шансовете за успех на този иск зависят до голяма степен от съдебната ни система, защото потребителите са тези, които искат, а не тези, които определят.

По отношение на неделния протест Янаки Ганчев призова: „Призовавам ги да не участват, ако не им пука и ако не искат да спре произвола на M-Tel или с други думи казано - който играе печели, който не играе - не печели."
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания. Моля, подкрепете ни.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Тотал ТВ измами клиентите, прибра милиони 15| 11598 |15.03.2011 . Фалшива лотария от Италия мами клиенти 0| 5277 |29.07.2008 . Vivatel продължава да играе по нервите на своите клиенти 17| 4232 |15.07.2008 . Общителен „господин” в сив костюм приветства клиенти в зоомагазин 4| 7601 |12.03.2008

КОМЕНТАРИ

Реклама
Реклама
Реклама

БЛОГОВЕ

Ние използваме "бисквитки", за да улесним Вашето сърфиране и да Ви покажем съдържание, което може да Ви заинтересува. Използвайки този сайт, Вие се съгласявате с нашите условия

Разбрах